Helsinki-oletus ärsyttää
Täälläkin törmää välillä siihen, että jotkut Helsingissä asuvat eivät ymmärrä, että tässä maassa on muutakin kuin Helsinki. Siis kysytään vaikkapa, että "saako keskustan Modasta mustia sukkahousuja?". Siis niinkun minkä keskustan?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 15:26"]Ja se että murteet ovat junttiuden merkkejä, paitsi tietysti stadin oma murre.
[/quote]
Jaa. Tää taitaa olla ei-stadilaisten jotain ennakkoluuloa. En ole koskaan ajatellut näin, mielestäni murteet ovat viehättäviä. Sen sijaan mun murrettani saa ilmeisesti haukkua vapaasti ken haluaa, niin monta kertaa on tultu avautumaan liikkuessani ympäri Suomea.
T. Paljasjalkainen stadilainen
Mua ärsyttää Wilma-oletus. Tampereella on Helmi.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 15:26"]Ja se että murteet ovat junttiuden merkkejä, paitsi tietysti stadin oma murre. [/quote] Jaa. Tää taitaa olla ei-stadilaisten jotain ennakkoluuloa. En ole koskaan ajatellut näin, mielestäni murteet ovat viehättäviä. Sen sijaan mun murrettani saa ilmeisesti haukkua vapaasti ken haluaa, niin monta kertaa on tultu avautumaan liikkuessani ympäri Suomea. T. Paljasjalkainen stadilainen
[/quote]
Niin no ei tässä varmaan sitä haeta, että kaikki stadilaiset ajattelisivat jollain tietyllä tavalla.
Minua ärsyttää kun helsinkiläiset luulevat, että Suomessa vain Helsinki on kaupunki. Muualla asuvat ovat heidän mielestään "maalaisia"... Terveisin kaupunkilainen Lappeenrannasta
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 15:30"]ärsyttää silti kun ne tuntuu puhuvan ihan valtakunnallisissa radioissakin pelkästään helsinkiläisille
[/quote]
Jos sitä valtakunnallista radio-ohjelmaa tehtäisiin Lapissa, niin oletko aivan varma, etteivät juontajat syyllistyisi samaan? Melko varmasti he keskittyisivät paikallisiin asioihin ihan samalla tavalla.