Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin lapsen synttäreillä koettua

Vierailija
14.10.2014 |

Kaverin lapsella oli synttärit paikassa, jonne oli noin 20 km. Sovimme, että olemme molemmat kuskeja ja otamme kutsuvieraita molemmat autoihimme. Oma poikani oli myös vieraiden joukossa. Automme on aika vanha, kun taas kaverillamme on uudempi ja ns. hienompi auto. Jo heidän pihassa tuli pientä kisaa siitä, kuka pääsee siihen kaverin autoon ja kuka joutuu "tohon vanhaan romuun" eli meidän autoomme. Olin aika äimistynyt, että näin suoraan sanotaan. Kyseessä siis 10-vuotiaat pojat.

Perillä automme jatkui puheenaiheena. Yksi pojista, todella varakkaan perheen poika, varsinkin jaksoi jankuttaa "rämisevästä romusta", jonka kyytiiin kukaan ei kotimatkalla halua. Se aiheutti paljon naurua ja poika jatkoi ja jatkoi ja kohta pari, kolme yhtyi ivailuun.

En todella tiennyt, mitä vastata. Mikään hassun naseva vastaus ei tullut mieleeni. Oma poikani oli vähän vaisu ja kiusaantunut koko ajan siellä synttäreillä ja minun sisälläni KIEHUI. Kerroin kaverilleni poikien käytöksestä ja hän nauroi vain että joo, heidän autoon ei nyt vaan mahdu kaikki.

Jotenkin se päivä meni ja tuli kotimatkan aika ja juuri se tilanne tuli, että kukaan ei halunnut meidän autoomme ja kaverini keksi loistoidean ARPOA, kuka "joutuu matkustamaan Pirjon autolla kotiin."

Kotona melkein jo itkin kiukusta, niin nolattu olin. Vai olenko nyt ihan yliherkkä?? Minusta kaverin olisi pitänyt puhaltaa peli poikki ja ja ojentaa poikia heti, kun auton pilkka alkoi, eikä vain korostaa sitä noin tyhmästi.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:06"]

Provoksi paljastui tämäkin, kun ap kommentoi että kaikki pojat olivat tuoneet omat korokkeensa mukana. HAHHAH. En usko hetkeäkään, että 10 - 11v pojat käyttävät enää korokkeita autossa saatikka kehtaisivat raahata omat korokkeet mukana vieraan auton kyytiin mennessä. Jotain rajaa hei!

[/quote]Mutta kun ne vanhemmat pakottaa. Ne jotka täällä hysteerinä vaahtoavat.

[/quote]

Korokkeet olivat mukana, eivätkä pojat olleet 10-11-vuotiaita, vaan 9-10-vuotiaita (ne kiusaajat 10-vuotiaita) ja yksi 9-vuotias oli myös mukana. Ei kukaan ollut 160-senttinen, vaan aika pienikokoisia mun mielestä kaikki. Ihan asiallista olla koroke.

Autoni on vm -99 Opel Zafira.

Ja mitä ihmettä? Ei turvavöitä, ei istuimia? Johan sanoin, että kaikilla oli oma istuin mukana, toivat synttäreille mukaan. Vanhemmat olivat tietoia, että me kuljetimme. Ja ilmeisen tyytyväisiä, kun eivät joutuneet tulemaan mukaan. / ap

[/quote]

Eihän tuossa autossa ole mitään vikaa. Ihan tavallinen auto, jossa ei ole mitään haukuttavaa.

[/quote]

MItä ihmeen väliä sillä auton merkillä on, HALOO!

Vierailija
122/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta? Turku? Hirvensalo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:20"]

Onneksi meilläkin on kalliit autot,ei tarvitse sun lailla hävetä ;-) 

Oli kallis auto tai ei, niin urpo olet silti :)

Ap, olisit soittanut poikien vanhemmat hakemaan, jos kyyti ei kelpaa. Tuollainen käytös 10 vuotiaalta on täysin tietoista ja kotona opittua. Jos oma 10 vuotias tyttöni tekisi noin, puhuttelu ja rangaistus seuraisi välittömästi. Jos jotain inhoan, niin ylimielisyyttä. Olen oman työurani aikana nähnyt niin usein sen, miten maallinen häviää kuin tuhka tuuleen. 

Ja sille turvaistuimesta maininneelle pakko todeta, että toivottavasti sinulla on aikaa kuskata pikku prinssiäsi kaikkiin harrastuksiin. Itse en kyllä sun pienikokoista lasta varten ottaisi omaan autoon istuinta. Onneksi oman tytön treeneissä ei ole tuollaisia turvallisuusfriikkejä. Kai sillä on koulumatkalla kypärä päässä, ettei vaan tipu käpy päähän :) 

[/quote]

Pojallani on koulumatkalla kypärä päässä, koska laki määrää, että pyöräilijällä on oltava. Samoin laki määrää, että alle 135 cm mittaisella pitää olla autossa "hyväksytty turvalaite". Sinä saat kuljettaa omia lapsiasi ilman turvavöitä ja ajaa autoasi ilman turvavyötä päin punaista, jos niin haluat tehdä, mutta meillä lapset ovat sen verran arvokkaita, ettei heidän anneta olla autossa  elävinä ohjuksina kolaritilanteessa.

[/quote] Laitapa linkki pyöräilykypärän käyttöpakkoon tai turvaistuimen käyttöön satunnaisella matkalla?

Mitenkähän nuo ilkeilijät olisivat suhtautuneet turvaistuimessa istuvaan kymmenvuotiaseen? T:ohis

[/quote]

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060234

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20020954

[/quote] Yrititkö linkeilläsi juuri todistaa että pakko on vai ei? Ts. osaatko lukea?

Vierailija
124/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:18"]

Mua harmittaa pojan puolesta :( On varmaan ollut todella nöyryyttävää kuulla nälvimistä oman perheen autosta ja vielä niin että äitikin joutunut kuuntelemaan sanomatta mitään.

[/quote]

Muakin harmittaa pojan puolesta. Siis äiti antanut kuunnella sanomatta mitään. 

Vierailija
125/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:18"]

Miksi ei ollut enempää kuskeja? Itse en olisi päästänyt lastani autoosi, sillä tuskin sinulla oli hänelle sopivaa turvaistuinta. Veijari on syntynyt loppuvuodesta ja 133 cm mittainen, lain mukaan siis oltava turvalaitteessa noinkin pitkä matka.[/quote]Olisitko antanut 133cm lapsesi pilkata vanhaa autoa?

[/quote]

Ei vaan olisin vaatinut 133 cm mittaiselle lapselleni laillisen kyydin. Ap rikkoi lakia, jos hän kuljetti 20 km poikia miettimättä sitä, että osalla olisi pitänyt olla istuinkoroke. Kalliiimmissa nykyautoissa tuo ei ole ongelma, koroke on vakiovarusteena.

[/quote]

Mikä pelle tää eukko on ????

Vierailija
126/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ihan ymmärrä, miksi sen toisen äidin olisi jotenkin pitänyt ryhtyä sinua puolustamaan tai ylipäänsä puuttua asiaan. Mielestäni tuo ei vaadi edes nasevia vastauksia, vaan asian voi sujuvasti myös jättää kokonaan huoliotta. Hyvänen aika, nehän on kymmenvuotiaita koltiaisia! Voivat olla huonokäytöksisiäkin, mutta voivat olla ihan vaan lapsia, joilla on jäänyt levy päälle. Meillä kotona on 10- ja 11-vuotiaat, ja onhan niiden jutut yleensä aika huonoja, mutta itse ne tietysti pitää niitä kovinkin hauskoina. 

Ymmärrän, että sinua harmitti oman lapsesi puolesta, mutta silloinkin olisit ihan itse voinut kuitata asian loppuunkäsitellyks, ioko sille suutaan soittavalle pojalle tai sitten ihan vaan omalle pojallesi. En tiedä auttoiko poikasi asemaa millään tavalla se, että et puolustanut itseäsi (tai häntä), vaan pyysit apua toiselta äidiltä ja myöhemmin vielä olet melkein itkenyt asiaa. Totta kai se on omalle lapsellesikin iso asia, jos äiti on aivan raatona omien kavereiden edessä. Ja tätä toistakaan äitiä en osaa pitää erityisen syyllisenä yhtään mihinkään kiusaamiseen. Suoraan sanottuna, jos minulle tulisi kaveri jossain juhlissa sanomaan, että nuo pojat eivät halua minun autooni, niin en olisi kyllä keksinyt asiaan varmaan senkään vertaa sanottavaa. En kerta kaikkiaan osaisi pitää asiaa minkään arvoisena, eikä minulle tulisi mieleenkään, että aikuinen nainen on voinut niin kovin pahoittaa mielensä tuollaisesta. Enkä voisi kuvitellakaan, että jos kaverilleni joku lapsukainen sanoo rumasti hänen autostaan, minun pitäisi mennä siihen väliin. Olettaisin, että jos asia kaivelee, aikuinen itse hoitaisi asiansa. Toki nyt ihan törkeisiin asioihin puuttuu kuka hyvänsä, mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että en tosiaan osaisi ajatella, että joku niin syvästi loukkaantuu auton haukkumisesta, ettei pysty lapselle enää mitään sanomaan. En silti ajattele automaattisesti olevani mikään kiusaaja tai edes kiusaajan puolustaja. Ikävää olisi tajuta olevansa sellainen toisen silmissä, vaikka itse ei koko kiusaamista tilanteessa näe.

Vierailija
127/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:12"]

Olenko muidenkin mielestä? / ap

[/quote]

Et ole yliherkkä. Tökerösti tehty aikuisilta. Lapsilta nyt tuollaista typerää lällättelyä vielä ymmärtää, mutta aikuisten tehtävä on viheltää peli poikki. Jos olisi ollut kyseessä minun autoni ja siitä olisi arvottu, että kuka sen kyydissä joutuu menemään, olisin sanonut kylmänviileästi, että minun autooni ei muuten sitten tule muita kuin oma poika, heippa. Ja sitten olisin lähtenyt pois ja keskustellut poikani kanssa tilanteesta.

Vierailija
128/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:57"]

Ap, sinun kyytiini en lastani antaisi. Jos siinä porukassa yhtä alettaisiin kiusaamaan, sinä varmaan vain siinäkin tilanteessa kiehuisit sisältä, muttet saisi suutasi auki.

[/quote]Kuinka auki sai suunsa se toinen vanhempi? Ja oletko tietoinen että on ihmisiä jotka AINA puolustavat kiusattuja mutta jos ovatkin itse kiusan kohteena ovat täysin lukossa? Huono päätelmä sinulta, iso ihminen.

Vierailija
129/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ottanut oman pojan ja hänen parhaan kaverinsa kyytiin ja poistunut paikalta.

Vierailija
130/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:59"]

No miksei niille pojille vaan voinut sanoa suu kiinni. Nyt hyväksyit ap ainoana läsnäolevana aikuisena kiusaamisen. Eihän se kaveri voinut sieltä toisesta autosta mitään tehdä.

[/quote]Ainoana läsnäoleavna? Oliko se toinen vanhempi alaikäinen? Sehän se sitten vasta olikin laiton kyyditsijä hienolla autolla.

Vierailija
131/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:19"]

Ärsyttävää, että ap yrittää esiintyä kiusattuna uhrina, vaikka muut olivat lapsia ja hän tilanteessa aikuinen, ja hänen olisi pitänyt puuttua kiusaamiseen. Ja syykin oli mukamas toisen aikuisen, joka ei ollut edes paikalla. 

[/quote]Missä se toinen aikuinen niitä arpajaisiansa järjesti? Ja eikö lapsille saa omat vanhemmat opettaa käytöstapoja? Tai mikä elämässä on tärkeää, kalliit autot?

Vierailija
132/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:35"]

Minä olisin ottanut oman pojan ja hänen parhaan kaverinsa kyytiin ja poistunut paikalta.

[/quote]

Eli pettäisit mieluummin lupauksen hyvälle kaverille kuin olisit aikuinen?

Vierailija
133/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:06"]

Provoksi paljastui tämäkin, kun ap kommentoi että kaikki pojat olivat tuoneet omat korokkeensa mukana. HAHHAH. En usko hetkeäkään, että 10 - 11v pojat käyttävät enää korokkeita autossa saatikka kehtaisivat raahata omat korokkeet mukana vieraan auton kyytiin mennessä. Jotain rajaa hei!

[/quote]Mutta kun ne vanhemmat pakottaa. Ne jotka täällä hysteerinä vaahtoavat.

[/quote]

Korokkeet olivat mukana, eivätkä pojat olleet 10-11-vuotiaita, vaan 9-10-vuotiaita (ne kiusaajat 10-vuotiaita) ja yksi 9-vuotias oli myös mukana. Ei kukaan ollut 160-senttinen, vaan aika pienikokoisia mun mielestä kaikki. Ihan asiallista olla koroke.

Autoni on vm -99 Opel Zafira.

Ja mitä ihmettä? Ei turvavöitä, ei istuimia? Johan sanoin, että kaikilla oli oma istuin mukana, toivat synttäreille mukaan. Vanhemmat olivat tietoia, että me kuljetimme. Ja ilmeisen tyytyväisiä, kun eivät joutuneet tulemaan mukaan. / ap

[/quote]

Eihän tuossa autossa ole mitään vikaa. Ihan tavallinen auto, jossa ei ole mitään haukuttavaa.

[/quote]

MItä ihmeen väliä sillä auton merkillä on, HALOO!

[/quote]Onhan sillä kun suht alussa joku nälvimistä rehellisyytenä pitävä otti esimerkikis vuoden 2004 Opelin :(

Vierailija
134/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:21"]

Ap, olisit soittanut poikien vanhemmat hakemaan, jos kyyti ei kelpaa. Tuollainen käytös 10 vuotiaalta on täysin tietoista ja kotona opittua. Jos oma 10 vuotias tyttöni tekisi noin, puhuttelu ja rangaistus seuraisi välittömästi. Jos jotain inhoan, niin ylimielisyyttä. Olen oman työurani aikana nähnyt niin usein sen, miten maallinen häviää kuin tuhka tuuleen. 

Ja sille turvaistuimesta maininneelle pakko todeta, että toivottavasti sinulla on aikaa kuskata pikku prinssiäsi kaikkiin harrastuksiin. Itse en kyllä sun pienikokoista lasta varten ottaisi omaan autoon istuinta. Onneksi oman tytön treeneissä ei ole tuollaisia turvallisuusfriikkejä. Kai sillä on koulumatkalla kypärä päässä, ettei vaan tipu käpy päähän :) 

[/quote]

Pojallani on koulumatkalla kypärä päässä, koska laki määrää, että pyöräilijällä on oltava. Samoin laki määrää, että alle 135 cm mittaisella pitää olla autossa "hyväksytty turvalaite". Sinä saat kuljettaa omia lapsiasi ilman turvavöitä ja ajaa autoasi ilman turvavyötä päin punaista, jos niin haluat tehdä, mutta meillä lapset ovat sen verran arvokkaita, ettei heidän anneta olla autossa  elävinä ohjuksina kolaritilanteessa.

[/quote] Laitapa linkki pyöräilykypärän käyttöpakkoon tai turvaistuimen käyttöön satunnaisella matkalla?

Mitenkähän nuo ilkeilijät olisivat suhtautuneet turvaistuimessa istuvaan kymmenvuotiaseen? T:ohis

[/quote]

[/quote] Yrititkö linkeilläsi juuri todistaa että pakko on vai ei? Ts. osaatko lukea?

[/quote]

Kaikesta päätellen sinä et osaa edes avata linkkejä saati lukea. Tiesit varmaan, että 20 km ei ole sellainen tilapäinen lyhyt matka, joka oikeuttaa esim. olemaan käyttämättä turvavyötä tai kuljettamaan lasta ilman riittävää lisäturvaa vyön lisäksi.

Vierailija
135/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:13"]

Ahaa lapset kiusaavat aikuisia ja aikuinen on aikuiskiusattu

[/quote]Oletko tietoinen oppilaiden kiusaamista opettajista? Ei ne lapsoset aina mitään viattomia muita ihmisiä, edes aikuisia kunnioittavia hellantelttuja ole. Paitsi kiusaajavanhempiensa mielestä, tietysti.

Vierailija
136/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:12"]

Olenko muidenkin mielestä? / ap

[/quote]

Et ole yliherkkä. Tökerösti tehty aikuisilta. Lapsilta nyt tuollaista typerää lällättelyä vielä ymmärtää, mutta aikuisten tehtävä on viheltää peli poikki. Jos olisi ollut kyseessä minun autoni ja siitä olisi arvottu, että kuka sen kyydissä joutuu menemään, olisin sanonut kylmänviileästi, että minun autooni ei muuten sitten tule muita kuin oma poika, heippa. Ja sitten olisin lähtenyt pois ja keskustellut poikani kanssa tilanteesta.

[/quote]

Ja sen jälkeen olisit ihmetellyt, miksi poika on illat yksin kotona: kaikki kaverit muistaisi, että Mikon äiti jätti meidät keskelle metsää pärjäämään kävellen pois

Vierailija
137/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaikesta päätellen sinä et osaa edes avata linkkejä saati lukea. Tiesit varmaan, että 20 km ei ole sellainen tilapäinen lyhyt matka, joka oikeuttaa esim. olemaan käyttämättä turvavyötä tai kuljettamaan lasta ilman riittävää lisäturvaa vyön lisäksi.

[/quote] Ai onko sille säädetty laissa ihan kilometrimäärä? Paljonko?

Vierailija
138/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:32"]

Mä en kyllä ihan ymmärrä, miksi sen toisen äidin olisi jotenkin pitänyt ryhtyä sinua puolustamaan tai ylipäänsä puuttua asiaan. Mielestäni tuo ei vaadi edes nasevia vastauksia, vaan asian voi sujuvasti myös jättää kokonaan huoliotta. Hyvänen aika, nehän on kymmenvuotiaita koltiaisia! Voivat olla huonokäytöksisiäkin, mutta voivat olla ihan vaan lapsia, joilla on jäänyt levy päälle. Meillä kotona on 10- ja 11-vuotiaat, ja onhan niiden jutut yleensä aika huonoja, mutta itse ne tietysti pitää niitä kovinkin hauskoina. 

Ymmärrän, että sinua harmitti oman lapsesi puolesta, mutta silloinkin olisit ihan itse voinut kuitata asian loppuunkäsitellyks, ioko sille suutaan soittavalle pojalle tai sitten ihan vaan omalle pojallesi. En tiedä auttoiko poikasi asemaa millään tavalla se, että et puolustanut itseäsi (tai häntä), vaan pyysit apua toiselta äidiltä ja myöhemmin vielä olet melkein itkenyt asiaa. Totta kai se on omalle lapsellesikin iso asia, jos äiti on aivan raatona omien kavereiden edessä. Ja tätä toistakaan äitiä en osaa pitää erityisen syyllisenä yhtään mihinkään kiusaamiseen. Suoraan sanottuna, jos minulle tulisi kaveri jossain juhlissa sanomaan, että nuo pojat eivät halua minun autooni, niin en olisi kyllä keksinyt asiaan varmaan senkään vertaa sanottavaa. En kerta kaikkiaan osaisi pitää asiaa minkään arvoisena, eikä minulle tulisi mieleenkään, että aikuinen nainen on voinut niin kovin pahoittaa mielensä tuollaisesta. Enkä voisi kuvitellakaan, että jos kaverilleni joku lapsukainen sanoo rumasti hänen autostaan, minun pitäisi mennä siihen väliin. Olettaisin, että jos asia kaivelee, aikuinen itse hoitaisi asiansa. Toki nyt ihan törkeisiin asioihin puuttuu kuka hyvänsä, mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että en tosiaan osaisi ajatella, että joku niin syvästi loukkaantuu auton haukkumisesta, ettei pysty lapselle enää mitään sanomaan. En silti ajattele automaattisesti olevani mikään kiusaaja tai edes kiusaajan puolustaja. Ikävää olisi tajuta olevansa sellainen toisen silmissä, vaikka itse ei koko kiusaamista tilanteessa näe.

[/quote]Harva kiusaaja tai kiusaajien puolustelija kai ajattelee automaattisesti olevansa sellainen. Vika ja syyhän on aina uhrissa.

Vierailija
139/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tän on PAKKO OLLA PROVO!!!!!!!!

Mutta jos ei ole (ja sorry en jaksanut ehtinyt joka vastausta lukea), niin

- MIKä auto ap:lla sitten oli?? joku viime vuosituhannen auto?

- Tässä sitä olisi hyvä tilaisuus harjoitella AIKUISEN TAPAISTA JÄMÄKKYYTTÄ ja antaa ESIMERKKI omalle lapselleen

Eli noteeraamatta vaan tuollaiset / jotain neutraalia hyvän tuulista, "juu tämä nyt on tällainen vanhempi malli, kaikille se auto nyt ei vaan ole niin tärkeä".

Ja kannattaisi muistaa se, että tosiaankaan kaikille se auto EI ole tärkeää. Esim. meillä on nettotulot yht. yli 6t (riippuu taasen ketjusta, onko se av:n mielestä tosi paljon vai surkean vähän), mutta ei meille autot oli niin tärkeitä, eli molemmilla on melko pienet käytetyt autot, ja itse tosiaan ajoin monta vuotta n. 15-20 v. vanhalla ja vielä erittäin pienellä autolla.

Mutta juu se mistä itsekin olisin ollut tarkka, autosta riippumatta, olisi joku turvalaite / ainakaan ei etupenkille mielellään.

Noh, täytyy myöntää että jo 8vuotiatia on meillä kuskattu myös tilapäisesti n. 4 km matka harrastuksiin niin että joku istuu sisaruksen turvavyöistuimessa, joku korokkeella, ja joku sitten takapenkillä ilman istuinta. Mutta etupenkille ei ole vielä päästetty.

Vierailija
140/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pistänyt auton parkkiin ja sanonut että jos ei kyyti kelpaa kävelkää tai älypuhelinta esiin ja koodia kotiin.
Samalla olisinntodennut että asia on niin että he saavat kyysin tällä autolla koska muuta ei ole ja tämä kuljettaa ihan yhtähyvin kuin rahoitusyhtiön visakoivu.