Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkaupunkiseudulla asuvat... ettekö vieläkään muuttaisi?

Vierailija
09.10.2014 |

Ihan kauhistuneena lukenut nuorisojengien riehunnasta pääkaupunkiseudulla. Toivottavasti viranomaiset saavat nuoret kuriin ja jos ei muuta, niin nuorisovankilaan. Asun itse Tampereen vieruskunnassa ja ei ainakaan toistaiseksi ole koskaan pelottanut täällä kävellä edes keskellä yötä. Ei edes nuorisojoukon ohi keskustassa.

Jos nyt asuisin esim. Helsingissä, niin haluaisin kyllä pois sieltä ja vähän äkkiä. Joko teitä siellä pelottaa?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla enkä ole huomannut mitään erikoista, en edes iltamyöhään. Joten vastaus kysymykseesi on että en todellakaan koe tarvetta muuttaa yhtään mihinkään.

Vierailija
2/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edelleenkään. En hengaile yöllä asemilla, en esim. Heurekan parkkipaikalla, en puistoissayms....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla (Hki, Espoo, Vantaa, Kauniainen) asuu n. miljoona ihmistä. Kaikenlaista ikävää mahtuu siis mukaan, mutta niin mahtuu mukaan myös kaikkea kivaa!

Eli siis ei, en muuta enää takaisin sinne provinssiin..

Vierailija
4/54 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin seudulla on vielä niin vähän maahanmuuttajia, että white flight on vain tietyistä kaupunginosista, mutta ehkä pääsemme vielä jonain päivänä samaan tilanteeseen kuin Malmössä, jossa white flight koskee koko kaupunkia ruotsalaisten ollessa vähemmistössä.

Vierailija
5/54 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:09"]Mä en ymmärrä miksi juuri muualla asuvat keuhkoavat tästä asiasta?? Harvempi helsinkiläinen täällä näitä ihme pelko- juttuja viljelee??
[/quote]Siksi, että Suomessa uutisoidaan vaan huonoista jutuista. Muualla asuvat eivät tiedä minkälaista täällä oikeasti on. Itse kauhistelen esimerkiksi Oulun uutisia, mutta ei siellä oikeesti taida olla sen kummempaa kuin Helsingissäkään.

Vierailija
6/54 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:40"]

Ihan kauhistuneena lukenut nuorisojengien riehunnasta pääkaupunkiseudulla. Toivottavasti viranomaiset saavat nuoret kuriin ja jos ei muuta, niin nuorisovankilaan. Asun itse Tampereen vieruskunnassa ja ei ainakaan toistaiseksi ole koskaan pelottanut täällä kävellä edes keskellä yötä. Ei edes nuorisojoukon ohi keskustassa.

Jos nyt asuisin esim. Helsingissä, niin haluaisin kyllä pois sieltä ja vähän äkkiä. Joko teitä siellä pelottaa?

[/quote]

Ei se Tamperekkaan mikään lintukoto ole. Isoissa kaupungeissa on isojen kaupunkien ongelmat ja myös hyvät puolet. On ihan sattumaa missä päin tälläiset idootit alkavat riehumaan. Seuraavalla kerralla voi olla Tampere. Edelleenkään minua ei pelota asua Helsingissä josta olen kotoisin. Pidän kaupunkia turvallisena mutta eipä tule hegailtua yöllä metroasemilla tai puistoissa.

Vierailija
7/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Haluaisin pois. Vietän suurimman osan vapaa-ajasta neljän seinän sisällä. Haluaisin luontoon kävelemään mutta sitäkään ei täällä uskalla tehdä

Vierailija
8/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

43v täällä oon asunut, koskaan ei ole pelottanut. Tämä on koti, ei täältä mihinkään tee mieli lähteä.

Vierailija
9/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:19"]mä muutin jo pois, en jaksanut sitä kulttuurin rikastusta. tahdoin lapseni kouluun missä lauletaan suvivirsi ja luetaan jouluevankeliumi [/quote]Meidän koulussa on 27 eri kansalaisuutta ja aina on luettu evankeliumi ja laulettu suvivirsi. Ei noita vastusta kuin suomalaiset ateistit.

[/quote] 

Kauheeta! Mitä järkee koko hommassa? 27 eri kansalaisuutta... 

Vierailija
10/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:49"]

Tampere ja muu maaseutu on nuorelle naiselle ehdoton turn-off!

[/quote]

... koska siellä ei ole yhtä hyvät mahdollisuudet tulla raiskatuksi tai muilla tavoin hyväksikäytetyksi yhteiskunnan kuona-aineksen toimesta kuin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
11/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä pois täältä. Ainahan sekalaiseen sakkiin mahtuu kaikenlaista porukkaa.

Ihmetyttää miten muualla ollaan asiasta niin kauhuissaan. =)

Vierailija
12/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Tämä on iso paikka, eikä noita väkivaltaisuuksia ole ollut kuin pienellä alueella ja pienissä piireissä. Tämä ei ole mikään takahikiä, jossa on se tori ja katu ja nakkikioski. Tyttäreni hengaa ympäri pk-seutua eikä ole itse törmännyt eikä ennen tätä uutisointia edes kuullut tästä ilmiöstä.

Vierailija
13/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo muuttamassa pois. Kyllä sitä kaikkea sais pelätä, jos siihen mukaan lähtee. Fakta on, että kaikkea voi aina sattua.

Vierailija
14/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut jengiväkivaltaan...

aion pistää lapseni itsepuolustuskurssille...

en liiku puistoissa öisin...

Onkohan tässä jotain pielessä? Ikinä ei tarvinnut stadissa mitään pelätä 20 vuotta sitten, paitsi korkeintaan satunnainen ohikävelevä spuge ällötti. Nyt ei uskalla spårassa istua? Mitähän tarttis tehdä?

nim. kauan sitten pois muuttanut

Vierailija
15/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP varmaan kuuluu näihin aikuisiin jotka kääntävät selkänsä avun pyytäjille. En todellakaan muuttaisi tuollaisen takia pois vaan menisin väliin jos näkisin jotain sellaista tapahtuvan!

Kyllähän tuo teoriassa kuulostaa kovasti urhoolliselta mennä väliin, kun viisikymmentä astaloin ja teräasein varustettua idioottia riehuu tappamistarkoituksella, kauniimmin sanottuna "huvittelee", kuten meikäläinen poliisi toiminnan nimesi.

Vierailija
16/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Enemmän mua pelottaa lehmät ja karhut ja mitä lieneeki siellä susirajan takana lymyilee. Hui!

Vierailija
17/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitää suojella. Tää on ehkä aikuisille hauskaa mut ei lapsille. 

Vierailija
18/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutaman yksittäistapauksen vuoksi tulee kiire pois, niin parempi varmaan muuttaakin. Sillä yksittäistapauksistahan näissä oli kysymys. Suomesta puuttuu todellinen etninen väkivalta. Nujakoivia tai rikoksiin syyllistyviä nuorisojoukkoja on ollut aina.

Vierailija
19/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi hyvänen aika. Tämä on iso paikka, eikä noita väkivaltaisuuksia ole ollut kuin pienellä alueella ja pienissä piireissä. Tämä ei ole mikään takahikiä, jossa on se tori ja katu ja nakkikioski. Tyttäreni hengaa ympäri pk-seutua eikä ole itse törmännyt eikä ennen tätä uutisointia edes kuullut tästä ilmiöstä."

Onkohan nyt jäänyt jotain olennaista ymmärtämättä? Nämä siis sopivat netissä joukkotapaamisen ja sopivat, mihin lähtevät hakkaamaan ihmisiä. Uhrit ovat olleet lapsia ja nuoria pääosin. Tapauksia on ollut eri puolilla pääkaupunkiseutua.

Todella huolestuttavaa, eikä todellakaan kannata väheksyä.

Vierailija
20/54 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Suomessa ei esiinny väkivaltaa missään muodossa, kenenkään toimesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan