Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?
Kommentit (554)
Toivottavasti saan sen kolmannen rokotuksen pian. Olen uupunut maskittomiin antirokotusidiootteihin.
Tauti ei tietenkään häviä siten, että rajoitukset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, testaus maksulliseksi eikä ilman sitä pääse esim. päivystykseen tai baariin. Tai sitten koronapassi ja lupa sairastaa ja levittää virusta.
Älä höpise. Ei se passi liity päivystykseen menemiseen, luultavasti katsovat sun tiedoista siellä joka tapauksessa jos menet flunssaoireisena että onko sut rokotettu tai ootko sairastanut, ja testiin menet jos ei ole kumpaakaan.
Baareihin ja festareille, ehkä elokuviin jne. tulee passit. Sillä yritetään suojella rokottamattomia. Tosin turhaahan se on koska rokottamattomat tulevat sairastamaan koronan ennemmin tai myöhemmin.
Toikin on outo väite. En ole sikainfluenssakaan sairastanut, vaikka sitä joidenkin väitteiden mukaan vieläkin liikkeellä. 10 vuotta ilman pandemrix rokotetta jo. Eihän influenssaankaan sairastu jokainen rokottamaton, miksi koronaan muka. Se on vain parin "asiantuntijan" hypoteesi... lol
Korona on paljon tarttuvampi kuin influenssa. Sikainfluenssakanta on nykyään kausi-influenssarokotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapiikkejä ostettu vuosille 2022 ja 2023.
Ei tämä ole loppumassa…Kattellaan sitten, jos koronasta tulee oikeasti kuolettava, niin piikitellään vasta tarvittaessa.
Niinhän ne yrittää siellä teholla rokotuksia pyytää, mutta kun se on myöhäistä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Huono päätös. Suomi onnistuu vielä sössimään hyvän koronan hoidon, jos tämä skenaario tosiaan toteutetaan. Kahdesti rokotettujen suoja heikkenee koko ajan ja taitaa ekoina rokotetut riskiryhmäläiset olla jo vaarassa saada raju korona.
Me riskiryhmäläiset voidaan käyttää ffp2/ffp3-hengityssuojaimia. Jo vime syksynä kirjoitin siihen vanhaan pitkään koronaketjuun, että alusta lähtien riskirymäläisille olisi pitänyt antaa Kelan erityiskorvattavuus hengityssuojaimiin. Tai joillekin riskirymäläisille ihan maksuttomastikin kuten insuliinidiabeetikot saavat tarvitsemansa välineet. Mulle ei raha ole ongelma, pystyn oikein hyvin maksamaan kunnollisista suojavarusteista, mutta joillekin hengityssuojainten hinta on edelleen liian kova. Ja varsinkin, jos ei ole sellaista kokoa, että ne halvimmat "kahvinsuodatuspussit" riittävät. Oma naamani on eri kokoinen ja eri mallinen, joten halpis-ffp2:t ei mulle sovi. Falskaavat. Rehellisesti sanottuna en ymmärrä, miksi kaikkien suomalaisten täytyisi pitää minut "turvassa", kun voin oikein ainiosti itsekin huolehtia omasta turvallisuudestani. Mulle on täysin yhdentekevää, onko kaupassa jollain maski vai ei. Hassua muuten, että (olen varsin pienikokoinen aikuinen) ystävällisimpiä ja avuliampia kanssaihmisiä kaupoissa on olleet maskittomat. Siis kun olen pyytänyt toiselta asiakkaalta apua, koska en itse ylety ylähyllylle. Maskilliset taas tuntuvat pelkäävän jopa toisia maskillisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä pitäisi ensin WHO:n julistaa pandemia päättyneeksi?
Pandemia ei pääty, sillä korona ei katoa vuosiin. Sen sijaan rokotusten myötä koronan vaarallisuus on vähentynyt niin paljon, ettei rajoitukset ole enää perusteltavissa.
Israelissa sairaalat on täynnä 2 kertaa rokotettuja.
Rokotteita pitää saada Suomessa alle puolen vuoden välein ja lisäksi päivitettyinä.
Israelissakin rokottamattomilla on suurempi riski sairastua vakavasti. Heidän tilastojensa mukaan vakaasti sairastuneita on per 100 000
-90+ vuotiaissa 658 rokottamatonta vs 43 rokotettua
-60-69 vuotiaissa 142 rokottamatonta vs 8 rokotettua
-40-49 vuotiaissa 40 rokottamatonta vs 2 rokotettua
-12-29 vuotisissa 5 rokottamatonta vs 0 rokotettuaSielläkin todella vähän noita alle 30 vakavasti sairastuneita. Mitä panikoit?
En minä panikoi, vaan keskustelen rokottamattomien vs rokotettujen todennäköisyydestä sairastua vakavasti. En muuten ole alle 30-vuotias. Ruotsissa muuten tällä hetkellä sairastavista 37 % on alle 20-vuotiaira ja long covidin voi saada lievästäkin taudista.
Jep ja sydänlihastulehduksen ja vyöruusun yms voi saada rokotteesta.
Vyöruusu johtuu vesirokon sairastumisesta lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole loppumassa…
On niitä piikkejä ennenkin ostettu montaakin tautia vastaan, mutta ei silti tämmöistä sirkusta ole pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://twitter.com/katannukka/status/1433311655782387713
Kelaa sivua alas päin: Rämetin uutiskommentti. Edes kolmas piikki ei tuo vapautta rajoituksista???
Kerro, mitä tuossa on. Ei ole twitteriä.
Et tarvitse Twitteriä, näkyy kirjautumatta.
”Kolmas rokote ei vapauta rajoituksista”.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan. Ja samoin rokotetut, he odottavat mahdollista veritulppaa ja rokottamattomat mahdollista flunssaa.
Sinustromboosi tulee kahden viikon sisällä rokotteesta jos on tullakseen. Sitä tulee muutenkin hormonikkaille naisille. Menopaussin ajat sitten ohittaneille ei adenovirusvektorirokote AZ ole mikään ongelma. Itse asiassa sillä voisi antaa tehosteita nyt juuri 65-69-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Mä en millään haluaisi että etätyöt loppuu. Aivan tarpeetonta ajaa joka päivä 40km ruuhkassa ja kuluttaa bensaa, että pääsee tekemään työtä joka vallan mainiosti onnistuu kotoakin käsin. Eikä pysty enää olemaan vastassa kun lapsi tulee koulusta. Perheaika alkaa taas vasta klo 17 jälkeen ja itse on aivan rättipoikki, kun on pitänyt herätä kuudelta, olla koko päivä valmiina olemaan sosiaalinen eikä saa mentyä hetkeksi pitkäkseen lounaan jälkeen. Ahdistavaa.
Olen voinut niin paljon paremmin, kun on saanut nukkua puoli kahdeksaan, saanut olla enemmän lapsen kanssa, saanut pitää tauot tasan silloin kun itselle sopii ja käydä tauolla vaikka ulkona virkistymässä. Ja tosiaan ottaa lounaalla vaikka päikkärit. Ei ole väliä jos päivä venyy, kun on kuitenkin kotona niin lapsi ei ole oman onnensa nojassa. Mutta jippii, toimistolle hengittelemään tunkkaista sisäilmaa ja kyttäämään kelloa, että nyt on pakko lähteä huolehtimaan jälkikasvusta...
Olen täysin samaa mieltä etätyöstä. Tuo on myös hyvä pointti, että työpäivän ei välttämättä tarvitse olla yhtäjaksoinen. Tarpeen vaatiessa voi tehdä muutaman tunnin jotain muuta ja jatkaa illemmalla töitä. Perinteisestihän tätä on pidetty jotenkin haitallisena, että se sekoittaisi työn ja vapaa-ajan, mutta minun mielestä se vain lisää vapautta elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole loppumassa…Kattellaan sitten, jos koronasta tulee oikeasti kuolettava, niin piikitellään vasta tarvittaessa.
Niinhän ne yrittää siellä teholla rokotuksia pyytää, mutta kun se on myöhäistä silloin.
Ei siellä teholla kovin montaa ole näkynyt. Influenssassakin on saman verran porukkaa teholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono päätös. Suomi onnistuu vielä sössimään hyvän koronan hoidon, jos tämä skenaario tosiaan toteutetaan. Kahdesti rokotettujen suoja heikkenee koko ajan ja taitaa ekoina rokotetut riskiryhmäläiset olla jo vaarassa saada raju korona.
Me riskiryhmäläiset voidaan käyttää ffp2/ffp3-hengityssuojaimia. Jo vime syksynä kirjoitin siihen vanhaan pitkään koronaketjuun, että alusta lähtien riskirymäläisille olisi pitänyt antaa Kelan erityiskorvattavuus hengityssuojaimiin. Tai joillekin riskirymäläisille ihan maksuttomastikin kuten insuliinidiabeetikot saavat tarvitsemansa välineet. Mulle ei raha ole ongelma, pystyn oikein hyvin maksamaan kunnollisista suojavarusteista, mutta joillekin hengityssuojainten hinta on edelleen liian kova. Ja varsinkin, jos ei ole sellaista kokoa, että ne halvimmat "kahvinsuodatuspussit" riittävät. Oma naamani on eri kokoinen ja eri mallinen, joten halpis-ffp2:t ei mulle sovi. Falskaavat. Rehellisesti sanottuna en ymmärrä, miksi kaikkien suomalaisten täytyisi pitää minut "turvassa", kun voin oikein ainiosti itsekin huolehtia omasta turvallisuudestani. Mulle on täysin yhdentekevää, onko kaupassa jollain maski vai ei. Hassua muuten, että (olen varsin pienikokoinen aikuinen) ystävällisimpiä ja avuliampia kanssaihmisiä kaupoissa on olleet maskittomat. Siis kun olen pyytänyt toiselta asiakkaalta apua, koska en itse ylety ylähyllylle. Maskilliset taas tuntuvat pelkäävän jopa toisia maskillisia.
Ei ne suojaimet täysin suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en millään haluaisi että etätyöt loppuu. Aivan tarpeetonta ajaa joka päivä 40km ruuhkassa ja kuluttaa bensaa, että pääsee tekemään työtä joka vallan mainiosti onnistuu kotoakin käsin. Eikä pysty enää olemaan vastassa kun lapsi tulee koulusta. Perheaika alkaa taas vasta klo 17 jälkeen ja itse on aivan rättipoikki, kun on pitänyt herätä kuudelta, olla koko päivä valmiina olemaan sosiaalinen eikä saa mentyä hetkeksi pitkäkseen lounaan jälkeen. Ahdistavaa.
Olen voinut niin paljon paremmin, kun on saanut nukkua puoli kahdeksaan, saanut olla enemmän lapsen kanssa, saanut pitää tauot tasan silloin kun itselle sopii ja käydä tauolla vaikka ulkona virkistymässä. Ja tosiaan ottaa lounaalla vaikka päikkärit. Ei ole väliä jos päivä venyy, kun on kuitenkin kotona niin lapsi ei ole oman onnensa nojassa. Mutta jippii, toimistolle hengittelemään tunkkaista sisäilmaa ja kyttäämään kelloa, että nyt on pakko lähteä huolehtimaan jälkikasvusta...
Outoa kun edes vihreät eivät ole ottaneet tällaista päästövähennysaspektia esiin edes osittaisesta etätöiden jaktkamisesta. Parempi, että ihmisellä on vaikka tunti enemmän liikuntaan ja perheaikaan kuin olla työmatkalla paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://twitter.com/katannukka/status/1433311655782387713
Kelaa sivua alas päin: Rämetin uutiskommentti. Edes kolmas piikki ei tuo vapautta rajoituksista???
Et tarvitse Twitteriä, näkyy kirjautumatta.
”Kolmas rokote ei vapauta rajoituksista”.
Mulle tulee näkymä vaan että "kirjaudu twittwriin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kotimaisesta Medkitistä katsonut pienempää kokoa? Hehän myyvät laitoksille ja sairaaloihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan. Ja samoin rokotetut, he odottavat mahdollista veritulppaa ja rokottamattomat mahdollista flunssaa.
Sinustromboosi tulee kahden viikon sisällä rokotteesta jos on tullakseen. Sitä tulee muutenkin hormonikkaille naisille. Menopaussin ajat sitten ohittaneille ei adenovirusvektorirokote AZ ole mikään ongelma. Itse asiassa sillä voisi antaa tehosteita nyt juuri 65-69-vuotiaille.
Mä olen jo sairastanut sinustromboosin. Saa nähdä tuleeko nyt rokotteen jälkeen vielä toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä teholla kovin montaa ole näkynyt. Influenssassakin on saman verran porukkaa teholla.
On huolestuttava suunta, että joudutaan tekemään keisarileikkauksia hätäsektioina, että äiti ja vauva saavat lopulta tarpeeksi happea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo sairastanut sinustromboosin. Saa nähdä tuleeko nyt rokotteen jälkeen vielä toinen.
Ei sinulle AZ:n rokotetta anneta noilla tiedoilla.
itseä pelottaa, kun noista rokotteista on tullut suhteessa aika paljon vakaviakin haittavaikutuksia niin onhan se tavallaan riski, ottaa niitä monta kertaa vuodessa ja altistua aina uudestaan riskille saada joku ikävämpi haittavaikutus.
Onko edes turvallista, ottaa niitä noin montaa vuoden aikana?
Kakkospiikistäkin tulee monelle jo aika kehno olo niin entä kolmas piikki ja neljäs?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ff2 - maski käytössä, 2 rokotetta saaneena. En halua läpäisyinfektiota. Kaikki maskittomat tulevat sairastumaan. Uusi muunnos nostaa päätään, lukekaa muutakin, kuin av- palstaa.
Maski heikentää elämänlaatua niin paljon, että otan mieluummin riskin sairastumisesta kuin käytän maskia. En koe, että elämä on elämisen arvoista, jos se tarkoittaa loputonta maskin käyttöä vuodesta toiseen.
se on mihinkä on tottunut. itse inhoan käyttää sukkia ja kenkiä. sukat varsinkin ahdistaa ihan sikana jaloissa. Siis jo pikkkupentuna kiskoin sukat aina jalasta pois. En oikeastaan ikinä käytä sukkia edes kengissä.
kun on kesä, kuljen aina paljain jaloin. silti en kokisi että "elämä ei olisi enää elämisen arvoista" jos tulisi joku "sukkapakko".