Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka eivät halua palata etätöistä?

Vierailija
04.09.2021 |

En varmaan ole yksin, kun tutkimusten mukaan yli 80% työntekijöistä länsimaissa, jotka ovat nyt tehneet koronan aikana etätöitä, ei halua palata toimistolle. Ja puolet harkitsisi irtisanoutumista jos pakotettaisiin takaisin toimistolle 5 päivää viikossa.

Mutta olisi kiva kuulla kohtalotovereista täällä Suomessa! Milloin ja missä määrin teidän työpaikoillanne palataan toimistolle, mitä olette siitä mieltä ja kuinka paljon teillä on neuvotteluvaraa työnantajienne kanssa?

Kommentit (2742)

Vierailija
421/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitykseni mukaan jatkossa voimme tehdä 2-3 etäpäivää viikossa. Se on musta ok. Päivät saa valita itse, oman tarpeen mukaan. Työmatkoihin menee autolla tunti päivässä eli tämä mahdollisuus tuo kyllä joustoa ja vapaa-aikaa.

Kannattaa pakata ne toimistopäivät täyteen palavereita. Itse istuin 4-5 tuntia palavereissa per päivä yhdessä vaiheessa ja sain sitten hieman erikoisia kommentteja "ai oleksä töissä, eipä ole näkynyt" ikäänkuin toimistolla olemiseen kuuluisi pakollisena se, että istun avokonttorissa hölinän keskellä. Ei. Minä istuin neuvotteluhuoneessa ja olin palaverissa.

Vierailija
422/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana, ex-valmiuslain ja jatkuvan epävarmuuden, muille osastoille siirtojen, kiireen ja joustamisen pöhöttämänä olen ärsyyntynyt kuinka joillekin on niin kamalaa jos joutuu palaamaan ihan tavallisesti työpaikalleen kuten ennenkin. Emme me, bussikuskit, palomiehet, poliisit, lääkärit, lähihoitajat, laitoshuoltajat, sairaalalogistiikot, ruokakauppiaat, vartijat jnejne pese pyykkiä, tiskaa tiskejä, valmista ruokia, käy urheilemassa, nuku päiväunia tai muuta työajallamme. Ihan kuin työmatka olisi jokin rangaistus nyt kun ei voi enää siirtyä töihin sängystä olohuoneeseen. Moni meistä on tehnyt koronan aikana töitä tavalliseen tapaan ja luonnollisesti jopa enemmän. Ihmeellistä pullamössöilyä ja mukavuudenhalua, töissä tehdään töitä ja on aivan oikein että palataan tavalliseen työrytmiin.

Ei kannata olla niin katkera :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienintäkään hinkua takas konttorille. Ei ole yhtään ikävä aamu - tai iltaruuhkassa istumista ... parempaakin tekemustä löytyy

Vierailija
424/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöiden pitäisi itse saada päättää vapaammin siitä, miten etätyö toteutuu. Minua on raivostuttanut nyk. työpaikassa seuraavat jutut: perjantaisin klo 16 mennessä viikon tuntilista oltava palautettuna, tiukat deadlinet jollekin kyselylle tai ryhmätyölle, puutteelliset työvälineet kotiin.

Kun työtunteja saa tehdä periaatteessa milloin tahansa klo 7-18 välillä, niin mikä poikkeus se perjantai on, että silloin pitäisi olla klo 16 mennessä tuntilista lähetetty. Sanoin tästä päällikölle, joka sanoi, että hänenkin pitää kuitata ne ja laittaa eteenpäin, eikä hän aio olla töissä perjantaisin klo 16 jälkeen. Entäs jos minä haluan tehdä töitä mieluummin klo 10-18? Minun kaikki työtehtäväni eivät ole sidottuja aikaan. Minä herään mieluummin aamulla vasta klo 8 ja käyn lenkillä ennen työpäivää.

Meillä riittää, että kunhan ei viikkokausia veny tuntilistan täyttö. Samalla kuitenkin on ollut tulkittavissa toive, että hyvä se olisi perjantaisin aina täyttää. Joten itse lyön perjantai-aamuna sisään viikon muut tunnit, sekä pe aloitusajan ja arvioidun lopetusajan. Jos lopetusajan arvio osoittautuu vääräksi, käyn sen perjantaina päivän päätteeksi muuttamassa. Problem solved! Ei ole kertaakaan mennyt pe ylitöiksi moisen takia.

Silloin kun tein asiakkailta laskutettavaa työtä, ja työaikakirjanpito vartin tarkkuudella sisältäen myös tehtäväkuvauksen, täytin listaa aina päivän mittaan ja päivän päätteeksi.

Täällä on eräs laskuttaja. Minun työtäni on lähettää niitä laskuja työstä. Minulle on ihan se ja sama, mihin aikaan perjantaina ne ilmoitukset tulee, kunhan ne on minulla käytettävissä klo 8 maanantaina, kun aloitan työt. Fakta on se, että meillä on laskuille hyvin tarkat aikarajat, että yrityksen tilille tulee rahavirtaa. Pienissä yrityksissä on ehkä kuukausilaskutus, jolloin ilmoitukset riittää kuun loppuun mennessä, mutta meiltä lähtee laskut joka viikon alussa. Minulla on muutakin työtä kuin laskujen luominen, koska pidän reskontraa ja ajan raportteja organisaatiolle. Tuohon aiempaan viestiin viitaten: on täysin inhimillistä, että yksikön päällikkö haluaa lopettaa työpäivänsä perjantaisin klo 16. Ihmisillä voi olla työn lisäksi muutakin elämää, jonka takia ei huvita jäädä koneen ääreen odottelemaan, että kaikki saavat tuntilistansa palautettua klo 18 mennessä. Sen palautuksen jälkeen se pitää myös tarkastaa, että virheet minimoidaan ennenkuin minä lähettelen asiakkaille laskuja.

Vierailija
425/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisöjä on toiminnallisuudeltaan taatusti yhtä monta erilaista.. ei kannata alkaa yleistämään siitä omasta ainoasta näkökulmasta asioita...

Totta. Sinunkaan ei kannata.

”Se jos mikä on omiaan luomaan kuppikuntia.” Jopas sinulla on negatiivinen suhtautuminen työpaikan ihmissuhteisiin? Koetkos jääneesi jotenkin ulkopuoliseksi?

Kuppikunnat ovat mielestäsi "työpaikan ihmissuhteita"? Kuppikunnat ovat negatiivinen asia ja merkki siitä, että työpaikan ilmapiirissä ja henkilösuhteissa on jotain häiriöitä. Kuppikunnat tarkoittavat sitä, että ihmiset ovat klikkiytyneet eri porukoihin ja heillä on riitoja ja erimielisyyksiä. Tässä sinun kertomassa tapauksessa osa tiedosta kerrotaan ns. puskaradion kautta eikä saavuta kaikkia. Silloin on ihan normaalia, että ihmiselle joka ei saa tietoa, tulee paha mieli. Ja kun tämä toistuu tai siitä puhuminen saa jotain tuollaisia tuhahduksia vastaukseksi mitä täällä heittelet, niin tilanne vaan tulehtuu ja pahenee..

Ja todellakin, jos työpaikalla on kuppikuntia, viestintä hoidetaan jossain nurkalla kahviautomaatilla, niin varmasti moni kokee jäävänsä ulkopuoliseksi ja he ovat ihan oikeassa. Miksi haluat sellaista?

Se tarkoittamani puhuttu ’p-aska’ on kyllä osoittautunut yhden kokonaisuuden mutta tusinan laatikkoleikin organisaatiohimmelissä Skypeä ja hienoja intranettisivuja monin verroin tehokkaammaksi tiedontasaajaksi.

Organisaatiomuutos ja mielestäsi sitä ei voi ymmärtää ilman vapaamuotoista keskustelua ja sosiaalista höpöttelyä siellä täällä. Joidenkin valittujen kanssa. Miksi ette ole ehdottaneet esim. teamsin kautta yleistä keskustelutilaisuutta asiasta? Vai onko niin, että ette kehtaa sanoa jos että ymmärrä esim. niitä laatikkohimmeleitä?

Kuinkahan monella työpaikalla pohjakoulutus ja työhöntuloperehdytys valmistavat tulijaa .. asiantuntijana visiteeraamaan asiakkaan luona ongelmaa selvittämään... todellinen startti uuteen duuniin tulee just sen hiljaisen tiedon kautta..

No jos työntekijä tulee tukihenkilöksi, ongelmanratkaisijaksi tai aspaksi niin perehdytyksen pitäisi tietysti pureutua juuri niihin asioihin. HR-jargon on toki tarpeen, mutta itse työn opettelu on 80% perehdytystä. Ohjeistus, ongelmat, esimerkit, harjoittelu, keskustelu. Ja sitten vielä se itse työssä oppiminen.

Jos teidän perehdytys on vain vähän HR:ää ja sitten pitää jutellen oppia itse työ niin on päivänselvää että teidän perehdytys on huonoa.

Vierailija
426/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valitettavasti kaikkia asioita ei voi hoitaa etänä edes alan asiantuntija.

Hmm. No ei varmasti, jos pitää sulkea putkia, vaihtaa osia tai muuta sellaista, mutta esim. IT- ja softatöistä todellakin voi. Tietenkään en tiedä mitä nämä teidän epämääräiseltä kuulostavat hommat ovat. Tosi tärkeitä, hienoja, kapealla sarakkeella, ei mitään helppoa eikä linjastoa, eikä varastoa vaan tärkeetä ja hienoa..

”Paljon hiljaista tietoa omannut kollega kun vaihtaa työpaikkaa, niin sitten muut koittavat jostain metsästää moista tai joutuvat pahimmillaan tekemään asioita uusiksi.”  Miten’s tuo on edes mahdollista nykyfirmassa, kun asiat ainakin meillä hoidetaan yhteisten tietojärjestelmien kautta ja ainakin osastokohtaisesti suunnilleen ’kaikki näkevät kaiken’. Mitä silloin on vähääkään pidempään yhdessä toimineessa tiimissä se ”hiljainen tieto” josta kukaan muu ei tiedä muka mitään?

Etkö sinä tuossa juuri kertonut, että etänä ei voi oppia mitään ja todellinen startti tulee "hiljaisen tiedon kautta"? Nyt en ymmärrä enää mitään puheistasi.

Tuossa alussa varoittelin liiasta yleistämisestä eri työpaikkojen ja toimialojen kanssa. Jotenkin näyttää sille, että olet pahasti hirttäytynyt siihen uskoon, että kaikilla työpaikoilla toimitaan samalla tavalla kuin omallasi ja että 5/5 etäily olisi kaikille ongelmaton ratkaisu. Oikeastaan hyppii silmille tuo ilmiselvä kammosi mennä fyysisesti sinne toimipaikalle…?

Miksi sinulla menee kommentointi aina loppuhuipennuksena siihen, että heität kasan kakkaa toisen ihmisen persoonaa kohtaan? Olet varmasti todella raskas kollega työkavereillesi. En ole tuo ihminen, jolle kommentoit, mutta ylimielinen ja alentuva tyylini saa minut iloitsemaan siitä, että sinun työpaikalla ei voida tehdä etätöitä. Koska silloin me emme koskaan kohtaa.

Vierailija
427/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö sopii hyvin kun kaikki toiminnot on fyysisesti erillään ettei konttorilla yksin istumisesta ole mitään hyötyä

Vierailija
428/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa koko ketjua lukea, mutta minulle sopii nykyinen malli, jossa teen töitä kotona 3 pv viikossa ja yksikössä 2 pv viikossa. Meillä ei ole yhtään kokousta pidetty yksikön tiloissa 1,5 vuoteen, vaan kaikki on Teamsissa. Työpaikalta haen hakemuksia, joihin teen päätöksiä. Siellä on myös järkätty mahdollisuus tavata asiakasasiaan liittyviä henkilöitä. Kotiini en ketään kutsuisi.

Vierailija
429/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua takaisin toimistolle, haluan istua päivät omassa pienessä huoneessani ovi kiinni . Olen epäsosiaalinen ja nautin, kun ei tarvitse lörpötellä taukoja työkavereiden kanssa . 

Vierailija
430/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas täällä monella paniikki päällä kun joutuu takaisin töitä tekemään työnantajan direktio-oikeudella rahvaanomaisesti toimistolle.

Vierailija
431/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut vielä puhetta paluusta konttorille. Etätyö on ollut tehokasta, mutta en voi niin hyvin tässä täydessä etätyössä, joten toivon, että jatkossa olisi vaikka 2 konttoripäivää viikossa. Sosiaalinen elämäni on aika hiljaista vaikka muutama ystävä onkin. Voisin myydä kaikki kivat vaatteenikin pois jos etätyöt jatkuvat 100%. Tykkään pukeutua nätisti ja laittaa itseni ja nyt kun sille ei ole ollut mitään tarvetta, tuntuu että osa minua puuttuu. Aina vaan kotona verkkareissa on puuduttavaa. Viikonloputkaan eivät tunnu enää samalta kuin ennen.

Vierailija
432/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyösopimukseni on voimassa vuoden loppuun. Se uusitaan myös sen jälkeen, koska toimisto muuttaa ensi keväänä pienempiin tiloihin ja voidaan vuorotella työpisteissä. Oma huoneeni on nyt suurimmaksi ajaksi tyhjä, koska teen 2-4 pv etätyötä viikossa. Voin nukkua aamuisin 45 minuuttia myöhempään etäpäivinä...

Vierailija
433/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän kaikki haluaa jäädä kotiin pesemään pyykkejään, mutta kukaan ei ajattele asiaa työnantajan ja työyhteisön kannalta. En kannata etätyönteon täyttä kieltoa, mutta nämä haluan muuttaa maalle ja en jaksa työmatkoja on oman navan katselua.

Sen lauluja laulat ja jokainen on vapaa etsimään uuden paikan. Ehkä edellinen työnantaja saa positiivisemman työntekijän ja tsemppiä työnhakuun esittäen ehtona täysetäilyn.

Oho, kylläpä siellä on katkera ja kateellinen vanhaan aikaan jumiutunut jäärä! Ilmeisesti työelämän nykytodellisuus harmittaa tosi paljon. On varmaan kauheaa olla sinä, noin katkera, kateellinen ja tyytymätön elämääsi.

Meillä on aina ollut etämahdollisuus ja se jatkuu laajempana, en siis ole katkera. Mutta on ihmisiä joiden subjektiivinen käsitys omasta tehokkuudesta ja asiantuntijuudesta ei vastaa todellisuutta ja vaikka heistä on kiva olla mökillä, saattaa olla tehokkaampaa, että toimistolla on koko tiimi pari kertaa viikossa. Mielestäni on myös ihmeellistä, että haukutaan kollegat ja kaikki työpaikkaan liittyvä. Onko vikaa myös itsessä ja valinnoissa, jos kaikki läsnäoloon liittyvä on hirveää? Ja jos valitusvitsi on, että työnantaja ei jousta, eikä tee sitä tai anna tätä, voi myös pohtia, miltä työnantajan korviin kuulostaa vaatimukset pysyä täysin poissa toimistolta.

Meillä on onneksi todella hyvä työyhteisö ja työstään innostuneita ihmisiä, jotka haluavat takaisin toimistolle, sillä yhdessä on mukava tehdä töitä ja saa paljon aikaan, vaikka emme koko ajan tee varsinaisesti yhdessä töitä. Olemme lähes kaikki asiantuntijatyössä. Ja tietenkin on kiva, että etätyön mahdollisuus on olemassa, mutta paljon kuulee hsikailuja takaisin toimistolle eikä kukaan ole päättänyt erakoitua maalle. Me nimenomaan olemme tyytyväisiä työhömme ja elämäämme, meillä ei ole tarvetta eristäytyä tai kokea toimistopäiviä katkerana pakkona.

Tässähän se olennainen tuli: "vaikka emme koko ajan tee varsinaisesti yhdessä töitä." Eli istuskelette toimistolla kahvittelemassa ja juoruilemassa, ette töitä tekemässä. Onhan se varmaan jollekulle kivaa, mutta kuten tuolla joku jo sanoi, ei se työntekoon kuulu. Kavereiden kanssa kahvittelu kuuluu jokaisen järjestää ihan itse vapaa-ajalla. 

Selvästi sinulla on myös pelko siitä, että työkaverisi eivät halua palaa kahvittelemaan ja juoruilemaan kanssasi. Ethän sinä muuten niin katkerasti ja kateellisesti ottaisi kantaa siihen, että valtaosa ihmisistä ei näin halua tehdä. 

Sori vaan, mutta työpaikka ei ole ystäväpalvelu. Se sun pitää hoitaa itse.

Ettekö te oikeasti tee yhteistyötä muiden kanssa työajalla. Kaikille tuntuu ainoa kosketus muihin työpaikalla olijoihin olevan kahvittelu. Meillä omasn työhön liittyy muut funktiot ja yhdessä saadaan asiat toimimaan ja tulosta. Sillä ei ole mitään tekemistä kahvihuoneessa nojailun kanssa. Koska emme ole suorittavassa työssä joudumme kehittämään, ratkaisemaan ongelmia ja luomaan uutta eri osaamisalueiden yhteistyönä.

Tämmöiset asiat voi myös yhtä hyvin hoitaa etänä, siihen löytyy erilaisia työkaluja. Etänä hoidetut palaverit ja tiimityöskentely ovat tehokkaita.

Vierailija
434/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua takaisin siihen hälyiseen ja huonoilmaiseen avokonttoriin. Meillä on lisäksi liian vähän kokoushuoneita ja puhelinkoppeja. Kun tulee puheluita tai täytyy itse soitella, saa epätoivoisesti etsiä jonkun kolkan, missä voi puhua.

Johtaja unelmoi, että olisimme kaikki fyysisesti läsnä toimistokokouksessa ja silloin hän sanoisi, että "Oi, kun ihanaa nähdä teitä kaikkia, ja että voimme nyt ruveta elämään normaalisti". Onneksi työnantaja on kuitenkin tajunnut, että täytyy sallia etätöitä tulevaisuudessa, muuten ihmiset lähtevät. Varmaan muu johtoryhmä on saanut johtajamme ylipuhuttua. Jos hän päättäisi yksin, olisimme varmaan 100 % toimistossa.

Vierailija
435/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän kaikki haluaa jäädä kotiin pesemään pyykkejään, mutta kukaan ei ajattele asiaa työnantajan ja työyhteisön kannalta. En kannata etätyönteon täyttä kieltoa, mutta nämä haluan muuttaa maalle ja en jaksa työmatkoja on oman navan katselua.

Sen lauluja laulat ja jokainen on vapaa etsimään uuden paikan. Ehkä edellinen työnantaja saa positiivisemman työntekijän ja tsemppiä työnhakuun esittäen ehtona täysetäilyn.

Oho, kylläpä siellä on katkera ja kateellinen vanhaan aikaan jumiutunut jäärä! Ilmeisesti työelämän nykytodellisuus harmittaa tosi paljon. On varmaan kauheaa olla sinä, noin katkera, kateellinen ja tyytymätön elämääsi.

Meillä on aina ollut etämahdollisuus ja se jatkuu laajempana, en siis ole katkera. Mutta on ihmisiä joiden subjektiivinen käsitys omasta tehokkuudesta ja asiantuntijuudesta ei vastaa todellisuutta ja vaikka heistä on kiva olla mökillä, saattaa olla tehokkaampaa, että toimistolla on koko tiimi pari kertaa viikossa. Mielestäni on myös ihmeellistä, että haukutaan kollegat ja kaikki työpaikkaan liittyvä. Onko vikaa myös itsessä ja valinnoissa, jos kaikki läsnäoloon liittyvä on hirveää? Ja jos valitusvitsi on, että työnantaja ei jousta, eikä tee sitä tai anna tätä, voi myös pohtia, miltä työnantajan korviin kuulostaa vaatimukset pysyä täysin poissa toimistolta.

Meillä on onneksi todella hyvä työyhteisö ja työstään innostuneita ihmisiä, jotka haluavat takaisin toimistolle, sillä yhdessä on mukava tehdä töitä ja saa paljon aikaan, vaikka emme koko ajan tee varsinaisesti yhdessä töitä. Olemme lähes kaikki asiantuntijatyössä. Ja tietenkin on kiva, että etätyön mahdollisuus on olemassa, mutta paljon kuulee hsikailuja takaisin toimistolle eikä kukaan ole päättänyt erakoitua maalle. Me nimenomaan olemme tyytyväisiä työhömme ja elämäämme, meillä ei ole tarvetta eristäytyä tai kokea toimistopäiviä katkerana pakkona.

Tässähän se olennainen tuli: "vaikka emme koko ajan tee varsinaisesti yhdessä töitä." Eli istuskelette toimistolla kahvittelemassa ja juoruilemassa, ette töitä tekemässä. Onhan se varmaan jollekulle kivaa, mutta kuten tuolla joku jo sanoi, ei se työntekoon kuulu. Kavereiden kanssa kahvittelu kuuluu jokaisen järjestää ihan itse vapaa-ajalla. 

Selvästi sinulla on myös pelko siitä, että työkaverisi eivät halua palaa kahvittelemaan ja juoruilemaan kanssasi. Ethän sinä muuten niin katkerasti ja kateellisesti ottaisi kantaa siihen, että valtaosa ihmisistä ei näin halua tehdä. 

Sori vaan, mutta työpaikka ei ole ystäväpalvelu. Se sun pitää hoitaa itse.

Ettekö te oikeasti tee yhteistyötä muiden kanssa työajalla. Kaikille tuntuu ainoa kosketus muihin työpaikalla olijoihin olevan kahvittelu. Meillä omasn työhön liittyy muut funktiot ja yhdessä saadaan asiat toimimaan ja tulosta. Sillä ei ole mitään tekemistä kahvihuoneessa nojailun kanssa. Koska emme ole suorittavassa työssä joudumme kehittämään, ratkaisemaan ongelmia ja luomaan uutta eri osaamisalueiden yhteistyönä.

Tämmöiset asiat voi myös yhtä hyvin hoitaa etänä, siihen löytyy erilaisia työkaluja. Etänä hoidetut palaverit ja tiimityöskentely ovat tehokkaita.

Ehdottomasti näin. Olen usein yhteydessä yhteen tai kahteen työkaveriin kerrallaan, jaamme ruutuamme, lähetämme linkkejä, tekstin pätkiä jne toisillemme sujuvasti samalla kun keskustelemme ja ratkomme ongelmia. Sujuu todella hyvin, eikä olisi yhtä tehokasta, jos kävelisin työpaikalla jonkun työkaverin viereen ja alkaisin ulkomuistista selostamaan jotain. Kun kaikki on koneidensa ääressä ja näkevät saman, se on kaikkein tehokkainta. Mikä parasta, kukin voi sillä hetkellä olla missä päin maailmaa tahansa.

Vierailija
436/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua takaisin toimistolle, haluan istua päivät omassa pienessä huoneessani ovi kiinni . Olen epäsosiaalinen ja nautin, kun ei tarvitse lörpötellä taukoja työkavereiden kanssa . 

Sulla on luksusoltavat jos on työhuone tuohon käyttöön. Me hankimme kodin aikoinaan sillä ajatuksella, että se ei ole työpaikka, koulu tai kuntosali. Nyt ihmeellisesti oletetaan, että jokaisesta kodista löytyy työtilat 1-5 hengelle. Itse menen siis toimistolle aina kun mahdollista.

Vierailija
437/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on luksusoltavat jos on työhuone tuohon käyttöön. Me hankimme kodin aikoinaan sillä ajatuksella, että se ei ole työpaikka, koulu tai kuntosali. Nyt ihmeellisesti oletetaan, että jokaisesta kodista löytyy työtilat 1-5 hengelle. Itse menen siis toimistolle aina kun mahdollista.

Olen eri, mutta vastaan kuitenkin. Joillekin varsinainen työhuone on tarpeellinen. Itselleni ei. Olen ottanut ruokapöydän päädystä tilaa metrin verran, jossa minulla on läppäri ja iso näyttö. Tein jonkun aikaa myös pelkällä läppärillä töitä olohuoneen nojatuolissa. Eli vaatii minimaaliset tilat tehdä tehokasta työtä minun tapauksessani.

Vierailija
438/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä millään jaksa lukea joka sivua, mutta ainakin ensimmäisen viiden sivun perusteella ihmetyttää, eikö ihmisillä ole mitään käsitystä kasvokkaisen vuorovaikutuksen tärkeydeystä... Kyllä työkaverien kanssa näkeminen hitsaa enemmän yhteen, tunnetaan toisiamme ja toistemme toimintatavat. Meidän tiimissä on aina ollut etäilijöitä. Ymmärrän ajansäästön jne., mutta kyllä meidän 14 hengen tiimin jotkin työtehtävät tai ajatustenvaihdot sujuisivat sulavammin läsnä kuin Teamsissa. Kyllä tässä pärjätään, mutta musta on todella ankeaa, miten harva tuntuu arvostavan toisten kanssa ideiointia ja ongelmien ratkomista livenä ilman ärsyttäviä ruudunjakoja jne. Voi visualisoida ja näkee toisten ilmeet.

Vierailija
439/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vastaan kuitenkin. Joillekin varsinainen työhuone on tarpeellinen. Itselleni ei. Olen ottanut ruokapöydän päädystä tilaa metrin verran, jossa minulla on läppäri ja iso näyttö. Tein jonkun aikaa myös pelkällä läppärillä töitä olohuoneen nojatuolissa. Eli vaatii minimaaliset tilat tehdä tehokasta työtä minun tapauksessani.

Mulla oli kaksi 27 tuuman näyttöä ruokapöydällä mutta eihän se nyt pitemmän päälle ole ihmisten elämää, että kotona on tuollaista.

Vierailija
440/2742 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jo 15-vuotiaana, että kouluttaudun alalle, jossa etätyö on mahdollista. Se oli elämäni paras päätös.