Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada mies hoitamaan hampaansa?

Vierailija
06.09.2021 |

Mieheni ei ole vuosiin käynyt hammaslääkärillä tai muutenkaan hammashoidossa. Hengitys haisee kuvottavan pahalle ja joka kerta hampaat pestessä, hänen suunsa vuotaa verta. Ei myöskään lankaa hampaitaan. Suussa on selvä infektio ja paljon hammaskiveä. Suuteleminen on minusta epämiellyttävää.

Olen asiasta ystävällisesti maininnut ja kannustanut miestä huolehtimaan terveydestään. Miehen mielestä suussa ei ole vikaa, kerran päivässä pesu ja suuvesi hänestä riittää. Kuulemma eivät aiemmat tyttöystävät ole asiasta sanoneet, joten vika on minussa... Itse hoidan hampaani kunnolla ammattilaisten ohjeiden mukaisesti.

En ala lapsellisesti kiristämään tai uhkailemaan, haluaisin vinkkejä, miten muut on saaneet vastahankaisen miehen hammaslääkäriin ja vieläpä säännöllisesti?!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksiä jos ei hampaita harjata 2 kertaa päivässä!

Mutta kun ap ei halua olla "lapsellinen ja kiristää", vaikka tuo olisi ainoa toimiva keino.

Omapahan on periaatteensa: et tule saamaan mitään feministipalkintoa miehen hyysäämisestä.

Nämä ovat todella arkoja juttuja, eikä siinä auta kiristellä ketään. Pitäisi omata todella hyvät taidot keskustella aiheesta kauniisti mutta napakasti. Pahimmillaan sitä saattaa juurikin möläyttää toiselle, että sinä saata nan mätähammas ja toinen siitä sitten suivaantuu iäksi.

Meillä tuo oli ainoa toimiva keino. Ikävää sanoa toiselle rumasti,  mutta kun mikään muu ei toiminut.

Vierailija
42/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy varmaan rahassa.

Jos ihmiset saisi hammaslääkäri lahjakortteja, niin uskoisin että kävisivät.

Itsellä yksi juurihoito tuli kustantamaan 2000e yksityisellä. Siinäpä syy miksi suomalaisilla on surkeat hampaat yleisesti. On myös harhakuvitelma, että esim. työttömät saisi ilmaisia hammashoitoja. Eivät saa.

Pöytyä. Hampaiden kotihoito ja itsestään huolehtiminen muutenkin ei ole rahasta kiinni, jos tahtotilaa on. Hampaiden hoitamisessa juuri se kotona tapahtuva päivittäinen hoito on oleellista. Tuubi tahnaa ja hammasharja eivät voi olla liian iso kustannus kenelläkään, jos asiaa tärkeänä pitää. Myös julkisella sektorilla on hammashoitoa. Kannattaa soittaa ja varata aika sieltä.

Eli tekosyyt sikseen. Kiitos.

No mutta jos ihminen harjaa ne hampaat ja vaan purskuttelee suunsa suuvedellä, eikä lankaa niin voi jo päätellä, että tämä ei välttis riitä. Jos ne hampaat on jo niin ruskeat ja mädät, että henki haisee kuin rankkitynnyri, niin siinä joutuu jo isompaan hammasremppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta  vaikein mennä hammaslääkärille.

Varaa aika ja kirjaimellisesti vie mies sinne jollain pakolla.

Takulla sujuu helpommin sitten kun lääkäri sanoo asiat suoraan.

Vierailija
44/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kyllä omalle reilusti että seuraavan kerran pussaan kun on käynyt edes suuhygienistilla ja laitoin viestillä numeron mistä varata ajan. Työterveydestä oli sitten muistutettu vielä ihan hammaslääkäri käynnistä, on nyt menossa sinnekin.

Mahtavaa, olen iloinen puolestasi! Ehkä pitää itsekin yrittää tuota, että tekee ajanvarauksen lähestulkoon puolesta. -ap

Miksi olet lapsen kanssa parisuhteessa?

Vierailija
45/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukuin miestä mätähampaaksi erään riidan yhteydessä. Tästä suivaantuneena hoisi hampaat kuntoon ja minä palkitsin meidät kaupunkiomalla. Tunsin huonoa omaatuntoa haukuistani.

Tottahan tämä on. Mitä sitä kaunistelemaan. Jos kaunistelisi, ei koskaan tulisi mitään muutosta. Suun bakteerit leviävät ja aiheuttavat paljon haittaa, jos suusta ja hampaista ei pidä huolta.

Osa on niin kovapäisiä ettei mitkään kauniit sanat mene perille. Kun loukkaa, tuntuu edes jossakin. Ja tuohan on aivan hampaiden pesulla korjattavissa oleva asia.

Vierailija
46/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton purukalusto voi ja aiheuttaa infektioita ja tulehduksia. Pahimmassa tapauksessa leviämisessään hengenvaarallisia. Luulisi 2 kertaa päivässä langan ja hammaspesun (pehmeällä harjalla!) miellyttävän enemmän kuin hammaslääkärissä käynti.  Älä missään nimessä ikinä pussaile sellaista bakteeriturpaa.

Vierailija
47/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksiä jos ei hampaita harjata 2 kertaa päivässä!

Mutta kun ap ei halua olla "lapsellinen ja kiristää", vaikka tuo olisi ainoa toimiva keino.

Omapahan on periaatteensa: et tule saamaan mitään feministipalkintoa miehen hyysäämisestä.

Tiedän, ettei tuo tyyli vain toimi meillä. -ap

Vierailija
48/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kaunistelisi asiaa mitenkään. Jos haluaa olla kanssani parisuhteessa, niin tietyt asiat on hoidettava. Hygienia kokonaisuudessaan on yksi niistä.

Sanoisin suoraan, että en suostu minkäänlaiseen kontaktiin ennen kuin suu on kunnossa. Miehelle on nyt vihjailtu riittävän pitkään, seuraavaksi on muutettava taktiikkaa ja rehellisesti sanottava ette tilanne voi jatkua näin.

Vierailija
49/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kyllä omalle reilusti että seuraavan kerran pussaan kun on käynyt edes suuhygienistilla ja laitoin viestillä numeron mistä varata ajan. Työterveydestä oli sitten muistutettu vielä ihan hammaslääkäri käynnistä, on nyt menossa sinnekin.

Mahtavaa, olen iloinen puolestasi! Ehkä pitää itsekin yrittää tuota, että tekee ajanvarauksen lähestulkoon puolesta. -ap

Hänessä on paljon muuta hyvää, joten en ajatellut heti erota, kun kuitenkin on kyse asiasta, jonka voi korjata. On sentään uskonut, että lapsen lusikkaa ei missään nimessä käytä itse vahingossa suussa syöttäessään. -ap

Vierailija
50/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon ellei mätäsuubakteeripesäkettään saa hoidettua kuntoon... Omani ymmärsi kolmannella kerralla, kun asiasta keskusteltiin. Menin hammaslääkäriin mukaan. Sieltä sai hyvät ohjeet.

Vierailija
51/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänessä on paljon muuta hyvää, joten en ajatellut heti erota, kun kuitenkin on kyse asiasta, jonka voi korjata. On sentään uskonut, että lapsen lusikkaa ei missään nimessä käytä itse vahingossa suussa syöttäessään. -ap

Wau! Tuon takiapa kannattaakin yhdessä olla :D 

Vierailija
52/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa ja epäkunnioittavaa. Laittaisin miehelle ultimaatumin. Suu kuntoon tai ero.

Vierailija
53/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Et mene yhteen miehen kanssa, joka ei huolehdi hampaistaan. Ja jos olet jo mennyt, niin miten et muka tuotakaan huomannut aikaisemmin?

Ei se seurusteluaikana ollut niin paha tilanne ja mielestäni hoiti paremmin itseään silloin. Ei ole toisaalta tullut mieleen, ettei kaikilla nyt vain ole täydellisiä kumppaneita :) -ap

Vierailija
54/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, hänessä on paljon muuta hyvää. Yllättävän moni neuvoo vain uhkailemaan ja / tai eroamaan. Ajattelin, että olisi joitakin aikuismaisempiakin ratkaisuja. -ap

Vierailija
55/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, hänessä on paljon muuta hyvää. Yllättävän moni neuvoo vain uhkailemaan ja / tai eroamaan. Ajattelin, että olisi joitakin aikuismaisempiakin ratkaisuja. -ap

Aikuismainen ratkaisu on hoitaa suuhygienia niin, ettei tällaista keskustelua tarvitse edes käydä. Jos on valinnut kumppanikseen lapsen, sitten pitää toimia niin kuin lasten kanssa toimitaan tai vaihtaa aikuiseen kumppaniin, jos äidin rooli ei innosta. 

Vierailija
56/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoon ellei mätäsuubakteeripesäkettään saa hoidettua kuntoon... Omani ymmärsi kolmannella kerralla, kun asiasta keskusteltiin. Menin hammaslääkäriin mukaan. Sieltä sai hyvät ohjeet.

Kiva kuulla, että lopulta auttoi puhuminen. Mun miehelle on täysin outo ja vieras ajatus, että siellä suuhygienistilla ja hammaslääkärillä pitäisi oikeasti käydä säännöllisesti... -ap

Vierailija
57/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuismainen ratkaisu on hoitaa suuhygienia niin, ettei tällaista keskustelua tarvitse edes käydä. Jos on valinnut kumppanikseen lapsen, sitten pitää toimia niin kuin lasten kanssa toimitaan tai vaihtaa aikuiseen kumppaniin, jos äidin rooli ei innosta. 

En kutsuisi miestä lapseksi pelkästään tuon takia. Kuten sanoin, kaikille ei nyt vain löydy kaikessa täydellisiä kumppaneita. -ap

Vierailija
58/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä symppaan sua ap. Oon se, jonka mieheltä just poistettiin hampaat. Joku kysyi, miksi olen luuserin kanssa... No, hän ei ole luuseri. Erittäin fiksu ja kiva mis, mun rakkaani jonka kanssa olen ollut 20 vuotta. Lapsuuden huonojen hammaslääkärikokemusten jälkeen vaan niin paha kammo, että tilanne pääsi näin pahaksi. Mä en itsekään ole täydellinen ja ymmärrän esim. pelkoja, joten en ole miestäni jättämässä tuon takia. Päin vastoin, olen onnellinen että hän on elossa edelleen. Nyt vain totutellaan sitten tekareihin 🤷

Vierailija
59/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ongelma ollut kauan?

Ihminen joka ei pese ja huolla hampaitaan ja haluaa pussailla, ei kunnioita toista ihmistä pätkääkään.

Vierailija
60/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oo käyny 20 vuoteen hammaslääkärillä, koska ei ole asiaa.

Täysin intakti suu.

Kuvotta va olento.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi