Tupakoinnin lopettamisesta sikiölle enemmän haittaa kuin hyötyä?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:25"] ap itse trollaa ketjussaan ja hihittelee kun menette provoon [/quote] Huono trolli kun ei säväytä yhtään. Jos on totta, säälittää lapsi kyllä, mutta eihän tuota kaikkien eri tavoin kaltoinkohdeltujen lapsien kohtaloista voi muutenkaan henkilökohtaista huolta kantaa. [/quote] Ai ei säväytä? Johan täällä on mammat terottelemassa hankojen piikkejä ja soihtuja sytytellään. Lynkkaus alko jo heti. :D Vittu mammat te ootte säälittäviä!
[/quote]
Me olemme av-mammoja, sinäkin.
Sikiölle on enemmän vaaraa tupakoinnista, kuin stressistä joka syntyy kuin lopetat tupakoinnin. Yleensä lapselle ei tule tupakasta vieroitusoireita vain hän on tyytyväisempi kun saa enemmän happea :) -Kätilöopiskelija
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:25"] ap itse trollaa ketjussaan ja hihittelee kun menette provoon [/quote] Huono trolli kun ei säväytä yhtään. Jos on totta, säälittää lapsi kyllä, mutta eihän tuota kaikkien eri tavoin kaltoinkohdeltujen lapsien kohtaloista voi muutenkaan henkilökohtaista huolta kantaa. [/quote] Ai ei säväytä? Johan täällä on mammat terottelemassa hankojen piikkejä ja soihtuja sytytellään. Lynkkaus alko jo heti. :D Vittu mammat te ootte säälittäviä!
[/quote]
Veikkaanpa että täällä jankutetaan sen takia, että kyseinen raskausaikana tupakoitseva ihminen todella loukkaantuisi ja menisi itseensä, ei sen takia että tämä henkilökohtaisesti ketään lukijaa loukkaisi. Jos kyseessä olisikin aloitteleva trolli, sehän olis vain hyvä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:44"]
[/quote]
Me olemme av-mammoja, sinäkin.
[/quote]
TE av-mammat oletTE säälittäviä! En minä. :D
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:44"]
[/quote]
Veikkaanpa että täällä jankutetaan sen takia, että kyseinen raskausaikana tupakoitseva ihminen todella loukkaantuisi ja menisi itseensä, ei sen takia että tämä henkilökohtaisesti ketään lukijaa loukkaisi. Jos kyseessä olisikin aloitteleva trolli, sehän olis vain hyvä.
[/quote]
Miksi kukaan loukkaantuisi jonkun säälittävän av-mamman kiljumisista? Ei ketään kiinnosta toisten tekemiset, paitsi pesunkestävää av-mammaa jonka mielestä kaikki jotka toimii toisin kuin hän itse on wt, tyhmä, aivoton ja muutaman muun termin lisäks.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:44"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:25"] ap itse trollaa ketjussaan ja hihittelee kun menette provoon [/quote] Huono trolli kun ei säväytä yhtään. Jos on totta, säälittää lapsi kyllä, mutta eihän tuota kaikkien eri tavoin kaltoinkohdeltujen lapsien kohtaloista voi muutenkaan henkilökohtaista huolta kantaa. [/quote] Ai ei säväytä? Johan täällä on mammat terottelemassa hankojen piikkejä ja soihtuja sytytellään. Lynkkaus alko jo heti. :D Vittu mammat te ootte säälittäviä! [/quote] Veikkaanpa että täällä jankutetaan sen takia, että kyseinen raskausaikana tupakoitseva ihminen todella loukkaantuisi ja menisi itseensä, ei sen takia että tämä henkilökohtaisesti ketään lukijaa loukkaisi. Jos kyseessä olisikin aloitteleva trolli, sehän olis vain hyvä. [/quote] Miksi kukaan loukkaantuisi jonkun säälittävän av-mamman kiljumisista? Ei ketään kiinnosta toisten tekemiset, paitsi pesunkestävää av-mammaa jonka mielestä kaikki jotka toimii toisin kuin hän itse on wt, tyhmä, aivoton ja muutaman muun termin lisäks.
[/quote]
Kyllä kiinnostaisi jos olis oikea ihminen oikean asiansa kanssa kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:30"]
Stressin ja vieroitusoireiden vuoksi? Bullshit.
[/quote]
Ei TAAAA tätä. Antaa vitun paskavammasten mammojen polttaa ja tappaa se lapsensa sinne kohtuun. Tai kuolla kätkytkuoleman, tai saada ADHD:n, tulla kehitysvammaiseksi, saada astman ja atooppisen ihon. Lapsi kärsiköön lapsettomuudesta kun Äiti ei VÄLITTÄNYT!!
Miksei tätä ketjua poisteta, kun selvästi joku täällä kannattaa lapsen pahoinpitelyä
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:32"]Ahahaha taas tää keskustelu. Antakaa ihmisten olla ja tehdä omat päätökset. Minä poltin raskaana ollessani ja ei ole mitään ongelmia lapsellani ole ollut :) Hän nyt 30vuotias
[/quote]
Ahahaha, oot säki yks pässi. Monet ei ole kuule yhtä onnekkaita kuin sinun lapsesi joten jospa painuisit niiden elämänviisauksiesi kanssa imemään sitä röökiä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:55"]
Sikiölle on enemmän vaaraa tupakoinnista, kuin stressistä joka syntyy kuin lopetat tupakoinnin. Yleensä lapselle ei tule tupakasta vieroitusoireita vain hän on tyytyväisempi kun saa enemmän happea :) -Kätilöopiskelija
[/quote]
Mistä tuo aloituksen sitkeä luulo on peräisin? Luulisi, että neuvolassa oltais ihan suoria ja rehellisiä odottavia kohtaan, eikä pehmustettais itsekkäiden oloja. Kenen etua tuollainen palvelee? Eikö uskalleta sanoa asioita niinkuin ne on?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:55"]
[/quote]
Mistä tuo aloituksen sitkeä luulo on peräisin? Luulisi, että neuvolassa oltais ihan suoria ja rehellisiä odottavia kohtaan, eikä pehmustettais itsekkäiden oloja. Kenen etua tuollainen palvelee? Eikö uskalleta sanoa asioita niinkuin ne on?
[/quote]
Kaikki ei kyllä uskalla, osa asiakkaista voi olla esim. niin hyökkääviä, ettei vaan enää jaksa, vaikka velvollisuus olisi.
Omaa äitiäni sydänsairauksien tiimoilta hoitaa sellainen kardiologi jonka mielestä on ihan ok, vaikka äitini monivaivaisena ja sydänvaivaisena painaa yli 120 kiloa, eikä liiku ollenkaan. Joojooo, joojoo, ihan hyvä tilanne ja lisää lääkkeitä, joiden avullakaan ei todellisuudessa olla lähelläkään hyvää tilannetta. Tosin se saa palkkansa siitä mielistelystä, toisin kuin neuvolan terkkari.
Ystäväni taas on äitiysneuvolan terkkari ja sillä on burn out kaikista tupakoitsija/alkoholisti/narkki/wt-äideistä ja niiden sossuilmoituksista. Onneksi kai aika pieni osa sen asiakkaista on ongelmatapauksia, mutta ottaa hengen päälle kun kyseessä on syntymättömien lasten terveys ja hyvinvointi, etkä käytännössä pysty tekemään asialle paskan vertaa, muuta kuin niitä sossuilmoja ja järjestää psykalle lähetteitä.
Jos poltat tupakkaa kätkytkuolema on todennäköisempi, samoin lapsuusiän syöpäsairaudet, astma ja allergiat ja se voi jopa vaikuttaa lapsesi hedelmällisyyteen.
Miksi kukaan haluaisi nostaa näitä todennäköisyyksiä oman lapsensa kohdalla?
Mä nyt kerron, että olen ollut tyhmä ja polttanut 1-5 tupakkaa päivässä raskauden aikana. Kadun yhä edelleen syvästi, enkä voi sitä laittaa nuoruuden tai huonojen elinolojen piikkiin. En vain kyennyt lopettamaan. En millään. Joka päivä podin syyllisyyttä ja huonoa omatuntoa, ja niin teen yhä edelleenkin. Älkää lytätkö. En ehkä olisi ansainnut muuta kuin luodin ohimoon saunan takana, mutta olen tehnyt kaksi lasta. Kyllä, ovat terveitä. Heti kun jotain "normista poikkeavaa" esiintyy, syytän itseäni tästä asiasta ja mietin, johtuuko se noista tupakoista. Kyllä, tekisin toisin vaikka millä vieroitushoidoilla nykyisin. Mutta olen krooninen tupakoitsija, enkä usko koskaan pääseväni tästä paskasta eroon.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:49"]
Mä nyt kerron, että olen ollut tyhmä ja polttanut 1-5 tupakkaa päivässä raskauden aikana. Kadun yhä edelleen syvästi, enkä voi sitä laittaa nuoruuden tai huonojen elinolojen piikkiin. En vain kyennyt lopettamaan. En millään. Joka päivä podin syyllisyyttä ja huonoa omatuntoa, ja niin teen yhä edelleenkin. Älkää lytätkö. En ehkä olisi ansainnut muuta kuin luodin ohimoon saunan takana, mutta olen tehnyt kaksi lasta. Kyllä, ovat terveitä. Heti kun jotain "normista poikkeavaa" esiintyy, syytän itseäni tästä asiasta ja mietin, johtuuko se noista tupakoista. Kyllä, tekisin toisin vaikka millä vieroitushoidoilla nykyisin. Mutta olen krooninen tupakoitsija, enkä usko koskaan pääseväni tästä paskasta eroon.
[/quote]
1-5 ei ole mikään järjetön määrä kuitenkaan, sehän olis ihan hyvin voinu olla aski päivässä, tai enemmänkin. Ajattele ennemminkin niin päin sitä asiaa. :) Jälkeenpäinhän et voi sillekään mitään tehdä, mutta jos sua ahdisti se asia jo raskausaikana, niin kaipa siitä voi päätellä, ettet silloinkaan voinut asialle paljoakaan. Varmaan vähensit aika roimasti, koska kukaan tuntemani tupakoitsija ei polta 1-5 savuketta päivässä.
Olen sitä mieltä, että kaikki neuvolassa olevat hoitajat eivät tiedä asioista tai eivät vain sano asiasta, koska silloin he olisivat mäkättäviä hoitajia. -Kätilöopiskelija