Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?
Kommentit (554)
Ei taida silti ravintoloiden aukioloajat normalisoitua.
Ainoastaan kondomisuositus baaripanojen kanssa jää voimaan.
Jos seurataan Tanskaa niin korona ei ole sitten enää yleisvaarallinen tartuntatauti, eikä karanteenaja myöskään voida määrätä, tahi mitään rajoitteita. Tässä on mennyt niin kauan, että kyllä se oudolta tuntuu että elämä olisi taas normaalia, pää ei varmaan ehdi heti mukaan siihen. Tosin pari ulkomaan matkaa on varattu, ehkä se siitä alkaa, se normaalin tuntu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan.
Niinpä. Kamala asia on se, että rokottamattomat eivät sairastukaan ja sairaaloissa on potilaita, joilla on 2 rokotusta. Onneksi enää ei tiedoteta sairastumisista, vain kuolemat.
Höpöhöpö.
Kyllähän te voitte olla esim kotona vielä tuon jälkeenkin. Eihän kukaan pakota mihinkään.
Mä aloitan normaalin maskittoman elämän ensi viikon alusta 🙂👍
Eikös tässä pitäisi ensin WHO:n julistaa pandemia päättyneeksi?
Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…
Vierailija kirjoitti:
Jep, testaus maksulliseksi eikä ilman sitä pääse esim. päivystykseen tai baariin. Tai sitten koronapassi ja lupa sairastaa ja levittää virusta.
Älä höpise. Ei se passi liity päivystykseen menemiseen, luultavasti katsovat sun tiedoista siellä joka tapauksessa jos menet flunssaoireisena että onko sut rokotettu tai ootko sairastanut, ja testiin menet jos ei ole kumpaakaan.
Baareihin ja festareille, ehkä elokuviin jne. tulee passit. Sillä yritetään suojella rokottamattomia. Tosin turhaahan se on koska rokottamattomat tulevat sairastamaan koronan ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…
Itse olen elänyt aika normaalisti joten en oikein ymmärrä tätä ajatusta. Mitä luulet unohtaneesi?
Vierailija kirjoitti:
Pandemia riehuu köyhissä maissa vielä pitkään, ei sen pandemian tarvi jokaisessa maassa olla, vaan pandemia on silloin jos useammalla kuin yhdessä maanosassa on epidemioita. Meillä voi sitten olla myöhemmin pelkkiä epidemioita siellä täällä.
Vaikka maailmassa on pandemia, se ei tarkoita sitä että se olisi Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tautihan ei häviä, mutta rokotetut on toistaiseksi suojassa vakavalta taudilta, niin nyt palataan entiseen ja rokottamattomat eivät kuormita sairaanhoitoa vaikka heitä teholle joutuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen elänyt aika normaalisti joten en oikein ymmärrä tätä ajatusta. Mitä luulet unohtaneesi?
Olen esim ollut etätöissä koko pandemian ajan, kaikki työmatkat kotimaassa, joita ennen tein, on ollut kielletty. Olen käyttänyt tunnollisesti maskia joka paikassa enkä ole käynyt mm. Leffassa, keikalla, baarissa tms paikoissa ollenkaan. Eli aika paljon on mun elämä ollut erilaista verrattuna niin sanottuun normaaliin…
Älkää yllättykö kun sitten kauhistellaan massiivisia tartuntalukuja ja saadaan hyvä tekosyy pistää taas paikat tiukemmin säppiin ja ehkäpä luovumme siinä samassa jokusesta oikeudestamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen esim ollut etätöissä koko pandemian ajan, kaikki työmatkat kotimaassa, joita ennen tein, on ollut kielletty. Olen käyttänyt tunnollisesti maskia joka paikassa enkä ole käynyt mm. Leffassa, keikalla, baarissa tms paikoissa ollenkaan. Eli aika paljon on mun elämä ollut erilaista verrattuna niin sanottuun normaaliin…
Ok. Itse olen ollut töissä, käyttänyt bussia, käynyt ryhmäliikunnassa, lapset koulussa... baareissa en ole käynyt vuosiin mutta uskoisin pystyisin siihen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ota rokotetta sairastut jossain vaiheessa kuitenkin koronaan. Onnea valitsemallasi tiellä! Koronan varmaankin hoidat myös ilman koululääketieteen vaarallisia lääkkeitä ja hoitoja. Vaihtoehtoisia hoitoja löytyy tosi laajalla valikoimalla: voima kristallit, etäparantajat, eroon oireista nettikurssit, hopeavesi ym
Ainoa tuntemani koronaan sairastunut sairastui pari kuukautta TOISEN rokotteen jälkeen.
Aion kyllä varoa vielä vapautumisen jälkeen muutaman viikon, ihan siksi että haluan nähdä miten epidemia lähtee kehittymään. Lisäksi saan kakkosrokotuksen vasta syyskuun lopussa, joten haluan myös odottaa että se on ehtinyt toimia kunnolla, siihenhän menee pari viikkoa.
Niin.