Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tuet ole liian hyvät kun työttömiä ei kiinnosta pienipalkkainen työ?

Vierailija
29.10.2025 |

Monesti kuulee että työttömät ei halua tehdä esim siivoustyötä tai myyntityötä koska ne pienipalkkaisia töitä. Tuet on siis liian isot kun työtön voi vapaaehtoisesti kieltäytyä tekemästä töitä. 

Palkkoja ei voi nostaa koska se näkyy sitten tuotteen ja palvelun hinnassa. Ei siivoojalle voi maksaa samaa palkkaa kuin korkeakoulutetun työlle koska siivoustyö ei ole yhtä arvokasta työtä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät haluaa sen siistin istumatyön mistä saa helpolla sen +4000e/kk palkan.

Vierailija
2/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 

Aivovaurioisen äärimmäisen puhkin*ssittu ja aivokuollut provojankutusspämmi ilmiannettu. 

Hukuta ittes järveen jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät haluaa sen siistin istumatyön mistä saa helpolla sen +4000e/kk palkan.

Ja koulutus näillä on keskeytetty peruskoulu ja työ pitäisi saada ilman mitään omaa yritystä, niin että joku kotoa hakee

Vierailija
4/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös poliitikot, jossa ei tarvitse tehdä mitään, kun on aikaa lähteä hautausmaalle kävelemään ja käydä kuntosalilla työpäivän aikana? Miksi nämä eivät vaikka tee siivousta sen aikaa eduskunnan tiloissa? Kyllä tekevälle aina töitä löytyy ja jokaisen on palkkansa ansaittava. 

Vierailija
5/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan siivoustyöstä jo 16.40e tunti ja pyhinä tuplat. Tosin mulla alla jo yli 20 vuotta tätä työtä, et suotakoon mulle jo hyvä palkka.

Vierailija
6/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku vamma?

Vierailija
7/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jos se että ei tarvi pihalla nukkua ja suurinpiirtein saa syödäkseen, on "liian paljon", niin siinä tapauksessa toki. 

Itse kyllä katsoisin tuota ihan toisesta suunnasta, eli ne pienipalkkaiset työt on ihan liian pienipalkkaisia, jos sillä saa vain kevennetyn o*jan aseman. 

Vierailija
8/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne tuet eikä se yhtä pieni palkka riitä elämiseen - jos niitö töitö edes riittäisi kaikille. tämä on se mikä aiheuttaa yhteiskunnassa kohtuuttomasti ongelmia. Joko palkat ja tuet kuntoon tai sitten elinkustannusten huomattava halpuutus ja jäädytys.

Vierailija
9/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kiinnosta siksi kun sillä ei elä! Voi hyvän tähden kun on vaike käsittää että ihmisillä pitää olla rahaa ruokaan ja kotiin. 

Vierailija
10/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koulutus näillä on keskeytetty peruskoulu ja työ pitäisi saada ilman mitään omaa yritystä, niin että joku kotoa hakee

Kuvailit juuri tyypillisen persun. M51

Vierailija
11/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin pienipalkkaista määräaikaista työtä mielelläni aikoinaan vastaan, sain kuitenkin enemmän kun päiväraha ja kerrytti liiton lisäpäivät  ja eläkettäkin . Turhaan työttömiä haukkua.

Vierailija
12/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kysymys ei ole suurista tuista, vaan myös erilaisella kikkailulla saattaa pärjätä paremmin, kuin pienipalkkaisella työllä. 

Kaikki kikkailu ei myös ole laitonta, vaikka voi olla moraalisesti arveluttavaa. 

Autojobbaus voisi olla esimerkkinä kikkailusta. 

Vierailija
13/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh, "näillä"??

Nykyään kokoomus-Suomessa on ihan kuule työtötömiä maahanmuuttajista tohtoreihin saakka eli summaat kaikki työttömät syrjäytyneiksi päihdeluusereiksi on epätosi, kuten se miksi sinulle pitäisi edes maksaa enemmän kuin 10 euroa tunti mistään työstä palkkaa. Mutta hei, te joilla on kultaa pepussa ja suvussa, on aina kiva piikitellä huono-osaisia jotta näytettä keskenänne paremmilta. Tosiaan vaikea erottua jos on satatonnia, ja sitten on yrityspomolla miljoona euroa. Mikä teidät erottaa toisistaa, typerät ostoksenne ja talojen koot?

Ja toisekseen työttömillä on yleensä ura, jota vastaavaa työtä haetaan uudelleen. Eli sol-mol-lt-tesminimiin nollasopparilla oma auto käytettävissä ilman rahallista korvausta on pelkkää huijausta jota palstalla moni  päivystävä kokoomuslainen siivousohjaaja käy lobbaamassa- työttömät eivät ansaitse muuta kuin meidän kurjan työn jolla ei yhden henkilön talous tule toimeen.

Näitä pummiluuseri työnantajia pitäää  iskeä sanallisesti kovaa jotta se asia menee perille. Työtä jolla ei tule toimeen ei ole kenenkään pakko tehdä, menkää kokoomusrälssiläiset itse tekemään ne hommat. Siksihän tänne kiskotte niitä maahansaapujia joilla ei ole mitään osaamista-palkkojen polkemista varten. KEla maksaa erinäisillä perhetuille näillä sopuliperheille niin hyvin että he voivatkin periaatteessa tehdä huonoimmat työt ihan niin halvalla kun työnantajat viitsii enää maksaa.

Oikeassa kapitalismissa olisi kunnon pohjapalkat ja parhaista osaajista työnantajat kilpailee. Kokoomus-oikeistokapitalismissa vain kaikki yritysten tuotot pitäisi ohjautua heille, ja likaista raskasta työtä tekevillä eläminen kommunismissa jossa ei saa työstä palkkaa eikä tule omistamaan mitään olisi "oikein". No eläkää harhoissanne vielä puolitoista vuotta kunnes äänestetään.

Vierailija
14/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan siivoustyöstä jo 16.40e tunti ja pyhinä tuplat. Tosin mulla alla jo yli 20 vuotta tätä työtä, et suotakoon mulle jo hyvä palkka.

Minun mielestäni ansaitsit paljon enemmän kuin vain tuon pienen palkan. Naisvaltaisia aloja aina väheksytty, kun ei naisille tarvitse maksaa hyvää palkkaa lainkaan raskaasta työstä. Ansaitset mielestäni vähintään 30€/ per tunti. 

Vierailija
15/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on nykyään kuin Orwellin kirjoittama;  "Eläinten kapina." Jossa vain porsaat elävät ja muut joutuu teuraaksi. 

Vierailija
16/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on persiistä eli mieluusti teen töitä alle 6 euron tuntipalkalla, tekisin enemmän mutta kun tunnit on vaan tosi vähissä. Se että tulee ees joskus peseydyttyä ja pääsee "ihmisten ilmoille" on parasta, ei se palkka.

Vierailija
17/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tässä inspiroi ottaa vastaan pienipalkkaisia töitä ja enkä luultavasti niitä saakkaan näin +55v hakijana. Sitä vain olen ihmetellyt, että kun olen hakemuksia laittanut tavallisiin konttorihommiin (reskontra, laskutus), niin palkka on n. 2 000 €/kk. 20 vuotta sitten kun siirryin peruskonttorihommista asiantuntijatyöhön palkkani oli juuri tuo mainittu. Eli ei mitään palkkakehitystä vai työnantajan kitsautta?

Vierailija
18/18 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä pienipalkkaisiakaan töitä noin vain oteta ja saada. - Tai saadaan mahd. johonkin nollatuntisoppariin, jossa ollaan ikävimmillään kusisukassa jännäten että saisiko vielä tänään töitä.

Tai mitä tapahtuu, jos kieltäytyykin kun tekstiviestitse partuntia ennen saapunut töihin kutsu ei vielä anna vastausta mihin saisi lapset illaksi hoitoon...

Nykyinen Koko-Pers hallituskin kok varmaankii haluavansa kannustaa pienipalkkaisten töiden vastaanottamista poistamalla palkan suojaosan.

Pätkätöihin tuomittu maisteri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi