Pääkaupunkiseudulla asuvat... ettekö vieläkään muuttaisi?
Ihan kauhistuneena lukenut nuorisojengien riehunnasta pääkaupunkiseudulla. Toivottavasti viranomaiset saavat nuoret kuriin ja jos ei muuta, niin nuorisovankilaan. Asun itse Tampereen vieruskunnassa ja ei ainakaan toistaiseksi ole koskaan pelottanut täällä kävellä edes keskellä yötä. Ei edes nuorisojoukon ohi keskustassa.
Jos nyt asuisin esim. Helsingissä, niin haluaisin kyllä pois sieltä ja vähän äkkiä. Joko teitä siellä pelottaa?
Kommentit (54)
Olen kasvanut punkkareiden ja diinareiden aikaan ja tottunut jengiväkivaltaan.
En todellakaan muuta täältä pois. Ei ole koskaan pelottanut. Kuljen paljon iltamyöhällä vuorotyön takia. Ei koskaan ongelmia.
Mä en ymmärrä miksi juuri muualla asuvat keuhkoavat tästä asiasta?? Harvempi helsinkiläinen täällä näitä ihme pelko- juttuja viljelee??
Alkusoittoa koko homma. Hyvä, jos ei pelota ja kyllä mä puuttuisin, jos näkisin jotakuta hakattavan, ainakin soittaisin apua paikalle. Eikö pelota edes lasten puolesta? Jengi ilmeisesti haluaa satuttaa selvästi heikompiaan eli vanhuksia ja lapsia.
Toki muuallakin Suomessa tapahtuu väkivaltaa, mutta taitaa silti olla aika ainutlaatuista, että 50 hengen jengi riehuu ympäri pääkaupunkiseutua keräten pointseja jossain sairaassa pelissään.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:58"]
Muutan heti kun valmistun ja saan töitä jostain. Ainoa este valmistumisen jälkeen tulee olemaan raha. En voi lähteä jos en saa töitä ja asuntoa. Maalla usein tarvii sen autonkin ja millä mä sen laitan kun opintolainaa on jo ihan tarpeeksi.
[/quote]
No autoa ei täällä todellakaan tarvii, jollei nyt todella ihan ihan maaseudulla asu. Tampere satsasi puoli miljoonaa joukkoliikenteeseen juuri ja linja-autoilla pääsee entistä paremmin liikkumaan ympäristökuntien keskustoilta Tampereelle. Onnea työnhakuun.
ap
mä muutin jo pois, en jaksanut sitä kulttuurin rikastusta. tahdoin lapseni kouluun missä lauletaan suvivirsi ja luetaan jouluevankeliumi
Muistan lapsena pelänneeni, kun pienen kotikaupunkin nuoret kävi porukalla tappelemassa 40 km päässä toisen kunnan nuorten kanssa. Siinä yksi hakattiin hengiltä kettingillä. Tämä ihan keskellä Suomea... Nämä oli isosikoni ikäpolvea, ja kuulin kun siskonkaverit puhui tästä.
Jo kymmenen vuotta sitten oli sellainen meno ettei ratikkaan pystynyt nousemaan. Pelotti aivan kauheesti jos mustat oli kyydissä. Ne on ison kokoisia ja käyttää niitä pitkiä käsiä ja jalkoja kovasti ja aina sattu ja tapahtui.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:19"]
mä muutin jo pois, en jaksanut sitä kulttuurin rikastusta. tahdoin lapseni kouluun missä lauletaan suvivirsi ja luetaan jouluevankeliumi
[/quote]
No siinähän se just on. Ei aikuisella mitään väliä ole enää, kun elämä on jo pitkällä sekä ei osaa enää pelätä. Lapsilla elämä on edessä ja niitä pitää suojella jotta heille ei tapahtuisi mitään kamalaa. Lapsi pelkää ja saa helposti traumoja, puhumattakaan fyysisistä vammoista.
On vain hetken kysymys kun tällaista tapahtuu muualla Suomessa, katujengit ei ole mikään helsinkiläisten etuoikeus.
En muuttaisi pois täältä, monen polven helsinkiläisenä olisi todella vaikea asettua muualle. Enkä ymmärrä korpeen muuttamista, ettei vaan näkisi vääränvärisiä ihmisiä...Toki tuollaiset jengit pelottavat, mutta vaikea uskoa että sen takia joku muuttaa pois tutusta ympäristöstä perheen ja ystävien luota pois.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:19"]mä muutin jo pois, en jaksanut sitä kulttuurin rikastusta. tahdoin lapseni kouluun missä lauletaan suvivirsi ja luetaan jouluevankeliumi
[/quote]Meidän koulussa on 27 eri kansalaisuutta ja aina on luettu evankeliumi ja laulettu suvivirsi. Ei noita vastusta kuin suomalaiset ateistit.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:19"]
[/quote]
Oi onni ja autuus.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:19"]mä muutin jo pois, en jaksanut sitä kulttuurin rikastusta. tahdoin lapseni kouluun missä lauletaan suvivirsi ja luetaan jouluevankeliumi [/quote]Meidän koulussa on 27 eri kansalaisuutta ja aina on luettu evankeliumi ja laulettu suvivirsi. Ei noita vastusta kuin suomalaiset ateistit.
[/quote]
sillisalaatti. aikapommi vai ihmiskoe?
Asun Helsingissä. Ei itseni puolesta pelota, mutta lasten suhteen on ruvennut mietityttämään. Kunhan joskus alkavat liikkumaan itsekseen hämärällä (ennenpitkää tapahtuu kuitenkin, talvella pimeä tulee vielä aikaisin), niin mennään ensin itsepuolustuskurssille. En näe pointtia opettaa lapsistani taistelijoita, mutta on se hyvä osata puolensa pitää.