Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako Espanjaan mennä?

Vierailija
09.10.2014 |

Reissu olisi parin viikon päästä. Ei Madridiin, mutta lähialueille.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:26"]

No voi kuule, te voitte aivan vapaasti mennä minne tykkäätte. Mua vaan ei kiinnosta tälläisessä tilanteessa lähteä, suotakoon se mulle ja mun perheelle. Ei se tarkoita panikoimista. Se on varman päälle ottamista. Pääsee sinne ulkomaille myöhemminkin. Ei elämä lopu tänä vuonna.

[/quote]

Sä voit vapaasti pysyä perheinesi kotona, ei se kenellekään kuulu. Mutta ei sekään sulle kuulu jos joku haluaa matkustaa Espanjaan. Jos sua ei kiinnosta tämä aihe ollenkaan, niin miksi olet ketjussa? :)

Otatko selvää etukäteen aina muistakin tarttuvista taudeista, kulloisestakin meningokokkitilanteesta ja antibioottiresistentin tuberkuloosin esiintymisprosenteista alueittain, vai muodostuuko sun päätökset todellisten uhkien sijaan aina keltaisen lehdistön vuoksi? Todelliset uhat tuollakin on ihan jotakin muuta kuin Ebola, mutta niistähän ei tarvitse välittää kun ei niistä kukaan jaksa puhua.

Vierailija
22/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:26"]

No voi kuule, te voitte aivan vapaasti mennä minne tykkäätte. Mua vaan ei kiinnosta tälläisessä tilanteessa lähteä, suotakoon se mulle ja mun perheelle. Ei se tarkoita panikoimista. Se on varman päälle ottamista. Pääsee sinne ulkomaille myöhemminkin. Ei elämä lopu tänä vuonna.

[/quote]

Sä voit vapaasti pysyä perheinesi kotona, ei se kenellekään kuulu. Mutta ei sekään sulle kuulu jos joku haluaa matkustaa Espanjaan. Jos sua ei kiinnosta tämä aihe ollenkaan, niin miksi olet ketjussa? :)

Otatko selvää etukäteen aina muistakin tarttuvista taudeista, kulloisestakin meningokokkitilanteesta ja antibioottiresistentin tuberkuloosin esiintymisprosenteista alueittain, vai muodostuuko sun päätökset todellisten uhkien sijaan aina keltaisen lehdistön vuoksi? Todelliset uhat tuollakin on ihan jotakin muuta kuin Ebola, mutta niistähän ei tarvitse välittää kun ei niistä kukaan jaksa puhua.
[/quote]

Kunhan kommentoin kun täällä syytettiin panikoinnista. Ei sinne kenenkään pakko ole mennä ja kyllä otan selvää monistakin asioista. Lasteni kanssa en moneenkaan maahan halua matkustaa. Sä voit mennä. Mukavaa matkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:26"] No voi kuule, te voitte aivan vapaasti mennä minne tykkäätte. Mua vaan ei kiinnosta tälläisessä tilanteessa lähteä, suotakoon se mulle ja mun perheelle. Ei se tarkoita panikoimista. Se on varman päälle ottamista. Pääsee sinne ulkomaille myöhemminkin. Ei elämä lopu tänä vuonna. [/quote] Sä voit vapaasti pysyä perheinesi kotona, ei se kenellekään kuulu. Mutta ei sekään sulle kuulu jos joku haluaa matkustaa Espanjaan. Jos sua ei kiinnosta tämä aihe ollenkaan, niin miksi olet ketjussa? :) Otatko selvää etukäteen aina muistakin tarttuvista taudeista, kulloisestakin meningokokkitilanteesta ja antibioottiresistentin tuberkuloosin esiintymisprosenteista alueittain, vai muodostuuko sun päätökset todellisten uhkien sijaan aina keltaisen lehdistön vuoksi? Todelliset uhat tuollakin on ihan jotakin muuta kuin Ebola, mutta niistähän ei tarvitse välittää kun ei niistä kukaan jaksa puhua. [/quote] Kunhan kommentoin kun täällä syytettiin panikoinnista. Ei sinne kenenkään pakko ole mennä ja kyllä otan selvää monistakin asioista. Lasteni kanssa en moneenkaan maahan halua matkustaa. Sä voit mennä. Mukavaa matkaa!

[/quote]

Voin kuvitella ettette matkusta tosiaan moneenkaan maahan. Mutta hyvää matkaa sinne minne matkustatte :)

(Italiassakin on hepatiitti C:n prevalenssi palttiarallaa 5% väestöstä ja siellä on korkeapatogeenisempia kantoja kuin meillä Suomessa, mitä jos kokki leikkaa sormensa, ei huomaa verta tomaattikastikkeen joukosta)

Vierailija
24/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pelata venäläistä rulettia. Jos sen ebolan saat, niin siihen myös kuolet jopa 90% todennäköisyydellä. Tällä hetkellä ebolan kokeelliset lääkkeetkin on maailmasta loppu, norjalaiselle hoitajalle annettiin viimeiset. (eikä ne kyllä ilmeisesti edes toimi, vaikka niitä olisikin)

Vierailija
25/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:02"]

Ei kannata pelata venäläistä rulettia. Jos sen ebolan saat, niin siihen myös kuolet jopa 90% todennäköisyydellä. Tällä hetkellä ebolan kokeelliset lääkkeetkin on maailmasta loppu, norjalaiselle hoitajalle annettiin viimeiset. (eikä ne kyllä ilmeisesti edes toimi, vaikka niitä olisikin)

[/quote]

No voin sanoa ettei siinä meningokokissakaan yleensä hyvä heilu, eikä monessa muussa sairaudessa.

Vierailija
26/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ensi viikolla työreissulle Espanjaan. Työhön menee viikko, toisen viikon lomailen. En ajatellut vaihtaa eritteitä kenenkään kanssa siellä. En mene myöskään sairaaloihin hengailemaan. Jos sairastun, menen vakuutusyhtiön osoittamaan sairaalaan. Voisin mennä myös julkisen puolen hoitoon. Luotan espanjalaisiin lääkäreihin ja hoitohenkilökuntaan, ihan kuten suomalaiseenkin.

Vierailija
27/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom! Tarkoitin, että jos sairastun esim. keuhkokuumeeseen tai jos vaikka nilkka nyrjähtää pahasti, vatsatauti jne. en todellakan edes kelaile koko ebolaa. olen siis 27

Vierailija
28/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:03"] kannattaa miettiä onko riski sen arvonen.. [/quote] Mikähän se riski tässä on? Riski joutua sairaalaan lääppimään hoidossa olevaa ebola-hoitajaa? Tai muita mahdollisia sairastuneita, jotka ovat karanteenissa tällä hetkellä? Veikkaisin aika pieneksi riskiksi, jopa häviävän pieneksi. [/quote] Sun kaltaisten kaikkitietävien takiahan se tauti leviääkin...

[/quote]

No epäilemättä, siinäpä se syy olikin :) (sarkasmi)
[/quote]

Tarkoitin tuolla edellisellä kommentillani sitä että sun kaltaisten ihmisten takia se tauti leviää kun ette ymmärrä ottaa sitä tarpeeksi vakavasti ja luulette tietävänne enemmän. Vertaan nyt esim. niihin paikallisiin jotka karkasivat karanteenista...... Hekin luulivat tietävänsä paremmin.

Vierailija
29/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:19"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:03"] kannattaa miettiä onko riski sen arvonen.. [/quote] Mikähän se riski tässä on? Riski joutua sairaalaan lääppimään hoidossa olevaa ebola-hoitajaa? Tai muita mahdollisia sairastuneita, jotka ovat karanteenissa tällä hetkellä? Veikkaisin aika pieneksi riskiksi, jopa häviävän pieneksi. [/quote] Sun kaltaisten kaikkitietävien takiahan se tauti leviääkin... [/quote] No epäilemättä, siinäpä se syy olikin :) (sarkasmi) [/quote] Tarkoitin tuolla edellisellä kommentillani sitä että sun kaltaisten ihmisten takia se tauti leviää kun ette ymmärrä ottaa sitä tarpeeksi vakavasti ja luulette tietävänne enemmän. Vertaan nyt esim. niihin paikallisiin jotka karkasivat karanteenista...... Hekin luulivat tietävänsä paremmin.

[/quote]

Luulenpa että munkaltaiset ihmiset on ihan avainasemassa hoitamassa epidemiaa kuriin. Noin koulutuksen puolesta. En ole hoitaja.

Vierailija
30/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hullu? Siellähän riehuu se ebola. Jää Suomeen, jos sota syttyy, mene Norjaan, se on NATO-maa joyen siellä olet tutvassa.

Vierailija
31/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kohta alkaa hirveä sikainfluenssakausi. Ja lintuinfluenssa. Ehkä myös SARS. Äkkiä ostamaan nötköttiä varastot täyteen. Kun se sotakin alkaa ihan pian.

Tulin eilen Saksasta ja siellä Ebolasta kirjoiteltiin n 10 prosenttia siitä mitä Suomessa. Meillä ollaan hyviä lietsomaan paniikkia. Ja meillä mies lähtee ensi viikolla Madridiin. Ei ole tullut mieleen perua matkaa.

Vierailija
32/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D

Vierailija
33/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskalla nyt lähteä minnekään. Kyhjötän talven Suomessa ja toivon, ettei se tänne leviä. Lentokenttiä vältän kuin ruttoa.

Vierailija
34/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:43"]

Mä en uskalla nyt lähteä minnekään. Kyhjötän talven Suomessa ja toivon, ettei se tänne leviä. Lentokenttiä vältän kuin ruttoa.

[/quote]

Satamiinkaan ei kannata mennä.

Vierailija
35/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:46"]

[/quote]

[/quote]

Eikä kauppaan. Ihmiset hiplaa niitä tomaattejakin :(

Vierailija
36/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kiitos, teenkin listan minne en mene. Olen harkinnut myös irtisanoutuvani työstäni, koska siinä ollaan jatkuvasti kontaktissa toiseen.

Vierailija
37/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako hedelmiä ja vihanneksia ne tulee ties mistä Espanjasta ja kasteltu ties millä kakkavedellä. Neekerit poimineet. Kotimaista perunaa vaan syötte!

Vierailija
38/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Apua, just tajusin, ostin espanjalaisia tomaatteja. No, nyt se on sitten täälläkin, trvetuloa kylään, teen tomaattivoileipiä:).

Vierailija
39/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:40"]

Todennäköisesti kohta alkaa hirveä sikainfluenssakausi. Ja lintuinfluenssa. Ehkä myös SARS. Äkkiä ostamaan nötköttiä varastot täyteen. Kun se sotakin alkaa ihan pian.

Tulin eilen Saksasta ja siellä Ebolasta kirjoiteltiin n 10 prosenttia siitä mitä Suomessa. Meillä ollaan hyviä lietsomaan paniikkia. Ja meillä mies lähtee ensi viikolla Madridiin. Ei ole tullut mieleen perua matkaa.

[/quote]

Entäs se hullun lehmän tauti? vai oliko se just tuo sars? silloin suomalaiset sikafarmarit teki hyvää tiliä, kun kaikki söi vain possua:). Monikohan siihen kuoli Suomessa?

Vierailija
40/50 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 23:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Apua, just tajusin, ostin espanjalaisia tomaatteja. No, nyt se on sitten täälläkin, trvetuloa kylään, teen tomaattivoileipiä:).

[/quote]

Niinpä, en todellakaan uskalla, vaikka tomaattija tekisi mieli XD