Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitko työt, jos siihen olisi taloudellinen mahdollisuus?

Vierailija
13.10.2014 |

Mieheni otti eilen puheeksi, että hänen mielestään on vähän turhaa mun käydä kuluttavassa töissä, kun se ei ole taloudellisesti kovinkaan merkityksellistä. Olen sairaanhoitaja, pidän työstäni, mutta se vie kyllä kaiken mehun ja olen työpäivän jälkeen ihan poikki. Kotihommiin ei meinaa riittää energiaa. Mieheni on erittäin hyväpalkkainen ja minun palkkani onkin vähän sellaista ekstraa, mitä nyt ei edes tarvittaisi. 

Mitä sitä tekisit, jos taloudellisesti ei olisi pakko käydä töissä? Ainakin eläkeasiat pitäisi suunnitella niin, että sitä säästetään sitten rahastoon tms. jos sitä ei työn kautta tule. En ole vielä miettinyt mitä oikeasti olen mieltä tästä ajatuksesta, koska kuitenkin työssä käyminen on tärkeä osa elämää. Tosin myönnän, että olisin parempi äiti lapsille ja kotikin olisi hoidetumpi (ja ehkä parisuhdekin) jos en olisi työstä niin väsynyt. Jotenkin ehkä tulisi lusmu olo olla vain kotona, ja "hoitaa" kotia, mutta toisaalta ehkä voisin sitten käyttää aikaani johonkin toisella tavalla rakentavaan, vaikka johonkin hyväntekeväishommaan tai vastaavaan. En usko, että mieheni olisi ottanut asiaa esille ellei olisi huomannut miten väsynyt usein olen ja toki tietysti sen tosiasian, että minun palkkani on vain "hiluja" meidän taloudessa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:25"]

Loiset haaveilee siipeilystä. Ja muissa keskuteluissa miehet on lassukoita ;)

Ihanat kaksoisstandardit ja rusinat-pullasta-tasaarvoa ;)

[/quote]

Jos ap:n mies on tuollaista ehdottanut niin hänkö nyt syyllistyy rusinat pullasta -tasa-arvoon?

Ja luepa nyt ihan ajatuksella ketjuun tulleet vastaukset. Ovatko vastaajat pyydystäneet paksulompakkoisen alfauroon ja nyt loisivat sillä lompakolla? Näinkö on ihan tosiasiassa käynyt?

[/quote]

Miksi puolustat loisimista noin raivokkaasti? Kerro toki.

Vierailija
42/43 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 20:25"]

Loiset haaveilee siipeilystä. Ja muissa keskuteluissa miehet on lassukoita ;)

Ihanat kaksoisstandardit ja rusinat-pullasta-tasaarvoa ;)

[/quote]

Jos ap:n mies on tuollaista ehdottanut niin hänkö nyt syyllistyy rusinat pullasta -tasa-arvoon?

Ja luepa nyt ihan ajatuksella ketjuun tulleet vastaukset. Ovatko vastaajat pyydystäneet paksulompakkoisen alfauroon ja nyt loisivat sillä lompakolla? Näinkö on ihan tosiasiassa käynyt?

[/quote]

Miksi puolustat loisimista noin raivokkaasti? Kerro toki.

[/quote]

Miten puolustin raivokkaasti loisimista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessasi saattaisin lopettaa joksikin aikaa ja kokeilla, miltä tilanne tuntuu. Teet miehesi kanssa mielellään kirjallisen sopimuksen siitä, kuinka paljon rahaa hän siirtää sinun käyttöösi kuukaudessa. Mies maksaa eläkemaksusi siihen saakka, että mahdollisesti palaat töihin.

Tilanne voi olla hankala, jos jotain ikävää tai yllättävää sattuu.

Mikäli et viihdy kotona, niin löydät varmasti uuden työpaikan hoitoalalta. Toinen vaihtoehto on, että etsit itsellesi mieleisen työn jo nyt. Paikkoja on auki koko ajan.

Minä jäisin kotiin, mikäli se olisi mahdollista. Olen parantunut kahdesta vakavasta sairaudesta, olen uupunut ja heikossa kunnossa. Minut irtisanottiin syövän vuoksi töistä yt-neuvotteluissa, joten uuden työn etsiminen ja hakeminen on edessä. Ajatuskin tuntuu hankalalta. Jouduin vuosia tekemisiin väkivaltaisen ja aggressiivisen iäkkään naispuolisen esimiehen kanssa, joka kävi minuun jopa käsiksi työkaverien läsnäollessa saadessaan jälleen kerran raivokohtauksen. Henkilöstöjohto hyväksyi hänen tekonsa. Olin tottunut siihen, että olin hyvä ja pidetty työntekijä, joka tuurasi muita ja teki pitkiä päiviä. Tilalleni palkattiin kolme ihmistä, kun lähdin työpaikastani vuosia sitten. Sairastuin ja minusta tuli koko osaston herjausten ja ilkeilyiden kohde. Siitä huolimatta, että tein poissaolojani sisään talolle voidessani paremmin. Olin huojentunut, kun sairauksieni syy selvisi lopulta työterveydessä useiden ikävien testien jälkeen. Jäisin mielelläni kotiin ja matkustaisin usein palelijana lämpimii maihin. Saattaisin muuttaa johonkin lämpimään maahan. Kävisin museoissa, konserteissa, taidenäyttelyissä, oopperassa ja teatterissa. Tapaisin kauempanakin asuvia sukulaisia ja ystäviä useammin.

Toivottavasti löydät tilanteeseesi hyvän ratkaisun, joka ei jätä sinua tyhjän päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi