Oma mies ällöttää
Ollaan oltu 15 v yhdessä. Mies on todella ihana isä, kaikin puolin kunnollinen, urheilullinen ja siisti. Meillä on hyvä elämä, molemmilla akateeminen koulutus jne. Nyt vaan on niin, että mua ällöttää mies sängyssä, väistelen suukkoja ja viimeksi jopa miehen hengitys iholla alkoi ahdistaa. Itse yhdyntä on ok, koska mies ei ole tuossa kasvojen tai kaulan lähellä. Myös sellainen hempeä silittely ja rintoihin koskeminen on ihan kamalaa. Olen luonnollisesti ollut ennenkin estoinen, enkä ole saanut orgasmia miehen kanssa koskaan. Silti tämä ällötys on nyt uutta, ja tilanne on ihan hirveä!! Mitä hittoa teen? Seksuaaliterapiaa tms?
Kommentit (27)
onhan sulla nyt joku ongelma, mee ihmeessä terapeutille mielen lukkoja avaamaan. Jokin lapsuuden asia sieltä löytyy taas... Mutta kannattaa selvitellä
Miten niin ero ei missään nimessä ole vaihtoehto? Siiamilaisiako olette?
Te olette alkujaan kaksi toisilleen vierasta ihmistä ja sitten päättäneet olla yhdessä. Eikä se ole kertaluontoinen päätös vaan se tehdään päivittäin ja se halu olla yhdessä pitää vaan olla -muuten pitää tilaa itsestäänselvyytenä. Miksi kukaan haluaisi olla sellainen toiselle?
Mitenköhän kumppanisi sinusta ajattelee? Paneeko sinua vaan tyhjennystä varten?
No miehelläsi on kyllä oikeus tietää tuosta, että haluaako enää jatkaa totuuden jälkeen
Älä nyt ap heti ajattele eroa. Niin yllättävältä kuin tämä kuulostaakin, niin suurimmalla osalla naisia on jossain vaiheessa tuollainen VAIHE. Yleensä naisen totaalinen haluttomuus ajoittuu joko vauva-tai pikkulapsiaikaan ja voi kestää jopa vuosia. Asiaa on tutkittukin jonkun verran, mutta aiheena naisen haluttomuus on vieläkin täysi tabu.
Hyväksy tilanne. Hyväksy haluttomuutesi ja suhtaudu siihen luonnollisena osana äitiyttä. Yritä saada seksistä vaikka pelkkää läheisyyttä ja nauttia siitä. Sinun ei tarvitse kiihottua ja saada orgasmia. Seksi on kuitenkin vain yksi osa-alue parisuhteessa ja perhe-elämässä. Halusi palaavat ajallaan entistä voimakkaampina. Keski-ikää lähestyessäsi et enää tiedä mihin voisit purkautua kaikkine himoinesi..:-) Tsemppiä.
Kerro miehellesi niin saa hän sitten laittaa eropaperit menemään. Itse en ainakaan haluaisi olla ihmisen kanssa ketä minä ällötän.
Mulla on ollut samaa, mutta kerkesin erota joten en osaa auttaa.Et ole kuitenkaan ihan yksin! tsemppiä!!
Meille lapset on ykkössijalla, eikä me ikimaailmassa mentäisi hajottamaan lastemme kotia ja perhettä oman seksielämän takia. Uskon tosiaan, että tämä on vain vaihe. Vielä puoli vuotta sitten oli ihan erilaista.
Ap
Mulla oli samanlaiset fiilikset miehen suhteen, kun olin lievästi masentunut.
Terapia ei ole huono idea. Nuo tunteet voivat kertoa siitä että olet lopultakin väsynyt ja todella turhautunut omiin estoihisi ja seksuaalisuuden puutteeseen. Seksuaalisuus on tärkeää, se on olennainen osa ihmisyyttä ja liittyy kaikkeen. Kannattaa tarttua asiaan nyt kun se on tullut ajankohtaiseksi. Omasta kokemuksesta voin kertoa että elämänlaatusi voi parantua enemmän kuin olisit voinut kuvitellakaan. Ehkä ette miehesi kanssa ole seksuaalisesti yhteensopivia, tai ehkäpä olettekin, sitä ei voi ehkä vielä tietää. Olipa syy mikä tahansa, yhtä olennaista puolta itsestään ei kannata typistää kovin vähällä kummalla. Tuskin miehesikään on täysin onnellinen tilanteessa, seksissä ja läheisyydessä kylmyys ja välinpitämättömyys tuntuu aina ja vastenmielisyys on sille myrkkyä. Terapia ja jonkinlainen muutos tilanteeseen voisi olla suuri lahja teille molemmille.
Mulla on tommosia vaiheita ollut monestikin. Syy voi olla joko henkinen tai fyysinen... Joku asia vaivaa tai hormonitoiminnassa jotain häikkää. Toki nämäkin voi mennä käsi kädessä. Puhukaa miestenne kanssa. Fiksu mies haluaa ratkaista suhteen ongelmat. Ehkä vietätte liikaa aikaa yhdessä ja lähekkäin? Joskus pieni etäisyys on hyväksi, ja sitä voi toteuttaa monella tapaa.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:49"]
....mutta aiheena naisen haluttomuus on vieläkin täysi tabu.
[/quote]
No miesten haluttomuutta seksiin täällä onkin ruodittu senkin edestä.
Kyse ei varmasti ole vain seksielämästä. Joku tunne puuttuu jos puoliso ällöttää. Jos asialle haluaa tehdä jotain on pariterapia varmasti se oikea vaihtoehto. Sinuna miettisin onko sinulla tunteita miestäsi kohtaan sekä halua ja kykyä läheisyyteen, hellyyteen ja seksiin. Jos vastaus on ei niin pitää miettiä mikä on reilua miestä kohtaan, pitäisikö hänellä olla mahdollisuus päättää haluaako hän elää rakkaudettomassa suhteessa jossa sinä olet määritellyt rajat.
No siis ihan varmasti mulla on tunnepuolellakin ongelmaa, olen tunneköyhä ihminen. Ja voihan hormoneissakin olla jotain häikkää, mikä olisi jo pidemmän aikaa aiheuttanut haluttomuutta. Mut mistä hakisin apua, kaikenlaiset terapeutithan maksaa 100 euroa tunnissa?
Ap
Ap, onko sinut lapsena syyllistetty seksuaalisuudesta?
Mulla on ollut tuo vaihe mutta oon päässyt yli ja nyt mieheni on todella hot,ihana ja haluttava. Ongelmat oli minun omiani kun mietin pitäskö tämä hyvä mies vaihtaa parempaan (menestyneempään) kun yksi kerran jo tarjollakin oli. Tajusin että menestyn itse jos menestystä kaipaan ja tämän hyvän miehen,isän,kumppanin pidän. Mukavampaa ja luotettavampaa saa hakea!:)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:23"]
Ollaan oltu 15 v yhdessä. Mies on todella ihana isä, kaikin puolin kunnollinen, urheilullinen ja siisti. Meillä on hyvä elämä, molemmilla akateeminen koulutus jne. Nyt vaan on niin, että mua ällöttää mies sängyssä, väistelen suukkoja ja viimeksi jopa miehen hengitys iholla alkoi ahdistaa. Itse yhdyntä on ok, koska mies ei ole tuossa kasvojen tai kaulan lähellä. Myös sellainen hempeä silittely ja rintoihin koskeminen on ihan kamalaa. Olen luonnollisesti ollut ennenkin estoinen, enkä ole saanut orgasmia miehen kanssa koskaan. Silti tämä ällötys on nyt uutta, ja tilanne on ihan hirveä!! Mitä hittoa teen? Seksuaaliterapiaa tms?
[/quote]
Mun mielestä kaikki kiteytyy tähän lauseeseen "enkä ole saanut orgasmia miehen kanssa koskaan"
Meillä seksielämä oli täysin kuollutta ennen eroa ja nyt pari kuukautta eron jälkeen tavataan pari-kolme kertaa viikossa nussimaan :) homma alkoi melkein heti eron jälkeen
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:36"]Ap, onko sinut lapsena syyllistetty seksuaalisuudesta?
[/quote]
Ehkä onkin, ankara ja vanhanaikainen kasvatus on ollut, voimakas äiti ja heikko isä. Ei kuitenkaan mitään uskonnollista, ei hyväksikäyttöä tai muuta ikävää. Mulla on ollut hyvin suojattu lapsuus ja nuoruus, ei mitään sekoiluja missään vaiheessa.
Ap
Moni varmaan olisi jo eronnut vuosia sitten tässä tilanteessa, mutta koska syy on itsessäni, asia tuskin helpottaisi muidenkaan kanssa. Lisäksi itselläni seksuaalisuus ei ole päällimmäisiä asioita elämässäni, minulla on tosi paljon kaikkea muuta sisältöä elämässä. Mieskään ei ole hurjimmasta päästä ollut koskaan. Ero ei ole missään nimessä vaihtoehto.