Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada mies hoitamaan hampaansa?

Vierailija
06.09.2021 |

Mieheni ei ole vuosiin käynyt hammaslääkärillä tai muutenkaan hammashoidossa. Hengitys haisee kuvottavan pahalle ja joka kerta hampaat pestessä, hänen suunsa vuotaa verta. Ei myöskään lankaa hampaitaan. Suussa on selvä infektio ja paljon hammaskiveä. Suuteleminen on minusta epämiellyttävää.

Olen asiasta ystävällisesti maininnut ja kannustanut miestä huolehtimaan terveydestään. Miehen mielestä suussa ei ole vikaa, kerran päivässä pesu ja suuvesi hänestä riittää. Kuulemma eivät aiemmat tyttöystävät ole asiasta sanoneet, joten vika on minussa... Itse hoidan hampaani kunnolla ammattilaisten ohjeiden mukaisesti.

En ala lapsellisesti kiristämään tai uhkailemaan, haluaisin vinkkejä, miten muut on saaneet vastahankaisen miehen hammaslääkäriin ja vieläpä säännöllisesti?!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan reilusti sanoin miehelleni kun ihmetteli sitä kun pussaaminen väheni, että tykkään enempi jos hengitys ei haise ja suu on hoidettu. Sanoin että vaadin sitä itseltänikin ettei olisi toisesta epämiellyttävää myöskään. On ihan normaalia että hoitamaton suu ja pahanhajuinen hengitys vie halut ainakin naisilla ketä itse tunnen. Mutta asioista puhuminen, ilman haukkumista on ainakin meillä toiminut.

Vierailija
22/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin exälle sähköhammasharjan, mutta tämä ei taida sillä ratketa.

Olin kyllä hölmö kun autoin ostamaan hyvännäköisiä vaatteitakin ja muutenkin.. Jätti sitten mut, kun alkoi muijia pyöriä ympärillä😀 (nyt voin jo naureskella asialle, silloin en).

Varmaan paras vaan puhua suoraan. 🤷‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin exälle sähköhammasharjan, mutta tämä ei taida sillä ratketa.

Olin kyllä hölmö kun autoin ostamaan hyvännäköisiä vaatteitakin ja muutenkin.. Jätti sitten mut, kun alkoi muijia pyöriä ympärillä😀 (nyt voin jo naureskella asialle, silloin en).

Varmaan paras vaan puhua suoraan. 🤷‍♀️

Auts! Harmi.

Oot oikeassa, ei auta kuin puhua... ja puhua... jos mies joskus innostuisi. -ap

Vierailija
24/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin kyllä, että lähelle ei ole tulemista haisevalla suulla.

Ja jollei läheisyyttä suhteessa tule mainitusta syystä olemaan, niin yksinkertaisesti muuttaisin muualle.

Vierailija
25/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pesemään hampaat ennen aktia

Vierailija
26/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheltä joduttiin justiin repimään hampaat, tulehtui niin pahasti ja meinas saada verenmyrkytyksen. Nyt sitten hampaattomana suunnittelee tekareita 😒

Vierailija
27/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksiä jos ei hampaita harjata 2 kertaa päivässä!

Vierailija
28/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukuin miestä mätähampaaksi erään riidan yhteydessä. Tästä suivaantuneena hoisi hampaat kuntoon ja minä palkitsin meidät kaupunkiomalla. Tunsin huonoa omaatuntoa haukuistani.

Vierailija
29/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oo käyny 20 vuoteen hammaslääkärillä, koska ei ole asiaa.

Täysin intakti suu.

Mistä tiedät että on ehjä suu jos et ole käynyt hammaslääkärissä ? 🧐

Vierailija
30/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheltä joduttiin justiin repimään hampaat, tulehtui niin pahasti ja meinas saada verenmyrkytyksen. Nyt sitten hampaattomana suunnittelee tekareita 😒

Miksi olet yhdessä tuollaisen luuserin kanssa?!

Vierailija
31/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy varmaan rahassa.

Jos ihmiset saisi hammaslääkäri lahjakortteja, niin uskoisin että kävisivät.

Itsellä yksi juurihoito tuli kustantamaan 2000e yksityisellä. Siinäpä syy miksi suomalaisilla on surkeat hampaat yleisesti. On myös harhakuvitelma, että esim. työttömät saisi ilmaisia hammashoitoja. Eivät saa.

Sitä varten just kannattaa pitää huolta hampaista ja suun hygieniasta ylipäätään, että välttyisi tuollaisilta tilanteilta. Tärkein työ tehdään kotona, hammasharja, -tahna, .-lanka jne, ei ne paljoa maksa. Niiden säännöllisellä käytöllä pärjää jo pitkälle.

Ja siis, pahanhajuinen hengitys, se alkaa olee ällötysten terävintä kärkeä.

Vierailija
32/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeätä, jos haluaa vielä pussailla. Tuollaisen suun tulehdusta aiheuttavat bakteerikannat tarttuvat. 

Vierailija
33/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitenkäänn. Itse olen 47 v nainen, en ole käynyt hammaslääkärissä lukion jälkeen enkä aio käydä ikinä. En muutenkaan hoida terveyttäni mitenkään enkä käy lääkärissä. Kuolen sitten kun luonto niin määrää. 

Vierailija
34/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ap ei halua olla "lapsellinen ja kiristää", vaikka tuo olisi ainoa toimiva keino.

Omapahan on periaatteensa: et tule saamaan mitään feministipalkintoa miehen hyysäämisestä.

Vierailija
35/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mun miehellä. Oikeastaan säälittänyt kuinka nolostelee mennä hammaslääkäriin vaikka hampaat todella huonona. Enää ei säälitä vaan vihastuttaa! Mutta menepä sanomaan, niin sota siitä syttyy!

Pahin juttu tässä on se, että epäilen itse menettäneeni yhden hampaani juurin sen vuoksi, että olen saanut mieheltä pöpön suuhuni. Jouduin siis poistattamaan yhden hampaan, kun juurihoito ei auttanut ja tulehtunutta luukudosta jouduttiin poistamaan ikenestä asti. Mies ei siltikään tajunnut kun yritin vihjailla, että miten olenkaan epäonnistunut hampaiden hoidossa vaikka olen aina ollut todella tarkka.

Vierailija
36/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Et mene yhteen miehen kanssa, joka ei huolehdi hampaistaan. Ja jos olet jo mennyt, niin miten et muka tuotakaan huomannut aikaisemmin?

Vierailija
37/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ap ei halua olla "lapsellinen ja kiristää", vaikka tuo olisi ainoa toimiva keino.

Omapahan on periaatteensa: et tule saamaan mitään feministipalkintoa miehen hyysäämisestä.

Nämä ovat todella arkoja juttuja, eikä siinä auta kiristellä ketään. Pitäisi omata todella hyvät taidot keskustella aiheesta kauniisti mutta napakasti. Pahimmillaan sitä saattaa juurikin möläyttää toiselle, että sinä saata nan mätähammas ja toinen siitä sitten suivaantuu iäksi.

Vierailija
38/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy varmaan rahassa.

Jos ihmiset saisi hammaslääkäri lahjakortteja, niin uskoisin että kävisivät.

Itsellä yksi juurihoito tuli kustantamaan 2000e yksityisellä. Siinäpä syy miksi suomalaisilla on surkeat hampaat yleisesti. On myös harhakuvitelma, että esim. työttömät saisi ilmaisia hammashoitoja. Eivät saa.

Pöytyä. Hampaiden kotihoito ja itsestään huolehtiminen muutenkin ei ole rahasta kiinni, jos tahtotilaa on. Hampaiden hoitamisessa juuri se kotona tapahtuva päivittäinen hoito on oleellista. Tuubi tahnaa ja hammasharja eivät voi olla liian iso kustannus kenelläkään, jos asiaa tärkeänä pitää. Myös julkisella sektorilla on hammashoitoa. Kannattaa soittaa ja varata aika sieltä.

Eli tekosyyt sikseen. Kiitos.

Vierailija
39/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oo käyny 20 vuoteen hammaslääkärillä, koska ei ole asiaa.

Täysin intakti suu.

Mistä tiedät että on ehjä suu jos et ole käynyt hammaslääkärissä ? 🧐

Sattuu olemaan ammattilainen lähipiirissä. Toki tunnen itsekin suuni.

Vierailija
40/75 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karies ja parodontiitti tarttuu syljen välityksellä. On erittäin epäkunnioittavaa parisuhteessa toista kohtaan olla hoitamatta suun terveyttä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän