Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tyhmän elämän on elänyt, jos noin 70v asuu vuokralla ja on eläkeläinen??

Vierailija
07.08.2026 |

Laiskuutta ollut opintojen kanssa ja työpaikat olleet mitä sattuu.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin asun 70 vuotiaana vuokralla. Olen nyt 47v eikä minulla ole mitään aikomusta osta omaa asuntoa. Töissä olen aina ollut. Omistusasuja olin viisi vuotta, mutta ei se minulle hyvinvointia tai mukavuutta elämään tuonut. 

Vierailija
2/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen tiedät.

Minä puolestani tiedän että monissa Helsingin senioritaloissa asutaan VUOKRALLA. Oma asunto on myyty sen jälkeen kun on todettu ettei se ole esteetön. Oma vanha äitinikin myi kehyskunnassa sijainneen asuntonsa leskeksi jäätyään ja muutti pääkaupunkiseudulle senioritaloon palvelutalon viereen. Myynnistä saadut rahat sijoitettiin.

Muita kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on 86 vuotias vuokralla, vanhempani on aina olleet hyvä tuloisia muttei ikinä halunneet omaa. Isä joutui 11 vuotiaasta pitämään talon kunnossa, kun isänsä kuoli eikä halunnut aikuisena enää huolehtia 

Vierailija
4/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika fiksua asua vuokralla tuolloin. Ei jää lapsille kämpän myynnit ja tappelut.

Vierailija
5/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄÄLITTÄVÄ  PROVO

Vierailija
6/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja mulla ei ole aikomustakaan koskaan asua omistusasunnossa. Seurannut sivusta vanhempien omistusasumista. Koko ajan jotain pitää rempata ja fiksata, rapsuttaa ja kuopsuttaa pihaa, kolata lumia jne. Mulla on ajalle muuta käyttöä . :) Lisäksi se sitoo paikalleen, en halua sitäkään.

Vierailija
7/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin asun 70 vuotiaana vuokralla. Olen nyt 47v eikä minulla ole mitään aikomusta osta omaa asuntoa. Töissä olen aina ollut. Omistusasuja olin viisi vuotta, mutta ei se minulle hyvinvointia tai mukavuutta elämään tuonut. 

Sama täällä, paitsi että olen 67v. Pääsin eroon omistusasunnosta jo vuosikymmeniä sitten. Siihen aikaan pankki suostui siihen että maksoimme asuntolainan pois. Vuokralla asuminen on niin paljon ketterämpää.

Vierailija
8/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaankin 10 v päästä! Tiedän, että on ragebaitti, mutta kyse ei ole koulutuksen puutteesta tai paskaduunista.

Vierailija
9/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen tunkkainen aloitus.

Vierailija
10/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat molemmat noin 70-vuotiaita ja eläkkeellä. Myivät heille liian ison omakotitalon ja muuttivat kaupungin keskustaan kaksioon vuokra-asuntoon. Ovat tyytyväisiä, kun ei ole huolta pihatöistä yms. Ja talon myyntihinta oli sen varran hyvä, että nyt heillä mahdollisuus viettää  vuosittain muutaman kuukauden jaksoja ulkomailla.

Vierailija
11/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa eläköidyttyään muuttaa johonkin maalle, missä asuntojen arvo on pysyvässä laskusuunnassa niin mikä järki olisi ostaa sieltä? 

Vierailija
12/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vakaa aikomus asua vuokralla seitsemänkymppisenä. Perillisiä ei ole joten ei nappaa jättää taloa valtiollekaan. 

Vierailija
13/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen tunkkainen aloitus.

Trollihan se. 

Vierailija
14/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan fiksun. Mua ainakin kaduttaa että ostin asunnon.

Vierailija
15/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksun elämän. Käyttänyt rahansa johonkin muuhun kuin seiniin.

Vierailija
16/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rakentanut ja myynyt 2 taloa pk-seudulla. Nyt asun vuokralla. Niisk, olen luuseri.

Vierailija
17/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ap huoli omista asioistasi ja hakisit vaikka töitä.

Vierailija
18/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SÄÄLITTÄVÄ  PROVO

Suorastaan surkea.

Vierailija
19/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden liki 80 v koko ikänsä vuokralla asuneen juopon jolla on harrastustensa takia mt-ongelmia. Asumismuoto on ollut erittäin sopiva hänelle ja eläkkeestä jää kuitenkin massia kohtuu leveään elämään. 

Vierailija
20/30 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on kyllä aikomus asua vuokralla. Tämä nykyinen koti myyntiin ja muutto ihan toiseen kaupunkiin mahdollisesti senioritaloon. Asunnon rahat sijoitetaan tuottamaan lisää rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan