Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsen synttäreillä koettua

Vierailija
14.10.2014 |

Kaverin lapsella oli synttärit paikassa, jonne oli noin 20 km. Sovimme, että olemme molemmat kuskeja ja otamme kutsuvieraita molemmat autoihimme. Oma poikani oli myös vieraiden joukossa. Automme on aika vanha, kun taas kaverillamme on uudempi ja ns. hienompi auto. Jo heidän pihassa tuli pientä kisaa siitä, kuka pääsee siihen kaverin autoon ja kuka joutuu "tohon vanhaan romuun" eli meidän autoomme. Olin aika äimistynyt, että näin suoraan sanotaan. Kyseessä siis 10-vuotiaat pojat.

Perillä automme jatkui puheenaiheena. Yksi pojista, todella varakkaan perheen poika, varsinkin jaksoi jankuttaa "rämisevästä romusta", jonka kyytiiin kukaan ei kotimatkalla halua. Se aiheutti paljon naurua ja poika jatkoi ja jatkoi ja kohta pari, kolme yhtyi ivailuun.

En todella tiennyt, mitä vastata. Mikään hassun naseva vastaus ei tullut mieleeni. Oma poikani oli vähän vaisu ja kiusaantunut koko ajan siellä synttäreillä ja minun sisälläni KIEHUI. Kerroin kaverilleni poikien käytöksestä ja hän nauroi vain että joo, heidän autoon ei nyt vaan mahdu kaikki.

Jotenkin se päivä meni ja tuli kotimatkan aika ja juuri se tilanne tuli, että kukaan ei halunnut meidän autoomme ja kaverini keksi loistoidean ARPOA, kuka "joutuu matkustamaan Pirjon autolla kotiin."

Kotona melkein jo itkin kiukusta, niin nolattu olin. Vai olenko nyt ihan yliherkkä?? Minusta kaverin olisi pitänyt puhaltaa peli poikki ja ja ojentaa poikia heti, kun auton pilkka alkoi, eikä vain korostaa sitä noin tyhmästi.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut surullinen tarina. Tämä oli tarina pikkumaisuudesta ja kiittämättömyydestä. Mutta ap voipi halutessaan hankkia todellisia ongelmia, josta valittaa. Ehket ole elämässä aikaisemmin törmännyt vastaaviin tilanteisiin. No, minä olen ja monta kertaa. Jaksanko välittää? En.

Vierailija
142/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:12"]

Olenko muidenkin mielestä? / ap

[/quote]

Et ole yliherkkä. Tökerösti tehty aikuisilta. Lapsilta nyt tuollaista typerää lällättelyä vielä ymmärtää, mutta aikuisten tehtävä on viheltää peli poikki. Jos olisi ollut kyseessä minun autoni ja siitä olisi arvottu, että kuka sen kyydissä joutuu menemään, olisin sanonut kylmänviileästi, että minun autooni ei muuten sitten tule muita kuin oma poika, heippa. Ja sitten olisin lähtenyt pois ja keskustellut poikani kanssa tilanteesta.

[/quote]

Ja sen jälkeen olisit ihmetellyt, miksi poika on illat yksin kotona: kaikki kaverit muistaisi, että Mikon äiti jätti meidät keskelle metsää pärjäämään kävellen pois

[/quote]Tai sitten ilkkujalasten vanhemmat olisivat ottaneet vanhemman roolin ja avanneet lastensa silmät näkemään asian oikein. Ja pojat olisivat edelleen ap:n pojan kavereita, mutta reilumpia sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:46"]

Poikani luokkakaveri on kerran vastaavassa tilanteessa laitettu kävelemään. Hän katosi. Lapsen äiti soitti pari tuntia sovitun kotiintuloajan jälkeen synttärisankarin äidille, josta alkoi soittorumba, jonka päätteeksi tiedettiin se, että lapsi oli jätetty metsäiselle taipaleelle, koska hän oli puhunut rumasti. Poliisille soittamista pähkäiltiin joskus iltakymmeneltä ja pohdittiin , mitä lapselle on voinut tapahtua. Se oli varmaan hieno tunne sille äidille, joka oli menettänyt hermonsa.

Tosiasiassa lapsi oli soittanut isälleen, joka oli noutanut pojan kotiin. Perheen antama pieni näpäytys oli ihan paikallaan aikuiselle, joka jättää lapsen keskelle ei mitään antaakseen tälle opetuksen.

[/quote]

Itse en lapsena olisi kehdannut soittaa vanhemmilleni tuollaisessa tilanteessa, satikutiahan siitä olisi tullut jos olisin puhunut rumasti. Olisin kiltisti kävellyt kotiin enkä olisi hiiskunutkaan asiasta. Toivottavasti onnistun opettamaan lapsilleni enemmän kunnioitusta kuin tämän viestin vanhemmat...

[/quote]

Siis kävellyt kotiin ihan tuntemattomalta seudulta? Sinäpä se vasta näppärä olit aikoinasi, kävelit tuosta vain 20 km pimeässä kotiin ilman navigaattoria (niitä ei ollut, kun olit lapsi).

[/quote]

ei 20 km ole pitkä matka noin isoille, mutta porvoossahan tämä, ei kukaan noin vanha turvaistuinta käytä. Mutta millä tasolla on aikuinen ihmien, joka keksi tällaisen ja saa siitä isot kicksit? Ja millä vuosituhannella?

Vierailija
144/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tolla yhdellä on pakko jostain turvavöistä? Eikös vyöllisiä autoja ole ollut jo ainakin 70-luvulta? Muistan sillon joskus istuneeni autossa jossa ei ollut takaturvavöitä.

Vierailija
145/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:35"]

Minä olisin ottanut oman pojan ja hänen parhaan kaverinsa kyytiin ja poistunut paikalta.

[/quote]

Eli pettäisit mieluummin lupauksen hyvälle kaverille kuin olisit aikuinen?

[/quote]Ei se "aikuinen" itse kovin hyvältä kaverilta vaikuttanut. Ja miksi ei, kun ap:n auto kerran on niin vastenmielinen?

Vierailija
146/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan nolattu olo, mutta sun olisi pitänyt sanoa heti pojille, että tuo on epäkohteliasta, että ei tuollaista saa sanoa. Ja sitten nauraa päälle, ettei tunnelma kärsi liikaa. 

Vierailija
147/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:32"]

Mä en kyllä ihan ymmärrä, miksi sen toisen äidin olisi jotenkin pitänyt ryhtyä sinua puolustamaan tai ylipäänsä puuttua asiaan. Mielestäni tuo ei vaadi edes nasevia vastauksia, vaan asian voi sujuvasti myös jättää kokonaan huoliotta. Hyvänen aika, nehän on kymmenvuotiaita koltiaisia! Voivat olla huonokäytöksisiäkin, mutta voivat olla ihan vaan lapsia, joilla on jäänyt levy päälle. Meillä kotona on 10- ja 11-vuotiaat, ja onhan niiden jutut yleensä aika huonoja, mutta itse ne tietysti pitää niitä kovinkin hauskoina. 

Ymmärrän, että sinua harmitti oman lapsesi puolesta, mutta silloinkin olisit ihan itse voinut kuitata asian loppuunkäsitellyks, ioko sille suutaan soittavalle pojalle tai sitten ihan vaan omalle pojallesi. En tiedä auttoiko poikasi asemaa millään tavalla se, että et puolustanut itseäsi (tai häntä), vaan pyysit apua toiselta äidiltä ja myöhemmin vielä olet melkein itkenyt asiaa. Totta kai se on omalle lapsellesikin iso asia, jos äiti on aivan raatona omien kavereiden edessä. Ja tätä toistakaan äitiä en osaa pitää erityisen syyllisenä yhtään mihinkään kiusaamiseen. Suoraan sanottuna, jos minulle tulisi kaveri jossain juhlissa sanomaan, että nuo pojat eivät halua minun autooni, niin en olisi kyllä keksinyt asiaan varmaan senkään vertaa sanottavaa. En kerta kaikkiaan osaisi pitää asiaa minkään arvoisena, eikä minulle tulisi mieleenkään, että aikuinen nainen on voinut niin kovin pahoittaa mielensä tuollaisesta. Enkä voisi kuvitellakaan, että jos kaverilleni joku lapsukainen sanoo rumasti hänen autostaan, minun pitäisi mennä siihen väliin. Olettaisin, että jos asia kaivelee, aikuinen itse hoitaisi asiansa. Toki nyt ihan törkeisiin asioihin puuttuu kuka hyvänsä, mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että en tosiaan osaisi ajatella, että joku niin syvästi loukkaantuu auton haukkumisesta, ettei pysty lapselle enää mitään sanomaan. En silti ajattele automaattisesti olevani mikään kiusaaja tai edes kiusaajan puolustaja. Ikävää olisi tajuta olevansa sellainen toisen silmissä, vaikka itse ei koko kiusaamista tilanteessa näe.

[/quote]Harva kiusaaja tai kiusaajien puolustelija kai ajattelee automaattisesti olevansa sellainen. Vika ja syyhän on aina uhrissa.

[/quote]

Mielestäni tuossa juuri yritin selittää, että ymmärrän hyvin sen, jos toinen äiti ei edes nähnyt mitään kiusaamista. Enkä ole sysäämässä syytä tai vikaa myöskään AP:n niskaan, vaikka olenkin sitä mieltä, että hänen reagointinsa oli ylimitoitettua. Eihän hän sitä tilannetta aloittanut, ei hän syypää ole. Mutta jos vitutus oli ensisijaisesti oman pojan puolesta, siihen hänen kyllä olisi pitänyt puuttua ihan itse. 10-vuotias on vielä aika pentu sosiaalisilta taidoiltaan. Ei sellainen välttämättä ymmärrä loukkaavansa aikuista ihmistä pilkkaamalla sen autoa. Sekin voi olla vain kömpleöä huumoria, joka nyt selvästikin on vaan mennyt pieleen.

Vierailija
148/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa menee nyt ihan pointti ohi. Onko se auto tässä se ap:n herkkä kohta, vai harmittiko sitä vain oman poikansa puolesta se ivaaminen?

Vierailija
149/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2002 vuosimallia oleva Peugeot, joka on jostakin syystä saanut samanlaista ivaa osakseen kuin aloittajankin auto, mutta vielä pienemmiltä lapsilta. Pari kertaa johonkin kerhoon hieman kauemmaksi olen ottanut kyytiin myös naapurin lapsia ja jo 8v. on osannut esittää tiukan mielipiteensä, että minun vanha autoni on ruma romu, jonka kyytiin hän ei tule. Sanoin vaan tiukasti takaisin, että jos ei minun romuni kyyti kelpaa, joutuu jäädä sitten kotiin odottamaan muita takaisin kerhosta, kun nyt on sovittu, että minä vien. Sanoin tapauksesta sitten takaisin tultaessa pojan äidille ja siinä perheessä onneksi on aikuiset järjellä siunattuja, kun äiti piti pojalleen puhuttelun ja pisti pyytämään anteeksi minulta - en nyt sano, ettäkö se tarpeellista olisi välttämättä ollut, ei pieni poika nyt niin kovasti saa mun kunniaa loukattua, mutta oli silti kiva nähdä, että vanhempia kiinnostaa puuttua lapsiensa huonoon käytökseen. En ole siis yksinäni tiukkismamma. :D

Ja mammat kun niin turvallisuudesta tykkää vouhottaa, niin kyllä, istuimet on ja auto on katsastuksen läpäissyt aina puhtain paperein, joskus jostakin palaneesta lampusta tullut huomautus. Uuteen autoon sijoittaminen olisi mielestäni täysin tarpeetonta tässä vaiheessa, kun vanhassakaan ei ole vikaa, vaan on perussiisti ajoneuvo ja ihan penteleen hyvä ajettava, tuttavien uusia autoja olen joskus testannut ja ei ne vaan pärjää tuolle mun uljaalle pösötille, ei vaikka miten yrittäis.

Vierailija
150/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:18"]

Miksi ei ollut enempää kuskeja? Itse en olisi päästänyt lastani autoosi, sillä tuskin sinulla oli hänelle sopivaa turvaistuinta. Veijari on syntynyt loppuvuodesta ja 133 cm mittainen, lain mukaan siis oltava turvalaitteessa noinkin pitkä matka.

[/quote]

Ohis, mutta miten se auton ikä vaikuttaa siihen onko turvalaitetta vai ei? Tiedoksi, että ihan samalla tavalla lapset tarvitsee turvaistuimia uuteenkin autoon. Että jos "veijarisi" on turvaistuinta vailla, niin se on kyllä sinun tehtäväsi hommata se.

Vierailija
151/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:07"]

Kaverin lapsella oli synttärit paikassa, jonne oli noin 20 km. Sovimme, että olemme molemmat kuskeja ja otamme kutsuvieraita molemmat autoihimme. Oma poikani oli myös vieraiden joukossa. Automme on aika vanha, kun taas kaverillamme on uudempi ja ns. hienompi auto. Jo heidän pihassa tuli pientä kisaa siitä, kuka pääsee siihen kaverin autoon ja kuka joutuu "tohon vanhaan romuun" eli meidän autoomme. Olin aika äimistynyt, että näin suoraan sanotaan. Kyseessä siis 10-vuotiaat pojat.

Perillä automme jatkui puheenaiheena. Yksi pojista, todella varakkaan perheen poika, varsinkin jaksoi jankuttaa "rämisevästä romusta", jonka kyytiiin kukaan ei kotimatkalla halua. Se aiheutti paljon naurua ja poika jatkoi ja jatkoi ja kohta pari, kolme yhtyi ivailuun.

En todella tiennyt, mitä vastata. Mikään hassun naseva vastaus ei tullut mieleeni. Oma poikani oli vähän vaisu ja kiusaantunut koko ajan siellä synttäreillä ja minun sisälläni KIEHUI. Kerroin kaverilleni poikien käytöksestä ja hän nauroi vain että joo, heidän autoon ei nyt vaan mahdu kaikki.

Jotenkin se päivä meni ja tuli kotimatkan aika ja juuri se tilanne tuli, että kukaan ei halunnut meidän autoomme ja kaverini keksi loistoidean ARPOA, kuka "joutuu matkustamaan Pirjon autolla kotiin."

Kotona melkein jo itkin kiukusta, niin nolattu olin. Vai olenko nyt ihan yliherkkä?? Minusta kaverin olisi pitänyt puhaltaa peli poikki ja ja ojentaa poikia heti, kun auton pilkka alkoi, eikä vain korostaa sitä noin tyhmästi.

Mitä mieltä olette?

[/quote]

No oliko sulle yllätys että teillä on vanha auto?! itse olet sen hankkinut, turhaan sen saamasta kritiikistä käyt poraamaan. Olisit osanut uudemman sitten.

Vierailija
152/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:48"]Ap on säälittävä märisijä. Juuri tuollaiset kasvattavat kiusaajia, kun eivät osaa toimia lasten kanssa eikä viheltää peliä poikki ajoissa, kiehuttaa vaan sisällään ja nielee häpeänsä, kuten itse kuvailee.
[/quote]

Sieltähän se tuli! Eli kiusattu on syyllinen ja syypää siihen että kiusataan.
[/quote] mitä helvettiä oikeesti, kenen tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa olisi pitänyt toimia? Jumalanko suoraan taivaadta olisi pitänyt sitä kuria pitää yllä?!?

Vierailija
153/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus!! Kaverin asemassa olisin sanonut Nico-Petterille: "Nyt loppuu tuollainen pelleily, auto on auto, ja sillä ajetaan. Ja jos ei kyyti kelpaa, niin herra saa kävellä kotiin. No niin, kyytiin siitä!!"

Vierailija
154/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:30"]

Mun mielestä ap on kyllä harvinaisen avuton, jollei itse saanut ilkkumista loppumaan. Ei siihen mitään nasevia letkautuksia tarvita, vaan ihan vain ilmoitus, että tuo on huonoa käytöstä, ole hyvä ja lopeta se.

[/quote]Sanoihan ap jotain tuon tapaista mutta ei se suunsoitto loppunut. Ja ilmeisesti se toinen aikuinen ei sanonut mitään tuontapaista kun halusi häviäjille ap:n kyydin. Miten ap olisi voinut tuossa tilanteessa voitta kun se aikuinen vahvisti ja oikeutti toiminnallaan poikien pilkan?

Vierailija
155/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 20:00"]

Mulla on 2002 vuosimallia oleva Peugeot, joka on jostakin syystä saanut samanlaista ivaa osakseen kuin aloittajankin auto, mutta vielä pienemmiltä lapsilta. Pari kertaa johonkin kerhoon hieman kauemmaksi olen ottanut kyytiin myös naapurin lapsia ja jo 8v. on osannut esittää tiukan mielipiteensä, että minun vanha autoni on ruma romu, jonka kyytiin hän ei tule. Sanoin vaan tiukasti takaisin, että jos ei minun romuni kyyti kelpaa, joutuu jäädä sitten kotiin odottamaan muita takaisin kerhosta, kun nyt on sovittu, että minä vien. Sanoin tapauksesta sitten takaisin tultaessa pojan äidille ja siinä perheessä onneksi on aikuiset järjellä siunattuja, kun äiti piti pojalleen puhuttelun ja pisti pyytämään anteeksi minulta - en nyt sano, ettäkö se tarpeellista olisi välttämättä ollut, ei pieni poika nyt niin kovasti saa mun kunniaa loukattua, mutta oli silti kiva nähdä, että vanhempia kiinnostaa puuttua lapsiensa huonoon käytökseen. En ole siis yksinäni tiukkismamma. :D

Ja mammat kun niin turvallisuudesta tykkää vouhottaa, niin kyllä, istuimet on ja auto on katsastuksen läpäissyt aina puhtain paperein, joskus jostakin palaneesta lampusta tullut huomautus. Uuteen autoon sijoittaminen olisi mielestäni täysin tarpeetonta tässä vaiheessa, kun vanhassakaan ei ole vikaa, vaan on perussiisti ajoneuvo ja ihan penteleen hyvä ajettava, tuttavien uusia autoja olen joskus testannut ja ei ne vaan pärjää tuolle mun uljaalle pösötille, ei vaikka miten yrittäis.

[/quote]

Autosi on 12 vuotta vanha. Se on wanha paska vaikka voissa paistaisi. Itse ajan 2009 vuoden autoa, enkä ihmettelisi jos jonkun mielestä se olisi vanha, sehän on kohta viisivuotias.

Vierailija
156/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:14"]

Olisitten panneet ne pilkkakirveet kävelemään kotimatkalla, kun kerran kyyti ei kelvannut. Muutama kilometri tienlaitaa olisi tehnyt eetvarttia. Vanhakin auto olisi sen jälkeen kelvannut.

[/quote]

Soitto kotiin, vanhempi hakemaan ja ap:lle syyte heitteillejätöstä. Vanhemmilla myös oikeus vaatia korvauksia. Ehdottomasti kannattaa laittaa vieraat lapset kävelemään, koska jos jotain olisi sattunut, olisi ap ollut syytettynä, ei ne lapset.

[/quote]Miksi ne vanhemmat antoivat lastensa lähteä romukasan kyytiin jos se oli niin kamalaa? Olisivat vaikka maksaneet taksin  kullannupuillensa.Mieluiten cadillacin.

[/quote]

Koska kukaan ei maininnut, että kyydin tarjosi ap - ilman turvavöitä.

[/quote]Eivätkö muut vanhemmat nähneet kun lapsia tultiin hakemaan? Eikö heitä kiinnostanut edes tietää kuka on kuskina? Ilman turvavöitä? Se ei ole laillista nykyään. Eikö ap:n autossa ole turvavöitä?

[/quote]

Eiköhän ne vanhemmat olisi olleet valmiita itsekin lapsensa kunnon autoilla kuljettamaan, jos olisivat nähneet vaihtoehdot.

[/quote]No eikö niitä vnhempia kiinnostanut nähdä mihin kyytiin lapsensa lähtivät? Luulen että kiinnosti ja näkivät kyllä. Että se siitä hengenvaarallisesta ruostekasasta.

Vierailija
157/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:18"]

Miksi ei ollut enempää kuskeja? Itse en olisi päästänyt lastani autoosi, sillä tuskin sinulla oli hänelle sopivaa turvaistuinta. Veijari on syntynyt loppuvuodesta ja 133 cm mittainen, lain mukaan siis oltava turvalaitteessa noinkin pitkä matka.[/quote]Olisitko antanut 133cm lapsesi pilkata vanhaa autoa?

[/quote]

Ei vaan olisin vaatinut 133 cm mittaiselle lapselleni laillisen kyydin. Ap rikkoi lakia, jos hän kuljetti 20 km poikia miettimättä sitä, että osalla olisi pitänyt olla istuinkoroke. Kalliiimmissa nykyautoissa tuo ei ole ongelma, koroke on vakiovarusteena.

[/quote]

me ostettiin just BMW 530, eikä kyllä ole koroke vakiovarusteena 

Vierailija
158/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin kyllä varmaan ihan itse pilkannut sitä omaa autoani myös. Tiedän ihan itsekin autoni olevan vanha romu, ja siitä saa vitsaillakin. En nyt ihan pääse siihen sydämistymiseen, miten ihmeessä jonkun kymmenkesäisen höpinät voi loukata noin syvästi. Se on auto!!! Ei sentään koko elämäsi syvin sisältö. Jos taas itku nousi kurkkuun oman pojan takia, sitä suuremmalla syyllä olisi kannattanut ottaa tilanne ihan itse haltuun. Joko sillä huumorilla tai sitten vaan ilmoittamalla, että eiköhän vitsi vanhentunut jo. Se toinen aikuinen nyt ei mitenkään ole syypää asiaan. Eihän se sinun autoasi mitenkään väheksynyt, kun kerran juuri sinun kyytiapuasi oli pyytänytkin. Kai sillekin vähän yllärinä tuli, että otit ivailun noin vakavasti.

Vierailija
159/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 19:35"]

Minä olisin ottanut oman pojan ja hänen parhaan kaverinsa kyytiin ja poistunut paikalta.

[/quote]

Eli pettäisit mieluummin lupauksen hyvälle kaverille kuin olisit aikuinen?

[/quote]

Minun hyvä kaverini ei ole sellainen, joka järjestää kuvattuja arpajaisia.

Vierailija
160/206 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 18:59"]

No miksei niille pojille vaan voinut sanoa suu kiinni. Nyt hyväksyit ap ainoana läsnäolevana aikuisena kiusaamisen. Eihän se kaveri voinut sieltä toisesta autosta mitään tehdä.

[/quote]Sä et nyt tainnut ihan ymmärtää lukemaasi. Toisesta autosta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan