Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?

Leluja ja krääsää
06.09.2021 |

Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta

Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot

taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...

Kommentit (303)

Vierailija
181/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleidoskooppi

Scalextric -autorata

Vierailija
182/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velikulta ja Velihopea.

Senioritytöt tietävät ja muistavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Little Monkey lost, suoraan viidakost. En saanut sitä 😭

Vierailija
184/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollamaijat

Vierailija
185/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimble ja jääkiekkopeli - näitä pelattiin kavereilla, mutta omaksi en ikinä saanut!

Niin ja hajukumit (siis pyyhekumit), niitä riitti kaikenmuotoisina 80-luvulla vaikkei nyt varsinaisia leluja olleetkaan.

Vierailija
186/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -66 ja siihen nähden mulla oli aivan älyttömästi leluja. Isällä ei lapsena ollut ja hän ei voinut näin ollen kieltää meiltä lapsilta niin mitään. Olin hulluna apinoihin, tietysti toivoin omaa oikeaa, mutta sitä ei isäkään hommannut. Oli siis erilaisia, joista kuitenkin rakkain oli pehmoapina, pitkät jalat ja kädet. 

Sain jo vähän isompana Anttilan Elsa Leijonan, sellaisen huiman ison pehmoleijonan, joka maksoi katalookin mukaan 95 mk. Terveisiä tutuille, jotka muistaa, sillä tämä oli huippulelu!

Paljon, paljon muutakin oli, mutta se ei kyllä ole estänyt minua kadehtimasta jälkipolvien leluja, joissa on ollut kaikenllaista sikäläisittäin ihan järjettömästi toimintoja ja kaikkea uskomatonta mekaniikkaa, mun aikaan ei edes barbin polvet taipuneet.

Ja se twisti-kokemus: en muutoinkaan ollut mitenkään hyvä, mutta luokan reilusti muita pienempänä vedin vielä ihan kohtuudella "nilkat!" mutta jo "polvet" sai mut hikoilemaan, kun oli lähes mun vyötärön tasalla ja siitä eteenpäin ei sitten enää mentykään.

Vierailija
187/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumitalo-nukketalo. Tätä toivoin 7 v-lahjaksi 90-luvun alussa, ja voi sitä onnen päivää kun sen sain. Yksi lapsuuden parhaita synttärimuistoja. Vieläkin olen kova muumifani.

Vierailija
188/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 93 syntyneenä muistan barbit (no en tiedä olivatko enää mikään hitti, mutta itse tykkäsin niistä todella paljon), brazt nuket ( voi olla väärin kirjoitettu), turtles hahmot, pokemonit ja digimonit ( itse en tykännyt). Nämä tuli mieleen. Lisäksi joillakin oli sellainen "lemmikki" mitä piti ruokkia. Sellainen laite oli missä tuo lemmikki asui ja sitä hoidettiin. Ei tule nimi mieleen nyt.

Vierailija
189/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daisy oli lempi nukkeni, se oli sellainen barbin tyylinen nukke. Myös Daisyn hevonen ja huonekaluja ja tietysti paljon vaatteita sille.

Vierailija
190/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-62 syntyneenä muistan Wiewmasterin sen ajan katselulaite. Pyöreä kiekko sisään ja painettiin sivussa olevaa vipua alaspäin, kuvat vaihtuivat

Mulla oli kiekko, jossa oli Niagaran putous valaistuksessa oli hieno. Legoilla rakensin taloa, oli ovet ja ikkunat

Vierailija
191/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -86. Trollit tuli itsellekin ensimmäisenä mieleen.

Ekaluokalla kaikilla meidän luokan  piti olla sellainen kotelomainen muovipenaali jonka pehmeässä kannessa oli jotain manga-hahmoja ja napista painamalla kyljestä esiin ponnahti terotin. 

Barbeja oli kaikilla tytöillä ja niillä leikittiin innokkaasti. Oikeastaan muita sellaisia leluja, joita oli oikeasti kaikilla, ei tule mieleen. Asuttiin maalaispitäjässä ja monilla vanhemmilla ei vaan varmaan ollut varaa ostaa aina uuden virtauksen mukaisia leluja. Polly Pocketteja muistan mainostetun telkkarista, itselläni oli yksi sellainen mutta oli niin pieni että leikin sillä mieluiten itsekseni enkä muista, että kavereilla olisi ollut. 

Ai niin ja minulla ja kaverillani oli molemmilla sellaisia muovifiguureita, joilla oli kylmässä väriä vaihtava vaippa! Ne oli kyllä ihania!

Vierailija
192/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetonarukahvasta pyörimään tempaistava ja lentoon lähtevä propelli oli suosikkejani.

Vierailija
193/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengurupallo

Nukkekoti, lamppuihin syttyivät valot

Iätön monopoli

Korona-peli

Intiaaniteltta

Kiiltokuvat, joita vaihdeltiin

Barbit

Nukenvaunut

Neppisautot

Vierailija
194/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallipyssyt ja starttipistoolit

Leijat

Ufokki eli sittemmin frisbee

Vierailija
195/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaohjatut autot

Autoradat 70 luvulla

Vierailija
196/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby born-nuket

Hyppynarut ja twister

Tamagotchi- virtuaalilemmikit

Pokemon-korttien keräily

Vierailija
197/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö kukaan nukke lääkärissä Annankadulla, Helsingissä? Minä taapersin isin kanssa sinne korjauttamaan ramman nukkeni, silmä oli lähtenyt ja jalka vai oliko käsi irronnut, kuntoon tuli.

Vierailija
198/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärileikit

Vierailija
199/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukkohyökkäystoimintafiguurit oli parhaita.

Vierailija
200/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetonarukahvasta pyörimään tempaistava ja lentoon lähtevä propelli oli suosikkejani.

Joku tuommoinen dronen propellia muistuttava lentävä lelu mullakin oli 80-luvulla. Hauska vehje mutta katosi jonnekin ajan kuluessa, liekö propelli lentänyt jonnekin saavuttamattomiin sitten.