Tupakoinnin lopettamisesta sikiölle enemmän haittaa kuin hyötyä?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:49"] Mun valinta on tupakoida ja hankkia lapsia. Vai meinaatko tehä asialle jotain? [/quote] Se voi olla sun valinta, mutta mitä nyt sun elämänasenteestasi voi päätellä tän perusteella, niin sosiaaliviranomaisten valinta on ottaa sulta se lapsi pois. [/quote] Ja sossuja kiinnostaa mun körssin poltto? Tuskinpa vain.
[/quote]
Veikkaan että teillä on aika paljon muutakin ihan päin vittua, olet esimerkiksi varsin aggressiivinen, tiedätkö mitä se tarkoittaa? Ei mee myöskään kauaa kun lähdet viihteelle ja lapsi itkee yksinään jossakin Jakomäen kerrostalon rappukäytävässä :)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:39"]
Miksi ette lopeta tupakointia jo siinä vaiheessa, kun alatte suunnitella raskautta?
[/quote]
Tämä oikeasti kiinnostaa minua. Haluaisiko joku siis vastata?
- alkuperäisen kysymyksen esittänyt
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:54"]
Meillä taitaa olla täällä ehta trolli palstoilla. Tai sitten elämäm_koulusta lahjakas edustaja.
[/quote]
Tää on niin typerä juttu, että en jaksa itseasiassa edes uskoa trolliin, trollit on monesti aika hyviä, ainakin osassa viesteistään. Joku ehta vajakki näitä kirjoittelee.
Sääliksi käy, jos ei äiti pysty olemaan edes raskaus- ja imetysaikaa juomatta ja polttamatta. Kannattaa hoitaa mielenterveys ja terveys yleensäkin kuntoon ennen lapsen hankintaa, muuten voi olla rankat ajat edessä.
Vaikka tuo yksi kirjoitta täällä olisikin trolli, niin surullinen totuus on se, että näitä idiootteja jotka tupakoivat raskausaikana on todella paljon. Ja jotka uskovat tuohon otsikon väittämään.
Jopa joka kuudes raskaana oleva tupakoi ja esim. joka kolmas alle 20-vuotias odottaja tupakoi. Tai itse asiassa 50 % (eli puolet!) alle 20-vuotiaista odottajista tupakoi, mutta vain kolmasosa tupakoitsijoista lopettaa tupakoinnin. Kun muualla Pohjoismaissa raskausaikainen tupakointi vähenee, niin Suomessa odottavista äideistä tupakoi prosentuaalisesti vielä yhtä suuri osuus kuin 1980-luvun lopulla. Mihinkään ei olla asiassa edetty 20 vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:39"]
Miksi ette lopeta tupakointia jo siinä vaiheessa, kun alatte suunnitella raskautta?
[/quote]
Tämä oikeasti kiinnostaa minua. Haluaisiko joku siis vastata?
- alkuperäisen kysymyksen esittänyt
[/quote]
Tämä minuakin kiinnostaa tupakoitsijana. En ole siis raskaana enkä aio hankkiutua raskaaksi niin kauan kuin vielä tupakoin. Itselläni tavoite on lopettaa tämän vuoden lopulla, jotta voimme ensi kesänä aloittaa lasten hankinnan eli hyvissä ajoin lopettaa ennen kun olen raskaana! Mitä tupakoivien odottajien miehet sanovat asiasta? Tupakoivat yhdessä? Meillä mies ei ainakaan suostuisi alkamaan yrittämään edes lastensaantia ennen kuin olen lopettanut tupakoinnin.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:51"]
Vain todella heikkolahjainen "äiti" miettii tuollaista.
Lapsen etu on tietenkin tärkein.
[/quote]
Eiköhän Porvoossa heikkolahjaisia riitä. Etenkin, jos vaikutelma heikkolahjaisuudesta lisää kommentteja.
ap itse trollaa ketjussaan ja hihittelee kun menette provoon
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:43"]
Ja siis jatkat tuolla linjalla? Oot kyl ihan niin kamalan fiksu. Ootko jättäny koulut kesken ku et osaa muuten kommunikoida?
[/quote]
Olen valmistunut yliopistosta, kun kerran kiinnostaa.
[/quote]
Oliko Ankkalinnan yliopisto vai ihan Tylypahka?
[/quote]
Veikkaisin että elämän kovan koulun tohtori.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:33"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:30"]Korvaustuotteet on olemassa. [/quote] Kyllä mä ite mieluummin tupakoin kun käytän, noita korvaustuotteita. Mä kun en niitä pysty käyttämään. [/quote] Pystyt sitten lapsen hankkimaan kuitenkin? Niin, paskaapa sillä väliä, että tupakoitsijoiden lapset syntyvät selkeästi pienempinä ja epäkypsempinä kuin ei-tupakoimattomien ja muut ongelmat, pentuhan se vaan on. [/quote] Niin? Hankin lapsia jos siltä tuntuu, tupakoin kun siltä tuntuu. Mitäpä se sinulle tai muille kuuluu? Etpä se sinäkää kovin fiksulta vaikuta. Tupakoiko mutsis ku sua ootti vai ootko muuten vaan tommonen?
[/quote]
Tupakointihan nimenomaan HAISEE muille ja vaarassa on sun lähipiirissä olevat, varsinkin lapset. Eli lopeta se bullshit ja tumppaa viimenen tupakkasi. Ihan wt-hommaa moinen... Fiksut ei edes aloita tupakoimaan.
Mun ex-mies ei saanut lapsia, koska hänen äitinsä oli polttanut raskausaikana. Niin itsekkäästä asiasta on kyse. "Mutkumähaluun"-äidit polttaa vaikka ap:n mainitsemalla tekosyyllä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:25"]
[/quote]
Huono trolli kun ei säväytä yhtään. Jos on totta, säälittää lapsi kyllä, mutta eihän tuota kaikkien eri tavoin kaltoinkohdeltujen lapsien kohtaloista voi muutenkaan henkilökohtaista huolta kantaa.
Ahahaha taas tää keskustelu. Antakaa ihmisten olla ja tehdä omat päätökset. Minä poltin raskaana ollessani ja ei ole mitään ongelmia lapsellani ole ollut :) Hän nyt 30vuotias
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:43"] Ja siis jatkat tuolla linjalla? Oot kyl ihan niin kamalan fiksu. Ootko jättäny koulut kesken ku et osaa muuten kommunikoida? [/quote] Olen valmistunut yliopistosta, kun kerran kiinnostaa. [/quote] Oliko Ankkalinnan yliopisto vai ihan Tylypahka? [/quote] Veikkaisin että elämän kovan koulun tohtori.
[/quote]
Kiinnostaapas edelleen, olisin mieluusti opiskellut Tylypahkassa! :)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:44"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:41"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:33"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:30"]Korvaustuotteet on olemassa. [/quote] Kyllä mä ite mieluummin tupakoin kun käytän, noita korvaustuotteita. Mä kun en niitä pysty käyttämään. [/quote] Pystyt sitten lapsen hankkimaan kuitenkin? Niin, paskaapa sillä väliä, että tupakoitsijoiden lapset syntyvät selkeästi pienempinä ja epäkypsempinä kuin ei-tupakoimattomien ja muut ongelmat, pentuhan se vaan on. [/quote] Niin? Hankin lapsia jos siltä tuntuu, tupakoin kun siltä tuntuu. Mitäpä se sinulle tai muille kuuluu? Etpä se sinäkää kovin fiksulta vaikuta. Tupakoiko mutsis ku sua ootti vai ootko muuten vaan tommonen? [/quote] Vastuullinen vanhempi tekee valinnan. Joko lopettaa tupakoinnin ja hankkii sitten lapsen, tai sitten ei lopeta tupakointia, eikä myöskään silloin hanki lasta. Asioilla on seurauksensa ja niitä olisi hyvä pohtia ihan ajan kanssa. [/quote] Eli kun tupakoin niin en saisi hankkia lapsia? Olethan säkin jättänyt äpärien tekemisen, ettet vaan jakele noita geenejä eteenpäin? [/quote] Jos tupakoit, niin silloin sinun on tehtävä valinta. Joko lopetat, tai et hanki lapsia. Sinun logiikallasi alkoholistinkaan ei tarvitse lopettaa alkoholin käyttöä, jos sattuu nytjustheti haluamaan lapsen. [/quote] Mun valinta on tupakoida ja hankkia lapsia. Vai meinaatko tehä asialle jotain?
[/quote]
No se sitten kertoo vain siitä, paljonko sinua kiinnostaa oman lapsesi terveys. Kai muuten tiesit, että lapsellasi on iso riski spontaaniin äkkikuolemaan syntymän jälkeen, mikäli tupakoit raskausaikana. Myös kohtukuoleman riski on suuri.
Miksi muuten edes hankit lapsia, mikäli et heistä halua huolehtia?
[/quote]Jos odotat poikalasta, saatat vaaraan hänen lisääntymiskykynsä. Selitä siinä sitten hänelle lapsettomuushoitojen kestäessä että syy saattaa olla sinun.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:33"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:30"]Korvaustuotteet on olemassa. [/quote] Kyllä mä ite mieluummin tupakoin kun käytän, noita korvaustuotteita. Mä kun en niitä pysty käyttämään. [/quote] Pystyt sitten lapsen hankkimaan kuitenkin? Niin, paskaapa sillä väliä, että tupakoitsijoiden lapset syntyvät selkeästi pienempinä ja epäkypsempinä kuin ei-tupakoimattomien ja muut ongelmat, pentuhan se vaan on. [/quote] Niin? Hankin lapsia jos siltä tuntuu, tupakoin kun siltä tuntuu. Mitäpä se sinulle tai muille kuuluu? Etpä se sinäkää kovin fiksulta vaikuta. Tupakoiko mutsis ku sua ootti vai ootko muuten vaan tommonen?
[/quote]
Tupakointihan nimenomaan HAISEE muille ja vaarassa on sun lähipiirissä olevat, varsinkin lapset. Eli lopeta se bullshit ja tumppaa viimenen tupakkasi. Ihan wt-hommaa moinen... Fiksut ei edes aloita tupakoimaan.
[/quote]
Kai tiedät hajuaistin ja kuuloaistin olevan kaksi ihan eri asiaa? Tai toki sähän saatat haistaa korvillas ja kuulla nenälläs, mut en ihan usko.
Fiksut ja fiksut, kumma kyllä taidan olla sinuakin fiksumpi ja silti tupakoin. Kattos ku mun ei tartte alkaa haukkuu toisia, vaikka ne tekis mitenkä mun mielest mukamas väärin. ;)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:25"]
[/quote]
Huono trolli kun ei säväytä yhtään. Jos on totta, säälittää lapsi kyllä, mutta eihän tuota kaikkien eri tavoin kaltoinkohdeltujen lapsien kohtaloista voi muutenkaan henkilökohtaista huolta kantaa.
[/quote]
Ai ei säväytä? Johan täällä on mammat terottelemassa hankojen piikkejä ja soihtuja sytytellään. Lynkkaus alko jo heti. :D
Vittu mammat te ootte säälittäviä!
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:44"] [quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 19:25"] ap itse trollaa ketjussaan ja hihittelee kun menette provoon [/quote] Huono trolli kun ei säväytä yhtään. Jos on totta, säälittää lapsi kyllä, mutta eihän tuota kaikkien eri tavoin kaltoinkohdeltujen lapsien kohtaloista voi muutenkaan henkilökohtaista huolta kantaa. [/quote] Ai ei säväytä? Johan täällä on mammat terottelemassa hankojen piikkejä ja soihtuja sytytellään. Lynkkaus alko jo heti. :D Vittu mammat te ootte säälittäviä! [/quote] Me olemme av-mammoja, sinäkin. [/quote] TE av-mammat oletTE säälittäviä! En minä. :D
[/quote]
Denial! :D
2