Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitien kännykänkäyttöä kontrolloidaan: ”Kunnon äiti ei selaa somea neuvolan odotushuoneessa"

Vierailija
03.09.2021 |

https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/arki-ja-hyvinvointi/tilaajalle-7…

Oletko sinä kunnon äiti vai meneekö aika puhelinta tuijottaen?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun nenä on kännykässä niin usein työn takia. Valitettavasti ei ole 8-16 työaika ja perhe pitää elättääkin.

Vierailija
82/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö on tuttu ja ollut jo vuosisatoja. Ei äidit ole koskaan osanneet hyvin hoitaa lapsiaan, saati kasvattaa.

Olen yli 70v ja tuota samaa mantraa ole kuunnellut koko elinikäni. Paheksunnan kohteet vain muuttuvat, meitä 70-80-luvun äitejä arvosteltiin, jos neuvolassa erehtyi aukaisemaan naistenlehden, nyt se on tämän päivän äidillä kännykkä, kun kukaan ei tilaa neuvoloihin lehtiä. Sama aikanaan, vaikka äiti neuloi sukkia, sekään ei ollut mieleen, saihan siitä äiti hetken lepotauon.

Missä tuossa jutussakin on miehet - lasten isät?

Eikö tasavertaisena vanhempana, myös isästä pitäisi olla maininta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
84/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin pienen vauvan vanhempana alkanut kiinnittää huomiota omaan puhelimen käyttööni. Myönnettävä on, että aika helposti sitä selailee. Nyt kun oma 4kk vauva tajuaa jatkuvasti enemmän ympäristöstään, olen laittanut puhelinta pois kun vaikka touhutaan leikkimatolla. Eikä ole kovin helppoa! Luuri on addiktoiva ja sieltä löytää tylsistyneelle mielelle heti tekemistä. Kuvittelin, että laitan puhelimen helposti pois ja keskityn vauvaan, mutta kuin varkain sitä taas kohta selataan (kun kolmatta kertaa päivän aikana istun leikkimaton vieressä ja laulan tuiki tuiki tähtöstä).

Eipä se puhelin paha ole, jos sen käytön itse tiedostaa ja mä ainakin lupaan yrittää vähentää sen käyttöä, ettei lapsestani tule samanlainen luurikoura. Nytkin lapsi on päiväunilla, niin äiti voi lukea mammapalstaa :D

Vierailija
85/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kuitenkin hammaslääkärin odotustilassa katsoa puhelinta? Kaikki asiat pitää nykyään hoitamaan ties millä sovelluksilla, mutta puhelinta ei kuitenkaan saisi käyttää..

Vertaatko sinä hammasta lapseen? 

Miten hammaslääkärin odotushuone ja neuvolan odotushuone eroavat toisistaan?

Hammaslääkärissä käy ihan jokainen suomalainen iästä riippumatta, ja hyvin harvoin siellä on vauvoja kenelläkään mukana. Etkö todellakaan näe mitään eroa noiden kahden välillä? 

Mistä mielikuva, ettei vauvaikäiset käy hammaslääkärissä? Jotkut vauvat saavat ensimmäiset hampaansa jo parin kuukauden iässä ja 4kk iässä voi olla jo viisi hammasta. Puhumattakaan neuvolaikäisistä 0-6v.

Vierailija
86/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotushuoneessa? Saako siellä lukea paperisia lehtiä?

Pitäisikö odottavan äidin olla kuin joku seesteinen itsestäänhedelmöittynyt nunna joka istuu vaan jumalhehkuisena? Sori en jaksa lukea juttua.

Tämä oli hauska, kun jos sattuukin olemaan niin, että äiti on yksinhuoltaja ja itsestäänhedelmöittynyt niin aijai mikä virhe sekin on neuvolan mielestä. Siihenkin syy on äiti, ettei miestä ole. Näitä neuvolan tädit erityisesti vihaavat, kun pitää aina pyrkiä maksimaaliseen byrokratiaan ja kurjuuteen äitiydessä. Äitiyden kuuluu olla synkkää neuvolan mielestä. Jos nautit liikaa äitiydestä niin he kyllä keksivät jonkun asian, joka ei mene pilkulleen byrokratian mukaisesti.

Vierailija
87/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun ipana nukkuu nii ei saa silloinkaan puhelimeennkoskea.

Vierailija
88/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
89/89 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin alaikäinen 80-l puoliväliin asti.

Kummasti minun äitini oli aina paikalla ja aina läsnä minua varten päinvastoin kuin 69:n. Ei minua hätistetty mihinkään. Minun kanssani oltiin, tehtiin kotona yhdessä, otettiin mukaan ja kasvatettiin, oleskeltiin ja oltiin vaan myös. Luettiin, harrastettiin, rentouduttiin.

Hienoa, onnittelut.