kukaan terve ei syö Suomessa nakki tai makkarakeittoa tai jauhelihakastiketta perunoilla, niitä tehtiin 50 luvulla pula-aikana! Itse syön yleensä vain sushia.
kukaan terve ei syö Suomessa nakki tai makkarakeittoa tai jauhelihakastiketta perunoilla, niitä tehtiin 50 luvulla pula-aikana! Itse syön yleensä vain sushia.
Kommentit (85)
Mulla on kolme alle kymmenvuotiasta lasta. Kahden lempiruoka on sushi ja yhden makkarakeitto, että sattuikin.
Tuollaiset perinteiset keitot on muutenkin vähän pula-ajan ruokaa. Perunoiden, kasvisten ja lihan joukkoon lisätään lientä, että saadaan ruokaa jatkettua ja maha halvemmalla täytettyä.
Ap nyt ei erottaisi sushia kalapuikosta.
Mä syön noita kaikkia, tosin en samalla aterialla.
Onks se aitoa sushia (Japanin kalasta) vai halpaa kopiota?
Mun mielestä aito makkarakeitto tai läskisoosi on parempaa.
Hyi en tykkää sushista.
Eilen tein jauhelihakeittoa, kasvispihvejä kesäkurpitsasta ja porkkanoista sekä litistettyjä perunoita. Salaattia lisäksi. Kylläpä oli hyvää.
Ei ole muuhun varaa. Perunat kasvatan itse, kastike on sika-naudasta tehty ja seuraavina päivinä lämmitettäessä jatketaan kastiketta vielä vedellä.
Jaha, aloittaja ei tykännyt siitä kun ei saanut huomiota siinä amerikkalaisten perusruokia käsittelevässä ketjussa. Otti oman kommenttinsa ja pisti otsikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Onks se aitoa sushia (Japanin kalasta) vai halpaa kopiota?
Mun mielestä aito makkarakeitto tai läskisoosi on parempaa.
Sushin sushi on riisi, ei kala.
Kyllä savulohi on paljon parempaa.
Minä taas en tykkää sushista, pari kertaa maistanut ja ei kyllä kovin hyvää ole, ihmetyttää vielä määrät mitä ihmiset sitä syövät... Yök!
Tein eilen nakki- ja jauhelihakeittoa, jauhelihakeittoon ei kyllä tullut perunaa, aiemmin viikolla söin sushia. Tasapaino.
Eikö sushi ole juuri japsien pula-ajan ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä savulohi on paljon parempaa.
Meillä ei ole varaa! Itkuntuhruisten lasten suut napsaa, mutta sushia vaan syödään, kun köyhälle ei tässä maassa savukalaa sallita.
Olen terve (ohessa pdf-liitteenä lääkärintodistus ja veri-ja virtsakokeitten tulokset). Syön makkarakeittoa ja jauhelihakastiketta perunoilla.
Joten aloittaja puhuu paskaa.
Minun mielestä sushi on yliarvostettua. Meillä syödään normi ruokaa (keittoja, kastikkeita, uuniruokia) ja ihan terveenä ollaan pysytty. Lapsetkin noilla ruuilla kasvaneet aikuisiksi. Kukin tyylillään. Kohta lämmitän eilistä makkarasoppaa, ihan itse tehtyä.
Nakkikeitto on hyvää. Meillä sitä tehdään usein.
Aloitushan on tietenkin tehty ärsyttämään, mutta kyllä minä mieluummin syön ihan perusruokia. Siis niitä vanhanaikaisia.
Onneksi en oo terve! 😄 Raakaa kalaa en syö.