Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies vaati että maksan puolet vuokrasta

Vierailija
14.10.2014 |

Olen muuttamassa miehen luokse ja hän maksaa vuokraa 1050e/kk. Ehtona asetti sen, että maksan puolet vuokrasta, ei kuulemma ole hänen asiansa alkaa kustantamaan toisen elämistä.

Iteselläni on tulot ulosoton jälkeen vain reilu tonni kuussa ja hänellä nettona noin 2700e.

Ärsyttää, mites teillä oikein hoidetaan asumisen kustannukset, koska mielestäni ei ole reilua että mulla jää vuokran jälkeen vain viisi sataa tuhlattavaksi?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:20"]Jos on ongelma vuokran maksussa niin älä muuta yhteen. Meillä on hoidettu niin että laitamme tuloistamme 40% yhteiselle tilille ja sieltä maksamme kaiken yhteisen. Ruuat, vuokran ja kaiken muun. Mun osuus on noin 1000e ja avovaimon noin 650. Kummallekkin tasa-arvoinen ratkaisu.
[/quote]Eihän ole tasa-arvoinen! Ei naiselle kuulu maksaa siitä, että tämä on tehty miehen kylkiluusta, eikä näin ollen kykene tienaamaan samaa summaa yhteiseen kassaan.!

Vierailija
22/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, älä muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisitko ap sulle esitettyihin kysymyksiin?

Vierailija
24/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi toisin päin, että mies tienaisi selvästi vähemmän, niin antaisitko hänen maksaa vain tuloihinsa suhteutetun summan, Hän esim. työttömänä tienaisi sen perusjutskan, oliko se nyt jotain vähän alle 500€, joten hänen osuudeksi tulisi -niin mitä????? 20%.... eli pari sataa....

NIINPÄ......!

Eli toimit niin kuin itsekin toimisit.... Ja jos ette pääse sopuun, hanki itsellesi halvempi kämppä, jossa vuokra esim. 300€/kk ..... Ai ei taida onnistua....

NIINPÄ......!

Vierailija
25/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot on molemmilla samat, joten yhtä paljon niistä maksetaan. Tulonsa voi jokainen järjestää sellaisiksi, että sitä tuhlattavaakin jää. Mistä näitä rassukoita aina löytyy jotka luulee että toisen rahat on jotenkin yhteisiä rahoja?

Vierailija
26/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:48"]

Menot on molemmilla samat, joten yhtä paljon niistä maksetaan. Tulonsa voi jokainen järjestää sellaisiksi, että sitä tuhlattavaakin jää. Mistä näitä rassukoita aina löytyy jotka luulee että toisen rahat on jotenkin yhteisiä rahoja?

[/quote]

Työpaikan kahvipöydässä rouva selosti hänen autosta, mutta miehen auto on heidän auto. :D Tätä naisen kaksinaismoralismia.

Vierailija
27/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Maksat minkä pystyt ja teet töitä lopun eteen? Takaat miehelle täydellisen siisteyden asunnossanne, säännölliset aamupalat, päivälliset jne.

Ei akat ennenkään mitään maksaneet, vaan pitivät kämpän kunnossa ja miehen tyytyväisenä. Etteköhän sitä rataa löydä ratkaisun tekin?

Vierailija
28/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"]Miks mun pitää maksaa vuokrasta, kun kuitenkin annan miehelle pimppaa ilmaiseksi, vaikka se on rahan arvoista? -ap [/quote] Et ole Ap!

[/quote]

Porvoosta päivää.

[/quote]

Tähän on tietenkin ratkaisuna, että pimpasta täytyy alkaa pyytää hintaa ;D

Vierailija
29/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:54"]

Mun vanhemmat maksoivat kaiken siten, että äiti maksoi 1:3 ja isä 2:3, koska isällä oli huomattavasti suurempi liksa kuin äidilläni. Fiksu järjestelmä JOS kyse on rakkaudesta, eikä rahasta. 

[/quote]

Vanhempasi ovat todennäköisesti  löyneet hynttyyt yhteen kahden eri ajan vaikutuksen aikana, jolloin naiset olivat vaimoja ja miehet perheenpäitä sekä ajan jolloin feminismi olivat vahvimmillaan. Mutta sinun pitäisi olla omaksunut vahvan itsenäisin naisen rooli, eikä poukkoilla jossain siellä välissä tilanteesta riippuen.  Voit vaatia mieheltä tekemättä itse mitään?!

[/quote]

Sori, en nyt kyllä ymmärrä yhtään, miten vanhempieni talousasiat liittyvät noihin horinoihisi? Miten minä liityn asiaan, ja miksi äitini olisi pitänyt maksaa puolet kaikesta pienellä palkallaan (assari), kun isäni samaan aikaan tahkoi rahaa enemmän kun moni av-mamma mieheltään voi edes haaveilla? Selventäisitkö, kiitos? 

Vierailija
30/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:48"]

[/quote]

Työpaikan kahvipöydässä rouva selosti hänen autosta, mutta miehen auto on heidän auto. :D Tätä naisen kaksinaismoralismia.

[/quote]

Sitten minunkin mies on kaksinaismoralisti. Meillä kummallakin on omat autot, mutta joskus mies jonkun kanssa puhuessaan sanoo minun autosta "minun auto". Kysyin tätä joskus ja selitys oli, että puolitutulle ei viitsi selittää kenen auto on kyseessä. Toinen osapuoli oli kysellyt, että olisiko se minun auto myynnissä. No ei ollut eikä ole, ihan hyvin mies olisi voinut sanoa, että auto ei ole hänen.

Vierailija
31/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen kutsuilla selitti laveasti ''meidän auto, meidän vene, meidän osakesalkku'' jotka kaikki siis miehen. Jossain vaiheessa iltaa puhe tuli telkkareista, ja mies meni möläyttämään ''meidän tv on...'' jolloin nainen kiirehti korjaamaan ''tv on muuten minun kun minä olen sen maksanut!''...

Vierailija
32/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhteen muutetaan, on rahatkin yhteisiä. Miehen palkka sun tilille!

Vierailija
33/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa yhteen jos jo vuokranmaksusta tulee tuollaisia riitoja.

Toisekseen, mikäli tuo vanhempienluona-asuja oli oikeasti ap niin hänellä nyt on näemmä talousasioissa paljon muutakin ongelmaa kuin tämä. Kannattaa ensin muuttaa yksin omaan kotiin ja opetella itse tulemaan tuloillaan toimeen ja vasta sitten laittaa hynttyyt yhteen jonkun toisen kanssa.

Ja vaikkei toi olisikaan ollut ap niin se aloituksen "mulla jää vaan 500€/kk tuhlattavaksi" kertoo jo riittävästi. Jokainen asiallinen ihminen jonka kk tulot on 1000€ tietää ettei siitä jää mitään tuhlattavaksi vaan se kuluu kyllä ihan asumiseen, laskuihin ja ruokaan ym pakolliseen menoon. Jos on fiksu jää vähän säästöön pahanpäivän varalle.

Mutta kuvitelmalla siitä että ap voisi ilmaiseksi muuttaa miehen luo asumaan ja tuhlata sen 1000€ mitä kuussa saa mihin itse tykkää miehen maksaessa kaiken ei pitkälle pötkitä.

Näin vaikka en olekaan kaikessa 50-50-maksamisen kannalla. Meilläkin tulojen mukaan on maksettu, välillä molemmat töissä, välillä toinen kotona lasten kanssa tai opiskelemassa.

Vierailija
34/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää.

Vierailija
35/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan vaatia, että maksat 30% vuokrasta pienempiin tuloihin vedoten?

Vierailija
36/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ulosotot ole miehen syytä. Maksa puolet kuten kuuluukin äläkä yritä loisia

Vierailija
37/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kai kunnon feministinä, eli tasa-arvon kannattajana maksat puolet vuokrasta.

Vierailija
38/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät riitelee keskenään, onneks ei tarvii noin alas vajota

Vierailija
39/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta

Vierailija
40/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä 500:lla ostat ruokaa ja maksat laskuja, et tuhlaa. Itse olet ulosottosi hankkinut. Tietysti maksat vuokrasta puolet, paitsi jos suostut asumaan pelkästään eteisen komerossa etkä näin vie paljon tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan