Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukea ei jatkossa saa jos varallisuus yli 10000e.

Vierailija
13.08.2024 |

Hallituksen budjettiluonnoksessa seisoo näin. Mielipiteitä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Kaikilla ihmisillä on vähintään tuon verran varallisuutta.

Vierailija
2/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on semmonen hätäkassa, mikä kaikilla pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitäisi saada? 

Vierailija
4/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on pakko irtisanoutua töistä ennen kuin varallisuutta on tuo 10000 euroa. Muuten asuistuki lakkaa.

Vierailija
5/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Kaikilla ihmisillä on vähintään tuon verran varallisuutta.

No eikä ole.

Ja jos on kymppitonni rahaa, niin tietysti sitten sillä maksetaan sitä omaa elämistä, eikä maksateta (riittämättömillä) verorahoilla.

Vierailija
6/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen pitänyt alkaa laskea 10 t alkaen

Vierailija
7/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!! Miksi pitäisi saada tukia??

Vierailija
8/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on progressiivista. tuki alkaa vähetä 10 000e jälkeen. Tuki lopuu jossain 50 000e kieppeillä. Miksi tätä täytyy jatkuvasti selittää ihmisille?

Vierailija
9/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä takuueläkeläisiä.

Vierailija
10/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on progressiivista. tuki alkaa vähetä 10 000e jälkeen. Tuki lopuu jossain 50 000e kieppeillä. Miksi tätä täytyy jatkuvasti selittää ihmisille?

Kuulostaa järkevältä.

Vierailija
11/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ärsyttävää. Itse oon säästänyt lapselle opiskeluja varten rahaa, ettei joutuisi ottamaan opintolainaa. Nyt ne rahat pitää sitten sijoittaa jonnekin muualle, muuten joutuu käyttämään kaikki ne rahat vuokriin.

Vierailija
12/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ärsyttävää. Itse oon säästänyt lapselle opiskeluja varten rahaa, ettei joutuisi ottamaan opintolainaa. Nyt ne rahat pitää sitten sijoittaa jonnekin muualle, muuten joutuu käyttämään kaikki ne rahat vuokriin.

Saako lapsesi asumistukea, vai miten lapsesi rahat vaikuttavat sinun asumistukeen? Vai tarkoitatko, että olet "säästänyt lapselle" keräämällä rahaa omalle tilillesi.

Vierailija
13/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksiin voi sopeutua, eikä jäädä ns. tuleen makaamaan.

Vierailija
14/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudut maksamaan omat menosi omilla rahoillasi??

Vierailija
15/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako lapsesi asumistukea, vai miten lapsesi rahat vaikuttavat sinun asumistukeen? Vai tarkoitatko, että olet "säästänyt lapselle" keräämällä rahaa omalle tilillesi.

Ei kumpikaan. En saa itse asumistukea, en ole saanut sitten opiskeluajan. Ja lapsen rahat on ihan hänen omalla korkeakorkoisella tilillään. Hän muuttaa omilleen opiskelemaan -> asumistuen piiriin. Sitten raukka ei saakaan mitään tukea vaan heti pitää säästöt syödä, vaikka opinnot kestää vuosikausia korkeakoulussa. Ei ole hyvä uudistus tämäkään.

Vierailija
16/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se tietysti ärsyttävää...

Vierailija
17/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. En saa itse asumistukea, en ole saanut sitten opiskeluajan. Ja lapsen rahat on ihan hänen omalla korkeakorkoisella tilillään. Hän muuttaa omilleen opiskelemaan -> asumistuen piiriin. Sitten raukka ei saakaan mitään tukea vaan heti pitää säästöt syödä, vaikka opinnot kestää vuosikausia korkeakoulussa. Ei ole hyvä uudistus tämäkään.

Ei se vaikuta opiskelijan tukee koska se on silloin asumislisä.

Vierailija
18/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin kuule maksankin, ja siinä sivussa olen molemmille lapsille säästänyt noin 14000 euron potin.

Vierailija
19/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se raha ole juuri säästetty siksi, että lapsesi voi opiskella. Asuminen opiskelun aikana ei kuulu tähän? Odotat, että muut veronmaksajat maksavat lapsesi asumisen.

Vierailija
20/31 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan onhan se väärin, että ne jotka ovat sössineet raha-asiansa, tuhlaavat heti kaikki rahansa, ovat ulosotossa eivätkä osaa yhtään säästää, niin heitä paapotaan. He saavat vuokriinsa asumistuet ja päälle vielä käyttörahaa eli toimeentulotukea.

Sitten ne, jotka ovat käyneet tai käyvät töissä, silti pienet tulot, niin he joutuvat maksamaan kaiken ja heille jää vähemmän käyttörahaa kuin näille, joita paapotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän