Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työkaveri oli koko viikon samoissa vaatteissa!

Vierailija
11.10.2014 |

Ja juu, meillä ei ole univormua.

Kai nyt luulisi edes erilaisen paidan laittavan vähintään parin päivän välein? Tai jos hänellä onkin 5 samanlaista paitaa (tai pesee sitä yhtä joka ilta), niin kai alkaa kyllästyttämään jo välillä?

Itsekään en laita paitaa saati housuja pyykkiin yhden päivän käytön jälkeen, mutta en kyllä ihan muitten ihmisten takia kehtaa samassa kulkea edes kolmea päivää peräkanaa, kaksi nyt nipinnapin voi joskus mennäkin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hum, mulla oli muistaakseni 3 samanväristä muttei ihan täsmälleen samanlaista paitaa kun aloittelin opiskeluaikojen jälkeen työnteon. Niitä sitten käytin koko viikon siten, että puolessa välissä pesin loppuviikoksi pari niistä. Myöhemmin tietty ostin lisää ja jopa eri värisiä kun alkoi rahaakin tulemaan. Opiskelijabudjetilla ei vaan alussa irronnut :)

Vierailija
22/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran uusi työkaveri joka noin viikon kuluttua sanoi että jos ihmettelemme niin hänellä ei ole kuin nämä vaatteet, loput tulevat perässä sieltä paikkakunnalta josta hän muutti. Hän on mies, naisena olisin itse sanonut tuon jo seuraavana päivänä.

Olen ollut köyhä ja olen omistanut hyvin vähän vaatteita, mutta koskaan en ole omistanut vain yhtä paitaa, enkä koskaan olisi lähtenyt siitä että käytän samaa paitaa koko viikon uudessa työpaikassa ja vaihdan vasta sitten seuraavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:11"]

Samat vaattee olleet 8 kk putkeen, pesu jokatoinen päivä - pure siitä. Kohta vaihdan uuden setin

[/quote]

Mutta miksi??

Vierailija
24/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:06"]

Oikeastaan aika surullista. Itse huomaan jos jollain on jo 3. päivää samat vaatteet, se on jo liikaa. Joskus on kesätyöläisiä joilta ehkä ymmärtää tälläiset käytösmokat, eivät välttämättä omista niin monia "toimistokelpoisia" vaatteita.

Kyllä viittaa joihinkin elämänhallinnan vaikeuksiin. Tiputtelisin vinkkejä mistä ostaa vaatteita kahvikeskusteluissa ja ehkä jopa merkitseviä katseita (ei kuitenkaan ilkeitä, en ole kiusaaja!). On karhunpalvelus olla puuttumatta, helposti tulee urallaan ylenkatsotuksi jos ei ole ammattimainen habitus.

[/quote]

Miten se on käytösmoka, ettei toimi juuri niin kuin sinä haluat? Tainnut unohtua, että ihmiset ovat erilaisia?

Vierailija
25/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyöri vähän aikaa minimalistisen pukeutumisen ketju. Siitä tuli mieleen kokeilla, miten vähällä vaatetuksella pärjään. Olen käyttänyt viikon aina putkeen samaa hihatonta mekkoa ja vaihtanut vain paitaa ja tietysti alusvaatteita. Pärjään hyvin ja olen kokenut tämän kokeilun jopa vapauttavaksi - eipä kulu aikaa vaatteiden valintaan. Jos joku nyt tykkää tehdä tämän eli yhden mekon perusteella päätelmiä minusta tai mielenterveydestäni, niin olkoon hyvä vain. Tästä saattaa jäädä pysyvä tapa.

Vierailija
26/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:06"]

Oikeastaan aika surullista. Itse huomaan jos jollain on jo 3. päivää samat vaatteet, se on jo liikaa. Joskus on kesätyöläisiä joilta ehkä ymmärtää tälläiset käytösmokat, eivät välttämättä omista niin monia "toimistokelpoisia" vaatteita.

Kyllä viittaa joihinkin elämänhallinnan vaikeuksiin. Tiputtelisin vinkkejä mistä ostaa vaatteita kahvikeskusteluissa ja ehkä jopa merkitseviä katseita (ei kuitenkaan ilkeitä, en ole kiusaaja!). On karhunpalvelus olla puuttumatta, helposti tulee urallaan ylenkatsotuksi jos ei ole ammattimainen habitus.

[/quote]

Miten se on käytösmoka, ettei toimi juuri niin kuin sinä haluat? Tainnut unohtua, että ihmiset ovat erilaisia?

[/quote]

Minua ihmtetyttää, miten paljon jotkut jaksavat toisten pukeutumista kytätä. Minä en kyllä muista, millaiset vaatteet työkavereilla on edellisenä päivänä ollut. Käytösmoka on tuollaisten ihmevinkkien tiputtelu ja merkitsevät katseet.

Vierailija
27/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en mitenkään kytännyt häntä, mutta kun puserossa oli niin huomiotaherättävä kuosi, niin jäihän se mieleen kun siinä koko päivän nenäkkäin istuimme.

Vierailija
28/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap ymmärrät olla onnellinen siitä, ettei sinulla ole niin isoja omia ongelmia että pystyt keskittymään tuollaisiin asioihin. Ollapa niin huoleton vielä (tosin itse en olisi niin tyhmä että pähkäilisin asiaa missään muualla kuin omassa päässäni)... Nyt kun on sairautta perheessä, tuntuu kaukaiselta ajatukselta että jaksaisi edes miettiä tuollaisia...

Vierailija
29/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:33"]

Toivottavasti ap ymmärrät olla onnellinen siitä, ettei sinulla ole niin isoja omia ongelmia että pystyt keskittymään tuollaisiin asioihin. Ollapa niin huoleton vielä (tosin itse en olisi niin tyhmä että pähkäilisin asiaa missään muualla kuin omassa päässäni)... Nyt kun on sairautta perheessä, tuntuu kaukaiselta ajatukselta että jaksaisi edes miettiä tuollaisia...

[/quote]Ettehän te tiedä yhtikäs mitään mun oikeista ongelmista.

Vierailija
30/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on 4 paria täsmälleen samanlaisia farkkuja ja ainakin 4 samanlaista paitaa, kahta eri väriä. Kun löytää yhdet sopivat, ostaa sitten useammat kerralla. Mutta lukiossa oli poika, jolla oli koko 3 vuotta koko ajan samanalainen paita päällä, vain joskus harvoin yksi ainoa erilainen eikä ollut mistään hirveän köyhistä oloista lähtöisin, joten en tiedä syytä. Se oli jo vähän outoa. 

Vierailija
31/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vähän outoa jos ei huomaa tai noteeraa jos työkaverilla on koko ajan samat vaatteet. Työskennellään kuitenki pienessä toimistossa ja olemme paljon tekemisissä. En nyt heti lähtisi vetämään isoja johtopäätöksiä jos huomaan että samat vaatteet olisi pidempään päälle, mutta huomasin sen kyllä.

Voihan taustalla olla joku oikea syykin. pesukone rikki tai taloyhtiön pyykkitupa remontissa?

Vierailija
33/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saattaisin pitää joskus töissä samoja vaatteita (ei alus-) viikon, mutta en just ton takia viitsi. En halua etä työkaerit mielessään paheksuvat. Jos vaate ei ole näkyvästi likainen eikä tuoksahda, ei sitä minusta ole pakko pestä läheskään joka käytön jälkeen.

Meillä pestään pyykkiä joka päivä ja pyykit kuivuvat hyvin yön aikana joten viikko menisi hyvin samalla paidalla vaikka se välillä oikeasti likaantuisikin. Tästä huolimatta vaihdan näön vuoksi työvaatteet ainakin kerran viikossa. Mulla saattaa hyvin olla vaikkapa maanantaina ja perjantaina sama mekko - välttämättä en silti ole pessyt sitä siinä välissä. :)

Vierailija
34/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
35/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se oikeasti noin paha käytösmoka. Itse pidän aina samoja vaatteita vähintään kaksi päivää, joskus kolmekin.

Yläkoulusta muistan, kun joku kysyi miksi mulla on aina samat vaatteet päällä. Olin tottunut, että on yhdet vaatteet ja ne pestään viikonloppuisin. Tämä kävisi hyvin vieläkin.

Miettikää menestyviä miehiä. Osa pukeutuu joka päivä samanlaisiin vaatteisiin.

Vierailija
36/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samojen vaatteiden (+kenkien) jatkuva käyttö on muuten vaatteille todella kuluttavaa. Vaatteet kestävät käytössä aivan eri ajan mikäli niitä ei käytetä jatkuvasti ja niitä hoidetaan oikein.

Vierailija
37/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on turha haukkua ap:tä, ei kai hän väittänyt että tämä olisi hänen isoin ongelmansa? Kyllä se minustakin on aika huomiota herättävää, jos joka päivä on samat vaatteet, jos siis tosiaan ne ovat ihan samat vaattet eikä vain samanlaiset. Eihän siinä toisaalta mitään haittaa kai ole, mutta kiinnittäisin kyllä negatiivisella tavalla huomiota (en tiedä miksi, kyllä vaatetta voi minusta viisi kertaa käyttää ihan hyvin). En itsekään pese vaatteita joka käytön jälkeen, mutta vaihdan vaatteet päivittäin, jotta käyttämäni vaatteet pääsevät hetkeksi tuulettumaan, tuntuu että ne säilyvät parempina pidempään kun ei käytä niitä perättäisinä päivinä.