Pääkaupunkiseudulla asuvat... ettekö vieläkään muuttaisi?
Ihan kauhistuneena lukenut nuorisojengien riehunnasta pääkaupunkiseudulla. Toivottavasti viranomaiset saavat nuoret kuriin ja jos ei muuta, niin nuorisovankilaan. Asun itse Tampereen vieruskunnassa ja ei ainakaan toistaiseksi ole koskaan pelottanut täällä kävellä edes keskellä yötä. Ei edes nuorisojoukon ohi keskustassa.
Jos nyt asuisin esim. Helsingissä, niin haluaisin kyllä pois sieltä ja vähän äkkiä. Joko teitä siellä pelottaa?
Kommentit (54)
Ei ne mamurotat tuolla sateella ( ja kohta pakkasessa) jaksa päivystää. Helppo naisena yksin liikkua kun on nyrkkeilytaustaa. Kunhan vaan pidän musiikin napeissa tarpeeksi hiljaisella ettei kukaan yllätä. :D
Uhrit olleet alaikäisiä, se on eri asia kuin lapsia. Ja melkein kaikki tapaukset tapahtuneet myöhään illa, ei meidän ala-asteikäiset hengaile missään puistoissa siihen aikaan.
Ja en todellakaan muuta minnekään maalle, siellä vasta onkin pelottavaa! Pikkukylässä kaikki kyylää ja juoruu toisistaan, kavereita lapsille vain vähän ja nekin pitkän matkan päässä. Seuraa ja ikätovereita vain muutama, sitten on jumissa niiden idiootissa seurassa.
JOka kylässä oma kylähullunsa ja pikkulikoista kiinnostunut naapurin Erkki, karmivaa. Sitten ne metsät, kotipolttoset ja karhut. Ehei, maalla mä pelkäisin paljon, paljon enemmän.
Kyllä mun kaverini joutui seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi 12 v, isomman pojan toimesta. Onneksi se oli vain koskettelua, mutta kyllä minä opin pelkäämään, vaikka kaverini kanssa liikuin. Tämä siis 12 000 asukkaan pikkukaupungissa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:40"]Ihan kauhistuneena lukenut nuorisojengien riehunnasta pääkaupunkiseudulla. Toivottavasti viranomaiset saavat nuoret kuriin ja jos ei muuta, niin nuorisovankilaan. Asun itse Tampereen vieruskunnassa ja ei ainakaan toistaiseksi ole koskaan pelottanut täällä kävellä edes keskellä yötä. Ei edes nuorisojoukon ohi keskustassa.
Jos nyt asuisin esim. Helsingissä, niin haluaisin kyllä pois sieltä ja vähän äkkiä. Joko teitä siellä pelottaa?
[/quote]
En todellakaan. 9 vuotta järvenpäässä riitti ja vuos sitten muutettiin takaisin Helsinkiin. Nyt on hyvä olla.
Että jonnekin puukkojunkkarien kansoittamalle perähikiälle pitäisi muuttaa? Totta, kaikki perhesurmat, vauvantapot, kaikki vaimonhakkaajat, Hyvinkään ampuja, Jokela ja niin edelleen tapahtuivat js vaanivat pahassa Helsingissä! Parasta siis muuttaa asap turvaan!
En muuta muutaman kymmenen mamun takia. Ootan että skinit aktivoituu ja eiköhän mamutkin juokse luoliinsa sen jälkeen?
Ei todellakaan pelota. Olen koko ikäni asunut täällä, minne lähtisin? En tunne yhtään rehupunttia eikä meillä ole edes kesämökkiä landella. Enemmän mua on pelottanut pikkukylissä. Jos jotain tapahtuu, siellä ei ole kukaan kuulemassa..
Ihan naurattaa ajatus, että muutettaisiin jonnekin Forssaan tai Kouvolaan tmv. Siellä ei ole mun alan töitä eikä muitakaan töitä käsittääkseni, pikkukaupungeissa on surkeita ravintoloita ja vaatekaupoissa suppeat valikoimat. Kaikki tietää sitä paitsi toistensa asiat ja kyttäävät, se mun mielestä on pelottavampaa jos mikä.
Siis ihanko oikeasti joku vielä kehtaa ehdottaa että minä muuttaisin omasta kodistani jotta mamut saavat rellestää rauhassa?
Mitä seuraavaksi? Luovutetaanko koko Suomi näiden käyttöön?
No ei. Nuo tapahtumat ovat kauheita, mutta ottaen huomioon, kuinka suuri alue pääkaupunkiseutu on, niin on todella epätodennäköistä, että itse joutuisi uhriksi. Täydelliseen riskittömyyteen nyt ei pääse koskaan missään. Toki on joitain alueita, joilla en myöhään liikkuisi yksiin kovin mielelläni. Näin on ollut ennenkin.
Täällä missä me asumme, eivät maahanmuuttajat ole mikään ongelma. Se monikulttuurisuus, mitä täällä on, on ihan aidosti rikkaus.
En tosiaankaan muuttais pois, vastahan reilut 4 vuotta sitten toteutin unelmani keskustaan muutosta!
Koska pääkaupunkiseudun ulkopuolella ei koskaan ilmene väkivaltaa?
Tampere ja muu maaseutu on nuorelle naiselle ehdoton turn-off!
Ei pelota, ei edes yöllä liikkuminen. Ei ole koskaan pelottanut.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:54"]
Ei pelota, ei edes yöllä liikkuminen. Ei ole koskaan pelottanut.
[/quote]
Näin.
AP varmaan kuuluu näihin aikuisiin jotka kääntävät selkänsä avun pyytäjille. En todellakaan muuttaisi tuollaisen takia pois vaan menisin väliin jos näkisin jotain sellaista tapahtuvan!
Muutan heti kun valmistun ja saan töitä jostain. Ainoa este valmistumisen jälkeen tulee olemaan raha. En voi lähteä jos en saa töitä ja asuntoa. Maalla usein tarvii sen autonkin ja millä mä sen laitan kun opintolainaa on jo ihan tarpeeksi.
Minulle ei ole koskaan sattunut edes mitään lievästi uhkaava tilannetta 30 v aikan pk- seudulla, vaikka olen liikkunut yksin öisin. Veljeni jäi kotikaupunkiin, ja joutui kerran linnoittautumaan kylpyhuoneeseen lasten kanssa, kun naapuri ammuskeli poliisia ja piiritystilanne jatkui tunteja. Ihan rauhallisella omokotitaloalueella.
Eilen kävelin yksin keskustan baarista keskustan kotiin pilkun jälkeen. En muistanut pelätä. Olen nainen.
En ole pelännyt koskaan vaikka olen viikonloppuöisin katupartiossa nuorten parissa. Kaikkea on tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:36"]
"Voi hyvänen aika. Tämä on iso paikka, eikä noita väkivaltaisuuksia ole ollut kuin pienellä alueella ja pienissä piireissä. Tämä ei ole mikään takahikiä, jossa on se tori ja katu ja nakkikioski. Tyttäreni hengaa ympäri pk-seutua eikä ole itse törmännyt eikä ennen tätä uutisointia edes kuullut tästä ilmiöstä."
Onkohan nyt jäänyt jotain olennaista ymmärtämättä? Nämä siis sopivat netissä joukkotapaamisen ja sopivat, mihin lähtevät hakkaamaan ihmisiä. Uhrit ovat olleet lapsia ja nuoria pääosin. Tapauksia on ollut eri puolilla pääkaupunkiseutua.
Todella huolestuttavaa, eikä todellakaan kannata väheksyä.
[/quote]En todellakaan väheksy, mutta muuttaminen muualle ei käy. Tämä saattaa toistua missä tahansa, niinkuin Helsingissäkin, ihan pääsevät julkisilla hakkaamaan ihmisiä. Nyt tarvitaan kovempia keinoja eikä mitään päänsilitystä.