Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?
Kommentit (554)
Todennäköisesti nyt on agendalla vaihteeksi julmettu ilmastopakotus. Tietää taas rahanmenoa suomalaisille.
Ei tästä viruksesta tiedetä kuinka pitkälle se pystyy kehittämään uusia variantteja, eikä sitä mistä se alunperin on lähtenyt/ päästetty liikkeelle.
Itse näkisin että yhteiskunnan toiminnan kannalta rokotejärjestystä tulisi muuttaa niin, että ensin rokotetaan työikäiset, ts. ne jotka pitävät yhteiskunnan pyörimässä.
Moni tuntuu olevan huolissaan, tai sitten vähättelevän tautia, itseäni mietityttää jälkitauti ja siihen sairastuneiden vastustuskyky uusien virusvarianttien/ virusten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän senpääministerimme on nyt luvannut. Lisäsi vielä että maskikin on rajoitus, eli maskisuosituskin loppuu. Saas nähä miten ohmiset handlaavat tilanteen sitten kun ovat jo niin tottuneet pelkoon ja hysteriaan eivåtkä millään luopuisi maskeista kuten vauva ei luovu tutista.
Mielenkiintoisinta kuitenkin on nyt se, että pitääkö Marin lupauksensa vai ei.
Ai, minusta mielenkiintoisinta on se, että et ymmärrä tämänhetkisen arvion perusteella tehdyn tavoitteen ja lupauksen eroa. Oishan se tietysti imartelevaa, kun just Suomen pääministeri osaisi ennustaa satavarmasti sekä rokotustahdin että viruksen leviämisen ja mutatoimisen tahdin ihan universaalisti, mutta ei.
'"Marin sanoi haastattelutunnilla hallituksen
tarkoituksena olevan, että kaikki koronarajoitukset olisivat poissa kuukauden päästä, kun 80 prosentin rokotekattavuuteen päästään.
– Nyt arvio on, että lokakuussa on se tilanne, Marin kertoi"
Mikä normaali se on että täytyy koronapassi olla mukana kohta varmaan melkein kaikessa elämässä eikä siihen saa lisävirtaa muuten kuin ottamalla kokeellisia rokotteita tai ronkittamalla nenäänsä. Hyi olkoon, kavahdan sellaista. En jaksa uskoa että koronapassijärjestelmää sen takia on rakennettu että sillä saa vain jotain vähemmän välttämättömiä palveluja, joita ilmankin valtaosa ihmisistä pärjäisi vaikka kehdosta hautaan. Ei tämmöstä pandemiashowta niin vähäisen asian vuoksi ole järjestetty. Kyllä ei kerrota nyt ollenkaan tarpeeksi meille vielä tuosta passista ja mikä se päämäärä lopultakin on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan.
Rokotetut vastaavat edelleenkin , ja erityisesti nyt, myös taudin levittämisestä - ja edelleenkin myös siitä kärsimisestä, vaikka toki vähäisemmässä määrin.
Nyt on havaittu, että tämä oli sittenkin vain vähän vakavampi influenssa niin kuin hongkongilainen aikoinaan. Ruumiskontit jäivät käyttämättä jo ennen rokotuksia.
Länsi on antanut yli miljardin Kiinalle rahaa maskeja ja testejä maksaessaan. Mahtava ansaintalogiikka heillä. karkuutetaan virus, joka halvaannuttaa lännen talouden ja lypsetään heiltä rahat. Kiinan talous onkin kovassa nousussa, ja saa lisää buustia kun pääsevät aloittamaan kaivosteollisuuden Afganistanissa.
Yesss!! Kuolkoot kaikki rokottomattomat änkyrät!!! Täältä tullaan elämä!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on molemmat rokotteet, vaikea astma ja ms. Ja olen varma että kuolen ennen kevättä mu- varianttiin, tai johonkin muuhun joka leviää - rokotteista huolimatta, myös lievempi tauti on minulle vaikea. Ei haittaa, mutta on naurettavaa juhlia rokotettuna, kannattaisi katsoa vaikka Israelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan.
Niinpä. Kamala asia on se, että rokottamattomat eivät sairastukaan ja sairaaloissa on potilaita, joilla on 2 rokotusta. Onneksi enää ei tiedoteta sairastumisista, vain kuolemat.
Varmaan se teitä rokottamattomia rauhoittaa, kun ette tiedä kuinka paljon teitä on sairaalassa. Voin kuitenkin kertoa että on aika harvinaista että 2 kertaa rokotettu on koronan takia sairaalassa ja pääosin teitä rokottamattomia siellä on. Pieni osa myös kerran rokotettuja ja harva niistäkään joutuu teholle, kuten teitä on siellä
Mä en halua normaaliin! Haluan jatkaa tätä mun yksinkertaista elämää, jossa merkittävin rahanmeno on ruoka, saan viettää aikaa paljon kotona, en joudu heräämään aamuisin sika-aikaisin vaan ehdin rauhassa meikkailemaan podcastin ja kahvin parissa. Ei tarvitse istua työkokouksissa kaukana kotoa, eikä varsinkaan niiden illallisilla: käytän niin paljon mielummin sen ajan mun läheisiin. Mulla on koronan ansiosta normaali arkirytmi, on aikaa levätä. Ja kyllä, välillä on tylsiäkin hetkiä, mutta toisaalta ei ole koskaan ollut näin hyvin aikaa huolehtia halutessaan itsestään liikkumalla ja syömällä säännöllisesti ja terveellisesti.
Mä haluan pysyä täällä kuplassa. Tarvitsen lopulta aika vähän mitään. Olen saanut säästettyä paljon myös rahaa ja jatkan samaa linjaa: ehkä se mahdollistaa joskus oravanpyörästä irrottautumisen jos en saa jatkaa töitäni pääosin etänä.
Työnkuvaani sen tarkemmin avaamatta koen myös lisänneeni työni laatua merkittävästi, on paremmin aikaa hoitaa kokonaisuuksia sinne tänne säntäilyn sijaan, etsiä rauhassa tietoa ja oppia asioita. Normaalityössä on vaan se tunne, että tätäkään en tällä viikolla ehdi kunnolla katsoa… Etänä ehtii! Nipistäisin vaikka palkasta jos voisin jatkaa näin!
Mä en välitä koko koronasta, oon elänyt normaalia elämää jo vuoden ja koko elämän:D muut käyttäkööt desiä ja tukahduttavia naamarättejä, töissä joudun käyttämään muuten en käytä. Vain hysteerikot estää elämästä muita koska heillä ei ole omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoittaja on teini. Pakko olla,aikuinen ihminen ei toivo toisen ihmisen kuolemaa.
Rokote vaarallisempi kuin korona,jota moni sairastanut"lasten tautina" , korona edelleen vaarallinen vain riskiryhmäläisille ja vanhuksille. Rokote on vain ihmiskoe,halutaan tappaa väestöä. Monet saaneet ainakin toisesta rokotteesta pahojakin oireita ja jotkut ei oo vieläkään toipunut ennalleen.
Nyt ollaa siinä pisteessä että nuorinkin ikäluokka saa kohta toisen rokotuksensa. Rokotukset ovat olleet tarjolla sen haluaville. Ja kun 2% kansasta on tähän mennessä sairastanut, niin miksi ei palattaisi jo normaaliin. (Epäilen kyllä että nurkan takana vaanivat uudet kulkutaudit).
2% todennäköisyys on pieni ja kahden rokotuksen saaneena voisin itse koronan jo viimein sairastaa. Kukin vuorollaan.
Eipä ole noista rajoituksista ollut mitään haittaa ainakaan minulle. Kertaakaan en ole pitänyt maskia, kertaakaan en ole desifioinut käsiäni enkä ole pessyt niitä yhtään sen useammin kuin aiemminkaan. Mihinkään haluamaani paikkaan ei ole jäänyt menemättä. Ravintoloissa en ole käynyt kertaakaan sen jälkeen, kun niissä kiellettiin polttaminen. Elokuvissa ja teatterissa olen viimeksi käynyt yli 20 vuotta sitten.
Jokaisen tulee ymmärtää että nyt esitetty "mikäli yli 80% rokotekattavuus saavutetaan" on höpöpuhetta. Vain viimeiset idiootit ryntäävät rokotuttamaan itseään/lapsiaan.
Tanska päätti ihan oikein että Covid19-rahastus on tullut loppunsa päähän ja nyt muut maat aloittavat kilpajuoksun etteivät muut maat saa etua. Jo pelkkä 2m turvavälin poistamiseen menee 2 viikkoa, niin on turha kuvitella että kaikkien rajoitusten poistaminen onnistuisi alle kahden viikon.
Odotan innolla kuinka meille markkinoidaan rokotepassia kun nyttemmin on selvinnyt että koko pandemia oli vain rahoituskikka ja ihmiskoe.
En ole juurikaan kuunnellut mitä virallinen taho milloinkin selittää. Ei vaikuta paljonkaan elämääni.
Olen etätöissä, muutin maalle, käytän mielelläni esim. kaupassa maskia, kun on aina inhottanut ilmaan yskivät aivastelevat ihmiset. Tapaamme ystäviä, liikumme luonnossa, teemme remppaprojekteja, kokkailemme hyvää ruokaa ja maistelemme hyviä viinejä, saunomme ja rentoudumme. Ja rahaakin on jäänyt säästöön.
Kerran vuodessa tehty ulkomaan matka on toki jäänyt, mutta ei ole meille iso juttu. Suomessa on päässy matkailemaan kuitenkin. Ravintoloissa en omakustantaisesti paljon syö, kun ei ole varaa sellaisiin, joissa ruoka tehdään aidoista, tuoreista raaka-aineista.
Tapahtumissa olen käynyt harvakseltaan normaaliaikana. Ihan kivoja useimmiten, mutta ilmankin voi näimmän elää. Ja joidenkin taiteilijoiden poru on alkanut sen verran ärsyttämään, etten heidän prokkiksiin ainkaan tule menemään. Yhteiskunta (eli me veronmaksajat) on kuitenkin tukenut heitä avokätisesti. Yrittäjän lapsena taloudelliset riskit olivat aina läsnä elämässämme. Messuja ei ole yhtään ikävä, ei työ eikä harrastus mielessä. Liikaa ihmisiä, hälinää ja markkinakrääsää, josta pyrin pääsemään eroon.
En tule koskaan palaamaan ns normaaliin, koska näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…
Minusta tuntuu pelottavalta! Olen töissä koulussa, jossa paljon altistumisia. Ja kauhistuttaa ajatus, ettei enää maskeja käytettäisi. Eikä karanteeneja määrättäisi, vaan annettaisiin levitä vaan. Kaksi rokotetta löytyy, mutta silti pelottaa.
Ihan samat tuntemukset, kun asuu Uudellamaalla. Koulun henkilökunnan ja oppilaiden mukana altistuu myös heidän läheisiään, joissa on myös riskiryhmään kuuluvia. Rokotteiden varan lasketaan nyt kaikki ja rokote Rämet ja Nohynek kilvan kiirehtivät normaaliin elämään paluuta. Elinkeinoelämä on saanut jo hallituksenkin talutusnuoraansa.
Minä aion käyttää jatkossakin maskia julkisissa tiloissa. Ihan vaan siksi, koska se voi estää saamasta esim. tavallista flunssaa, influenssaa, muita tartuntatauteja..
Jos noin paljon pelottaa, pitää hakea apua pelkoihinsa. Ei irrationaalisten pelkojen vuoksi voida jatkaa rajoituksia.