Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku tunnesyöjä keksinyt korvaavan keinon?

Vierailija
10.10.2014 |

Itse huomaan aina alkavana syödä kun stressaa, ahdistaa, suututtaa, on paha mieli jne. Tiedostan tämän ja sen, että kannattaisi opetella toisia tapoja toimia noissa tilanteissa. En vaan ole keksinyt mitään millä oikeasti korvata tuo syöminen, se kun on niin helppo napata se suklaapatukka melkein missä ja milloin vain...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitness-elämä

Vierailija
2/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt kohdata tunteita, jotka johtavat tunnesyömiseen?

"Tunne- tai lohtusyöminen on usein yksinäisen vastuunkantajasuorittajan selviytymiskeino. Mikäli sitä tahtoo vähentää, on löydettävä muita selviytymiskeinoja, kuten yksinäisyyden purkaminen, rajojen asettaminen sekä suorittamisesta ja täydellisyyden tavoittelusta hellittäminen.

Koska tunnesyömisen taustalla on tiettyjä tunteita, tulisi pyrkiä tunnistamaan tietyt tunteet ja niiden viriäminen. Tunteet tulisi kohdata, mutta niitä ei saisi jäädä paisuttelemaan. Tunne kulkee lävitse ja menee ohi, kun siitä päästää irti.

Tunteiden kohtaamisen portaat:

- pysähdy

- tunnista

- hyväksy

- tutkiskele

- päästä irti"

http://www.naistenkartano.com/artikkelit/riippuvuudet/tunne-ja-lohtusyominen/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH

Vierailija
4/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ateriarytmi että ei ole koskaan kiljuva nälkä on auttanut minua. Samoin se, että ei vedä itseään niin kireälle että on pakko kompensoida kurjaa oloa edes jollakin. Eli tarpeeksi unta, omia mukavia juttuja, rauhoittumisaikaa jne.

Itse en ryhtynyt vähähiilariselle dieetille, mutta sen jälkeen kun vähensin radikaalisti vehnän määrää (siitä tulee minulle turvotusta ja ripulia ja jatkuva lievästi etova olo), minun ei ole tarvinnut myöskään syödä herkkuja niin jatkuvasti epämääräiseen heikotukseen tai vitutukseen. Edelleen välillä tekee mieli jotain hyvää, ja saatan vähän suklaata syödäkin, mutta jotenkin syömiset ovat tasapainottuneet. Käytännössä en siis syö enää pastaa enkä vehnäleipää, varsinkaan lounaalla. Hiilareita tulee kuitenkin riisistä, perunasta yms. muista tärkkelyslähteistä, enkä ole niitä ruvennut mitenkään rajoittamaan. Aamulla syön 100% kauraleipää ja muutenkin kunnon aamupalan että pärjään hyvin lounaaseen asti.

Vierailija
5/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kayn nykyään katsomassa rahastojeni nousseita arvoja. Oikeasti, se helpottaa eikä tarvitse syödä!

t: entinen läski, nykyinen hoikka, joka laittaa rahansa alkholin ja mässyn sijaan osakkeisiin ja rahastoihin

Vierailija
6/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan 5:2 diettiä.

Paastopäivät voi kriisitilanteissa tehdä tiukkaa, kun stressi käskee mättämään ruokaa, mutta yritän pysyä lujana ja lupaan itselleni herkkuja seuraavana päivänä. Kiloja lähtenyt nyt 3 kuukauden aikana. Tosin puolet tästä ajasta meni paastopäivien osalta pieleen, kun saimme kuulla yt:n alkamisesta. Stressisyöppö iski enkä jaksanut välittää! Mutta kun taas yt-tilanteeseen tottui, niin olokin helpottui ja paastopäivistä on ollut helpompi pitää kiinni.

Vierailija
7/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin säännöllinen, terveellinen ateriarytmi on auttanut. Pitää huolehtia siitä, että joka päivä syö kaksi lämmintä ateriaa ja kunnon aamiaisen. Iltapalalla annan itselleni luvan syödä vähän enemmän hiilareita. Yritän keksiä jotain muuta kivaa tekemistä silloin kun harmittaa ja tekisi mieli herkkuja. Luen vaikka lehteä tai menen lenkille.

Vierailija
8/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesyöppöys lihottaa, ja olen tehnyt päätöksen, etten anna periksi äkillisille mieliteoille. Se päätös siis auttaa siinä tilanteessa, kun tekee mieli herkkua. Perustelen itselleni, että olen päättänyt, että en ota sitä suklaapatukkaa ja sillä sipuli.

Vierailija
9/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pudonnut puolessa vuodessa puolitoista kiloa tuolla edellämainitulla. Varmaan koska olen voinut jättää niitä välipaloja pois. En siis ole mitenkään ylipainoinen, vaan olin normaalipainon ylärajoilla, ja nyt siellä keskemmällä. Mutta toisaalta kun tarkoitus ei ole ollut laihduttaa vaan viihtyä omassa kropassa, tämä on ollut just sopiva.  Terv. nro 3

Vierailija
10/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen kuin ap. Välillä olen saanut napostelua kuriin jauhamalla purkkaa.

Vierailija
11/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta patukan sijaan ihana lehti tai meikki tai uusi paita. Ala seurata jotain hyvää sarjaa, johon jäät koukkuun, ja katso aina uusi jakso Netflixistä kun tekisi mieli mättää herkkuja.

Vierailija
12/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 09:59"]

Itse huomaan aina alkavana syödä kun stressaa, ahdistaa, suututtaa, on paha mieli jne. Tiedostan tämän ja sen, että kannattaisi opetella toisia tapoja toimia noissa tilanteissa. En vaan ole keksinyt mitään millä oikeasti korvata tuo syöminen, se kun on niin helppo napata se suklaapatukka melkein missä ja milloin vain...

[/quote] Tähän on helppo vastaus joka takuulla toimii. Tulinen rakastuminen tai intohimoinen suhde saa tunnesöpön kilot karisemaan silmissä. Tunnesyöppö syö myös tylsyyteensä eli hommaa nyt pikapikaa itsellesi joku mehevä mies! TOIMII!

Vierailija
13/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaus tai kutominen! Netistä löytyy aivan ihania ilmaisia ohjeita. Mulla alkaa vaatteet roikkua kun en ole virkkaamisesta innostuttuani ehtinyt tunnesyöppöillä

Vierailija
14/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh voi oikeasti auttaa! Pääsee eroon sekä sokeririippuvuudesta, että siitä jatkuvasta nälästä ja naposteluhimosta. Huomaan itsessäni että käytän tunnesyömistä tekosyynä joka muka jotenkin oikeuttaa sen suklaan syömisen! Sitä paitsi, eihän suklaassa mitää pahaa ole, mutta sokerissa on :)

Vierailija
15/15 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt eroon varsinnaisesti tunnesyöpöttelystä, syön vain terveellisemmin.:) ressaamaan tai ahistaan ku alkaa niin syön sen suklaapatukan sijaan omenan, tomaatin, porkkanan, appelsiinin tai jotain vastaavaa. :)