Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työkaveri oli koko viikon samoissa vaatteissa!

Vierailija
11.10.2014 |

Ja juu, meillä ei ole univormua.

Kai nyt luulisi edes erilaisen paidan laittavan vähintään parin päivän välein? Tai jos hänellä onkin 5 samanlaista paitaa (tai pesee sitä yhtä joka ilta), niin kai alkaa kyllästyttämään jo välillä?

Itsekään en laita paitaa saati housuja pyykkiin yhden päivän käytön jälkeen, mutta en kyllä ihan muitten ihmisten takia kehtaa samassa kulkea edes kolmea päivää peräkanaa, kaksi nyt nipinnapin voi joskus mennäkin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä omistan täysin identtisiä paitoja, joita käytän jakkujen alla. Vaatteet tosin vaihdan joka päivä. Varmaan työkaverillasikin on samoja paitoja.

Vierailija
2/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI EI! Haisiko tyyppi pahalle tai näyttikö epäsiistiltä? Jos ei, niin mitä väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis EIKÄ!!

Vierailija
4/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku?

Vierailija
5/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan pitää viikon samaa paitaa. Kotona eri paita kuin töissä.

Vierailija
6/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mulla on ainakin 15 samanlaista (tai melkein samanlaista) firman hankkimaa työpaitaa. Joskus olen kans miettinyt että luuleekohan asiakas että en koskaan vaihda paitaa :)

Vierailija
7/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän vaihtaa aina kotiin mennessä kotivaatteet ja vaihtaa muuten vain alusvaatteet? Ja mitä se sinun persettä kutittaa muutenkaan.

Vierailija
8/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:54"]

Ainakin minä omistan täysin identtisiä paitoja, joita käytän jakkujen alla. Vaatteet tosin vaihdan joka päivä. Varmaan työkaverillasikin on samoja paitoja.

[/quote]Ei hänellä ollut ainkaan mitään jakkua siinä päällä. Sellainen H&M: pitkähihainen trikoopaita oli kyseessä. Ja kuosi oli melko huomiotaherättävä, että en nyt tiedä että vastaavia joku hankkisi useampia.

Mut en tunne tyyppiä vielä sen kummemmin.

Vierailija
9/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen joskus. Tosin pesen vaatteet pari kertaa viikon aikana.

Vierailija
10/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin pidän samanlaisia vaatteita joka päivä. :) Ostin lempipaitoja -70% alesta useamman kappaleen, ja minähän pidän niitä vaikka ihmiset miettisivät mitä.  Tiedän sitäpaitsi useamman miehen, joiden peruspukeutumiseen kuuluu farkut ja musta t-paita, eli kaapissa ei muuta olekaan kuin niitä mustia t-paitoja. Veikkaan ettei heidän kohdallaan kukaan edes kuvittele että se t-paita on just se sama joka päivä. Vain naisten kohdalla pukeutumista jaksetaan kytätä.

Vierailija
11/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä. Eihän hän voi omistaa pesukonetta ja kuivuria. :( Miksi ylipäätään kiinnostaa kiinnittää huomita moiseen...

Vierailija
12/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö samoja pikkareitakin viikon putkeen?

Vierailija
13/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pusero kuivuu ihan hyvin yön aikana ilman kuivausrumpuakin eikä yhtä puseroa kannata pyörittää pyykkikoneessakaan, joten nyrkkipyykki kunniaan. Ja jos nousee muutamaa minuuttia aikaisemmin aamulla ylös, niin ehtii hyvin silittää puseron ennen töihinlähtöä. Saat ilmaiseksi hyvän neuvon: Hanki itsellesi elämä, niin ei tarvitse kytätä esim. työkavereiden vaatteita.

Vierailija
14/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika surullista. Itse huomaan jos jollain on jo 3. päivää samat vaatteet, se on jo liikaa. Joskus on kesätyöläisiä joilta ehkä ymmärtää tälläiset käytösmokat, eivät välttämättä omista niin monia "toimistokelpoisia" vaatteita.

Kyllä viittaa joihinkin elämänhallinnan vaikeuksiin. Tiputtelisin vinkkejä mistä ostaa vaatteita kahvikeskusteluissa ja ehkä jopa merkitseviä katseita (ei kuitenkaan ilkeitä, en ole kiusaaja!). On karhunpalvelus olla puuttumatta, helposti tulee urallaan ylenkatsotuksi jos ei ole ammattimainen habitus.

Vierailija
15/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suruaika, ja todellakin käytän samoja mustia vaatteita koko ajan töissä. Kotona on toiset vaatteet. Nyt olen käyttänyt samoja jo 2kk, toki olen pessyt välillä. Vielä ei ole selalinen olo, että viitsisin jotain värikästä laittaa päälleni, joten näillä mennään. Uusia mustia en ole viitsinyt hankkia,koska yleensä en mustia käytä.

Vierailija
16/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siisti sisätyö eikä ihminen hikoile paljon eikä muutenkaan sotke vaatteitaan, niin mikä tuossa rassaa? Itse pidän kotona eri vaatteita kuin töissä, aamulla töihin lähtiessä vaihdan päälle työvaatteet ja heti kotiin tultua otan ne pois. Joskus on sama paita koko viikon, mutta se on kyllä kertaalleen pesty siinä välissä. Ostan vain mieluisia ja mukavia vaatteita, joten en kyllästy niihin. Vaatteet menee roskiin vasta sitten, kun ne ovat niin kulahtaneet, ettei niitä ilkeä pitää töissä.

Vierailija
17/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi IIK. tällaisen aloituksen kirjoittajalle melkein toivon oikeita murheita elämään.

(ja joo, "melkein" voi jättää pois....)

Vierailija
18/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vaattee olleet 8 kk putkeen, pesu jokatoinen päivä - pure siitä. Kohta vaihdan uuden setin

Vierailija
19/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin sellainen tilanne ettei ole varaa ostaa uusia vaatteita t. opiskelija

Vierailija
20/37 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:06"]

Oikeastaan aika surullista. Itse huomaan jos jollain on jo 3. päivää samat vaatteet, se on jo liikaa. Joskus on kesätyöläisiä joilta ehkä ymmärtää tälläiset käytösmokat, eivät välttämättä omista niin monia "toimistokelpoisia" vaatteita.

Kyllä viittaa joihinkin elämänhallinnan vaikeuksiin. Tiputtelisin vinkkejä mistä ostaa vaatteita kahvikeskusteluissa ja ehkä jopa merkitseviä katseita (ei kuitenkaan ilkeitä, en ole kiusaaja!). On karhunpalvelus olla puuttumatta, helposti tulee urallaan ylenkatsotuksi jos ei ole ammattimainen habitus.

[/quote]

Siis , jos on siisti ja puhdas asu, joka välillä pestään ja silitetään, niinmiten se ei ole ammattimainen habitus?