Välilihan tikit repsahtivat auki, lääkärit eivät tee mitään!
Synnytys 4 päivää sitten, jonka yhteydessä vaikea välilihan repeämä!! Noh, pari tikkiä irtosi vähän sen jälkeen, kun kävin sairaalassa ekan kerran vessassa. Tänään aamulla kun levitin jalkoja wc:ssä, niin koko väliliha repsahti auki :(. Jonotin revenneen tussun kanssa päivystyksessä koko aamupäivän. Kun vihdoin pääsin lääkärille kolmen jälkeen, niin minulle sanottiin, ettei haavaa voi enää ommella, koska se on niin vanha! Tämä on ihan kamala. Mieskin nauroi aamulla, mutta nyt ei enää nauranut vaan sanoi, että näyttää oikeasti rumalta :(. Ei kai tää jää tällaseks?!?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:57"]
Alatiesynnytys on ihana kokemus. Siitä toipuu välittömästi, eikä mitään kipuja ole jälkeenpäin. Heti voi "alkaa nauttia" vauvasta ja seksi sujuu. Eikös juu?
[/quote]
No mulla oli näin. Todella helppo synnytys, vaati yhden tikin.
No hitto vie, en tajua noita "sulla on vauva ja kimität täällä revenneestä alapäästä"- kommentteja! Oli se haava sitten missä vaan, niin suuri haava huolettaa ja ihan aiheesta. Toisekseen kipu on kamalaa ja vie voimia ja mielialaa alaspäin. Ja jos täällä on joku, jonka mielialat eivät synnytyksen jälkeen vaihdelleet ja elämä ollut pielessä ja pelko persiissä, niin onneksi olkoon. Mä olin joka toinen päivä ihan paniikissa ja joka toinen suht ok.
Eli. Saat sympatiani. Käy yksityisellä, jos haluat ajan kanssa jonkun kanssa asian pähkäillä. Suihkuttele, ota ilmakylpyjä, hengitä. Mies ei jätä sua, on varmasti itsekin hämillään ja hädissään sun puolesta. Sä selviät, parikin viikkoa tuo jo lisävaloa elämään.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:28"]
No hitto vie, en tajua noita "sulla on vauva ja kimität täällä revenneestä alapäästä"- kommentteja! Oli se haava sitten missä vaan, niin suuri haava huolettaa ja ihan aiheesta. Toisekseen kipu on kamalaa ja vie voimia ja mielialaa alaspäin. Ja jos täällä on joku, jonka mielialat eivät synnytyksen jälkeen vaihdelleet ja elämä ollut pielessä ja pelko persiissä, niin onneksi olkoon. Mä olin joka toinen päivä ihan paniikissa ja joka toinen suht ok.
Eli. Saat sympatiani. Käy yksityisellä, jos haluat ajan kanssa jonkun kanssa asian pähkäillä. Suihkuttele, ota ilmakylpyjä, hengitä. Mies ei jätä sua, on varmasti itsekin hämillään ja hädissään sun puolesta. Sä selviät, parikin viikkoa tuo jo lisävaloa elämään.
[/quote]
Ainiin, se piti vielä sanoa, että sulla on oikeus olla myös nainen, äitiyden lisäksi. Ja toi seksi, hengähdä hetki. Mulla leikattiin väliliha, parani ok, ja silti edes mietin seksiä puolitoista kuukautta aynnytyksen jälkeen. Silloinkin se sattui. Noin vuosi synnytyksestä tuli tunne, että nyt ollaan täysin toivuttu.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:43"]Hahahhahaha. Tämän takia nämä synnytyskeskustelut menevät aina tappeluksi. Synnytys, oli se minkälainen tahansa, on aina vääränlainen ja naisen reaktiot ja pelot ovat aina vääriä ja vähäteltäviä. Sektiota ei saa vaatia, synnytyksen vauriot ovat höpöhöpöä, seksi on turhaa huoran hommaa, pidätyskyky ihan toissijainen. Oleellista näiden keskustelujen mukaan on vauvasta nauttiminen seuraavat 18 vuotta, täysin sille hommalle antautuen ja oman itsensä ja naiseutensa unohtaen. Korjausleikkauksia ei pitäisi tehdä, vaivoista valittaa eikä jumalauta antaa suunniteltuja sektioita kenellekkään. Itsepähän hankit, niin itse kärsit. Ja mitä enemmän kärsit, sitä parempi äiti olet.
[/quote]
Asiaa ja aamen.
T. vela 31v.
Aina kun sä puhut sitä etelää/
Mun perseeni repeää
(oli pakko)
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:32"]
Mun perseeni repeää
(oli pakko)
[/quote]
Muuten hyvä, muttei edes lähellekään alkuperäistä sanoitusta. Oisit ees vähän enemmän yrittänyt.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:32"]
Mun perseeni repeää
(oli pakko)
[/quote]
Muuten hyvä, muttei edes lähellekään alkuperäistä sanoitusta. Oisit ees vähän enemmän yrittänyt.
[/quote]
Sä saat mun perseeni repeemään? Vähän lähemmäs.
siis onko sulla nyt koko perse halki vaginasta anukseen, vai mitä ihmettä?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:28"]
siis onko sulla nyt koko perse halki vaginasta anukseen, vai mitä ihmettä?
[/quote]
Kuule, ei ihan sinne asti, mutta melkeen joo!
ap
Onnea. Mullakin repesi tikit auki, vakava tulehdus, viikon "tappoantibioottikuuri" joka pysäytti maidon tulon ja lopetti imetyksen siihen, ja alapäässä oli jonkunaikaa ylimääräinen reikä.. Vaadi hoito mitä siihen haluat. Oma kokemukseni on järkyttävä, en voinut istua en kävellä, en käydä vessassa.. Vessakäynnit huusin suoraa huutoa ja itkin kippurassa suihkunlattialla..
Kyllä sä korjausleikkaukseen pääset kun on arpeutunut. Jos nyt ommellaan niin ei se pysy kiinni. Taidat olla ylipainoinen?
Huh, saat sanos hyvästit seksielämällesi ja miehellesi.
Ne odottavat, että se haava ensin umpeutuu ja paranee ja sitten voivat leikata sen, jos tarvetta on. Älä hätäile, ei se sellaiseksi jää! Nyt vain tärkeintä on hoitaa se haava, suihkutella usein, ja jos voit, anna ilmakylpyjä, mutta älä levittele enää, vaan koeta olla "repeilemättä" siellä nyt lisää. Hoitele mies muulla tavoin sillä välin, kun ei paikat kestä normiyhdyntää. Tottahan haavat näyttävät oikeasti rumalta, mutta tuo paranee, usko pois! Ja jos aiotte tehdä lisää lapsia, pyydä seuraavalla kerralla hieman paremmin ja huolellisemmin ompelemaan, niin tulee jälleen nätti peli siitä! Mulla useampi alatiesynnytys, joka kerralla repeillyt aika pahasti, mutta viimeisellä kerralla oli hyvä ompelija ja tuli aika tiukka ja hyvä, ja ihan nättikin on nyt! Oli myös alkuun arka se iho ympäriltä, mutta sekin on nyt ok. Aika tekee myös tehtävänsä ja korjaa repeämäarpia.
Joskus ommellut haavat aukeavat, eikä niitä silloin vo enää tikata uudestaan kiinni koska tulehdusriski on silloin niin suuri. Samoin jos leikkaushaava repsahtaa auki niin sitä ei voi ommella. Haava kasvaa pikku hiljaa kiinni. Jos tarvitsen haavanhoito ohjeita niin voit kysyä neuvolasta.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:37"]
Ne odottavat, että se haava ensin umpeutuu ja paranee ja sitten voivat leikata sen, jos tarvetta on. Älä hätäile, ei se sellaiseksi jää! Nyt vain tärkeintä on hoitaa se haava, suihkutella usein, ja jos voit, anna ilmakylpyjä, mutta älä levittele enää, vaan koeta olla "repeilemättä" siellä nyt lisää. Hoitele mies muulla tavoin sillä välin, kun ei paikat kestä normiyhdyntää. Tottahan haavat näyttävät oikeasti rumalta, mutta tuo paranee, usko pois! Ja jos aiotte tehdä lisää lapsia, pyydä seuraavalla kerralla hieman paremmin ja huolellisemmin ompelemaan, niin tulee jälleen nätti peli siitä! Mulla useampi alatiesynnytys, joka kerralla repeillyt aika pahasti, mutta viimeisellä kerralla oli hyvä ompelija ja tuli aika tiukka ja hyvä, ja ihan nättikin on nyt! Oli myös alkuun arka se iho ympäriltä, mutta sekin on nyt ok. Aika tekee myös tehtävänsä ja korjaa repeämäarpia.
[/quote]
Ei tule umpeutumaan! Ei ikinä, jos sitä ei ommella kiinni! Jo sairaalassa sanottiin, että se on vakava repeämä.
ap
Mulle kävi sama v.2009 esikoisen synnytyksen jälkeen. Tulehtui vielä pahasti :(. No. Kyllä siitä ihan hyvä värkki tuli, mutta ei nätti. Välilihaa ei ole oikeastaan ollenkaan
Broken fucks! Tervetuloa kerhoon. Olisit iloinen, jos ei revennyt peräsuoleen asti. Mulle on tehty jopa korjausleikkaus, mutta siltikin joudun käyttämään varalta vaippoja ajoittain.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:42"]
Mulle kävi sama v.2009 esikoisen synnytyksen jälkeen. Tulehtui vielä pahasti :(. No. Kyllä siitä ihan hyvä värkki tuli, mutta ei nätti. Välilihaa ei ole oikeastaan ollenkaan
[/quote]
Siis jatkuuko sulla peppuun asti se? :0
ap
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:48"]
Sektion tikit piti kutinsa, ei tullut komplikaatioita ja terve vauva syntyi n 18 v sitten 44 vuotiaana.
[/quote]
Aika pahasti yliaikainen tuo 44-vuotias vauva!