Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutatteko 8- ja 10-vuotiaita yöunille?

Vierailija
14.09.2006 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko vielä rippileirilläkin käydä iltasadun lukemassa?

Vierailija
2/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän yön toivotuksen ja pusun jälkeen valot sammuu.

viikonlopppuisin saa lukea ennen nukahtamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan oikeasti kouluikäistä NUKUTA?!

Vierailija
4/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kiva tuon ikäisillekkin iltasatu lukea. mitä nyt sit nukuttamisella tarkoitatkin

Vierailija
5/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nukuteta meillä ei edes 3-vuotiasta. Osaa itsekin nukahtaa.

Vierailija
6/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut jo 6-vuotiaasta asti joka ilta ennen nukahtamista! Eikö ole tärkeää opettaa lapsille että kirjoista saa yhtä hyviä elämyksiä kuin videopeleistä ja elokuvista?

Vierailija
7/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuo ole juuri nukuttamista..

Vierailija
8/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-iässä saa muuttaa pois kotoa, naapuriin tosin, että äiti voi käydä kuitenkin vielä iltaisin peittelemässä...

Ei hyvää päivää!

Vierailija
9/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltatoimet tehdään säntillisesti ja sitten sänkyyn, nukahtaa ihan itse pienen höpöttelyn jälkeen. Ja sama sääntö meillä koskee 5v isosiskoakin.

Vierailija
10/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vain siksi, kun yhdessä tuttavaperheessä näin tehdään, että onko muillakin tapana. Heillä menee aina vähintään tunti, ehkä 1,5 h siihen hommaan. Mietin vain, olenko itse kovinkin julma äiti, kun en enää aktiivisesti nukuta omia lapsianikaan, vaikka ovat nuorempia.

Vierailija
11/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole sen jälkeen lakannut. Lukenut mm kaikki Viisikot (kolmeen kertaan), Neiti Etsivät, SOSit, Harry Potterit, Salaisuus ja Seikkailu-kirjat, Sara ja Sarri, Pikku Naiset jne jne.

Meillä vaan se lukeminen virkistää (kuten minua) ja haluaa vaan jatkaa sitä yömyöhään, siksi tuo ratkaisu.

t. 2

Vierailija:

Itse olen lukenut jo 6-vuotiaasta asti joka ilta ennen nukahtamista! Eikö ole tärkeää opettaa lapsille että kirjoista saa yhtä hyviä elämyksiä kuin videopeleistä ja elokuvista?

Vierailija
12/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja ei ole sen jälkeen lakannut. Lukenut mm kaikki Viisikot (kolmeen kertaan), Neiti Etsivät, SOSit, Harry Potterit, Salaisuus ja Seikkailu-kirjat, Sara ja Sarri, Pikku Naiset jne jne.

Meillä vaan se lukeminen virkistää (kuten minua) ja haluaa vaan jatkaa sitä yömyöhään, siksi tuo ratkaisu.

t. 2

Vierailija:

Vierailija
13/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen hän jää yksin nukahtamaan huoneeseensa. Kyllä minä ainakin käsitän " nukuttamisella" ihan jotain muuta kun nämä normaalit iltapuuhat. Vai onko yhdessä suoritettu hammaspesu tai yhdessä syöty iltapalakin nukuttamista? Eikö nukuttaminen ole juuri sitä lapsen nukahtamisen valvomista samassa huoneessa. Laulamista, pään silittelyä jne.

Vai tarkoittaako se, että lasta EI nukuteta sitten sitä, ettei edes käydä lapsen huoneessa sanomassa hyvää yötä tai antamassa iltapusua? Eikö sitä sitten tehdä normaalisti ihan isoillekin lapsille ja kaikissa perheissä? Eli jos sen laskee nukuttamiseksi, että vanhempi käy hyvät yöt sanomassa lapsen huoneessa, niin kyllä minua nukutettiin sitten vielä teini-iässäkin.

-5

Vierailija
14/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen vastoin kaikkia sääntöjä vielä jutellaan päivän tapahtumat ja hyvässä lykyssä vielä laulankin. Riippuen kellosta saa vielä hetken lukea - joskus piirtää - sängyssä ja valo jää useimmiten päälle yölamppuun - sen sitten sammutamme, kun me vanhemmat menemme nukkumaan. Sellaisina iltoina, kun tämä rumba ei riitä, niin se että antaa luvan mennä minun sänkyyn, rauhoittaa kummasti. Hyvä nukuttaja on myös kissa vieressä. Ja tämä on se meidän lapsi, joka vauvana 1,5v asti ei nukutuksia taikka seuraa tarvinnut, vaan jäi sänkyyn jokeltelemaan ja nukahti omia aikojaan.

Vierailija
15/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin laulaminen nukuttamista, päivän tapahtumista puhuminen jne.

ja varmasi näin teen niin kauan kuin lapsi niin haluaa.

pusu ja halaus tai hampaiden pseu ei ole nukuttamista.

Vierailija
16/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo iso poika sitä kai enää olisi oikein kaivannutkaan, mutta kun pikkuvelejn takia siinä oltiin kumminkin niin... Nykyään 4 v. pikkuveli nukahtaa aina ensin ja sen jälkeen isoveli jää itsekseen nukahtamaan.

Iltasatu on minusta ihana tapa ja sitä jatkan niin kauan kuin lapsi haluaa, samoin halia ja pientä juttelua hyvän yön sanomisen yhteydessä. Päivän tapahtumien puimisen kyllä yritän hoitaa jo ennen sänkyyn menoa, ettei nukahtaminen sen takia veny liian pitkään.

Vierailija
17/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukemisen jälkeen luetaan olkkarin sohvalla kirja tai kaksi, jonka jälkeen vien lapsen sänkyyn, peittelen, annan pusun ja toivotan hyvät yöt. Lähden lapsen huoneesta pois ja lapsi höpöttelee itsekseen sängyssä puolisen tuntia tai joskus tunninkin ja nukahtaa sitten.

Vierailija
18/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ta täyttävää vielä, enkä juuri nyt osaa kuvitella, että vielä 5 vuoden kulutta tarvitsisi, mutta jos aika sitten osoittaa, että lapsi kaipaa iltaturvaa vielä silloin, niin totta kai ollaan tukena ja turvana.

Ärsyttää, kun täällä ollaan aina niin tuomitsevia, vaikka ihmiset ja olosuhteet ovat kovin erilaisia, lapset eivät ole kaikki samasta muotista!

Vierailija
19/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan ne vanhemmat. Lapsen kehitykselle ei taatusti ole siitä mitään haittaa, onpahan ainakin lapsella turvallinen ja mukava olo illalla viimeiseksi. 10 v. voi päiväsaikaan olla kovasti reipasta ja isoa ja tankata sitten läheisyyttä ja rakkautta iltasella - siksi vieressä nukuttaminen ehkä on hänelle ennemmänkin tarpeen kuin parivuotiaalle, joka on sylissä päivälläkin. Joten jos tuon perheen vanhemmat eivät pidä asiaa ongelmana, sitten se ei sitä ole. Jos vanhemmat taas jo haluaisivat tavsta eroon, sekin varmaan onnistuu jollain lempeällä konstilla ja pienellä palkitsemisella.

Vierailija
20/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmettelin vain siksi, kun yhdessä tuttavaperheessä näin tehdään, että onko muillakin tapana. Heillä menee aina vähintään tunti, ehkä 1,5 h siihen hommaan.

Ne ei o kyllä tästä maailmasta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan