Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tradenomeille riittää kysyntää työmarkkinoilla

Vierailija
29.05.2023 |

Tradenomit ovat löytäneet paikkansa työelämässä ja työttömyysluvutkin ovat viimein myös tradenomeilla laskusuunnassa, kuten myös muillakin korkeakoulutetuilla. Kaikkien tradenomien työttömyysaste on noin 5 prosenttia, kun liittomme jäsenten kohdalla se on noin 3 prosenttia. Työtä siis riittää asiantunteville osaajille ja työnantajat arvostavat tutkintoamme.
https://arene.fi/blogi/tradenomeille-riittaa-kysyntaa-tyomarkkinoilla/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki tradenomeista (91%) työskentelee vakituisessa työsuhteessa.

Vierailija
2/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

McDonaldsit ja Hesburgerit ovat suurimpia tradenomien työnantajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne 9% luuraa?

Vierailija
4/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pazkaa jauhaa. Itse olen tradenomi, joka valmistui 8 vuotta sitten työttömäksi. Sen jälkeen olen työskennellyt osa-aikaisena mainosjakajana ja osa-aikaisena henkilökohtaisena avustajana tällä hetkellä.

Tradenomeja on aivan liikaa. Esimerkiksi avoimiin pankkien ja taloushallinnon tehtäviin on yleensä satoja hakijoita..

Juu, tradenomeja kyllä työskentelee kaupan alalla eli kassoilla, hyllyttäjinä ja myyntiedustajina. Mutta noihin töihin ei tradenomin koulutusta tarvita..

Yksi koulutuksen huono puoli on se, ettei se valmista mihinkään oikeaan ammattiin, vaan on yleistutkinto. Toisin kuin esimerkiksi proviisori valmistuu työskentelemään lääkkeiden parissa tai auton asentaja korjaamaan autoja.

Vierailija
5/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kekseliäs heitto. Keksitkö itse, vai kuulitko jostain?

Vierailija
6/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on vähän semmoinen väliinputoaja-tutkinto. Huonompi kuin KTM mutta parempi kuin merkonomi. Tradenomi saa töitä jos tyytyy työhön, mihin ei vaadita korkeakoulututkintoa. Näin se käytännössä menee.

Tradeilla tuntuu aina olevan vaan tarve todista, että tutkinto on yhtä hyvä kuin KTM.

Ja ennen kuin joku dumaa, olen tradenomi ja kouluttauduin myöhemmin oikeustieteiden maisteriksi.

Vierailija
7/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kekseliäs heitto. Keksitkö itse, vai kuulitko jostain?

Ehkä kuitenkin kaupat. Vaan tarvitseeko myyjä ammattikorkeakoulututkintoa?

Vierailija
8/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pitkäaikaistyötön tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä. Täysin turha koulutus tämä on, eikä tätä voi suositella kenellekään. Olisi varmaan pitänyt opiskella suosiolla lähihoitajaksi.

Vierailija
9/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kaikki media-assarit viedään töihin jo kesken perustutkinnon ekaluokan...

Vierailija
10/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pitkäaikaistyötön tradenomi, enkä ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä. Täysin turha koulutus tämä on, eikä tätä voi suositella kenellekään. Olisi varmaan pitänyt opiskella suosiolla lähihoitajaksi.

Välillä oikeasti unohdan koulutukseni olevan tradenomi (AMK). Käytännössä se ei siis ole yhtään mitään. Niitä taitoja, joita oikeasti tarvitsisin nykyisessä elämässäni ja arjessa selviytymisessä ei tässä koulutuksessa juurikaan opetettu. Jossakin lähihoitajan tai sosionomin koulutuksessa olisi jopa voitu opettaakin.

Vierailija
11/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole tarve edes kylterin tutkintoa.

Vierailija
12/14 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi, joka valmistui vuonna 2011. Päivääkään en ole ollut työttömänä. Alan töissä jo ennen valmistumista. Vuositulot ~80000. Ihan hyvä koulutus.

Vierailija
13/14 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs ne 9% luuraa?

ainaski se yks hönö palstailee 24/7

Vierailija
14/14 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nämä kaikki tradet ovat yht äkkisesti työllistyneet?