Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies vaati että maksan puolet vuokrasta

Vierailija
14.10.2014 |

Olen muuttamassa miehen luokse ja hän maksaa vuokraa 1050e/kk. Ehtona asetti sen, että maksan puolet vuokrasta, ei kuulemma ole hänen asiansa alkaa kustantamaan toisen elämistä.

Iteselläni on tulot ulosoton jälkeen vain reilu tonni kuussa ja hänellä nettona noin 2700e.

Ärsyttää, mites teillä oikein hoidetaan asumisen kustannukset, koska mielestäni ei ole reilua että mulla jää vuokran jälkeen vain viisi sataa tuhlattavaksi?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleksi maksettiin. Minä olin työssä, mies oli työtön. Ettikää asunto joka on varaa maksaa puoliksi.

Vierailija
42/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vuokra 1300 e/kk. Mun nettotulot osa-aikaisena vaihtelevat 1200-1600 euron välillä, mies tienaa n. 2800 e. Maksetaan vuokra tasan puoliksi, mutta mies maksaa sähkölaskun, enemmän ruokaostoksia, reissuja jne. Raha on käytännössä meillä yhteistä, vaikka maksetaankin vuokra puoliksi. Yhteistä asumista 8 vuotta takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänselvyys, että maksat ainakin 40 %.

miksi kuvittelet, että toinen elättää sinut?

Vierailija
44/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat puolet vuokrasta. Ulosottosi ei ole miehen syytä. Noin muuten asumiskustannuksia voi tasata tulojen mukaisiksi, mutta ulosotot ei siihen liity. Se on oma henkilökohtainen menosi.

Vierailija
45/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot: maksa puoliksi tai ilmoita miehelle, ettei sulla ole varaa. Mies voi sitten miettiä, osallistuuko enemmän kustannuksiin vai etsittekö sun budjetille sopivan kämpän. Yksi vaihtoehto on pitää eri kämpät, jos sopua ei tule, mutta en tiedä onko suhde miten kunnossa, jos sellaiseen päädytään.

Vierailija
46/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset maksaa puolet, toiset maksaa tulojen mukaan eli suurituloisempi maksaa enemmän.

Ja toisilla suurituloinen maksaa asumisen kokonaan niinkuin meillä. Mutta me olemme naimisissa ja lapsia on kaksi ja kaikki on muutenkin yhteistä...ei ole mitään sun ja mun rahoja tai omaisuutta.

Vierailija
47/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on sellaisia asioita mihin pitää ihan kahdenkesken päästä sopuun. Joissakin perheissä isompituloinen maksaa enemmän ja joissakin tasan puolet. Itse ajattelisin, että kolmasosa olisi ok. Onhan sinun tulot muutenkin pienemmät kuin miehen. Ja jos joskus teet lapsia niin tulot tippuu ihan minimiin. Pitäisikö silloinkin maksaa puolet? 

Ei kai sinun ole pakko miehen kanssa muuttaa jos ei sopua synny?

Vierailija
48/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat nyt vuokraa omasta asunnostasi?

Vierailija
49/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttaa yhteen ennen kuin raha-asiat ja miten ne hoidetaan on selvitetty. Kannattaa ylipäätään mennä yhteen sellaisen ihmisen kanssa joka ajattelee raha-asioista samalla tavalla. Teillä ei selvästikään niin ole, kun mies hoitaa asiat ja sinä olet ulosottomiehen tuttuja. Ongelmia tulee takuulla olemaan.

Vierailija
50/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliahan se on, kyllä jokaisen täytyy ymmärtää että oma elämänsä on kustannettava, et ilmaiseksi asu missään..ja jos yksin asuisit maksaisit koko tonnin. Ei minulle tulisi mieleenkään rutista puolisolle vaikka maksetaan kaikki talon ym yhteiset kulut puoliksi, tienaan tonnin kuussa hän useampia, mutta haluan maksaa enkä elellä siiivellä vaikka meillä sekin olisi mahdollista mutten suostu. En tajua että jonkun pitäisi maksaa muiden kulut.

Vierailija
51/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ylpeys antais periksi maksaa asumisesta vähemmän kuin puoliso.

Vierailija
52/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa yhteen vasta kun ulosotto on hoidettu pois. Paljonko sulla on velkaa?

Vierailija
53/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä edes KEHTAISI olla maksamatta omaa osuuttani vuokrasta. Ei kävisi mielessäkään. Mikään ei ole hirveämpää kuin loisiminen. Miehen tehtävä ei ole olla mikään elättäjä.

Vierailija
54/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies vaatii sua maksamaan oman osuutesi vuokrasta sen tilille, eikä esim. vuorokuukausin systeemiä. Sun hoidossa olis pian vuokrat rästissä..

Vierailija
55/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että mies suostuu seurustelemaan luottohäiriöisen kanssa. itse en huolis sellaista, kertoo siitä ettei ihminen osaa hoitaa asioitaan.

Vierailija
56/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto ei todellakaan ole miehen syytä. Ota vähän vastuuta tekemisistäsi! Jos toi 525e/kk on enemmän kuin mitä maksat nyt yksin vuokraa tai jos menetät yhteenmuuttaessa jotain tukia,  niin sitten voisi olla hyvä kohtuullistaa summaa. 

Vierailija
57/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika! Etsi reilumpi mies!!

Vierailija
58/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka hieno kämppä.

Vierailija
59/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta. Minulla jää verojen ja vuokran jälkeen noin 600,- kk. Sillä hankin ruuan ja maksan muut menot. Myös kahden lapsen menot.

Vierailija
60/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:35"]

Kumma että mies suostuu seurustelemaan luottohäiriöisen kanssa. itse en huolis sellaista, kertoo siitä ettei ihminen osaa hoitaa asioitaan.

[/quote]

AP:n tilannetta kommentoimatta, velkaantumiseen on erilaisia syitä eikä menneisyyden takia välttämättä kannata tuomita suorilta. Mä otin luottohäiriöisen miehen, joka käy töissä ja lyhentää velkojaan. En ole katunut, mies on kaikin muin tavoin ihan täydellinen mulle. Mutta varovainen kyllä kannattaa olla. Meillä on täysin erilliset talousasiat ja tulee olemaankin, kunnes mies on täysin velaton ja näyttänyt, että homma pysyy hänellä hanskassa pitkälläkin tähtäimellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä