Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välilihan tikit repsahtivat auki, lääkärit eivät tee mitään!

Vierailija
10.10.2014 |

Synnytys 4 päivää sitten, jonka yhteydessä vaikea välilihan repeämä!! Noh, pari tikkiä irtosi vähän sen jälkeen, kun kävin sairaalassa ekan kerran vessassa. Tänään aamulla kun levitin jalkoja wc:ssä, niin koko väliliha repsahti auki :(. Jonotin revenneen tussun kanssa päivystyksessä koko aamupäivän. Kun vihdoin pääsin lääkärille kolmen jälkeen, niin minulle sanottiin, ettei haavaa voi enää ommella, koska se on niin vanha! Tämä on ihan kamala. Mieskin nauroi aamulla, mutta nyt ei enää nauranut vaan sanoi, että näyttää oikeasti rumalta :(. Ei kai tää jää tällaseks?!?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen vela. 

Vierailija
42/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi, mutta ei se nyt herranen aika sellaiseksi jää:) Kasvaa pohjia myöten umpeen ajastaan. Minulla sektiohaava aukesi ja oli vielä keskosen takia tehty suoliluusta toiseen pitkällä viillolla. Pari kuukautta niin oli ummessa ja parin vuoden päästä oli arpikin kaunistunut ja KAVENTUNUT eli arpikudos vähentynyt ja terve kudos lähentynyt toisiaan. Hyvin meni kunhan suihkuilla ja ilmakylvyllä sai siihen ruven suojaksi. Antibiootit oli tietty mulla niin järkyttävän iso haava. Haavapintaa oli noin 25cm.

Vierailija
44/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ilmakylvyistä onkin hirveästi apua kun loppuelämä pilalla ja kaunis pieni alapää muisto vain.

ap

Vierailija
45/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:01"]

Tässä on takana sellainen tarina, että omalle äidille kävi samoin ja mies jätti 3kk synnytyksen jälkeen. Mä vaadin sektiota jo neuvolassa, mutta kukaan ei ottanut todesta.

ap

[/quote]

Miten sä sitä vaadit? Sektion saa, kun on tarpeeksi jämäkkä.

[/quote]

Miten sitä pitäisi vaatia? 

[/quote] Pelkosektiona se menee. Kieltäytymästä alatiesynnytyksestä ja tuomalla sen esiin, että ymmärtää kaikki sektioon  liittyvät riskit ja haluaa sen silti. Aika tiukasti saa jankuttaa, mutta kyllä sen saa. Tämä ei ole mikään sektioiden ylistyspuhe, niihinkin liittyy riskejä. Totesin vaan asian, joka on totta tässä maassa. Oli muutama vuosi takaperin myös artikkeli duodecimissä, jonka mukaan pelkäävältä ei saa evätä sektiota. Ilmeisesti käytännöt ovat sairaalakohtaisia sen suhteen, kuinka paljon tästä asiasta  täytyy vääntää.

Vierailija
46/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on takana sellainen tarina, että omalle äidille kävi samoin ja mies jätti 3kk synnytyksen jälkeen. Mä vaadin sektiota jo neuvolassa, mutta kukaan ei ottanut todesta.

ap

[/quote]

tän on pakko olla provo.

Vierailija
47/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt samalla tavalla. Tikit irtosi ja tästä johtuen mulla ei ole välilihaa lainkaan. Näyttää avonaiselta mutta toimiva värkki. Ei näitä voi korjata. Ei välilihaa voida enää tehdä kun sen on menettänyt ....hyväksyt kyllä asian:)

Vierailija
48/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:48"]Lohduttaudu sillä, että olet synnyttänyt luonnollisesti alakautta ja sektio on vaarallinen äidille. [/quote] Tämä oli nyt varmasti se mikä ap:ta lohdutti eniten tässä tilanteessa!

[/quote]

Oletko kuullut sarkasmista?

Vierailija
49/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Miks ihmeessä ylipäätään hankkiuduit raskaaksi. Adoptiossa ei repee.

Vierailija
50/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
51/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:46"]

Repeämät paranisivat varmasti melko hyvin ilman ompeluakin, vaikka ompelu ehkä nopeuttaa paranemista ja voi tosiaan olla lopputuloksen kannalta siistimpi. Naiset ovat kuitenkin synnyttäneet (ja revenneet) jo vuosituhansia ennen ompelulankojen keksimistä. 

[/quote]

Ja synnyttävät ja repeilevät edelleen kehitysmaissa. Siellä tarvitaankin tällaisia https://www.fistulafoundation.org/what-is-fistula/fast-facts-faq/

http://worldwidefistulafund.org/

Vanhaa haavaa ei voi tosiaan ommella, mutta kunhan paranet, vaadi korjausleikkaus. Se on oikeutesi!

Vierailija
52/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:46"]

Voisitko ap soittaa sinne synnärille ja vielä kysyä ohjeita sieltä. Voisi ainakin tulla parempi mieli jos ei muuta.

[/quote]

Sehän tässä just on, kun synnäri on pessyt kätensä täysin tästä. Olen soittanut sinne jo kahdesti. Molemmilla kerroilla sama juttu: mene arvauskeskukseen. Miten voin ees keskittyä pienen hoitoon, kun tuo on niin kipeä. Ja kuten sanoin, tuo on paha juttu, ei mikään pikkuviilto. Koko värkki on kasvanut ainakin 5 senttiä alaspäin. Tapan itteni, jos tää jää tällaseks!!!!

ap
[/quote]

Ei oo erikoissairaanhoidon tehtävä katella sun revennyttä toosaa. Halvempi sinulle sekä yhteiskunnalle käydä tk:ssa näyttämässä alapäätäsi jos et usko että kotihoidolla paranee.

Vierailija
53/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua :s

Vierailija
54/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika. Olet juuri saanut lapsen, joka on ilmeisesti ihan tarkoituksella hankittu, ja pääasiallinen mielenkiinnon kohteesi on revennyt väliliha. Aika vitun hepposissa kantimissa parisuhde kyllä muutenkin, jos mies väljäksi jääneen pillun takia perheensä jättää. Et taida ap kyllä olla mikään järjen jättiläinen.

Vierailija
55/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahhahaha. Tämän takia nämä synnytyskeskustelut menevät aina tappeluksi. Synnytys, oli se minkälainen tahansa, on aina vääränlainen ja naisen reaktiot ja pelot ovat aina vääriä ja vähäteltäviä. Sektiota ei saa vaatia, synnytyksen vauriot ovat höpöhöpöä, seksi on turhaa huoran hommaa, pidätyskyky ihan toissijainen. Oleellista näiden keskustelujen mukaan on vauvasta nauttiminen seuraavat 18 vuotta, täysin sille hommalle antautuen ja oman itsensä ja naiseutensa unohtaen.  Korjausleikkauksia ei pitäisi tehdä, vaivoista valittaa eikä jumalauta antaa suunniteltuja sektioita kenellekkään. Itsepähän hankit, niin itse kärsit. Ja mitä enemmän kärsit, sitä parempi äiti olet.

Vierailija
56/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:46"] Voisitko ap soittaa sinne synnärille ja vielä kysyä ohjeita sieltä. Voisi ainakin tulla parempi mieli jos ei muuta. [/quote] Sehän tässä just on, kun synnäri on pessyt kätensä täysin tästä. Olen soittanut sinne jo kahdesti. Molemmilla kerroilla sama juttu: mene arvauskeskukseen. Miten voin ees keskittyä pienen hoitoon, kun tuo on niin kipeä. Ja kuten sanoin, tuo on paha juttu, ei mikään pikkuviilto. Koko värkki on kasvanut ainakin 5 senttiä alaspäin. Tapan itteni, jos tää jää tällaseks!!!! ap [/quote] Ei oo erikoissairaanhoidon tehtävä katella sun revennyttä toosaa. Halvempi sinulle sekä yhteiskunnalle käydä tk:ssa näyttämässä alapäätäsi jos et usko että kotihoidolla paranee.

[/quote]

Olet asian ytimessä. Valitettavasti. Tämä on se asenne julkisellakin puolella, ei sitä terveyskeskustakaan kiinnosta. Jos korjausleikkaukseen haluaa, saa tapella maan perkeleesti. Mitä ne naiset niillä pilluilla. Lapsesta voi nauttia ihan ilman sitä värkkiä ja miestä varten on maksulliset. Naisen oma seksuaalisuushan jää sinne synnärille. Hän on nyt äiti.

Vierailija
57/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Odottele rauhassa, että alapää paranee ainakin kivuttomaksi. Minä kans ajattelin ensin, että ilman muuta haluan korjausleikkauksen (sama tilanne siis kuin sinulla). Nyt muutama vuosi synnytyksen jälkeen olen asian hyväksynyt. Alapääni ei ole kaunis, mutta toimiva kylläkin.

Vierailija
58/73 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä jäi sitten ruskeaa paskaa paperiin ihan etupuolelta! Heräsin aamulla kuumeeseen, nyt 39. Ei muuta kuin päivystykseen. Että näin.

ap

Vierailija
59/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama stoori. Onneksi kerroin neuvolatädille, joka tuli käymään meillä kotona ekan neukkakäynnin. Käski sängylle pötkölleen, että hänpä katsoo. Tikit eivät olleet onneksi irronneet vaan löystyneet. Neukkatäti sitten kiristeli ne. Sattui aivan saatanasti, eikä siitä nyt hyvä tullut, mutta parempi varmasti kuin ilman kiristystä. Väliliha on aika lyhyt ja "vino". Eipä revennyt toisessa synnytyksessä, kun ei ole juuri mitään, mitä revetä. Voit toki lohduttautua sillä jos on lisää lapsia toiveissa :D

Vierailija
60/73 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion tikit piti kutinsa, ei tullut komplikaatioita ja terve vauva syntyi n 18 v sitten 44 vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi