Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
11.10.2014 |

Ollaan seurusteltu pian 5vuotta, asuttu yhdessä 4vuotta. Meillä on alusta asti ollut melko vuoristoratainen suhde, ollaan otettu yhteen mennen tullen ja palatessa. Kuitenkin kaikki asiat ollaan saatu aina selvitettyä vaikka meinannu usko ja toivo loppua. Nyt ollaan viimeiset puoli vuotta riidelty lähes poikkeuksetta jokainen viikonloppu. Joka kerta kun mies juo alkoholia, me saadaan riita aikaiseks. Ihan tyhmistäkin asioista, mut tuosta tulee niin taulapää että mulla ei vaan yksinkertaisesti pää kestä. Haastaa riitaa millon mistäkin.

Nyt itse ongelmaan; Ostettiin alle pari vuotta sitten oma asunto, joka on 50/50, oikeastaan asunnon oston jälkeen kaikki on mennyt enemmän ala kuin ylämäkeen. Rakastan tuota miestä, mut välillä hän ajaa mut oikeasti hulluks ja toivon vaa että tätä asuntoo ei ois niin voisin vaa ottaa ja lähtä. Nyt jos meen myymään oman puolikkaani tästä, joudun maksaan varainsiirtoveron ja jään aikalailla tyhjän päälle, huonekalutki ostettu lähes kaikki puoliks. Nyt oikeasti neuvoja, otanko ja lähdenkö ja jään tyhjän päälle, vai odotanko sen vajaa puol vuotta et voin myyä oman osuuteni pois ilman sitä helvetin varainsiirtoveroa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelen, että kaikki on ok ja nielen kiukun. Esitän rakastunutta. Sitten keksaisen meille sopivamman asunnon ja innostan ukon salakavalasti tuumasta. Entinen asuntohan kannattaa myydä ensin pois -teoria peliin. Usutan miehen luulemaan itse keksineensä, että asutte välillä pari kuukautta vuokralla. No asunto on myyty ja vips ota omat rahasi ja haneen!

Vierailija
2/5 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hankala toteuttaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 01:37"]

Teeskentelen, että kaikki on ok ja nielen kiukun. Esitän rakastunutta. Sitten keksaisen meille sopivamman asunnon ja innostan ukon salakavalasti tuumasta. Entinen asuntohan kannattaa myydä ensin pois -teoria peliin. Usutan miehen luulemaan itse keksineensä, että asutte välillä pari kuukautta vuokralla. No asunto on myyty ja vips ota omat rahasi ja haneen!

Ovela ketunkin kohdalle sattuu metsämies;)

[/quote]

Vierailija
4/5 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varainsiirtoveron maksaa ostaja eli puolisosi jos hän sinut ostaa (sinun puolikkaasi) asunnosta ulos. Tarkoitatko asunnon myyntivoittoveroa? Eli sitä summaa (30%) joka maksetaan ostohinnan ja myyntihinnan erotuksesta jos sen arvo on noussut? Jos arvo ei ole noussut, voit myydä vaikka heti osuutesi, muuten joudut. maksamaan tuon 30% voitosta veroa. Voit laskea onko tuo summa odottelun arvoinen vai ei.

Vierailija
5/5 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa ! olen tainnut siis käsittää väärin.Luulin että jos minä myyn, joudun maksamaan. Arvo tuskin on noussut tässä reilun vuoden aikana kovinkaan paljoa.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme