Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheitä, jotka eivät ole koskaa käyneet ulkomailla?

Vierailija
13.10.2014 |

Onko täällä muita?
Meillä on 3 lasta, 10-16, emmekä ole koskaan käyneet ulkomailla.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla perheenä käyty ulkomailla koskaan, lapset ovat kyllä päässeet koulun mukana reissuun. Joka kesä mietin, minne lähtisin matkalle ja aina homma kaatuu siihen, etten keksi sellaista paikkaa, jossa haluaisin olla lapsen kanssa, joka varmaan mieluummin olisi kotona koneella kuin reissussa. 

Rantakohteet eivät tule kyseeseen, koska en pidä helteistä, rantaelämästä enkä turistirysistä. Kaupunkilomat taas ... lapsi ei varmaan tykkää tepastella kaduilla, istuskella kahviloissa ja seurata minua minne menenkin. Vaikeaa on.

Vierailija
42/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monia keskituloisia perheitä tuttavissa, jotka välillä aikovat matkalle, mutta sitten laittavatkin matkan hinnan kodin remonttiin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha-asioita ei oteta huomioon, eli kaikilla ei ole varaa matkustaa, niin sekä oikeassa elämässä että tässä ketjussa huomaa saman asian: miten aikuiset, jotka eivät halua matkustaa pienempien lasten kanssa, puhuvat lapsistaan. "Minä en jaksa huutavia kakaroita, en jaksa  raahata niitä mukana ja vahtia, minä haluan nauttia aikuisten reissuista, minä en ymmärrä mitä mitä hauskaa on olla uima-altaalla lasten kanssa. Minä en kestä kun lapset kuitenkin kiukuttelee. Minä haluan rentoutua lomalla enkä mennä lasten ehdoilla. Minä olen ansainnut omaa lomaa. Minä minä minä."

Olen huomannut, että näille samoille vanhemmille jo kaupassa käynti lasten kanssa on mahdotonta. Olen miettinyt, että mikä vaikutus lasten (mahdolliseen huonoon ) käytökseen olisi, jos heille ja heistä puhuisi vähän nätimmin, eikä sättisi jo valmiiksi etteivät osaa kuitenkaan käyttäytyä.

On sanomattakin siis selvää, että me matkustamme pääasiassa lasten kanssa, on matkustettu ulkomailla siitä lähtien kun nuorin oli 3v =) Matkat on aina sujuneet hyvin, lapset jaksavat käyttäytyä niin lentokoneessa, laivassa, bussissa, junassa kuin hotelleissa ja ravintoloissakin. Väsyneenä toki joskus voi tulla kiukkua, mutta asiat pitää ajoittaa lasten kannalta hyvin. Ja toisaalta kun matkalla  on niin paljon uutta ja ihmeellistä, saa valvoa ja tehdä uusia asioita, ei tule edes mieleen kiukuta. On ihanaa tarjota lapsille elämyksiä, näyttää eri maita ja kulttuureja. Aloitettiin rantalomista, kun nyt alkavat olla koululaisia, mukaan otetaan kaupunkilomia nähtävyyksineen jne.

Toki lomaillaan joskus kahdenkin, mutta raha kun ei kasva puissa, niin useimmiten matkustetaan koko perhe koska on niin mukavaa avartaa lasten maailmaa =)

Vierailija
44/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:46"]Me ollaan reissattu lasten kanssa useampi kerta vuodessa ulkomailla siitä lähtien kun ovat olleet muutaman kuukauden ikäisiä. Mahtavia reissuja ollut, ei mitään ongelmaa :). Jos niiden muksujen kanssa kotona pärjää, niin miksei sitten reissussa?
[/quote] Ainakin oma tuttava, neljän lapsen äiti perusteli ettei halua maksaa kovin usein useampaa tuhatta vaikeutetusta arjesta. Ja heidän lapset ovat erittäin hyvin käyttäytyviä ja rauhallisia. Mutta parilla lapsista on esim. Pahat allergiat. Jo sekin tekee omat haasteensa.

Vierailija
45/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:56"]

Hei... kuka hullu lähtee 3 lapsen kanssa ulkomaille!!!!! En todella ota riskiä että maksan 5000€ siitä että saan kuulla valitusta, itkua, ripulia ja oksennusta. Sitä riittäää täällä kotosuomessa ihan ale hintaan.

[/quote]

No meilläkin on reissattu 1-4 lapsen kanssa ulkomailla n 4-6 vkoa vuodessa siitä lähtien kun on olleet 3kk ikäisiä:D Ei ole sen kummemmin ollut räkää eikä oksennusta kuin kotonakaan:D Ihaninta perheaikaa kun ei ole arjen rasitteita:) Maksan mielelläni siitä nautinnosta!

Vierailija
46/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käyneet koskaan lasten ollessa pieniä, ei edes Tukholmassa, vaikka risteilyllä käytiin. Suurin syy se, että miestä ei ole koskaan kiinnostanut kun itse reissasi siihen aikaan ympäri maailmaan työn vuoksi ja minä olin liian arka lähtemään lasten kanssa. Lapset olivat täysi-ikäisiä, kun käytiin edes Tallinassa. Kesälomilla on ollut mökki Suomesta parikin viikkoa vuokralla ja sillä rahalla tekisi kyllä aika hyvänkin matkan. En minä ole yksinkään matkustellut missään, vaikka olen jos keski-iässä. Mies ei edelleenkään ole kiinnostunut, yksin en halua lähteä, ja kavereita ei ole. Toinen lapsi on vähän matkustellut ja ollut ulkomailla työharjoittelussakin, toinen on tullut isäänsä eikä oikein halua. 

Vierailija
47/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kysytty kuka matkustelee, vaan että onko muita jotka eivät matkustele.  Kuinka moni teistä väärin vastanneista on akateeminen? Nolla pistettä vastauksesta, joka vastaa kysymykseen mitä ei kysytty. Noita matkusteluavauksia on riittävästi, mitä hiton tyydytystä te saatte tässäkin asiassa pätemisellä? (En ole ap) Olisi ollut kiva lukea vastauksia aiheesta, mutta suurin osa on ihan jotain muuta. Ärsyttävää. 

Vierailija
48/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:57"]

Emme käyneet koskaan lasten ollessa pieniä, ei edes Tukholmassa, vaikka risteilyllä käytiin. Suurin syy se, että miestä ei ole koskaan kiinnostanut kun itse reissasi siihen aikaan ympäri maailmaan työn vuoksi ja minä olin liian arka lähtemään lasten kanssa. Lapset olivat täysi-ikäisiä, kun käytiin edes Tallinassa. Kesälomilla on ollut mökki Suomesta parikin viikkoa vuokralla ja sillä rahalla tekisi kyllä aika hyvänkin matkan. En minä ole yksinkään matkustellut missään, vaikka olen jos keski-iässä. Mies ei edelleenkään ole kiinnostunut, yksin en halua lähteä, ja kavereita ei ole. Toinen lapsi on vähän matkustellut ja ollut ulkomailla työharjoittelussakin, toinen on tullut isäänsä eikä oikein halua. 

[/quote]

Me molemmat vanhemmat matkustamme paljon myös työn puolesta (esim viimeviikolla kumpikin reissussa, mies tämän viikon ja minä ensiviikon) ja silti rakastamme matkustamista myös vapaa-aikana. Eli emme tosiaan koe sitä rasittavana millään lailla. Ja yksinkin uskallan reissata oikein hyvin.

Ja tosiaan, syy miksi lähdemme aina ulkomaille moneksi viikoksi on se ettei meillä olisi varaa vuokrata kunnollista mökkiä Suomesta. Ulkomailta saat upean talon uima-altaalla viinitarhan keskeltä samalla rahalla kuin Suomesta lautamökin kuivalta maalta...

Vierailija
49/49 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:47"]Onko täällä muita?
Meillä on 3 lasta, 10-16, emmekä ole koskaan käyneet ulkomailla.
[/quote] Matkustitteko ennen lapsia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi