Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit: Kuinka paljon miehet maksavat " turhia" kulujanne?

Vierailija
31.08.2006 |

Tuli tuosta toisesta keskustelusta mieleen tällainen asia, että kuinka paljon teidän muiden miehet huolehtii vaimojen " turhista" kuluista? Eli kampaajat, vaatteet yms.

Meillä mies maksaa kaikki ruuat ja muut yhteiset menot. Minä maksan hänelle tietyn summan lainanlyhennystä varten joka kuukausi ja huolehdin omat laskut ja suurimman osan lapsemme kuluista. Tai siis lapsilisillä maksetaan lapsen vaatteet yms.

Ylimääräistä rahaa ei mulle jää, että saisin vaatteita tai pääsisin kampaajalle. Mies ei näitä minulle maksa, enkä ole koskaan pyytänytkään, kun olen ajatellut ettei ole hänen asiansa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies tykkää, että akkansa näyttää ihmiseltä. Kampaajalla käynti ja siistit vaatteet kuuluu asiaan.

Vierailija
2/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida kaikki olla sulla kotona kun suostut tollaseen järjestelyyn. Entä eläkkeesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotityöt ja hoidan lapset! En ole koskaan kysynytkään saanko ottaa rahaa ja mihin ne käytän. Meillä ei ole koskaan ollut omia rahoja, molemmat on käyttäneet molempien rahoja, silloinkin kun itse olin töissä!

Vierailija
4/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää olla erilliset rahat?! Meillä ainakin on yhteinen tili, jossa kaikki rahat ovat yhteisiä. Minä teen kotityöt ja hoidan lapset, mies tekee työt muualla.

Vierailija
5/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä maksan omat vaatteeni, meikit jne. +joitain laskuja ja kaupassa kun pystyn.

Joskus saattaa mies ostaa minulle hiusvärin tai uuden vaatteen jos pyydän. Mutta periaatteeni on se että maksan itse oman " turhat" menoni.

Vierailija
6/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hoidan MEIDÄN lasta, joka on vajaa 2v. Töihin olen palaamassa talvella.

Vierailija
7/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minun tai ukon rahoja, on vain yhteiset rahat ja minä olen erityisäippälomalla ja mies tienaa 3 krt enemmän kuin minä

Vierailija
8/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös osti juuri työmatkalta Tommyn paidan ja muutenkin ostelee kaikkea. Minä puolestani perintörahoillani lyhensin asuntolainaamme kivasti.

Meillä EI jakseta rahasta vääntää oikeasti.

Kuullostaa kurjalle ap! Onko miehesi samaa mieltä tuon rahan kanssa vai onko toi " sun ja mun menot" -ihan omaa alemmuuden tunnetta.

Kotiäitiys on raskasta työtä jota ei yhteiskunnan tasolla niin arvosteta, mutta kyllä kumppanin tulee hyvin hommansa hoitavaa puolisoa tukea niin taloudellisestikin kuin henkisestikin.

Vierailija
9/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ovat yhteisiä ja kaikki laskut, lainanlyhennykset ja muut pakolliset menot maksetaan ilman sen kummempia keskusteluita. Ostan vaatteita tarvitessani niitä, kampaajalla käyn nelisen kertaa vuodessa ja muita omia menojani taitavat olla lenkkikamppeet. Varmasti osa kuluista menee miehen piikkiin, mutta niinpä ne menevät silloinkin kun minä olen töissä. Mieheni kun tienaa huomattavasti enemmän kuin minä. Ja silloin on kulujakin enemmän.

Vierailija
10/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheenä yhteiset rahat, ja tällä hetkellä se on mies, joka on töissä, kun minä olen taaperon ja mahan kanssa kotona. Muutaman vuoden päästä sitten minä siirryn töihin, ja mies luultavasti kotiin joksikin aikaa.

Vierailija
11/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvotellaan kummankin isommista " omista" menoista yhdessä - näitä lähinnä mun sisustusvimmat ja miehen autot, tosin kiinnostukset osin yhteisiä. Ostan miehen palkalla ruuat, makselen laskuja niistä rahoista mitä sattuu olemaan, rahat on yhteisiä. Naimisissa ei olla, meillä on kaksi lasta. Käytän rahaa aika harkitusti verrattuna siihen kun toin oman osani perheen kassaan, mutta ei oo tarvinnut jättää kampaajalle menemättä eikä uusia riepuja ostamatta siksi että mies sniiduilisi.

Vierailija
12/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei eritellä sinun ja minun rahoja. Meidän tulot ei kovin isoja, hyvin pitkälle eletään kädestä suuhun periaatteella, joten meillä kummallakaan ei oikeastaan ole turhia menoja, kun ei ole niihin aina varaa;) Kampaamon ym. maksaa se jonka tilillä rahaa sillähetkellä on;)

Vierailija
13/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki rahani menevät ruokaan. en voi käydä kampaajalla enkä ostaa uusia housuja rikkinäisten tilalle. muistutan päivä päivällä enemmän Suvelalaista perheenäitiä.

Vierailija
14/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummalliselta tuntuisi alentua pyytämään mieheltä rahaa uusiin vaatteisiin tai kampaajakäyntiin. Yhteisiltä tileiltä rahaa käytetään niin paljon kuin sitä on lainan lyhennysten jälkeen käytettävissä eikä todellakaan lasketa mitään omia menoja.

Vierailija
15/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies saa oman lapsen hoitonsa ilmaiseksi? Ihan typerää kyllä sinulta, että suostut tuollaiseen järjestelyyn.

Vierailija
16/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on sitä mieltä että vaimon ulkonäköön panostettu raha ei mene hukkaan ;)

Vierailija
17/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan meillä kaikki raha-asiat, miehellä suurimmaksi osaksi ei hajuakaan mitä tilillä rahaa tai mitä laskuja on. Mies aina viikot poissa kotoa työn takia, eli nappaa kukkaroon sunnuntaina sen määrän mitä tarvii viikossa rahaa ja homma ok. Eli minun ei tarvitse kysyä lupaa yhteenkään vaatteeseen tai parturikäyntiin. jos katson että varaa on, niin sitten lähden ostoksille. Tosin hoidan myös miehen yrityksen kaikki rahaliikenteen.

Vierailija
18/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut erilliset rahat, ollaan rahankäytösä niin erilaisia, näin vältetään turhat riidat.

Ei me olla asiasta mitenkään keskusteltu, vaan tämä järjestely on tullut luonnostaan. Eikä mun nyt missään rääsyissä tarvitse kulkea, vaan on mulla tuolla kaappi täynnä vaatetta. Mutta mitään uutta ei ole noin vain rahaa ostaa. Ja kampaajalla olisi kova käydä vähän useammin..Onneksi kuitenkin oma äiti osaa leikata.

Mies maksaa meillä muuten kaiken kotiin, sisustusjutut yms. ja lomamatkat.

Vierailija
19/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan kampaajalle, varaan ajan ja se maksaa kummalla sattuu olemaan rahaa. Samoin vaatteiden kanssa, ostan kun on tarve ja se maksaa kummalla on rahaa.

Vierailija
20/46 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan enemmän sillä varmasti rahaa menee nyt, kuin jos minä olisin töissä ja lapsi muualla hoidossa. Ja mies osallistuu kodinhoitoon ihan samalla tavalla, kuin minäkin. Hoitaa aina kaupassa käynnit, siivoaa jne.

Ja ehkä minä olen outo, mutta mun mielestä minä saan olla kotona lapsen kanssa. Ei tämä kyllä miltään työltä tunnu. Ja tiedän, että mieskin olisi paljon mieluummin kotona, kuin töissä, muta koska hänellä parempi palkka niin siksi näin.

Ja minä kyllä paljon mieluummin otan uuden keittiön, jonka mies nyt meille maksaa, kuin käyn kampaajalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan