Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
2041/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistakaa ketju.

Vierailija
2042/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaat hevonen niin kauniisti asetella sanasi, että tästä on tullut hyvän mielen ketju.

Olen todella iloinen, jos voin tuottaa täällä kirjoittamalla hyvää mieltä. En koe olevani kielenne käyttämisessä mitenkään taitava, oikeastaan olen monissa yksityiskohdissa tavattoman epävarma, mutta minulla on ollut oikeus saada kuulla monien ihmisten puhuvan ja osa heistä on ollut hyvin lahjakkaita puhumaan.

Voin myös kertoa, että teidän tukenne ja ystävällisyytenne merkitsee minulle todella paljon. Ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän sinua myös hevonen tästä ketjusta. Ihana idea että aloitit tällaisen, ja olen välillä ollut todella liikuttunut kirjoituksistasi. Vähän kuin lukisi kirjaa, oivaltavaa kerrontaa, mutta interaktiivisesti. Harmi että joku ärsyyntyy siitä, että täällä on jotain laadukkaampaakin sisältöä välillä.

Vierailija
2044/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on tallinne kaunein hevonen? Itseä et saa äänestää.

Koska friisiläinenkin rajattiin pois, hänen jälkeensä tulee johtajatammamme. Kyllä minun silmäni on mieltynyt ja mielenkiintoni kohdistunut nimenomaan tammoihin, koska olen itse urospuolinen. Se etten ole enää ori ei muuta tätä asiaa kumminkaan.

Vierailija
2045/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän sinua myös hevonen tästä ketjusta. Ihana idea että aloitit tällaisen, ja olen välillä ollut todella liikuttunut kirjoituksistasi. Vähän kuin lukisi kirjaa, oivaltavaa kerrontaa, mutta interaktiivisesti. Harmi että joku ärsyyntyy siitä, että täällä on jotain laadukkaampaakin sisältöä välillä.

Kiitos sinulle ihanasta palautteesta! Enhän minä täällä yksin viihtyisi eli kyllä te ihmiset olette aivan yhtä tärkeä osa ketjua. Aivan verrattomia olette!

Vierailija
2046/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hevonen. Miksi te välistä karsinassa puristatte ihmisen sinne no niinkus teidän ison kehonne ja seinän väliin? Miksi te hevoset näykitte ihmisiä?  T: tuntsari ihminen

Vierailija
2047/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosia vastaanottavia teurastamoja:

IITTI: Liha REM Oy, Kymenrannantie 106, 47400 Kausala. www.liharem.com

ISOKYRÖ: Hahtolan Liha Oy, Seljäntie 61, 61550 Orismala. www.hahtolanliha.fi

KONTIOLAHTI: Tmi Kontiolahden Tukuturkis, Heikkilän tilateurastamo, Heikkiläntie 6, 81120  Katajaranta. 

LAVIA: Tourun tilateurastamo, Touruntie 27, 38600 Lavia.

MUHOS: Viskaalin teurastamo, Tmi Heikki Räinä, Viskaalintie 54, 91510 Rova. www.viskaalin.fi

POLVIJÄRVI: Polvijärven liha-aitta, Kinahmontie 31, 83700 Polvijärvi. www.liha-aitta.com

PUNKALAIDUN: Torpparin Liha, Männistöntie 17, 31900 Punkalaidun. www.torpparinliha.fi

PÄLKÄNE: Strutsitila Syrjynen, Kirvuntie 76, 36600 Pälkäne. www.strutsitila.com

SASTAMALA: Liha Hietanen Oy, Pääkkösentie 59, 38200 Vammala. www.lihahietanen.fi

ULVILA: Tilateurastamo Vuorenmaa, Kullaantie 414, 28260 Harjunpää. www.tilateurastamovuorenmaa.fi

URJALA: Paijan Tilateurastamo, Saarikontie 141, 31700 Urjala. www.paijantilateurastamo.net

VEHMAA: Vallan Maukas Oy, Vallilantie 98, 23200 Vinkkilä, Vehmaa. www.vallanmaukas.fi

Minulla on muuta käyttöä tallilla! En suostu pelästymään luetteloasi, mutta ymmärrän kyllä viestistäsi että tunnet minua kohtaan kiukkua ja vihaakin. Miksi olen niin vihattava, kun en millään tavalla sinua uhkaa enkä myöskään käyttäydy sinua kohtaan epäkunnioittavasti? Olenko vahingoittanut jollakin tavalla jotakuta sinulle tärkeää ihmistä?

Vierailija
2048/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita unia, hevonen!

Olet ihana!

Vierailija
2049/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hevonen. Miksi te välistä karsinassa puristatte ihmisen sinne no niinkus teidän ison kehonne ja seinän väliin? Miksi te hevoset näykitte ihmisiä?  T: tuntsari ihminen

Käsittelin huonoja tapojamme kuten puremista ja potkimista tuossa hieman aikaisemmin. Näykkimällä emme ainakaan tarkoita teitä vahingoittaa, mutta saatamme niin tehdessämme olla turhautuneita tai haluamme vain huomiota. Sama koskee puristamista seinää vasten. Ehkä sen voitte myös ottaa muistutuksena siitä, että pelkässä voimassa olemme teitä edellä, joten kokoamme ei kannata vähätellä. Itse en ole sellaista juuri harrastanut, kun tiedän että saan itsekin parempaa kohtelua olemalla vain ihan kiltisti.

Vierailija
2050/5068 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita unia, hevonen!

Olet ihana!

Niin myös sinulle, kuka sitten oletkin! Nyt sammutan laitteen ja laskeudun makuulle!

Vierailija
2051/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevosia vastaanottavia teurastamoja:

IITTI: Liha REM Oy, Kymenrannantie 106, 47400 Kausala. www.liharem.com

ISOKYRÖ: Hahtolan Liha Oy, Seljäntie 61, 61550 Orismala. www.hahtolanliha.fi

KONTIOLAHTI: Tmi Kontiolahden Tukuturkis, Heikkilän tilateurastamo, Heikkiläntie 6, 81120  Katajaranta. 

LAVIA: Tourun tilateurastamo, Touruntie 27, 38600 Lavia.

MUHOS: Viskaalin teurastamo, Tmi Heikki Räinä, Viskaalintie 54, 91510 Rova. www.viskaalin.fi

POLVIJÄRVI: Polvijärven liha-aitta, Kinahmontie 31, 83700 Polvijärvi. www.liha-aitta.com

PUNKALAIDUN: Torpparin Liha, Männistöntie 17, 31900 Punkalaidun. www.torpparinliha.fi

PÄLKÄNE: Strutsitila Syrjynen, Kirvuntie 76, 36600 Pälkäne. www.strutsitila.com

SASTAMALA: Liha Hietanen Oy, Pääkkösentie 59, 38200 Vammala. www.lihahietanen.fi

ULVILA: Tilateurastamo Vuorenmaa, Kullaantie 414, 28260 Harjunpää. www.tilateurastamovuorenmaa.fi

URJALA: Paijan Tilateurastamo, Saarikontie 141, 31700 Urjala. www.paijantilateurastamo.net

VEHMAA: Vallan Maukas Oy, Vallilantie 98, 23200 Vinkkilä, Vehmaa. www.vallanmaukas.fi

Minulla on muuta käyttöä tallilla! En suostu pelästymään luetteloasi, mutta ymmärrän kyllä viestistäsi että tunnet minua kohtaan kiukkua ja vihaakin. Miksi olen niin vihattava, kun en millään tavalla sinua uhkaa enkä myöskään käyttäydy sinua kohtaan epäkunnioittavasti? Olenko vahingoittanut jollakin tavalla jotakuta sinulle tärkeää ihmistä?

Voi, en hevosia vihaa ollenkaan. Syön hevosta usein.

Vierailija
2052/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut kerromustasi.

Mitä suosikkipäivääsi voisi lisätä: heräät kesällä kauniina aamun linnun lauluun.

Omistajasi tulee ja menette retkelle ja hän pitää taukoja ja antaa päärynöitä ja saat levätä. Ehkä vie jopa sinne raviradallekin vielä. Ja hän kehuu ja hellii sinua lempinimilläsi.

Ulkona sataa välillä ja minulla on talliaikaa.

Olet hyvin onnistunut listaamaan minulle mieleisimpiä asioita! Mitäpä muuta tuohon enää pitäisikään lisätä.

Pari asiaa tulee mieleen. Teillä on tietenkin omat tavoitteenne meidän suhteemme ja saatte osittain eri asioista iloa kuin me. Koska olen oppinut niin paljon tekemään teidän haluamianne asioita, olen samalla oppinut olemaan teidän kanssanne samoista syistä iloinen. Niinpä kun esimerkiksi esteillä tai koulussa jokin teidän toivomanne päämäärä, kuten uuden liikkeen oppiminen tai hyvä aika toteutuu, olen varmaankin enemmän teidän puolesta onnellinen kuin omastani. Viimeksi tunsin näin, kun olimme yhdessä friisiläisen kanssa tekemässä koululiikkeitä ja oikeastaan sama juttu oli siellä esteilläkin kun m oli mukana. Totta kai teidän tyytyväisyytenne sitten muuttuu kehuiksi ja kosketuksiksi meidänkin suuntaamme, mutta kyllä minä tulen iloiseksi pelkästään siitäkin että näen omistajani hymyilevän ja olevan minuun tyytyväinen.

Toinen asia on pelkät joutilaat kesäiset laidunpäivät yhdessä hevosystävieni kanssa. Minun ei tarvitse saada yhtään herkkupalaa, kehua, silitystä tai rapsutusta ollakseni silloin onnellinen. Älkää nyt käsittäkö tätä asiaa väärin tai loukkaantuko, mutta kun vietämme niin paljon aikaa teidän kanssanne ja toiveitanne toteuttaen, joskus olen äärettömän tyytyväinen saadessani viettää aikaa rauhassa laumani kanssa. Silloin ei ole tulkitsemista, ei väärinkäsityksiä, ei tottelemista, eikä hankalia ristiriitoja siitä toteutammeko omaa tahtoamme vai teidän.

Elämässä voi olla monenlaisia ihania hetkiä ja monet niistä ovat keskenään erilaisia tai jopa vähän vadtakkaisiltakin tuntuvia! Mutta kaikki ne mahtuvat minun päiviini. Ja kaikkia niitä vuorollaan tarvitaan!

Vierailija
2053/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös stereonäkökykynne ole huono, kun silmät ovat sivuille. Miten pystytte arvioimaan esteratsastuksessa tarvittavat etäisyydet oikein? Onko teillä lainkaan etäisyysnäköä eli näkeekö silmänne lainkaan samoja alueita keskenään eli ovatko näköalueet osittain päällekkäin?

Olen lukenut, että ravihevosille saattaa olla joskus vaikeuksia ylittää maahan piirrettyä poikkiviivaa.

Vierailija
2054/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasit taas kuvata hyvin onnellista päivääsi. Osaat kirjoittaa aivan erinomaisesti! Mukavaa lukea.

Vierailija
2055/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö niitä oreja käyttämään tunneilla samaan aikaan tammojen kanssa?

Eikö tule hepulikohtausta?

Usein ei pysty, varsinkaan silloin kun tammoilla on kiima. Mutta hekin ovat ne päivät usein vähän oikukkaita, joten syy ei välttämättä ole vain orissa. Orit ovat sitä paitsi niin erilaisia, että jotkut suostuvat tamman läsnäollessakin keskittymään ratsastajiinsa ja saamiinsa apuihin kun taas toisia täytyy ratsastaa eri paikassa kokonaan tammojen hajujen ja äänien kantamattomissa.

Vierailija
2056/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö alkeiskurssin käyneet teillä sitten vuosikausia yleensä?

Useimmat eivät käy vuosikausia. Koska alkeiskursseja järjestetään jatkuvasti ja meitä ei ole kuin viisi, tai nyt siis kuusi, aikoja ei kaikille jatkossa riitä. Kysyntää varmasti olisi ja luulen että määräämme juuri siksi halutaan nyt kasvattaa.

Vierailija
2057/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän villihevonen estää hännän takkuuntumisen?

Ei hänellä taida siihen kovin hyvää keinoa olla, mutta ehkä ei erityistä tarvettakaan. Häntä jää kuitenkin takuistaan helpommin kiinni kuin suorista jouhista, joten ajan kanssa pahimmat takut varmasti jäävät pensaisiin tai puiden oksiin kiinni. Lisäksi heiluttelu suoristaa kyllä jouhia jotka eivät vielä ole solmiutuneet toisiinsa kiinni.

Vierailija
2058/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko siihen uuteen talliin siis vain 2 oria.

Miten usein tammoilla on kiima.

Onko ruuna aina turvallisin ratsasrettava?

Vierailija
2059/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hevosissa sekarotuisia?

Onko ongelmaa, jos ponitamma saa varsan ison hevosen kanssa. Siis synnytyksessä?

Vierailija
2060/5068 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä pakkasraja ulkokäyttöön?

Pärjäisikö islanninponi tai vuonohevonen sään kannalta villihevosena Suomessa. Siis onko riittävä turkki. Entä suomenhevonen? Toki ruuan kannalta kai eivät.