Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?

Leluja ja krääsää
06.09.2021 |

Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta

Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot

taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...

Kommentit (303)

Vierailija
121/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

My Little Pony, mulla oli se tallikin. Sitten oli jotakin sellaisia siroja isompia hevosia, sellaista kovaa kiiltävää muovia. Pitkä harja ja häntä. Mulla oli vaaleanpunainen. En muista mitä hevosia ne oli.

Sitten oli sellainen pieni tyttönukke jonka nimi oli Matilda. Ruskeat hiukset sillä tytöllä oli. Meillä oli serkun kanssa molemmilla sellaiset.

Limsajojot oli yhdessä vaiheessa kovassa suosiossa. Moni halusi cokiksen, mutta en voinut lapsenakaan sietää cokista joten mulla oli fanta-jojo.

Sitten oli tietenkin paperinuket ja kiiltokuvat. 

Vierailija
122/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Born, Polly Pocket, Littlest Pet Shop, Koosh, marmorikuulat, Tamagotchi, Twist-naru, Furby nyt ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä, ei ole kukaan vielä maininnut: Pound Puppies pehmokoirat! Näitä kerättiin, oli paljon erilaisia. Myös kissoja oli. Saikohan näiden mukana jonkin adoptiopaperin..? Joskus oli isompi emo pentuineen. Myytiin kolmen pienen koiran seteissä jos oikein muistan, koiran kopin muotoinen pahvipakkaus. Melkein olin unohtanut<3

Vierailija
124/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -89 anelin äitiä ostamaan farkkubarbien jolla oli krepatut hiukset, farkkutakki ja kankaiset saappaat. En saanut farkkubarbieta kun olin saanut jo vuonna -88 party pink barbien.

Tää harmitti niin paljon, että ihan tosissani oon miettinyt että pitäiskö yrittää löytää se farkkubarbie jostain ulkomaisesta nettikaupasta ja tilata se. Oon varmaan säälittävä 😂

Jostain syystä kun oon kertonu tästä kavereille, niin tosi moni muistaa jonkun yksittäisen lelun jota olis hirveesti halunnu lapsena, mutta ei koskaan sitä saanut.

Vierailija
125/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby born nuket, my little ponyt, barbit, belville-legot (ja tekniikkalegot myös). Trolleja oli myös jokunen ja noita jonkun kuvaamia narusta vetämällä lentäviä keijuja. Ja jotain pattereilla toimivia käveleviä ja haukkuvia "aivan kuin oikeita" koiria oli myös. Ja nikko-autosta haaveilin sekä semmoisesta hienosta aidon näköisestä junaradasta sekä auto radasta, näitä ei meille koskaan tullut vaan jouduttiin tyytymään duplo-junarataan.

Terveisin vm -89

Vierailija
126/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pound Puppies täälläkin. <3

Lisäksi Barbiet, Bratzit, Moxie Girlzit ja Monster High-nuket.

Yano-tarinankertoja tuttu myös, samoin mieleen on jäänyt monet furrealin eläinrobotit, varsinkin papukaija ja karhuvauvat.

Siskolla oli hajuhemmoja, sellaisia hirveän hajuisia puristeltavia ukkoja. 🤢

Jossain välissä muotia olivat myös sellaiset avaimenperät, oli koiria ja kissoja, joita puristellessa niiden silmät pullahti ulos.

Nämä 2000-luvun alussa ja puolivälissä.

Vierailija
127/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My Little Pony, mulla oli se tallikin. Sitten oli jotakin sellaisia siroja isompia hevosia, sellaista kovaa kiiltävää muovia. Pitkä harja ja häntä. Mulla oli vaaleanpunainen. En muista mitä hevosia ne oli.

Sitten oli sellainen pieni tyttönukke jonka nimi oli Matilda. Ruskeat hiukset sillä tytöllä oli. Meillä oli serkun kanssa molemmilla sellaiset.

Limsajojot oli yhdessä vaiheessa kovassa suosiossa. Moni halusi cokiksen, mutta en voinut lapsenakaan sietää cokista joten mulla oli fanta-jojo.

Meillä oli muuten myös tuommoisia siroja nättejä hevosia, semmoisia ns oikean näköisiä. Niissä taisi tulla mukana jotain tietoa rodustakin? Oli isompia ja pienempiä, pienemmät saattoi olla Sleichejä tai ainakin sitä kokoluokkaa. Heppahulluina kun meillä oli melkein kaikkia mahdollisia hevosleluja :D

Vierailija
128/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylehmät, tehtiin niitä joo.

Vierailija
129/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mitä muistoja!

Omat lempparini oli elektroniikkapelit, My Little Ponyt ja Barbiet. Kaikkea muutakin oli, mutta nuo kolme oli ihan ehdottomia suosikkeja. Selasin joskus netissä 80-luvun lopun ja 90-luvun alun Barbie-nukkeja, ja luoja mitkä nostalgiat niistä kuvista tuli. Ja yksi suosikkini oli myös kasettisoitin, mikä oli samalla nauhuri. Vitsit se oli hieno, punainen, ja se mikrofoni oli ylpeyteni. Tein sillä omia radio-ohjelmia. 

Tuttuja on myös Polly Pocketit, tutit ja trollit, jojot ja Kinderin ihanat kilpikonnat, viewmasterit ja kaikki.

Oliko täällä kellään muuten nallea, jonka sisällä oli paristoilla toimiva sydän? Kun painoi päänsä nallen syliin, kuuli kun sen sydän sykki. Toinen, minkä muistan ja mikä harmittaa paljon etten enää sitä omista: Kummituslinna-peli! Harmi, että olin ainoa lapsi ja pelailin sitä lähinnä yksinäni. 

Vierailija
130/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -89 anelin äitiä ostamaan farkkubarbien jolla oli krepatut hiukset, farkkutakki ja kankaiset saappaat. En saanut farkkubarbieta kun olin saanut jo vuonna -88 party pink barbien.

Tää harmitti niin paljon, että ihan tosissani oon miettinyt että pitäiskö yrittää löytää se farkkubarbie jostain ulkomaisesta nettikaupasta ja tilata se. Oon varmaan säälittävä 😂

Jostain syystä kun oon kertonu tästä kavereille, niin tosi moni muistaa jonkun yksittäisen lelun jota olis hirveesti halunnu lapsena, mutta ei koskaan sitä saanut.

Minulla se oli Barbien uima-allas! Siinä oli liukumäki altaaseen, ja mukana olisi tullut jotain asiaan kuuluvaa tilpehööperiä. Muistan, kun näin siitä untakin. Se oli ehkä Malibu-aiheinen, en ole ihan varma. 

Vierailija
131/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummituslinna-peli oli tosi jännittävä. Koukuttava oli puinen labyrintti, jossa kallistelemalla kuljetettiin kuulaa radan läpi. Sitten Muuttuva labyrintti peli oli myös hyvä

Hevoset, joissa oli samettinen pinta /nukkapinta. Ruskealla oli varsakin. Markkinoiltakin näitä sai. Osalla oli satulakin mukana.

Kindreissä krokotiilit ja kilpparit.

Quutsit. Täällä näkynyt quush ja koosh nimillä myös. Täällä sanottiin quutseiksi niitä kuminauhahahmoja.

Pienet mattapintaiset eläimet, joita pidettiin penaalissa.

Pienet mattapuntaiset tarrat, joita myytiin Tiimarissa kassan vieressä rullissa. Saattoi valita, montako leikataan. Ihania eläintarroja.

Kynän päähän pienet kumieläimet tiimarista.

Trollit!

Vierailija
132/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa joku jo mainitsi Nintendon game&watch elekt.pelit.

Löytyy itseltä vieläkin muutama 80-luvun versio,2kpl yhden näytön mario,ja 1kpl Donkey kong 2-näytöllä(komian ruskea väri)

Mulla on myös Donkey Kong kahdella näytöllä. Aivan huippu!

Ja toimii vieläkin. Omat lapseni pelailivat sitä myös aikanaan.

Vierailija
133/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elektroniikkapelit

Minulle niistä on game boy:t ja Pokemon pelit suosikkina oli monilla 2000 -luvun alussa.

T: Ysärillä syntynyt

Vierailija
134/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen oli töissä Neuvostoliitossa ja toi 80-luvun alussa hienon ison peltisen ohjuslavettikuorma-auton. Veivistä sai lavetin ylös ja jousiviritteiset ohjukset sai laukaistua imperialististen länsimaiden suuntaan. Olivat vielä symbolien perusteella ydinohjuksia. Hieno lelu. En tiedä mitä sille tapahtui mutta nyt harmittaa ettei ole tallessa. 

Vierailija
135/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokemon kortit

Gogot

Muropaketeista saadut tietokone pelit

Mä muistan että itselläni noista peleistä oli mäkihyppy peli, sitten oli jokin vankilasta pako peli, asterix ja Obelix peli, Lucky Luke peli ja olihan noita vielä paljon monia muitakin mutta muisti takkuilee. Vanhempieni luona noi pelit vielä on tallella. Vielä, kun niitä pelejä pystyisi pelaa.

Vierailija
136/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelukasetit ja kirjat.

"Aina kun kuulet tämän äänen: 🎶tsisising🎶

Niin on aika kääntää sivua"

Vierailija
137/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritari Ässän hyppäävä K.I.T.T.

Pieni, musta, muovinen leluauto, jonka katossa oleva nappi painettiin alas, työnnettiin lattialla eteenpäin ja sitten se hyppäsi tylsemmän leluauton yli, aivan kuin tv-sarjassakin.

Kioskilla niitä myytiin silloin kun Ritari Ässä pyöri telkkarissa. 19,50 mk oli hinta. Oli musta Kitt ja sitten oli myös sinivalkoraidallinen poliisiauto, jossa sama turbo boost ominaisuus. Kukaan ei tajunnut, miksi sitä sinivalkoraidallista myytiin, koska moista ei edes ollut koko tv-sarjassa. Musta Kitt oli se juttu.

Pikkuveli oli toivonut synttärilahjaksi hyppäävää Kittiä, joten minä kävin sen hänelle ostamassa. Kotona kiusasin veljeä valehtelemalla, että ostin sen sinivalkoraidallisen, vaikka olin ostanut Kittin. Veli ei tykännyt.

Lelua käytettiin ahkerasti, kunnes siitä halkesi pohja, jolloin siitä tuli käyttökelvoton. Siinä kohtaa tuote oli jo poistunut myynnistä, joten uutta ei tullut.

Vuonna 1998 satuin näkemään eräällä kirpparilla hyppäävän Kittin. Hinta 2 mk, joten ostin sen pois muistojen vuoksi, nostalgian hengessä. Yhä tuo minulla on. Vitriinissä koristeena ja yhä toimivana. Nyt sillä vasta sitä nostalgia-arvoa onkin. Pala lapsuuttani. Eipä ole tullut toista kertaa kirppareilla vastaan.

Vierailija
138/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkipyssy ja lenkolit. 60-luvulla.

Vierailija
139/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli muuten myös tuommoisia siroja nättejä hevosia, semmoisia ns oikean näköisiä. Niissä taisi tulla mukana jotain tietoa rodustakin? Oli isompia ja pienempiä, pienemmät saattoi olla Sleichejä tai ainakin sitä kokoluokkaa. Heppahulluina kun meillä oli melkein kaikkia mahdollisia hevosleluja :D

Niin en muista tarkemmin oliko noita erikokoisia ja jotakin tietoa rodusta. Muistan vain sen, että mulla oli vaaleanpunainen ja ollessani ensimmäisellä luokalla vuonna -86 niin meillä perhepäivähoidossa ollut 6v. tyttö piirsi mallista sen hevosen. Ja hyvin piirsikin! Muistan ihastelleeni sitä piirrosta ja tämän tytön taitoja. Olemme edelleen kavereita ja tämän ihmisen taidot ovat karttuneet lisää. On taiteellisesti todella lahjakas.

Vierailija
140/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whoosh! Hauskuus uus! Eli ne kumi-spagetti-pallerot otukset. Sitten oli nää limu-jojot Coca-Cola, Fanta Sprite.

Ja sitten ihan jäätävän ilmiön Kinder-smurffit.