Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rikkinäiset nännit - APUA!

Vierailija
31.08.2006 |

Kauanko kestää ennen kuin nännien haavaumat paranevat? Eilen illalla vauvan imeminen alkoi sattua ihan pirusti. Yön sinnittelin hammasta purren, pakkohan lapsi oli ruokkia. Aamulla huomasin kauhukseni, että maito on verensekaista ja molemmat nännit ihan rikki. Vauva on viikon vanha.

Nyt tarvisin todella apua ja kannustusta. Sanokaa, ettei meidän imetys tähän kaadu ja pari päivää pulloruokinnassa ei maata kaada...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepantenia tai Lansinolia apteekista. tarkista vauvan imuote, vääränlainen imuote rikkoo rinnanpäät. Paraneminen kestää muutaman viikon, ainakin itsellä. Imetä vain, vaikka hammasta purren. Veri maidon seassa vauvalle ei ole vaarallista.

Jaksamista ja onnea vauvan johdosta!

Vierailija
2/4 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- rasvaa bepanthenillä, ei haittaa jos vauva saa sitä suuhunsa

- käytä rintakumia jos imetys muuten sattuu

- tarkasta imuote. todennäköisesti imuote on väärä jos nännit ihan verille menevät.

- ilmakylpyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi että vauvan imuote on aina oikein (mulla meni nännit silti rikki) ja minäkin kehotan hankkimaan rintakumit. Jos yksi malli ei tunnu hyvältä, kokeile toista.

Vierailija
4/4 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa käytin rintakumia, koska vauva ei ikinä muutoin saanut rinnasta kunnon otetta. Jotenkin mulle jäi niistä kuitenkin tosi paha maku suuhun. Esikoinen kärsi koko imetyksen ajan hirveistä vatsavaivoista ja olen vakuuttunut, että osasyynä olivat nuo rintakumit, joiden kanssa vauva onnistui nielemään ilmaa. Tämä pikkukakkonen sentään saa rinnasta jonkinmoisen otteen (mulla on tosi matalat rinnanpäät). Siksi pelkään, että rintakumien käyttöön oton jälkeen emme pääse niistä ikinä eroon.

Tämä tilanne ottaa tosi koville, koska alku oli niin lupaava. Ja tällä kertaa maitoakin olisi vaikka muille jakaa, toisin kuin esikoisen kanssa. Nyt vain vauva ei sitten saa sitä tavaraa rinnasta ulos. Vituttaa, jos suoraan sanotaan.