Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle aivan sama. Mutta mielenkiintoisinta tässä plandemiassa oli se, että kusipäät paljastivat itsensä. Monen ihmiset ikävä persoona tuli yllättävällä tavalla esiin.
Joo, huomasi kyllä kollegoistakin, miten hysteerisiä ja typeriä osaavat olla.
Ihmiset, jotka eivät ota turhan vakavasti elämää yleensäkään ja suhtautuvat asioihin huumorilla, eivät pingottaneet tämän epidemiankaan aikana. Sitten taas pilkun tarkat tyypit, ja "elämässä ei saa tehdä virheitä" -henkiset tyypit osoittautuivat juuri näiksi fasisteiksi. Ei tosin yllättänyt itseäni ollenkaan. Vahvisti vain käsitystäni.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän senpääministerimme on nyt luvannut. Lisäsi vielä että maskikin on rajoitus, eli maskisuosituskin loppuu. Saas nähä miten ohmiset handlaavat tilanteen sitten kun ovat jo niin tottuneet pelkoon ja hysteriaan eivåtkä millään luopuisi maskeista kuten vauva ei luovu tutista.
Mielenkiintoisinta kuitenkin on nyt se, että pitääkö Marin lupauksensa vai ei.
Guardian uutisoi, että maskitkin suojaa käyttäjäänsä. Inhoan tavallista flunssaakin joten talvikautena aion käyttää jatkossakin maskeja ja suojata samalla ihoa couperosalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan.
Niinpä. Kamala asia on se, että rokottamattomat eivät sairastukaan ja sairaaloissa on potilaita, joilla on 2 rokotusta. Onneksi enää ei tiedoteta sairastumisista, vain kuolemat.
Kyllä THL:n pitää noudattaa lakia ja pitää kirjaa myös koronasta.
https://twitter.com/katannukka/status/1433311655782387713
Kelaa sivua alas päin: Rämetin uutiskommentti. Edes kolmas piikki ei tuo vapautta rajoituksista???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän senpääministerimme on nyt luvannut. Lisäsi vielä että maskikin on rajoitus, eli maskisuosituskin loppuu. Saas nähä miten ohmiset handlaavat tilanteen sitten kun ovat jo niin tottuneet pelkoon ja hysteriaan eivåtkä millään luopuisi maskeista kuten vauva ei luovu tutista.
Mielenkiintoisinta kuitenkin on nyt se, että pitääkö Marin lupauksensa vai ei.
Marin ei tosin ole edelleenkään tällaista luvannut. Hän on sanonut tavoitteekseen, että kuukauden aikana siitä, kun 80%:n rokotekattavuus on saavutettu, kaikista rajoituksista luovuttaisiin. Tuohon 80%:n rokotekattavuuteen, tai ainakin lähelle sitä, hänen arvionsa mukaan voitaisiin päästä lokakuussa.
Toivottavasti huomioit tämän ennen kuin alat öyhöttämään, että hän on pettänyt lupauksensa.
Hän on jo pettänyt. Sanoi, että tartuntoja ei enää katsota, vaan rokotekattavuutta. Eli vaikka tartuntoja olisi nolla, rajoitukset pysyy. Krista määrää, Sanna vain keulakuva.. Onkohan itse ottanut rokotteen?
Eli millä tavalla hän on jo pettänyt lupauksensa? Ja mitä hän nyt on edes oikeasti luvannut?
Vierailija kirjoitti:
Aion kyllä varoa vielä vapautumisen jälkeen muutaman viikon, ihan siksi että haluan nähdä miten epidemia lähtee kehittymään. Lisäksi saan kakkosrokotuksen vasta syyskuun lopussa, joten haluan myös odottaa että se on ehtinyt toimia kunnolla, siihenhän menee pari viikkoa.
Kolme viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kamala asia on se, että rokottamattomat eivät sairastukaan ja sairaaloissa on potilaita, joilla on 2 rokotusta. Onneksi enää ei tiedoteta sairastumisista, vain kuolemat.
Kyllä THL:n pitää noudattaa lakia ja pitää kirjaa myös koronasta.
Paitsi jos testausrumbaa ajetaan alas, niin ei ole enää mitä tilastoida.
Voisi aivan hyvin testata enää sairaalahoitoon joutuneet. Loput potekoon kotona flunssat pois ja jatkakoon tavallista elämäänsä.
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan. Ja samoin rokotetut, he odottavat mahdollista veritulppaa ja rokottamattomat mahdollista flunssaa.
Koronapiikkejä ostettu vuosille 2022 ja 2023.
Ei tämä ole loppumassa…
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole loppumassa…
Kattellaan sitten, jos koronasta tulee oikeasti kuolettava, niin piikitellään vasta tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan. Ja samoin rokotetut, he odottavat mahdollista veritulppaa ja rokottamattomat mahdollista flunssaa.
Oli niin rankka flunssa, että piti selvittää, miten sen erottaa allergisesta nuhasta! Onneksi asiantuntijat neuvoi.
” – Siitepölyallergian tyypillisimmät oireet ovat aivastelu ja vuotava nenä. Allergiaoireet aiheuttavat vetistä nuhaa, kun taas flunssa tai koronavirus saa nenän tuntumaan tukkoiselta.”
https://www.iltalehti.fi/allergia/a/e487cf73-29fe-4c1d-982c-68e590ddb432
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole loppumassa…
Ei tietenkään ole loppumassa. Kuulun riskiryhmään (mulla on jälleen sytostaattihoito menossa) ja suhtaudun koronavirukseen kuten influenssaviruksiinkin. Joka vuosi käyn ottamassa rokotuksen, Jos koronarokote täytyy ottaa 2 kertaa vuodessa, mulle se on ihan fine. Kunhan ei tarvitse käydä joka päivä ottamassa. Sen sijaan kerran kuukaudessakin kävisi. En ole piikkikammoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle aivan sama. Mutta mielenkiintoisinta tässä plandemiassa oli se, että kusipäät paljastivat itsensä. Monen ihmiset ikävä persoona tuli yllättävällä tavalla esiin.
Foliohattuhörhöt on myös paljastuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka se on "paluu normaaliin" jos joudut todistamaan terveydentilasi erilaisia palveluita käyttääksesi tai matkustaaksesi? Baarikärpänen en ole, mutta en muista että multa olisi villissä nuoruudessa portsarit rokotekorttia yökerhon ovella kyselleet.
Odotan perustuslakivaliokunnan kannanottoa siihen, voiko yksityinen yritys vaatia nähtäväkseen terveystietojani. Tästä kun seuraa se, että koronan poistuttua yleisvaarallisten tartuntatautien listalta yritys voi koronapassista tehtyyn lakiin vedoten vaatia minua esittämään todistuksen mistä tahansa muusta vastaavasta asiasta kuten esim. todistus siitä, että en ole käyttänyt huumeita viimeisen 5 vrk aikana.
Tuskin voi. Mutta on oma valintasi olla ottamatta rokotusta ja siten voit syyttää ainostaan itseäsi, jos et pääse käyttämään haluamasi yrityksen palveluita, jos yritys on täysin sallitusti linjannut palvelevansa ainoastaan rokotettuja asiakkaita. Kuten itsekin hyvin ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katopa tätä. Neljäs rokote Israelissa lähdössä käyntiin.
https://www.timesofisrael.com/virus-czar-calls-to-begin-readying-for-eventual-4th-vaccine-dose/
Tartunnat vaan lisääntyy, ja 26 % rokotettu kolme kertaa.
Tuo on loogista, koska Etelä-Amerikassa on alhainen rokotusaste ja Lambda sekä muu yllätys pääsee nykyaikana nopeasti Israeliinkin. He asuvat paljon tiiviimmin kuin me eli variantteja on vaikea välttää. Tehosteilla saa kyllä hyvän soluvälitteisen immuniteetin.
Mä en millään haluaisi että etätyöt loppuu. Aivan tarpeetonta ajaa joka päivä 40km ruuhkassa ja kuluttaa bensaa, että pääsee tekemään työtä joka vallan mainiosti onnistuu kotoakin käsin. Eikä pysty enää olemaan vastassa kun lapsi tulee koulusta. Perheaika alkaa taas vasta klo 17 jälkeen ja itse on aivan rättipoikki, kun on pitänyt herätä kuudelta, olla koko päivä valmiina olemaan sosiaalinen eikä saa mentyä hetkeksi pitkäkseen lounaan jälkeen. Ahdistavaa.
Olen voinut niin paljon paremmin, kun on saanut nukkua puoli kahdeksaan, saanut olla enemmän lapsen kanssa, saanut pitää tauot tasan silloin kun itselle sopii ja käydä tauolla vaikka ulkona virkistymässä. Ja tosiaan ottaa lounaalla vaikka päikkärit. Ei ole väliä jos päivä venyy, kun on kuitenkin kotona niin lapsi ei ole oman onnensa nojassa. Mutta jippii, toimistolle hengittelemään tunkkaista sisäilmaa ja kyttäämään kelloa, että nyt on pakko lähteä huolehtimaan jälkikasvusta...
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…
Minusta tuntuu pelottavalta! Olen töissä koulussa, jossa paljon altistumisia. Ja kauhistuttaa ajatus, ettei enää maskeja käytettäisi. Eikä karanteeneja määrättäisi, vaan annettaisiin levitä vaan. Kaksi rokotetta löytyy, mutta silti pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
En muuta toivo kuin sitä, että en saa ilkkuvua katseita ja ilkeää virnuilua osakseni, kun pidän kaupassa ffp2- maskia. Tätä on nimittäin viime vuosina tullut jonkin verran jo.
Miehelläni on syöpä eikä virus edelleenkään ole meille pikkujuttu. Itse asiassa virusta on niin paljon liikkeellä, että meillä riski on vain kasvanut.T: maskillinen hysteerikko-lammasko?
Minulta saat myötätuntoisen katseen. Ihmisten maskittomuuteen on varmaan vaikeampaa tottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katopa tätä. Neljäs rokote Israelissa lähdössä käyntiin.
https://www.timesofisrael.com/virus-czar-calls-to-begin-readying-for-eventual-4th-vaccine-dose/
Tartunnat vaan lisääntyy, ja 26 % rokotettu kolme kertaa.
Tuo on loogista, koska Etelä-Amerikassa on alhainen rokotusaste ja Lambda sekä muu yllätys pääsee nykyaikana nopeasti Israeliinkin. He asuvat paljon tiiviimmin kuin me eli variantteja on vaikea välttää. Tehosteilla saa kyllä hyvän soluvälitteisen immuniteetin.
Loogista ehkä jos on sillä kannalla, että 3-4 rokotusta vuodessa samaa tautia vastaan on toivottavaa. Neljäs jo! Hullua touhua.
En kaipaa enää mitenkään kovasti mitään ennen koronaa tekemiäni asioita, jotka ovat olleet nyt tauolla. Ehkä totun pikkuhiljaa rajoitusten poistumiseen. Saatan kyllä jatkaa poterossa elämistä, hyvinhän tämä sujuu kun on tottunut. En siis ole henkisesti heti valmis lähtemään joukkokokoontumisiin.