Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välilihan tikit repsahtivat auki, lääkärit eivät tee mitään!

Vierailija
10.10.2014 |

Synnytys 4 päivää sitten, jonka yhteydessä vaikea välilihan repeämä!! Noh, pari tikkiä irtosi vähän sen jälkeen, kun kävin sairaalassa ekan kerran vessassa. Tänään aamulla kun levitin jalkoja wc:ssä, niin koko väliliha repsahti auki :(. Jonotin revenneen tussun kanssa päivystyksessä koko aamupäivän. Kun vihdoin pääsin lääkärille kolmen jälkeen, niin minulle sanottiin, ettei haavaa voi enää ommella, koska se on niin vanha! Tämä on ihan kamala. Mieskin nauroi aamulla, mutta nyt ei enää nauranut vaan sanoi, että näyttää oikeasti rumalta :(. Ei kai tää jää tällaseks?!?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:48"]

Sektion tikit piti kutinsa, ei tullut komplikaatioita ja terve vauva syntyi n 18 v sitten 44 vuotiaana.

[/quote]

Tietenkin tätä on alapeukutettu, koska kaikilla pitää olla ikävää. Mä olen myös tyytyväinen kuuteen tikkiin alavatsassa.

Vierailija
62/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:01"]

Tässä on takana sellainen tarina, että omalle äidille kävi samoin ja mies jätti 3kk synnytyksen jälkeen. Mä vaadin sektiota jo neuvolassa, mutta kukaan ei ottanut todesta.

ap

[/quote]

Miten sä sitä vaadit? Sektion saa, kun on tarpeeksi jämäkkä.

[/quote]

Miten sitä pitäisi vaatia? 
[/quote]
Sektion saa kun kieltäytyy synnyttämästä. Alatiesynnytykseen ei voi kukaan pakottaa joten ei siinä lääkärillä ole muita vaihtoehtoja kun tehdä päätös sektiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri ja tunnen myötätuntoa koska itselle kävi juuri noin toisen lapsen syntymän jälkeen. Minulle tehtiin toistamiseen eppari joka tulehtui ja tikit aukesi siitä. Paraneminen kesti kauan mutta jälkitarkastuksessa sanottiin että parantui kuitenkin hyvin eikä ole tarvetta korjausleikkaukseen. Eihän se värkki ole enää samanlainen, onhan se vähän erinäköinen mutta olen hyväksynyt jo asian ja niin on miehenikin koska ei haittaa seksissä juuri lainkaan.

Vierailija
64/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytys on ihana kokemus. Siitä toipuu välittömästi, eikä mitään kipuja ole jälkeenpäin. Heti voi "alkaa nauttia" vauvasta ja seksi sujuu. Eikös juu?

Vierailija
65/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:28"]

No hitto vie, en tajua noita "sulla on vauva ja kimität täällä revenneestä alapäästä"- kommentteja! Oli se haava sitten missä vaan, niin suuri haava huolettaa ja ihan aiheesta. Toisekseen kipu on kamalaa ja vie voimia ja mielialaa alaspäin. Ja jos täällä on joku, jonka mielialat eivät synnytyksen jälkeen vaihdelleet ja elämä ollut pielessä ja pelko persiissä, niin onneksi olkoon. Mä olin joka toinen päivä ihan paniikissa ja joka toinen suht ok. 

Eli. Saat sympatiani. Käy yksityisellä, jos haluat ajan kanssa jonkun kanssa asian pähkäillä. Suihkuttele, ota ilmakylpyjä, hengitä. Mies ei jätä sua, on varmasti itsekin hämillään ja hädissään sun puolesta. Sä selviät, parikin viikkoa tuo jo lisävaloa elämään. 

[/quote]

Noista mielialamuutoksista, ovat neurologisia;

http://areena.yle.fi/tv/2414314

Vierailija
66/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:46"]

Voisitko ap soittaa sinne synnärille ja vielä kysyä ohjeita sieltä. Voisi ainakin tulla parempi mieli jos ei muuta.

[/quote]

Sehän tässä just on, kun synnäri on pessyt kätensä täysin tästä. Olen soittanut sinne jo kahdesti. Molemmilla kerroilla sama juttu: mene arvauskeskukseen. Miten voin ees keskittyä pienen hoitoon, kun tuo on niin kipeä. Ja kuten sanoin, tuo on paha juttu, ei mikään pikkuviilto. Koko värkki on kasvanut ainakin 5 senttiä alaspäin. Tapan itteni, jos tää jää tällaseks!!!!

ap

[/quote]

No senkus tapat sitten, jos ei elämässä muuta ole.

Vierailija
67/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:04"]

Ap, mieti nyt ihan oikeasti. Jos pariskunta on niin tosissaan, että ovat juuri tehneet lapsen, niin aika heppoisin perustein sitä jättäisi lapsensa äidin, jos syynä olisi repeäminen. Mieti nyt juurta jaksain tota väitettä. Ihan varmasti taustalla on ollut aika paljon enemmän.

[/quote]

Kyllä pillunpuute yhdessä kititsevän vauvan ja äidin kanssa saa nuoren miehen äkkiä nostamaan kytkintä.

Vierailija
68/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:32"]

Viime yönä jäi sitten ruskeaa paskaa paperiin ihan etupuolelta! Heräsin aamulla kuumeeseen, nyt 39. Ei muuta kuin päivystykseen. Että näin.

ap

[/quote]

Tämä viimeistään paljasti provoksi. Jos sulla olisi hemmetin kipeä haava alapäässä, et taatusti pyyhkisi sitä paperilla vaan itkua vääntäen ja hammasta purren varovasti suihkuttelisit vedellä.

Vierailija
69/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:54"]

Viime yönä jäi sitten ruskeaa paskaa paperiin ihan etupuolelta! Heräsin aamulla kuumeeseen, nyt 39. Ei muuta kuin päivystykseen. Että näin.

ap

[/quote]

Tämä viimeistään paljasti provoksi. Jos sulla olisi hemmetin kipeä haava alapäässä, et taatusti pyyhkisi sitä paperilla vaan itkua vääntäen ja hammasta purren varovasti suihkuttelisit vedellä.

[/quote]

Jaa ettei sen vesisuihkuttelun jälkeen ei voi varovasti paperilla kuivata ja pyyhkäistä?

Kokemusta on minullakin. 

Vierailija
70/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti vanhaa haavaa ei voi ommella, koska yhteen ommeltavat pinnat eivät enää tartu toisiinsa. Pinnat on ensin avattava. Kannattaa siis antaa haavan ensin parantua rauhassa, varsinkin jos se on tulehtunut. Paranemisen jälkeen lääkäri voi arvoida tilanteen ja tarvittaessa voidaan tehdä korjausleikkaus. Alapäätä ei kannata vilkuilla pariiin viikkoon synnytyksen jälkeen, koska siitä tulee helposti vain paha mieli. Alapää ei todellakaan jää sen näköiseksi millainen se on muutama päivä synnytyksen jälkeen.

Minulla leikattiin esikoisen synnytyksessä väliliha, ja osa tikeistä irtosi. Lisäksi sain todella kipeän tulehduksen, joka kyllä hoitui antibiooteilla. En pystynyt kunnolla edes sängystä nousemaan ja hetkittäin olin aivan varma, että kivut eivät koskaan lopu ja alapääni on ikuisesti pilalla. Mutta muutama viikko synnytyksestä kivut olivat jo kokonaan poissa ja alapäästäkin tuli ihan hyvä. Nyt siitä ei edes huomaa, että tikit ovat joskus irronneet.

Se on kyllä tosi ikävää, jos synnyttäneen naisen huoliin ja vaivoihin suhtaudutaan vähätellen. Mulla on laskeumavaivoja, jotka suureksi osaksi ilmaantuivat jo ennen ensimmäistä raskautta (poikkeuksellisen heikko kudostyyppi), ja niihin on suhtauduttu hyvin asiallisesti. Mulla on ilmeisesti ollut poikkeuksellisen hyvä onni, kun synnytyksessäkin kohdalle osui kätilö, joka tarjosi kivunlievityksiä ennen kuin ehdin edes itse pyytää.

Vierailija
71/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:48"]Lohduttaudu sillä, että olet synnyttänyt luonnollisesti alakautta ja sektio on vaarallinen äidille. [/quote] Tämä oli nyt varmasti se mikä ap:ta lohdutti eniten tässä tilanteessa!

[/quote]

Oletko kuullut sarkasmista?

[/quote]Oletko kuullut myötätunnosta ja tilannetajusta? Sarkasmi on ok, mutta jos ihmisellä on oikeasti hätä, niin ei siinä sarkasmit auta.

Vierailija
72/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

e[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:54"]

ap

[/quote]

[/quote]

Jaa ettei sen vesisuihkuttelun jälkeen ei voi varovasti paperilla kuivata ja pyyhkäistä?

Kokemusta on minullakin. 

[/quote]

Näin äkkiä olisin ajatellut, ettei sen vedellä suihkuttelun jälkeen paperiin jäisi paskaa. Jos siis on ensin pessyt alapäänsä ja sitten varovasti taputtelee kuivaksi, niin sinusta ei ole mitään outoa siinä, että paperiin tulee etupuolelta ruskeaa paskaa? Tajuaisin kyllä, jos sitä paskaa jäisi suihkuttelun jälkeen johonkin emättimen sisälle, mutta ei kai se silloin varovasti kuivatessa tulisi paperiin? Verta toki voi tulla heti pesun jälkeenkin, jos vuoto on kovin runsasta. Mutta luulisi ap:n maininneen, jos hänellä on niin paha vesiripuli, että paskaakin valuu jatkuvasti.

Vierailija
73/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:04"]

Ap, mieti nyt ihan oikeasti. Jos pariskunta on niin tosissaan, että ovat juuri tehneet lapsen, niin aika heppoisin perustein sitä jättäisi lapsensa äidin, jos syynä olisi repeäminen. Mieti nyt juurta jaksain tota väitettä. Ihan varmasti taustalla on ollut aika paljon enemmän.

[/quote]

Kyllä pillunpuute yhdessä kititsevän vauvan ja äidin kanssa saa nuoren miehen äkkiä nostamaan kytkintä.

[/quote]Ei sellainen ole mikään mies, joka tuossa tilanteessa nostaa kytkintä. Oikea mies kantaa vastuunsa tilanteesta, itsehän on sen lapsen sinne pukannut. Tuollainen kytkinmies on vain sellainen elämän turisti, joka haluaa noukkia rusinat pullista. Ikävää jos sellaiseen on törmännyt, mutta jos sellaisen menettää, niin eipä menetä juurikaan mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän