Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL
Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?
Kommentit (105262)
Pinna on varmaan kireä
Hah, Sami sai Pekan tolaltaan.
..ttu tuo Pekka on ärsyttävä.
En oo niin seurannut Samia mutta mikä tässä on homman nimi? Yleensä kun keskustellaan esim politiikasta ja joku on eri mieltä niin pidän kiinni omasta kannastani. Noi puhuu tilannetajusta ja vänkäämisestä. Kaikilla muillako on tilannetajua paitsi ei Samilla???
Mikä tää näiden ulkotehtävä oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Sami! Hyviä pointteja.
"että se on ok että porukka menee mölömölömölö *heiluttelee käsiään* mutta mä huudahdan jotain niin se on paha"
Ehkä hänen pitäisi miettiä, että miksi se hänen sanomansa asia on sitten juuri sellainen, mikä saa muut ihmiset närkästymään. Tilannetaju tarkoittaa juuri sitä.
Ei tuossa tilannetaju ole syynä. Tässä tapauksessa syy on enimmäkseen, että sanoja on väärä. On nähty niin monta tilannetta, että Sami sanoo jotain ja saa hirveät haukut päälleen, mutta puolen tunnin päästä joku sanoo ihan täsmälleen saman asian, niin kukaan ei välitä.
Tämä. Jos sen heiton sanoisi joku toinen sille vaan naureskeltaisiin kuinka vittuuntuneen näköinen Aki ois ollu.
Mutta kun ei kukaan muu ois sanonut sitä tuolleen, aidosti positiivisen oloisena ja täysin näkemättä, että toisella on huono fiilis. Korkeintaan sarkastisena murahduksena.
Kyllä minä näen sen ihan yhtä lailla sarkasmina äänensävystä riippumatta. Ja jos aidosti ei näe, että toisella on huono fiilis, miten siitä kukaan voi loukkaantua? Tätä en tajua. Käsketään lukemaan tilanteita, mutta sitten heti perään todetaan, että sinä et osaa lukea tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuokin ihme juttu, että kaikki huutavat, miten tyhmä ja tilannetajuton ja sosiaalisesti kyvytön Sami on, mutta sitten kun Sami sanoo, että "okei, minä olen tyhmä ja tilannetajuton", niin kaikki huudahtavat yhteen ääneen, että "eeeet sä nyt noin voi sanoa, älä nyt aloita noin". Mitä HELKKARIA nuo haluavat, että Sami nyt sanoo?
Mulla onkin itseasiassa lähipiirissä tyyppi, joka ei kestä yhtään kritiikkiä. Jos sitten ihan asiallisesti hänelle kertoo, että joku hänen toiminnassaan nyppii, alkaa kauhea itsesäälissä kieriskely ("minä oon huono, minä oon surkea, minä en osaa mitään"). Se vesittää aika tehokkaasti sen kritiikin. Kukaan ei ole tarkoittanut mitään niin vakavaa, mutta toinen ei kestä mitään asiallistakaan kritiikkiä, niin onhan se nyt vähän hankala tilanne.
MItä itsesäälissä kieriskelyä se on, jos toistaa sanasta sanaan sen kritiikin, jota ne muut huutavat?
Kerrotaan, että sinussa on tällainen ominaisuus, joka sitten aiheuttaa muissa ärsytystä. Ja kun muut ärtyvät, niin se johtuu siitä, että ne ei haluaisi sellaisessa tilanteessa kuulla näsäviisaan pirteällä äänellä Samin heittoja. Ei kukaan ole sanonut, että "olet täysin paska ihminen, kukaan ei halua olla sun kanssa missään tekemisissä", mutta sellaisena tuo henkilö on sen ottanut. Kritiikki otetaan suurempana kuin se on, koska oma psyyke ei kestä minkäänlaista kritiikkiä, ja siksi kaikki pienikin kritiikki tuntuu itsestä koko itsetunnon musertavalta.
Mikä tässä on liian vaikeaa ymmärtää? Oletko Sami?
Minusta tuo koko keskustelu Samin heitosta on muiden osalta viety liian pitkälle ja tuntuu joukkolynkkaukselta, siitäkin huolimatta että Sami aiheuttaisikin ärsytystä muissa. Etenkin puhe Samin itsekkyydestä, koska hän ei mielestäni ole lähellekään itsekkäimmästä päästä tuolla talossa.
Vierailija kirjoitti:
Lasse parka kaljuuntuu keskeltä päälakea.
No voivoi onpas maailman kauhein asia.
Tuo koko tilannehan oli Pekan masinoima, joihin muut tolvanat yhtyi mukaan. Katja oli jonkinlainen järjen ääni, muiden vaan purkaessa kaunojaan ja pahaa oloaan. Tuossa oli tarkoitus vaan painaa Samia alas ja saattaa huonoon valoon. Hän on helppo kohde erikoisena ja ulkopuolisena persoonana. Lisäksi Pekka on kai tajunnut Samin olevan suositumpi äänestysten perusteella ja tänään luulee olevan taas äänestysten aika.
Eihän siinä alkuperäisessä heitossa ollut oikein mitään väärää. Ehkä turha huikkaus Samilta, mutta noita mölyapinoita voisi koko ajan käskyttää pitäämäön turpansa kiinni samoilla stamdardeilla.
Aivan absurdi kohtaus tuo äsköinen. Eikä Sami ole mikään oma suosikki, mutta harmiton ja hyvätahtoinem heppuhan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Autismikirjon häiriö on siis HÄIRIÖ, eli se ei ole normaali tila. Samilla on aivan varmasti näitä piirteitä.
Millä perusteella sanot AIVAN VARMASTI. Aikamoista puhetta. 👿
Vierailija kirjoitti:
En oo niin seurannut Samia mutta mikä tässä on homman nimi? Yleensä kun keskustellaan esim politiikasta ja joku on eri mieltä niin pidän kiinni omasta kannastani. Noi puhuu tilannetajusta ja vänkäämisestä. Kaikilla muillako on tilannetajua paitsi ei Samilla???
Kyllä. Kaikkien mielestä kaikki muut osaavat lukea tilanteita ja pitää turpansa kiinni, jos toinen näyttää olevan pahalla tuulella. Pekka varsinkin kehui, että hän skannaa koko ajan tilanteita, sopiiko jotain sanoa vai ei ja hän sanoo asioita ainoastaan silloin, kun on varma, ettei ketään suututa. Taavi taas oli sitä mieltä, että Sami asettaa itsensä muiden yläpuolelle, kun erehtyy kysymään, millaisista asioista ja miksi porukka loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Sami! Hyviä pointteja.
"että se on ok että porukka menee mölömölömölö *heiluttelee käsiään* mutta mä huudahdan jotain niin se on paha"
Ehkä hänen pitäisi miettiä, että miksi se hänen sanomansa asia on sitten juuri sellainen, mikä saa muut ihmiset närkästymään. Tilannetaju tarkoittaa juuri sitä.
Ei tuossa tilannetaju ole syynä. Tässä tapauksessa syy on enimmäkseen, että sanoja on väärä. On nähty niin monta tilannetta, että Sami sanoo jotain ja saa hirveät haukut päälleen, mutta puolen tunnin päästä joku sanoo ihan täsmälleen saman asian, niin kukaan ei välitä.
Tämä. Jos sen heiton sanoisi joku toinen sille vaan naureskeltaisiin kuinka vittuuntuneen näköinen Aki ois ollu.
Mutta kun ei kukaan muu ois sanonut sitä tuolleen, aidosti positiivisen oloisena ja täysin näkemättä, että toisella on huono fiilis. Korkeintaan sarkastisena murahduksena.
Kyllä minä näen sen ihan yhtä lailla sarkasmina äänensävystä riippumatta. Ja jos aidosti ei näe, että toisella on huono fiilis, miten siitä kukaan voi loukkaantua? Tätä en tajua. Käsketään lukemaan tilanteita, mutta sitten heti perään todetaan, että sinä et osaa lukea tilanteita.
No vähän vaikea se nyt on tuota vaan lennosta maallikon opettaa joku lukemaan tilanteita, jos se ei ole henkilössä sisäsyntyistä. Normaalisti tuollaista tehdään vuosien koulutuksen ja työn kautta opitun avulla.
Taaville tosin pointsit siitä, että ihan hyvin sanoi, että kyllähän Sami vähän osaakin lukea toisen tunteita, kun on joskus aiemmin tullut Taavilta kysymään miksi tää on harmissaan tai jotain. Minusta se oli ihan rakentavaa.
No ehkä tuo tilanne oli tietysti lopulta väärä palautteen antamiseen, kun siinä tuli juuri täälläkin palstalla nähtävä vastareaktio "kaikki muut vastaan Sami", mutta asia nyt kuitenkin oli oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Sami sanoi Akille kun Aki suuttunut.
En tiedä. En löydä kuin kohdan jossa Sami kysyy Akilta loukkasiko ja Aki vastaa ei. Muut jaksaa alkaa kyllä mölistä omaa vitutustaan. Sami on herkkä ihminen ja se on helppo kohde purkaa omia paskojaan.
Pekan heitot tänä aamuna.
Ekaksi Syytti Samia puoli seitsemän aikaan muurin hajottamisesta jne. Villelle, kun oli ensin itse jäänyt Villelle kiinni.
Jatkuu koska tämä typerä botti ei anna lähettää koko viestiä kerralla.
Hiemanko porukka hajoilee XD
Ihmiset on erilaisia ja kukaan ei kyseenalaista Melodia tuolla kun vallannut koko köökin ja sanelee sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En löydä kuin kohdan jossa Sami kysyy Akilta loukkasiko ja Aki vastaa ei. Muut jaksaa alkaa kyllä mölistä omaa vitutustaan. Sami on herkkä ihminen ja se on helppo kohde purkaa omia paskojaan.
Ekaksi Syytti Samia puoli seitsemän aikaan muurin hajottamisesta jne. Villelle, kun oli ensin itse jäänyt Villelle kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi kello yhdentoista aikaan Pekka keitti puuroa joka meni pilalle ja sanoi ärsyyntyneenä "Voi kirosana. Tais tulla Samipuuroa". Sami kuittasi samantien takaisin "Oh, tuli huonolle puurolle nimi" ja porukka nauroi. Sami sen jälkeen vielä neuvoi että puuroon voi aina lisätä vettä tai hiutaleita lisää.
Laura kysyi sen jälkeen että mikä puuro ja Sami selitti että nyt kun puuro menee huonoksi niin se on Samipuuroa ja sitten "Tykkään kun asioita nimetään minun mukaan", eli Sami ei todellakaan tykkää siitä (muistakaa myös SääntöSami) Pekan heitto ei naurattanut ketään koska kaikki näkivät sen että Pekka yritti tahallaan ärsyttää Samia ja Sami sai käännettyä sen nopeasti voitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi kello yhdentoista aikaan Pekka keitti puuroa joka meni pilalle ja sanoi ärsyyntyneenä "Voi kirosana. Tais tulla Samipuuroa". Sami kuittasi samantien takaisin "Oh, tuli huonolle puurolle nimi" ja porukka nauroi. Sami sen jälkeen vielä neuvoi että puuroon voi aina lisätä vettä tai hiutaleita lisää.
Laura kysyi sen jälkeen että mikä puuro ja Sami selitti että nyt kun puuro menee huonoksi niin se on Samipuuroa ja sitten "Tykkään kun asioita nimetään minun mukaan", eli Sami ei todellakaan tykkää siitä (muistakaa myös SääntöSami) Pekan heitto ei naurattanut ketään koska kaikki näkivät sen että Pekka yritti tahallaan ärsyttää Samia ja Sami sai käännettyä sen nopeasti voitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmanneksi. Sami heitti Akille hieman yhdentoista jälkeen. "Pidä hauskaa siellä ulkoilmassa"
Aki vastasi, Kokeillaan pitää ja painui ulos.
Sanni sen jälkeen kun Aki poistui, Ottaakohan Aki vähän liian tosissaan
Sami siihen, Varmaan nukkunut huonosti
Pekka, Sami nyt vähän filtteriä, pää pois byllystä (ei käyttänyt tuota sanaa vaan sitä pahempaa)
Sami, Mitä?
Pekka, Pää pois byllystä!
Sami, Mitä se tarkoittaa?
Pekka, Tarkoittaa sitä mitä minä olen sinulle joskus sanonut
Sami, Tä?
Pekka, Että välillä tilannetajua
Aki ja Sami ovat olleet ystäviä talossa. Pekka ei ole kummankaan ystävä. Tähän tilanteeseen kun vertaa, varsinkin kun miettii mitä Pekka on sanonut ystävästään Anssista tai Katjasta, niin Pekan mielestä kaikki mitä Sami sanoo tai tekee on aina väärin, paitsi silloin kun hän itse sanoo jotakin "vitsikästä" ystävilleen, tai muille ystävistään.
Ja mikähän tässä viestissä oli botin mielestä sääntöjen vastaista.
Porukalla ”opettaminen ” näyttää kyllä aina pahemmalta kuin joku yksittäisen harkitsemattoman kommentin laukominen. Taas loukkaannuttiin toisen puolesta ennenkuin varsinaisten osapuolten tuntemuksista olisi keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on Pekalla jäätävä viha ja kateus Samia kohtaan. Nälvintä menee jo yli. Sami on yleisön mielestä pelastunut usein ja eilen sai viellä Ärrän. Pekka yrittää saada sen ulos kun on huomannut Samin olevan suositumpi kuin itse.
Kateutta tuo ei ole. Pelkkää ärsyyntymistä kun Sami ei tajua mitä sille puhutaan.
Ei mulla olis mitään ongelmaa olla Samin kanssa vaikka kuinka pitkään, Melodya en kestäis viikkoakaan enkä monta muutakaan noista.