Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska saa yrittää uutta raskautta...

31.08.2006 |

Moi,

Minulle tuli keskenmeno viikolla 16. Synnytin vauvan ja jouduin kaavintaan. Kovasti haluaisimme perheenlisäystä vielä. Koska saa alkaa yrittämään uutta raskautta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja onnittelut kaikille raskautetuille. Itselläni on jo kova hinku tulla uudestaan raskaaksi, vaikka kuukautisia vielä odotellaan. Jotenkin syli jäi niin tyhjäksi että siihen kaipaisin lisätäytettä. Päivät tuntuvat pitkiltä odottaa ja masentuneeksikin itseni tunnen. Mutta toivottavasti ajan kanssa olo helpottaa. Seuraava raskaus menee varmasti pelätessä.

Vierailija
2/17 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut varsin erilaisia ohjeita ja neuvoja. Meillä oli km. vkolla 20+5 ja odottelimme KOLME pitkää kuukautta ennen kuin saimme luvan uuteen yritykseen.

Ensin piti odottaa vain ekoja kuukautisia, sitten jälkitarkastusta. Olin asennoitunut, että jos jälkitarkastuksessa todetaan kaiken olevan kunnossa, niin heti uutta yrittämään. Mutta lääkäri halusi vielä erinäisiä verikokeita minusta ja miehestä ja tulosten saaminen kesti monia viikkoja. Mitään selitystä keskenmenolle ei löytynyt. Silloin saatiin " lupa" . Yleensä olen kuullut ohjeeksi odottaa yhdet normaalit kuukautiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta ja osanotoistasi....Tässä kohtaa jotenkin helpottaa kun tietää että uutta raskautta saa kuitenkin aika pian koittamaan., vaikka aika kuluukin hitaasti. Minulla on muutaman viikon päästä jälkitarkastus, siellä ajattelin kysellä lisää.

Vierailija
4/17 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuiko seuraava raskautesi hyvin?

Vierailija
5/17 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta piti sanoman että minulla keskenmeno ja tuulimuna raskaus takana ja molemmilla kerroilla olen saanut luvan yrittää taas jälkitarkastuksen jälkeen.

Vierailija
6/17 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni myös minulta.

Minä synnytin toukokuun alussa rv 18 kuolleen poikamme, ja sen jälkeen jouduttiin tekemään vielä 2 kaavintaa. Mitään syytä ei löytynyt meilläkään.

Lääkäri suositteli odottamaan ainakin yhdet kuukautiset, jotta kohtu pääsee tyhjenemään kunnolla. 1. kuukautiset alkoivat n. 6 viikkoa toisen kaavinnan jälkeen, ja senkin jälkeen on ollut epämääräisiä vuotoja yms. 3 päivää sitten tein kuitenkin positiivisen raskaustestin, siis noin 4 kuukautta keskenmenon jälkeen! Välissä ehti tulla kahdet kuukautiset.

Nyt sydän on toivoa ja iloa, mutta myös surua ja pelkoa täynnä...

Vierailija
7/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno tapahtui tämän vuoden maaliskuussa. Vielä en ole onnistunut raskautumaan uudelleen. Tosin tällä hetkellä elän jännittäviä aikoja. Viikonloppuna jo odottelin kuukautisia, eikä vieläkään...

Vierailija
8/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenon johdosta. Meillä tapahtui keskenmeno toukokuussa äitienpäivänä rv12. Lääkäri totesi kohdun tyhjentyneen itsestään ja sanoi vain että mitään aikaa ei ole että milloin voi alkaa uudestaan yrittään mut totesi vaan et uudestaan raskaaksi voi tulla vasta ku elimistö on parantunu edellisestä.

Vierailija
9/17 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään pysähtyneen keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen jäljiltä jälkitarkastuksessa. Lääkäri katsoi että kaikki on kunnossa ja sanoi että uutta raskautta voi yrittää vaikka heti, eli siis ei tarvitse yksiä kuukautisia odottaa (kysyin asiaa nimenomaan).

Vierailija
10/17 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa lupaavalta. Itelläni on tarkastus ensi maanantaina ja aion kysäistä asiaa.

Vierailija
11/17 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että käytännöt vaihtelevat näin paljon...liekö paikkakunnasta kyse.

Vierailija
12/17 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta meilla ulkomailla saman kaupungin 3 eri laakaria vastasi kesakuisen km:n jalkeen eri tavalla!! Yksi kaski odottaa 6 kuukautta ja antoi pilleritkin 3 kk! Toinen sanoi ettei mitaan odotukdia, kun vikaa ei loydetty heti vaan uudelleen, ja kolmas kehoitti siihen yksien menkkojen odotukseen...

Kaikille voimia jatkaa yritysta km:n ja tm:n jalkeen ja terveisia tutuille nikeille!

Vierailija
13/17 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee sellainen olo että kehen uskoa. Monelle on sanottu niin erilailla. Mulle sanottiin maanantaina että muutamat menkat olis hyvä ootella. Mulla epäilivät että toksoplasma -alkueläin ois aiheuttanut keskenmenon. Mitään muuta poikkeamaa ei löydetty. Kohdunsuun kestäminen muo pelottaa eniten, onhan se ollut auki mutta ilmeisesti se palautuu aika nopeasti.

Vierailija
14/17 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime perjantaina rv 11 löytyi ultrassa kooltaan viikkoa 8 vastaava sikiö jonka sydän lyönyt. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin. Olin valmiiksi vutoanut verta jo kaksi päivää ja vuoto loppui (näillä näkymin) kokonaan eilen. Lääkäri sanoi että jos kahden viikon päästä jälkitarkastuksessa kaikki on kunnossa niin uutta raskautta saa yrittää vaikka heti. Voin olla että olen väärässä, mutta muistelisin jostain kuulleeni että kaavinnan jälkeen " varoaika" on pidempi?

Vierailija
15/17 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten saatiin tietää ultrassa rv 12, että sikiön kasvu oli loppunut paria viikkoa aiemmin. lääkkeellinen tyhjennys onnistui (ultrassa varmistettiin, että kohtu oli tyhjä) ja nyt odotellaan kuukautisia, joiden jälkeen saa yrittää uutta raskautta. Asun ulkomailla ja täällä on tapana antaa e-pillerit kuukaudeksi keskenmenon jälkeen. Selittivät että auttaa kohdun toipumisessa, mutta tiedä tuosta. Nyt on kuitenkin toiveena, että kuukautiset alkavat sitten aika varmasti tiettynä päivänä.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille!

Ps. Nim.77mm, meillä taitaa olla aika samanlainen tilanne eli keskenmeno pari viikkoa sitten ja kotona touhuaa reilu 1-vuotias, vai muistankohan nimimerkin väärin?

Vierailija
16/17 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet. Minulla on 1 v 2 kk poika ja toinen raskaus meni kesken (tai siis lääkkeellinen tyhjennys tehtiin, kun keskenmeno oli pysähtynyt) viime perjantaina. Laskettu aika toiselle olisi ollut 23.3.2007.

Vierailija
17/17 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain keskenmenon tammikuussa. Ennen sitä oli kaksi tuulimuna raskautta. Keskenmeno tuli rv. 15 +

Meidän piti odottaa yhdet kuukautiset. Ne tulivat keskenmenosta 4 viikon päästä. Sen jälkeen eli helmikuusta olemme yrittäneet lasta uudelleen, ja nyt olemme siinä vasta onnistuneet.

Olen nyt tällä hetkellä rv. 14 + ja kaikki on kunnossa.