Milloin eka kertaa seksiä synnytyksen jälkeen?
Juu, eli koska teillä on eka kerran puuhasteltu synnytyksen jälkeen?
Kommentit (38)
2-4 vkon kuluttua ja miehen aloitteesta. Liukkarit tarvittiin ja minä en siitä hommasta mitään saanut, mutta ekan kerran jälkeen helpotti.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:32"]
Ehkä pari viikkoa mennyt. Ei minulla vaikuttanut synnytys haluihin (tai yksikään neljästä synnytyksestä), mutta nämä ovat yksilöllisiä juttuja. En keksi mitä haittaakaan siitä olisi ollut, kun mieli teki molemmilla
[/quote]
No kyllä kai tulehdusriski tossa vaiheessa vielä on suurempi, että siinä mielessä vois olla haittaa. Muuten kai riippuu ihan fyysisestä toipumisesta. Ei mullakaan synnytykset oo haluihin vaikuttaneet, mutta sen fyysisen toipumisen ehdoilla ollaan menty, ja muiden ulkoisten tekijöiden. Ekan jälkeen tais mennä kuus viikkoa, tokan jälkeen meni pidempään, mutta enemmänkin siksi, että oli aika kiirettä kahden lapsen kanssa ja vauva valvotti paljon.
Noin 2kk jokaisesta kolmesta lapsesta.
Muutama viikko molemmilla kerroilla. Ekan jälkeen eppari oli vielä vähän kipeä kun varovasti aloiteltiin yhdynnän harrastaminen mutta ei vaan jaksettu odottaa. Liukkari kirveli joten ei käytetty sitä. Toisella kertaa pienet repeämät olivat jo varsin hyvin parantuneet tuohon mennessä, käytettiin silti varmuudeksi alkuun ceridal-öljyä.
Harrastamme normaalisti melkein päivittäin niin tuntuu jotenkin pitkältä jo kuukausikin. Toki sen aikana sitten harrastetaan muuta. Me ollaan varmaan hirveitä pupuja kun ekan koliikit, lapset pienellä ikäerolla ja silti ollaan jaksettu painaa menemään. Ainakin osan kommenttien perusteella.
Meillä kävi niin että kun vuodot lakkas n.2viikkoa synnytyksestä olisin ollut heti valmis. Miestä pelotti vissiin enemmän kun kieltäytyi pariinkin kertaan. Perusteli sillä et haluaa että olen ihan kunnossa. Hyvin se "eka kerta" sitten kuitenkin meni .
Pari viikkoa. Sain synnytyksessä pienen nirhauman. Välilihaa ei leikattu.
N. Viikko synnytyksestä. Vuoto oli loppunut päivää paria aiemmin. Toisesta repesin pahemmin ja taisi mennä n. 3vk ennen seksiä
.
Sitten kun synnytyksestä on toivuttu. Ekassa se tarkoitti 4kk. Oikeasti!! Siihen asti olin kipeä ja korjaustoimenpiteet viivästyivät.
Toisessa taisi mennä reilu kuukausi, olisin fyysisesti ollut aiemminkin valmis, mutta molempia jotenkin pelotti.
Viikko ekasta ja tokasta viisi päivää. alatiesynnytykset molemmat. Ei kondomin kanssa ole tulehdusriskiä. Ja pesee sen alapään ja kädet kunnolla ennen puuhia. Pitää hygieniasta huolta.
2 viikkoa muistaakseni. Vai oliko 1,5 viikkoa. Tikkejä tuli parit hassut eikä sattunu yhtään, vaikka jännitti jonkin verran.
Väsymys, vauva kiinni tississä ensimmäset 2kk, rutikuivat limakalvot, hormonit..seksi ei käynyt mielessäkään kolmeen kuukauteen.
20päivää.. silloin kyllä ei oikein onnistunut kunnolla kun sattui.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:11"]
Sairaalassa 3. päivänä kun mies halus. Onneksi ei ihan heti tärpännyt.
[/quote]
Älä puhu paskaa
[/quote]
En ihmettelis tota kyllä. Mulla teki älyttömästi mieli jo synnytyssalissa. Meillä oli perhehuone ja en revenny pahasti niin olis tehnyt mieli ihan hulluna jo siellä! Vauva ei vaan antanut aikaa ja en kehdannut..
3-4 vkoa synnytyksestä kun tikit oli lähtenyt. Toki oman nautinnon kannalta suosittelen odottamaan pitempään. Tikin paikka vieläkin vähän kiristää kun penis menee sisälle, mutta seksi tuntuu hyvältä. :) Harrastimme ekan kerran seksiä yöllä kun olin syöttänyt vauvan, herätin miehen seksille ja menimme olohuoneen sohvalle panemaan. Luulin olevani tosi kiimainen, mutta juttu olikin aivan toisin. Tikin paikkaa kiristi ja se sattui, sitten kun se lakkasi, päästi vauva kummallisen äänen makkarissa kun mies jyysti päälläni, mietin koko loppuajan että tuu jo tuu jo tuu jo, että pääsen katsomaan vauvaa että kaikki on ok. Että ei mitenkään järisyttävä "eka kerta" hormoonit ohjaa äidin kaiken huomion vauvaan, niin älkää repikö pelihousuja jos seksi ei alkujaan miellytä. :D pari kuukautta synnytyksestä ja fiilis on jo aivan toinen ja pystyn jo vähän keskittyä siihen nautintoonkin. :)
Ehkä pari viikkoa mennyt. Ei minulla vaikuttanut synnytys haluihin (tai yksikään neljästä synnytyksestä), mutta nämä ovat yksilöllisiä juttuja. En keksi mitä haittaakaan siitä olisi ollut, kun mieli teki molemmilla