Vauvalle vain itse tehtyä ruokaa
Luin juuri tällaisen jutun http://www.lansivayla.fi/artikkeli/243354-ruokakirjalija-itse-tehty-ruoka-on-pikkulapselle-purkkiruokaa-parempi-vaihtoehto ja suosittelen myös muille: vauvalle ei tosiaankaan kannata syöttää purkkimössöjä, koska ruoat voi tehdä ihan hyvin itse. Siinä säästää myös rahaa, eikä tule turhia lisäaineita. Suosittelen. Purkkiruoka on, anteeksi nyt vaan, aika laiska ratkaisu.
Kommentit (22)
Minä olin laiska enkä jaksanut niiden purkkiruokien kanssa pelailla. Oli niin paljon helpompaa ottaa vauvalle samaa ruokaa kuin muillekin, samalla se peruna ja kukkakaali vauvalle kypsyi kuin muillekin. Vauvalle ruuanlaitto oli kaiken lisäksi helppoa: kunhan keitti kypsäksi ja hienonsi sileäksi, ei tarvinnut miettiä edes suolaa ja mausteita.
No miksi pitäisi olla joko tai. Ihan normaalia on, että välillä tehdään itse ja välillä esimerkiksi kiireessä tai väsymyksessä annetaan purkista. Ihan hyvä on jos pyrkii enimmäkseen itsetehtyä antamaan, mutta onhan ihmisillä eri tilanteita elämässä, joskus ei vaan jaksa ja jos jaksaa niin hyvä. Haluaisin kuulla perusteet tuolle väitteelle, että purkkiluomu ei olisi terveellistä. Miten niin? Kertokaa mitä haittaa vauvalle on siitä, että hän saa vaikkapa pari kertaa viikossa lounaan suoraan purkista.