Mitä kannattaa tuoda Thaimaasta?
Vai kannattaako mitään? Mikä on siellä halvempaa kuin Suomessa ja ostamisen arvoista?
Kommentit (55)
aloe vera geeliä, kookosöljyä iholle.
Vaahtsammuttimen kokonen vaimo. Olethan isokokonen ja sosiaalisesti täys paska?
Vaatteita teettäisin. Kannattaa etsiä hyvä räätäli esim kyselevälle thai fanien keskustelupalstoilta. Itse käytin matkatoimiston suosittelemaa viime vuonna. 2 paitapuseroa, 2 suorat housut ja villakangajakku ~ 300 €.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:34"]
Sukulaiseni tuo sellaisia pieniä huulirasvan kokoisia puikkoja, joissa on voimakkaan tuoksuista nestettä, jotain eukalyptus-menthol-kamferi yms. öljyä. Ne ovat tehokkaita nuhaan ja kuulemma niitä voi käyttää myös hyttysenpuremiin ja päänsärkyyn.
Silkki ja mausteet tulikin jo mainituksi.
[/quote]
Tässä on varmaan tarkoitettu tiikeribalsamia? Se on tosiaan hyvää tavaraa, voi käyttää hyttysenpistoille, lihassärkyyn, tukkoiseen nenään jne. Tiikeribalsamia myydään myös joissakin tavarataloissa Suomessa, mutta Thaimaassa on useampia eri versioita ja tuote on tietysti edullisempi. Myös tuollaisia huulirasvapuikkoja paikalliset käyttävät tosi paljon. Ne ovat vähän samantyyppisiä kuin tiikeribalsamit, mutta niitä käytetään nenän avaamiseen ja raikkaaseen hengitysilmaan (ainakin saasteisissa kaupungeissa). Puikkoa siis impataan säännöllisesti, koska vaikutus ei kestä kauaa. Muutama kaverini käytti näitä puikkoja ja näytti olevan niistä aika riippuvaisiakin.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 05:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:34"]
Sukulaiseni tuo sellaisia pieniä huulirasvan kokoisia puikkoja, joissa on voimakkaan tuoksuista nestettä, jotain eukalyptus-menthol-kamferi yms. öljyä. Ne ovat tehokkaita nuhaan ja kuulemma niitä voi käyttää myös hyttysenpuremiin ja päänsärkyyn.
Silkki ja mausteet tulikin jo mainituksi.
[/quote]
Tässä on varmaan tarkoitettu tiikeribalsamia? Se on tosiaan hyvää tavaraa, voi käyttää hyttysenpistoille, lihassärkyyn, tukkoiseen nenään jne. Tiikeribalsamia myydään myös joissakin tavarataloissa Suomessa, mutta Thaimaassa on useampia eri versioita ja tuote on tietysti edullisempi. Myös tuollaisia huulirasvapuikkoja paikalliset käyttävät tosi paljon. Ne ovat vähän samantyyppisiä kuin tiikeribalsamit, mutta niitä käytetään nenän avaamiseen ja raikkaaseen hengitysilmaan (ainakin saasteisissa kaupungeissa). Puikkoa siis impataan säännöllisesti, koska vaikutus ei kestä kauaa. Muutama kaverini käytti näitä puikkoja ja näytti olevan niistä aika riippuvaisiakin.
[/quote]
Tiikerbalsamipuikkoja?
Alusvaatteita, t-paitoja, vaatteita ylipäänsä, huiveja, laukkuja jos tykkää rihkamakoruista niin sitten niitä... Kosmetiikka taitaa olla halvempaa. Aidot converset maksaa Thaikuissa 20-30e.
Vaatteita kannattaa teettää, viimeksi teetimme miehelle puvun, itselleni kotelomekon ja hameen, miehelle 10 kauluspaitaa.... lasku taisi olla 400 e.
Laukkuja varmaan ja kenkiä kannattaa myhös tuoda.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:04"]Mä olen nähnyt niin upeita käsintehtyjä huonekaluja joillakin, että huhhuh. En kyllä usko että kovin halpaa on. Myös muita koriste-esineitä puusta tehtynä esim, tai taulut.
[/quote] en kyllä ostaisi sieltä itsetehtyjä huonekaluja. Voin kuvitella kuka ne pienillä näppärillä sormillaan on väsännyt
[/quote]
Nii ja mitä ötököitä ehkä tuot niiden mukana. Itse nauttisin lämmöstä ja ruoasta. Ehkä jotain pientä toisin, jos löytyy.
Onko esim. Khao Lakissa tai Koh Samuilla mitään ostettavaa?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:04"]Mä olen nähnyt niin upeita käsintehtyjä huonekaluja joillakin, että huhhuh. En kyllä usko että kovin halpaa on. Myös muita koriste-esineitä puusta tehtynä esim, tai taulut.
[/quote] en kyllä ostaisi sieltä itsetehtyjä huonekaluja. Voin kuvitella kuka ne pienillä näppärillä sormillaan on väsännyt