Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on älypuhelimesta?

Vierailija
13.10.2014 |

Kannattaako sellainen hankkia? Hyvät ja huonot puolet? Suosittele jotain merkkiä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa: av aina mukana! :)
Miinusta: av-koukuttuminen pahenee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmh, no hyvä lukee esim. Uutisia tai av:ta missä tahansa oletkaan ja sähköposti yms kilikkeet kätevästi mukana ja kosketus parempi kuin fyysinen, nää nyt ainakin

Vierailija
4/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puolet: pääsee nopeasti nettiin. Huonot puolet: pääsee nopeasti nettiin.

Vierailija
5/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi katsoa myös netti-tv:tä ja leffoja jostain viaplaystä tai netfliksistä vai mitä niitä nyt on.. Sähköposti. Netti yleensäkin. Voi ladata vaikka minkälaisia sovelluksia ja pelejä ilmaiseksi.

Vierailija
6/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iPhone 5. Nettiin pääsee milloin vain. Kiva olla reissussa ja tajuta, että oletkin väärässä paikassa. Ei kun googlaamaan ja oikea paikka ja osoite löytyy. Kaikki asiat on heti löydettävissä.

Vierailija
7/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä älypuhelin on saatanasta, ei hetken rauhaa missään kun piippaa fb tä, sähköpostia yms. Vessaankaan ei nykyään pääse ilman puhelinta ;-)

Vierailija
8/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvää voisi olla, että ei tarvitse kantaa enää paperilippuja mukana. Eihän se suuri vaiva ole, mutta ei tarvi lentolipuistakaan ressata kun ne ovat kännyssä.

Vierailija
9/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puluähellin on tietokone ja siten se kannattaa ajatella. Eri käyttötarkoituksiin on eri tietokoneita. Esim. matkalla kun lapsi ei jaksa olla paikoillaan, pari pingua juutubesta toimii aika hyvin. (Luddiittikasvattajien paskhalvaus 3, 2, 1...)

Vierailija
10/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti n heti kun tuli markkinoille, luovuin siitä kun pärjään ilmankin.o

Vierailija
11/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja älypuhelin on ehdottoman hyvä monessa jutussa. Puhelin kulkee näppärästi taskussa aina, sillä saa tehtyä lähes kaiken tarvittavan, pääsee nettiin missä vain, voi lukea sähköpostit ja liitteet missä vain ja tietenkin niitä lähettää, toimii navigaattorina, kamerana, pääsen nettipankkiin missä ja milloin vain, viestiä n tehdä laskut tällä tarvittaessa jne. En keksi huonoja puolia.

Vierailija
12/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa, suosittelen!

Hyvät puolet: Voi ladata hyviä sovelluksia, mm. facebook, Instagram, Twitter yms., jos niitä vain käyttää. Kännykässä (ainakin minun) on näin paljon juttuja: Kello, Kalenteri, Kamera, Sähköposti, Maps, Asetukset, Galleria, Youtube, Laskin yms. Siinä on kaikkea muutakin, varsinkin Samsungin älypuhelimissa on nuo jutut vähintään. Ja puhelinta pystyy helposti kantaa aina taskussa, sekin on yksi hyvä puoli! :)

Huonot puolet: Ei ole

Merkki, jota suosittelen: Samsung tai iPhone.

Vierailija
13/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittana muita puhelimia heikompi akunkesto ja riski koukuttua pahemmin nettiin. Hyötynä se, että pääsee tarvittaessa käyttämään hyödyllisiäkin nettisivuja ja palveluja. Tylsistyessä toki myös viihdyttävät nettisivut ja pelit.

Vierailija
14/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin pitkään älypuhelimen hankkimista. Olen yli 50 v, joten mitään twittereitä tai muita en tarvitse, ainakaan kännykkääni. Riittöö, että Facebook löytyy tietokoneelta. Jouduin kuitenkin ostamaan uuden puhelimen, sillä ikivanha nokialaiseni ei olisi toiminut USAssa, jonne olin työmatkalle lähdössä. 

Puolen vuoden käytön jälkeen älypuhelimeeni tuli vika ja se oli kahteen otteeseen yhteensä 3 viikkoa huollossa. Sen ajan mulla oli käytössä kivikautinen nokialaiseni. Tämän kolmen viikon aikana huomasin, mihin kaikkeen olinkaan älypuhelintani tarvinnut. Mikään niistä ei ollut asia, jota ei olisi voinut korvata jollain muullakin tavalla, mutta älypuhelin helpotti asiaa. Ja tällaisia huomasin:

- oli kiva ottaa valokuvia yllättäen eteen tulleista asioista tai tapahtumista (kuten kettu suojatietä ylittämässä... jäi ottamatta, koska puhelimessani ei ollut kameraa)

- voi katsoa bussiaikataulut sekä reittioppaasta valita nopeimman reitin

- oli kiva junaa tai bussia odotellessa surffailla netissä tai höpistä FB:ssä eikä harmittanut niin paljon, jos sattui bussista myöhästymäänkin

- kännykästä voi tarkistaa reitin paikkaan, jonne oli menossa (ostan paljon FB:n kirppiksiltä ja Huuto.netistä ja jos vaan myyjä on pääkaupunkiseudulla, käyn noutamassa postituksen sijasta)

- huutokauppaa saattoi tehdä missä tahansa

- kaupassa saattoi tarkistaa jonkun reseptin ohjeen, olen esim tehnyt chimichurri-kastiketta monta kertaa, mutta jostain syystä meinaan aina unohtaa jonkun raaka-aineen. Viimeksi eilen tarkistin kaupassa Igorin kanan reseptin

- voi lukea ja lähettää sähköpostia

- voi kuunnella musiikkia, katsoa leffoja tms myös lentokoneessa

Mulle älypuhelin ei edelleenkään ole välttämätön, mutta on se ihan kiva verrattuna tuohon kivikautiseen nokialaiseen.

Vierailija
15/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietokone taskussa ja gps. Mieti itse tarvitsetko.

Mukavampi sillä on iltasin sohvalla maatessa nettailla kuin läppärillä.

Toisaalta sitä lähtee valmistautumattomampana liikkeelle, kun yksityiskohtia voi tarkistaa matkan varrella. Toisaalta pelastaa pulasta kun lähikaupungin kaupat (Forex) on muuttaneet sitten viime käynnin... saa tsekattua uuden osoitteen.

Vierailija
16/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:15"]

Se on tietokone taskussa ja gps. Mieti itse tarvitsetko.

Mukavampi sillä on iltasin sohvalla maatessa nettailla kuin läppärillä.

Toisaalta sitä lähtee valmistautumattomampana liikkeelle, kun yksityiskohtia voi tarkistaa matkan varrella. Toisaalta pelastaa pulasta kun lähikaupungin kaupat (Forex) on muuttaneet sitten viime käynnin... saa tsekattua uuden osoitteen.

[/quote]

Ja tarkistettua aukioloajat. Jos esim on lauantaina kaupungilla ja miettii, menisikö käymään paikassa X, voi ensin tarkistaa, onko paikka X edes lauantaisin auki ja jos on, niin mihin asti.

Vierailija
17/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelinta pitää käytännössä kohdella niinkuin tietokonetta, onhan hintakin jo samaa luokkaa. Ei kestä nakella eikä tiputella niinkuin vanhaa nokialaista jonka pystyi vaan kasaamaan uudestaan kun se levisi asfaltille. Jos käytät paljon ja vaikket käyttäisikään, akku kestää korkeintaan päivän. Ihmiset istuu Mäkkärilläkin syömässä ja lataavat puhelinta samalla. Laturi saa olla aina mukana. Huonointa on oikeasti se, että huomaat räplääväsi puhelinta taukoamatta. Se "oikea elämä" menee ohi sillä aikaa kun seikkailet somessa. Hyviä puolia onkin jo ihmiset luetelleet; onhan se kätevä. Mielenkiinnolla kyllä seuraan puhelinkäyttäytymisen kehitystä. Operaattorien tarjoamat liittymät kertoo paljon: melkein kaikilla on nykyään paketti jossa on nopea rajaton netti ja puhelut ja viestit ilman rajoituksia. Tosin monikaan ei enää soittele eikä viestittele. Kommunikointi tapahtuu netin kautta. Vanhanaikaisia puhelimia ei enää juuri mistään edes saa.

Vierailija
18/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone on hyvä, mutta tarvii hyvän suojakuoren tai kotelon! Silikonikuori on hyvä ainakin, suojaa iskuilta.

Vierailija
19/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen nykyisin kaikki sähköpostit puhelimella ja poistan turhat. Kirjaudun läppärillä sähköpostiin vasta sitten jos on jotain sellaisita mihin pitää vastata pidemmällä tekstillä tai jos on talletettavia liitetidostoja tms.

Kalenteri on synkroonissa tietokoneen ja puhelimen kanssa, samoin yhteystiedot.

Netti käytettävissä joksenkin joka paikassa.

Puhelimeen saa kaikenlaisia käteviä sovelluksia. Ja joskus voi ajankulukseen pelata, jos ei tosiaan ole parempaa tekemistä.

Vierailija
20/26 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:11"]

Kannattaa ostaa, suosittelen!

Hyvät puolet: Voi ladata hyviä sovelluksia, mm. facebook, Instagram, Twitter yms., jos niitä vain käyttää. Kännykässä (ainakin minun) on näin paljon juttuja: Kello, Kalenteri, Kamera, Sähköposti, Maps, Asetukset, Galleria, Youtube, Laskin yms. Siinä on kaikkea muutakin, varsinkin Samsungin älypuhelimissa on nuo jutut vähintään. Ja puhelinta pystyy helposti kantaa aina taskussa, sekin on yksi hyvä puoli! :)

Huonot puolet: Ei ole

Merkki, jota suosittelen: Samsung tai iPhone.

[/quote]

WP on erittäin hyvä käyttis! Liekö olet koskaan edes käyttänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi