Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käski mua ryhdistäytymään. Olen raskaana ja mulla on niin paha olo.

Vierailija
04.09.2021 |

Olen tänään vain oksentanut, ihan kamalan huono olo. Itkettää ja ahdistaa. Valitin miehelle mun oloa ja pyysin että silittäisi mun selkää. Yhtäkkiä mies vain tiuskaisi että mun pitäis ryhdistäytyä koska kukaan ei jaksa kuunnella tuollaista valitusta.

Itse halusi lapsen ja nyt kun hänen lastaan kannan, en saa edes vaikeroida vaikka mulla on kauhea olo.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan jaksa kuunnella jatkuvaa kitinää aiheesta mille ei mitään voi

Mies voisi osoittaa jotain kiitollisuutta ja kunnioitusta raskaana olevaa naistaan kohtaan. Etenkin kun ap:n mukaan mies itse halusi lasta. Nainen on se joka kehossan tekee sen työn lapsen luomiseksi ja kärsii siitä.

Ei taida olla olemassakaan tilannetta jossa naiset ei velvota miehiä palvelijaksi naiselle

Empatian osoittaminen naiselle hankalassa elämänvaiheessa on sinusta palvelijaksi ryhtymistä? Onneksi sinä et koskaan pariudu etkä saa lapsia.

Naisen koko elämä taitaa olla hankalaa kun aina vaaditaan empatiaa naista kohtaan vaikka itse olisi aivan hirveä muita kohtaan

Sinä varmaan olet pirteä ilopilleri monta viikkoa jatkuvan oksennustaudin aikana. Vai ruvetaanko puhumaan miesflunssasta?

Ihmettelen näitä miesflunssasta puhujia, koska se että virukset ovat agressiivisempia miehille on jo todistettu. Raskaana olevaa naista tulee tukea, mutta raskaus ei anna oikeuttusta käyttäytyä vahingollisesti toista kohtaan. Tuo miesten kasvatus on ollut tuota ryhdistäytymistä, eikä mies välttämättä edes osaa muuta sanoa, koska ovat usein ratkaisukeskeisiä. Miehiä on erilaisia kuten naisiakin ja toimeen sen oman kumppanin kanssa pitäisi kuitenkin tulla, joten valintaan kannattaa käyttää aikaa. Miesten tulisi oppia kuuntelemaan ja osoittamaan myötätuntoa, mitä varmaankin iän myötä oppivatkin, ainakin osa. Raskaana oleva nainen on mielestäni kyllä tabu, ja saa heti osan puollustuskannalle rakentavan keskustelun sijaan, varsinkin jos kommentoija on mies. N

Vierailija
62/68 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyysi silloin kun oli korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on yllättävän kyvytön samaistumaan toisen kärsimykseen, parikymmentä vuotta paniikkihäiriötä sairastaneena kuullut eri lääkäreiltä usein sanat "kaikkia meitä joskus ahdistaa", hohhoijakkaa.

Niin on. Minua päivystävä lääkäri istutti paniikissa odotushuoneessa 4 tuntia ja otti kaikki muut ohitseni. Hoitaja kävi väliin jo sanomassa asiasta lääkärille, kuulin kun totesi vaan " ei voi mitään". Sitten kun pääsin vastanottohuoneeseen tokaisi, että kiusaan sinua niin paljon kuin voin. Siinä sitä lääkärin etiikkaa pahimmillaan. Ja huom, minulle ei pyynnöstä huolimatta oltu aiemmin (eikä silloinkaan) kirjoitettu mitään lääkettä asian vuoksi.

Vierailija
64/68 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ap:lle. Mulla oli alkuraskaudessa myös ihan hirveä olo. Ei tullut kotitöistä oikein mitään, kun ruoanlaittokin sai aina yrjön lentämään. Tämä on mun kolmas raskaus. Onneksi mies autteli. Itsellä oli sellainen valittajaolo, kun aina piti pyytää toista auttamaan, ettei taas yrjö lennä. Mutta vaikea toisen varmaan on ymmärtää kuinka hirveä se olo voi olla ja kuinka pitkään! Eli sellainen 2 kk yhtäjaksoinen yrjötauti, siihen vertaisin. Etova olo on kamalinta, kun koko ajan velloo, eikä loppua näy. Raskaus oikeasti voi saada tosi kipeäksi.

Vierailija
65/68 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on yllättävän kyvytön samaistumaan toisen kärsimykseen, parikymmentä vuotta paniikkihäiriötä sairastaneena kuullut eri lääkäreiltä usein sanat "kaikkia meitä joskus ahdistaa", hohhoijakkaa.

Niin on. Minua päivystävä lääkäri istutti paniikissa odotushuoneessa 4 tuntia ja otti kaikki muut ohitseni. Hoitaja kävi väliin jo sanomassa asiasta lääkärille, kuulin kun totesi vaan " ei voi mitään". Sitten kun pääsin vastanottohuoneeseen tokaisi, että kiusaan sinua niin paljon kuin voin. Siinä sitä lääkärin etiikkaa pahimmillaan. Ja huom, minulle ei pyynnöstä huolimatta oltu aiemmin (eikä silloinkaan) kirjoitettu mitään lääkettä asian vuoksi.

Olipa törkeää käytöstä. Teitkö valituksen? 

Vierailija
66/68 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut raskaana, mutta uskallan väittää, että synnyttäminen on kuin olisi kuparisonnin sisällä.

Jos ei ole itse joutunut kärsimään asiaa x, se on vihoviimeinen henkilö kommentoimaan toisen tuskaa ja kärsimystä.

Vierailija
67/68 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että mies hätääntyy kun huomaa ettei osaa ja voi auttaa sua. Ajattelee että jos et valita, kaikki on hyvin.

Siis mitä idioottimiehiä täällä tunnetaan? Ressukka hätääntyy? Ja muuttuu v...umaiseksi? Käskee ryhdistäytymään? Sulkee korvansa valittelulta? Että häntä ei häirittäisi?

Toisaalta täällä varsinkin naiset valittavat että niin ja niin monta vuotta on oltu kihloissa eikä häitä kuulu! Eikö hitto vie niiden pitkien kihlausvuosien aikana ole selvinnyt onko se ukko okei vaan täysin roskikseen laitettava? Eikö muka kihlausaikana ole tullut tilannetta jossa miehen itsekkyys olisi ilmenyt? Hänen välinpitämättömyytensä? Hänen kyvyttömyytensä empatiaan? Pitikö olla vaan ne prinsessahäät? Pitikö tulla raskaaksi heti?

Jokainen tyhmempikin on oman onnensa seppä! Kestä tai eroa!

Vierailija
68/68 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan jaksa kuunnella jatkuvaa kitinää aiheesta mille ei mitään voi

Mies voisi osoittaa jotain kiitollisuutta ja kunnioitusta raskaana olevaa naistaan kohtaan. Etenkin kun ap:n mukaan mies itse halusi lasta. Nainen on se joka kehossan tekee sen työn lapsen luomiseksi ja kärsii siitä.

Ei taida olla olemassakaan tilannetta jossa naiset ei velvota miehiä palvelijaksi naiselle

Empatian osoittaminen naiselle hankalassa elämänvaiheessa on sinusta palvelijaksi ryhtymistä? Onneksi sinä et koskaan pariudu etkä saa lapsia.

Naisen koko elämä taitaa olla hankalaa kun aina vaaditaan empatiaa naista kohtaan vaikka itse olisi aivan hirveä muita kohtaan

Sinä varmaan olet pirteä ilopilleri monta viikkoa jatkuvan oksennustaudin aikana. Vai ruvetaanko puhumaan miesflunssasta?

Ihmettelen näitä miesflunssasta puhujia, koska se että virukset ovat agressiivisempia miehille on jo todistettu. Raskaana olevaa naista tulee tukea, mutta raskaus ei anna oikeuttusta käyttäytyä vahingollisesti toista kohtaan. Tuo miesten kasvatus on ollut tuota ryhdistäytymistä, eikä mies välttämättä edes osaa muuta sanoa, koska ovat usein ratkaisukeskeisiä. Miehiä on erilaisia kuten naisiakin ja toimeen sen oman kumppanin kanssa pitäisi kuitenkin tulla, joten valintaan kannattaa käyttää aikaa. Miesten tulisi oppia kuuntelemaan ja osoittamaan myötätuntoa, mitä varmaankin iän myötä oppivatkin, ainakin osa. Raskaana oleva nainen on mielestäni kyllä tabu, ja saa heti osan puollustuskannalle rakentavan keskustelun sijaan, varsinkin jos kommentoija on mies. N

Ahaa, miesflunssat ovat siis aina paljon pahempia kuin naisilla jopa koko raskauden ajan kestävä pahoinvointi ja muut raskausvaivat. Varmaan miesten krapulatkin ovat pahempia, raskaus kun ei ole sairaus.