Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?

Leluja ja krääsää
06.09.2021 |

Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta

Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot

taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...

Kommentit (303)

Vierailija
161/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mon ami pehmo. Joku sellanen apinan tapainen. Oikeaa eläinesikuvaa ei kai ollut.

Vierailija
162/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen muovinen käärme, jossa oli niveliä. Kiemurteli kivasti kädessä pitäessä. 80-luvulla.

Tämä:

https://images.app.goo.gl/mZvFx6aGjv4nqnLD8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Snubbiesseja? Niitä pieniä koiraleluja/figuureita, joilla oli tosi iso pää. :D keräilin niitä lapsena, ja olivat IN joskus ihan 2000-luvun alussa.

Vierailija
164/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrrä jonka sain joululahjaksi, hukkasin ja aloin huutaa. 60-luku. Lopulta löytyi.

Vierailija
165/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalimaan kakarat joskus 1980-luvun puolivälissä. Mutta että minullako niitä olisi ollut, mitä vielä! Kerran äitini suostui ostamaan minulle ja sisarelleni yhden Karvisen. Maksuksi jouduimme kantamaan polttopuita.

166/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkinyt muuten  lapsena  leluilla, paitsi oli yksi leikkihevonen. 

Leikin elävien eläinten kanssa pihalla

Olin saanut pari nukkea, mutta en leikkinyt niillä. Laitoin vaan ne nukkumaan ja en koskenut niihin sen jälkeen, ei kiinnostanut

Vierailija
167/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinapallo oli aina hauska vapun aikoihin tai markkinoilta ostettuna, kiiltävä ja hienon värinen, niitä oli kaikissa väreissä. Hauskempi kuin jojo mun mielestä. Jojoa en osannut oikein koskaan käyttää, markkinapalloa pystyi heiluttelemaan miten vaan, naru jousti.

70-80-luvuilla.

https://pbs.twimg.com/media/EW2DYomXkAEtyMb.jpg

Vierailija
168/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darlin dinos ysärillä :D.

Muovisia dinosaurusleluja joilla oli värikäs hiustupsu. Niitä oli isoja ja sitten semmoisia pienempiä. Mulla oli ainakin iso triceratops ja sitten setti niitä pieniä joilla oli ballerinahameet

Vierailija
169/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalimaan kakarat joskus 1980-luvun puolivälissä. Mutta että minullako niitä olisi ollut, mitä vielä! Kerran äitini suostui ostamaan minulle ja sisarelleni yhden Karvisen. Maksuksi jouduimme kantamaan polttopuita.

Googlasin Kaalimaan kakarat eikä nuo olekaan niitä samoja. Ne mistä kirjoitin olivat sellaisia vihreitä kaljun kerubin näköisiä joilla oli jotain lehtiä kaulan ympärillä.

Vierailija
170/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniohjattava musta Porsche, jossa kilpanumero 40 ja Martin-tarrat. Isä osti sen mulle joululahjaksi vuonna 1981. Toimi paristoilla ja kulki suoraan eteenpäin ja pakitti kääntymällä vasemmalle. Äänellä ohjattiin, eli kädessä olevan kapulan napista painamalla kuului kova napsahdus, jolloin Porsche vaihtoi kulkusuuntaa.

Lapsuuden parhaita leluja.

Vierailija
171/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilapsella Smurffihahmot ihan Smurffitalo mukaan lukien. Ja rokkikortteja kerättiin. Myös twist-naru ja superpallot oli jossain vaiheessa in!

Vierailija
172/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuminen pierutyyny. Herätti hilpeyttä muissa kuin kohteessa. Sitten oli aivastuspulveri ja hajupommit. Olin pilailuhenkinen.

Vierailija
173/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulta:

Barbit ja My Little Ponyt tietenkin. Esim. raskausbarbit olivat aika hauskoja, kun ei tiennyt ostettaessa, onko barbin mahassa tyttö, poika vai kaksoset. Maha oli sellainen kääntyvä, että sen sai sitten "synnytyksen" jälkeen litteäksi. :D Sitten oli niitä pitkähiusbarbeja, joilla oli varmaan barbin mittaiset hiukset. Poneissa oli sellaisia, joilta sai peräpäästä vedettyä pitkän hännän. Morsiusponi oli myös mahtava, kun sillä oli jalassaan sormus, jonka saattoi laittaa omaan sormeen.

Pikkaraiset: sellaisia pieniä eläinhahmoja, joilla oli vaatteet. Niitä oli esim. hiiriperhe, nalleperhe jne.

Sellainen jousihäkkyrä, jonka saattoi laittaa laskeutumaan portaita, en tiedä sen nimeä. Niitä oli hienoja sateenkaarenvärisiä ja vaikka mitä.

Vierailija
174/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 90-luvun alkupuolella. Lapsuuden hittileluja olivat barbiet. Yks suosikkejani oli semmoinen merenneito-barbie jonka pyrstö muutti väriä, kylmässä vedessä siniseksi ja lämpimässä pinkiksi. Nuken päässä oli sellainen kruunu, jonka voi kastaa saippuaveteen ja pyrstöä puristamalla sai aikaiseksi saippuakuplia.

Myöhemmässä vaiheessa tulikin sitten bratzit, joita ehti kertyä aika monta.

Mulla oli 80-luvun alussa mm.Eskimo-Barbie

https://i.ebayimg.com/images/g/hPcAAOSwkz1eb0od/s-l640.jpg, josta olin aika iloinen, koska ei ollut tusina-barbie

ja tämä, olisiko breakdance tms jumppa-Barbie tms.

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/58b9878bd482e90722c2ee5a/…

Oli muitakin barbieita tai barbien tapaisia mutta halvempia, ja yksi Cindykin oli.

Keniä ei ollut koskaan.

Vierailija
175/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legot

isot, puolalaiset, nallet,

silmänsä sulkevat ja hienosti puetut nuket

nukenrattaat, vaunut ja sänky

hula hula -vanne

vinkki -nukke, se iski silmää

kumipallo

palikat, joista voi koota kuvan jostain sadusta

hyrrä

kuorma-auto

Vierailija
176/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mon chi chi sekä mon amie.

Vierailija
177/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan Snubbiesseja? Niitä pieniä koiraleluja/figuureita, joilla oli tosi iso pää. :D keräilin niitä lapsena, ja olivat IN joskus ihan 2000-luvun alussa.

Minä muistan nuo :D, keräsin niitä.

Taitaa olla osa jossakin tallessa vieläkin.

Vierailija
178/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli peltinen hyrrä ja sellanen pyöreäpohjainen nukke jota ei saanut kaatumaan, se pomppas aina pystyyn ja siitä kuului pimpom. Juu, olen aika vanha.

mulla oli myös sellainen hyrrä. ja lisäksi wiew master, minäkin olen vanhas

Vierailija
179/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Born. Muistan niin kuinka toivoin joka joulu ja syntymäpäivä. Vähensin toiveita listasta,kunnes parina vuonna ei ollut jäljellä kuin se saakelin nukke. Lapsena jo ymmärsin että lahjat tulevat vanhemmilta ja läheisiltä, ja en ymmärtänyt, miksi kuusen alla oli monta lahjaa mutta nukkea en ikinä saanut. Halpahallin kierosilmäbarbeja ja muovista kränsää joka meni heti rikki. Paketteja oli oikeasti reilusti.

Samalla hinnalla olisi saanut sen nuken ja vähän päälle. Ja todellakin se pelkkä nukke olisi riittänyt.

Olin toki kiitollinen, mutta pettynyt.

Tarteeki osta varmaan itselle että saa tämän trauman purettua :,D

180/303 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperinkeräyksestä 1950-luvun alussa sai ison nuken. En sellaista saanut enkä halunnutkaan. Muistan vain, että se oli tosi iso ja hieno.