Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OPET!! Syy erottaa koulusta? Auttakaa!

Vierailija
11.10.2014 |

Millaisia tapauksia tiedät, että alakoululainen on erotettu koulusta? Mitkä ovat olleet syyt? Miten opetus on hoidettu (useamman kuukauden) erottamisen aikana? Kuka vastaa opettamisesta erottamisen aikana (oma luokanope, erityisope vai kuka?). Käytetäänkö esim. skypeä?

Tiedän mitä laki ja ohjeet sanovat. Haluan kuulla oikeita kokemuksia. Kiitos. Kriisitilanne :(

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako olla nyt huolissaan opetuksesta? Eikö pitäisi olla huolissaan tuosta käytöshäiriöisestä lapsesta ja keskittyä siihen ongelmaan. Opetuksen järjestäminen lienee nyt toisarvoista. Tuskinpa hän nyt mikään priimus on ollut.

Vierailija
44/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 15:04"]

Kunnan tulee siis järjestää opetus. Se on selvä. Muuta en tiedä, mutta tuota erottamista käytetään jonkin verran yläkouluikäisille superhäiriköille. Yleensä isossa yläkoulussa on aina joku tai useampi erotettuna sillä hetkellä. Alakouluikäisestä en ole kuullutkaan vielä.

Mutta kunnalla edelleen vastuu sitten keksiä, miten oppivelvollisuus toteutetaan...

[/quote]

Jää luokalleen ja hoidetaan ensi vuonna. Ja koulutus on järjestetty. Josko pentu oppii olemaan koulussa.

Vierailija
45/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin ala-asteella niin poika erotettiin joksikin aikaa, koska puri opettajaa. Tietysti ennen sitäkin jo käyttäytynyt väkivaltaisesti. Muista tapauksista en tiedä.

Vierailija
46/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei mielestäni ole erottamista, jos lapsi siirretään sairaalaan tms. Eikö lapsi tarvitsisi tukea eikä erottamista? Mitä hyötyä alakoululaiselle on erottamisesta kuritoimenpiteenä? Eikö mieluummin lapsi pitäisi siirtää erityisopetukseen tai saada avustaja?

Vierailija
47/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoululaisen on täytynyt perseillä todella ikävällä tavalla, jotta hänet voidaan erottaa useaksi kuukaudeksi.

Vierailija
48/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä opetat.

Vierailija
49/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi erotettu?

Vierailija
50/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:47"]

Jos lapsessa ei ole mitään vikaa, niin häntä ei eroteta koulusta.

Melko yksinkertaista.

Suosittelen pikaista hoitoa oikeassa paikassa.

[/quote]

Neuropsykologin tutkimuksen mukaan ei ole oppimisvaikeuksia eikä tarvitse psykiatrista hoitoa. Mitään sairautta ei ole siis löydetty. t. ap

Vierailija
51/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on yksinomaan huonosti kasvatettu?

Vierailija
52/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilas on saanut kirjallisen varoitukset tai erotettu koulusta lähinnä tapauksissa, jossa hän on toistuvan väkivaltainen (myös aikuisia kohtaan) tai tuo kouluun aseen, teräaseen tmv vaarallisen esineen ja käyttää sitä.

Hyvin harvinaista on, eli lapsi on pahoissa vaikeuksissa.

Vierailija
53/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erotettu mm. väkivaltaisuuden vuoksi. Alla oli jo yksi varoitus. Oppilas oli jo silloin laitoksessa, joten ope lähetti s-postilla sinne tiedot missä mentiin missäkin aineessa, ja siellä henkilökunta seurasi, että tehtävät tehtiin.  

Vierailija
54/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän syy useimmiten taida olla jonkinlainen väkivaltainen käytös, jolla uhataan muiden oppilaiden, henkilökunnan tai oppilaan omaa turvallisuutta. 

Vierailija
55/67 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lapseni kaikkiin mahdollisiin jatkotutkimuksiin.

Olisi ikävää, että kotona kasvaa tuleva rikollinen.

Vierailija
56/67 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/67 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 16:54"]

Muutama vuosi sitten kaksi 5-luokkalaista erotettiin kahdeksi viikoksi koulusta koska olivat ottaneet luokkaretkelle alkoholia mukaan ja juottaneet sitä väkisin muille. Heillä muutenkin oli jatkuvasti aivan kauheaa käytöstä, esim kiusasivat toisia jatkuvasti.

Mä kyllä epäilen vähän tuota "juottaneet väkisin" muille kohtaa. Kyllähän vitosluokkalaisia saattaa kiinnostaa kokeilla ihan ilman pakkoakin, jos joku tuo mukanaan. Tai siis voi kai se noinkin olla, että ovat pakottaneet (toinen pitänyt kiinni, ja toinen kaatanut kurkusta), mutta mulla tulis enemmän mieleen, että kaikki ovat maistaneet, ja sitten on ollut helppo sanoa kiinni jäädessä että nuo pakotti juomaan. Ja jos muutenkin häirikköjä, niin kyllähän sellainen menee läpi. No mut, ihan aiheesta erottaminen silti..

Pakottaa voi muutenkin, kuin fyysisesti. Kiristämällä, uhkailemalla jne....

Voi toki, mutta tarkoitan että kun kyseessä on esimerkiksi 20 hengen lauma esimurkkuikäisiä, niin todennäköisempää on että nuo kaksi tyttöä ovat tarjonneet muille, ja muut sitten joukkopaineen alla tai puhtaasta kokeilunhalusta ovat kokeilleet. Mitä itse muistelen omaa 5.luokkaa, niin kyllä silloin tosi monet jo maistoi tupakkaa tai otti hörpyn salaa alkoholia kun halusivat tietää miltä maistuu ja tuntuu. Itse olin ns kiltti tyttö, mutta kyllä jo 11 -vuotiaana itsellänikin ja kavereilla oli jo tosi paljon murkkutyyppistä käyttäytymistä. Vaikka en tosin mitään kokeillutkaan vasta kun lukiossa.

27

Mitkä tytöt?

Vierailija
58/67 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat erotetut taitavat päätyä johonkin laitokseen, sillä sen verran rankoista asioista on kyse. 

Vierailija
59/67 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta koko luokka perässä kun huomataan, että tämä oppilas saa jäädä kotiin tuon käytöksensä takia. Mä olen luullut, että nuo erottamistapaukset tulevat sitten kesällä tai seuraavana vuonna suorittamaan ne mitä jäi erottamisen takia kesken (vai onko näin vain jenkeissä?)

Palkintohan tuo on monelle, ettei tarvitse mennä kouluun

Vierailija
60/67 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöshäiriö kyseessä? Hyvää hoitoa ei ole, sanoi lastenpsykiatri oppilaani hoitokokouksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi