Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kukaan terve ei syö Suomessa nakki tai makkarakeittoa tai jauhelihakastiketta perunoilla, niitä tehtiin 50 luvulla pula-aikana! Itse syön yleensä vain sushia.

LopunajantiedemiehetRy
04.09.2021 |

kukaan terve ei syö Suomessa nakki tai makkarakeittoa tai jauhelihakastiketta perunoilla, niitä tehtiin 50 luvulla pula-aikana! Itse syön yleensä vain sushia.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushissa on terveellistä vain avocado tai paprika. Valkoinen riisi on roskaa, soijamauste ympäristömyrkkyä ja lohi on antibioottilohta. Mieluummin syön itse tekemäni nakkikeiton, jossa perunaa, porkkanaa, selleriä, palsternakkaa, lanttua (isoina paloina), kasvislientä, pippuria, laakerinlehteä, sipulia, persiljaa, lipstikkaa ja Snellmanin kunnon nakkeja, jotka ovat täydellisiä.

Vierailija
42/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushin syöminen päivittäin ei ole terveellistä. Raakaa kalaa ei tule syödä joka päivä. Riisiä etikalla myös ei ole pidemmän päälle kovin terveellistä. Merilevässä tulee myös jodia. Toki sushia on montaa erilaista variaatiota, mutta pääraaka-aineet eivät ole hyväksi ainoana ravinnon lähteenä.

Tein töitä sushiravintolassa ja sen vuoden aikana söin niin paljon sushia että en voinut kahteen vuoteen edes katsoa sushiravintolaan päin ilman että alkoi kuvottamaan. Lohta en syönyt varmaan viiteen vuoteen missään muodossa. Että epäilen kyllä että syöt sushia lähes päivittäin. Mutta hyvä trolli tähän viikonloppuun. Muutenkin sushi on aika arvokasta herkkua, ja jos kotona teet niin erittäin työlästä, en usko että kukaan jaksaa sitä vääntää joka päivä ellei siitä makseta palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt sushia 2 kertaa,

Ensimmäisen ja viimeisen.

Mutta aloituksessa mainittuja ruokia syön viikottain.

Olkoon kuinka köyhien ruokaa.

Vierailija
44/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Suomessa on mahtava sekä rikas ruokakulttuuri ja itse pidän siitä kiinni parhaani mukaan. 

Vierailija
45/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaimo teki opiskelemassa olevan ja kotona piipahtavat lapsen erityisestä toiveesta keitettyä perunaa, jauhelihakastiketta ja kylkeen keitettyjä kananmunia ja ruisleipää.

Vierailija
46/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushissahan niitä ravintoaineita paljon on.

Vierailija
47/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on kyllä hyvin yksipuolista ja epäterveellistä pidemmän päälle.

Vierailija
48/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni sushi tehdään kasvatetusta lohesta,

Jota en voi syödä,

Kun niiden ruoka sisältää pähkinää

Vierailija
49/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushissa on terveellistä vain avocado tai paprika. Valkoinen riisi on roskaa, soijamauste ympäristömyrkkyä ja lohi on antibioottilohta. Mieluummin syön itse tekemäni nakkikeiton, jossa perunaa, porkkanaa, selleriä, palsternakkaa, lanttua (isoina paloina), kasvislientä, pippuria, laakerinlehteä, sipulia, persiljaa, lipstikkaa ja Snellmanin kunnon nakkeja, jotka ovat täydellisiä.

Werneri oli täydellisin nakki maan päällä, en tiedä onko enää myynnissä, ainakaan lähimmistä kaupoista ei löydy.

Vierailija
50/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on niin, että hyvä kunnon ruoka = ne ruuat, joista minä tykkään. Huono ruoka = ne ruuat, joista minä en tykkää.

Näin siis esimerkiksi juustoiset pastaruuat ovat kunnon ruokaa, niitä syö jokainen järkevä ihminen. Paitsi tietysti mikään lohipasta, kukaanhan ei moista söisi, tai jos syö, niin ei ymmärrä hyvästä ruuasta mitään. Mutta minä kyllä mielelläni neuvon, mikä on hyvää ruokaa!

Vierailija
51/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. 

Sushi on Japanista ja Japania on ydinpommitettu ja on edelleen miehitetty maa. En keksi millä perusteella heidän ruokiaan voisi joku pitää parempina kuin meidän ruokiamme. Semminkin kun ovat vielä pienikokoisia ja heikkojakin, siinä missä suomalaiset kuuluvat maailman isoimpiin ja vahvimpiin - eli ravintomme on kaikesta päätellen parempaa. 

Vierailija
52/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. 

Sushi on Japanista ja Japania on ydinpommitettu ja on edelleen miehitetty maa. En keksi millä perusteella heidän ruokiaan voisi joku pitää parempina kuin meidän ruokiamme. Semminkin kun ovat vielä pienikokoisia ja heikkojakin, siinä missä suomalaiset kuuluvat maailman isoimpiin ja vahvimpiin - eli ravintomme on kaikesta päätellen parempaa. 

Näin. 

Ihmisten koon kehitys on vahvasti sidoksissa ravintoon ja joihinkin muihin kasvuympäristön tekijöihin. 

Aasialaiset ovat pieniä nimenomaisesti matalamman elintason ja ravintoköyhemmän ruoan vuoksi. Toki Japanissa nykyään voi syödä niin paljon kuin haluaa, mutta ihmisen koon kasvu kestää vuosisatoja. Ellei tuhansia. 

Suomalaiset ovat olleet yhtä pieniä kuin aasialaiset joskus keskiajan tienoilla. 

Vierailija
53/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaan usein japanilaista ruokaa ja lapsille onigirejä evääksi kouluun. Nyt kyllä rupesi tekemään mieli tulista makkarakeittoa tai tuota peruskastiketta. Kiitos!

T. ulkosuomalainen

Vierailija
54/85 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas sushitrolli

Vierailija
55/85 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sushejasi ja lakkaa haukkumista muiden ruokatottumuksia, tyhmä!

Vierailija
56/85 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen versio sushista (maanantain lounasruoka):

Keitä sunnuntaiaamun perinneruokaa riisipuuroa reilu annos. 

Säilytä tähteeksi jäänyt puuro jääkaapissa.

Pyörittele palloiksi, kääri koivunlehti päälle ja tarjoile purjonpalasen kanssa

lautasella, jossa  on pieni lätäkkö soijakastiketta.

Asettele kaksi suunnilleen tasamittaista koivunoksaa ottimiksi lautasen reunoille.

Näin syöminen on hidasta ja ehdit saada tämän eksoottisen ruokalajin makunautinnon

talteen kokonaisuudessaan  

Vierailija
57/85 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakeitto on mun lempiruoka.

Vierailija
58/85 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään perunoilla, vaan yleensä haarukoilla tai lusikoilla.

Jos hirveä nälkä, kauhon kitaani vaikka sormin.

Vierailija
59/85 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sekä sushia että makkarakeittoa! Tänään oli makkarakeittopäivä ja hyvää oli!

Vierailija
60/85 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle ituhippi ulisee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi